- Ikä
- 40
On aika erilainen näköjään tuo juomaraha-käytäntö Suomessa verrattuna Ruotsiin. Itse siis jälkimmäisestä maasta kotoisin ja aina silloin tällöin teen vuoroja baarissa/yöklubissa...
Eli meillä ei juomarahan jättäminen järjestysmiehelle kuulu asiaan(toki hieman paikasta riippuen) ja itse asiassa on annettu ohjeet olla ottamatta vastaa, jos tarjotaan, eikä sitä kyllä kovin moni tarjoakaan(lähinnä turistit:D )
Ja tämä on tosiaan yleinen käytäntö ainakin isoimmissa ja suosituimmissä yöklubeissa.
Eli lahjomalla ei onnistu sisään pääsy . Ja niissä paikoissa missä itse olen ollut töissä niin monessa vahtimestari ei edes päätä ketä sisään päästetään vaan sitä varten on erikseen entrè chef..(eli miten sen nyt kääntäisi...aulapäällikkö ) joka osoittaa ulkopuolella olevista ihmisistä meille ne jotka päästetään sisään.
...eli näin täällä...muutenkin tuntuu olevan täällä paljon tarkempaa ketä sisään päästetään(ja tämä ei aina välttämättä ole hyvä asia).
Esimerkiksi ikärajat menee usein niin, että naisille on esim 20 tai 22 vuotta ja miehille 25 tai 27 vuotta samaan ravintolaan samana iltana(tämä on kyllä omasta mielestä ihan järkevää)
Ruotsi on paska maa....