- Liittynyt
- 20.12.2003
- Viestejä
- 1 053
Tomppa85 sanoi:Hyvä että asioista puhutaan. Uskonto on tullut sopivan turvalliseksi arvostelukohteeksi. Tavallaan meidän on helpompi asettaa itsemme sen ulkopuolelle tarkastelemaan sitä, kuin ennen. Mainokset taas ovat niin lähellä meitä ja ovat niin kiinteä osa elämäämme, ettei niitä oikeastaan enää nähdä mainoksina. Ne vain ovat. Silti ne vaikuttavat elämäämme ja niihin pitäisi oman etumme nimissä suhtautua kriittisesti.
Kuten todettua, samoilla linjoilla ollaan Ja kun meikäläisellä näyttää olevan kyky kääntää kaikki keskustelut uskomattomaksi paskanjauhamiseksi niin ei tehdä tästäkään poikkeusta...Tää on :wanha: mutta ei oo ennenkään haitannu...
Vaikka joku markkinointiluentosarja saattaakin olla joillekin hieman silmiäavaava kokemus niin kyllä mun mielestä ihmiset melko kriittisesti osaa mainoksiin suhtautua. Se on vaan vähän eri juttu mitä vaikutusta sillä on vaikka kuinka yrität olla kriittinen. Ja mielikuvia muokkaa niin monet muutkin asiat kun mainokset, joten hulluks sitä vaan tulee jos kaikkee lähtee liian syvällisesti analysoimaan...
Järkee kannattaa käyttää ja kylmät faktat lieventää mielikuvien vaikutusta, mutta kyllä esim. imagolla on tärkee merkitys jokatapauksessa. Skeida(Skoda) on skeida ja mersu on mersu. Ei siitä mihinkään pääse, vaikka uudet skeidat on kuinka teknisesti päteviä ja vaikka henkilökohtasesti pidän esim. joidenkin uudempienkin mersujen ajotuntumaa maineeseen verrattuna suoraansanottuna paskana, niin en mä kovin herkällä johonkin Octaviaan rahoja laittais.
No joo, toi ny oli ehkä paska esimerkki, mutta sama juttu se on ainakin miehillä jos joku smoking-hot-silikon-blond nuolee mainoksessa jotain suklaapuikkoo(puhutaan siis jäätelöstä) ja vaikka kuinka tiedostaa, että se jäätelö ei maistu yhtään niin hyvältä kun se blondi maistuis tai, että sillä blondilla ja jäätelön syömisellä ei ylipäätään oo mitään tekemistä toistensa kanssa(ainakaan useimmiten) niin vähän samoinhan siinä käy kun Pavlovin koirilla(jollain tasolla)... miten se suoraan vaikuttaa ostokäyttäytymiseen on sitten taas eri asia.:joulu5: