Elääkö poken palkalla oikeesti?

Itsellä ja kavereilla on ollut tapana että yksi tarjoaa eka kierroksen ja sitten toinen ja toinen.. eli normaalia toimintaa. eli silloin ainakin oman käsityksen mukaan ei ole tuoppihuora tai mikään muukaan...

Juu, näinhän se menee. Halusin vain tuossa edellisessä kärjistää asiaa, että näkyisi selvemmin, ettei asia ole niin mustavalkoinen kuin jotkut ehkä ajattelevat/antavat ymmärtää.

... mutta tulipahan jonkinlainen tuoppihuoran epävirallinen määritelmä laadittua näin perjantain iloksi. Sitä voi sitten soveltaa vaikka vkonloppuna ja välttyä uhriksi joutumiselta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyseessä on harmaa alue. Jos nainen ei ole tyhmä, niin hän ymmärtää että kyse on kaupanteosta. Mikäli nainen ottaa vastaan tarjotut juomat ilman aikomusta suorittaa transaktio loppuun saakka on nähdäkseni kyse tuoppihuoraamisesta. Paitsi jos tarkoitus onkin vain vittuilla miehelle, jolloin kyseessä ei ole th, vaan kenties jopa ihan peruskusipäisyys. Ja nainenhan voi olla niin naiivi ettei ymmärrä mistä juoman tarjoamisessa on kyse. Harmaata aluetta th-statuksen kannalta siis.
IMHO kyse ei ole kaupanteosta. Kaupantekoon liittyy mielestäni olennaisesti se että mainostetaan jonkin "hyödykkeen" olevan myynnissä ja sille haetaan ostajaa. Mielestäni tyylikkäästi tai jopa seksikkäästi pukeutunut nainen baarissa ei vielä ole lähelläkään tätä määritelmää. Jos rahamies-erkki ei keksi muuta lähestymistapaa kuin mennä esiintymään rahoillaan ja nainen ottaa drinkin tai vaikka dompan vastaan ei tuota voi miksikään kaupankäynniksi lukea eikä se tee naisesta lähellekään tuoppihuoraa. Olettaminen on kaikkien emämunausten äiti ja jos kuvittelee drinkit tarjoamalla automaagisesti saavansa niin on olettanut aika helvetisti.

En siis viittaa yllä mihinkään normaaliin herrasmiesmäisyyteen eli naiselle drinkin tarjoamiseen keskustelun, tanssimisen tms. ohessa vaan nimenomaan Barbien kuvaamaan rahamies-Erkki käytökseen jossa koko lähestyminen perustuu oman varallisuuden esittelyyn. It's a crime not to take suckers money...

Mielipide/näkemys kysymys tämäkin kai pitkälti on.

IMHO kyse ei ole kaupanteosta. Kaupantekoon liittyy mielestäni olennaisesti se että mainostetaan jonkin "hyödykkeen" olevan myynnissä ja sille haetaan ostajaa.
Tästä olen eri mieltä. Yleensähän se menee noin päin, mutta toimiipa kaupanteko toisinaan niinkin päin että ostaja etsii myyjää ostotarjouksia tehden.

Mielestäni tyylikkäästi tai jopa seksikkäästi pukeutunut nainen baarissa ei vielä ole lähelläkään tätä määritelmää.
Samaa mieltä.

Jos rahamies-erkki ei keksi muuta lähestymistapaa kuin mennä esiintymään rahoillaan ja nainen ottaa drinkin tai vaikka dompan vastaan ei tuota voi miksikään kaupankäynniksi lukea eikä se tee naisesta lähellekään tuoppihuoraa. Olettaminen on kaikkien emämunausten äiti ja jos kuvittelee drinkit tarjoamalla automaagisesti saavansa niin on olettanut aika helvetisti.
Tuo oletus on toden totta riskin ottamista, siitä olen samaa mieltä. Riskin toteutumisen todennäköisyys on myös erittäin suuri.
En ole täysin samaa mieltä kaupankäynniksi lukemisesta.

Ymmärrän kyllä, että joitain naisia suuresti houkuttelee mahdollisuus päästä th:ilemalla käsiksi ilmaisiin juomiin - mutta kuitenkin yleisön silmissä th-statukselta välttyen.

En siis viittaa yllä mihinkään normaaliin herrasmiesmäisyyteen eli naiselle drinkin tarjoamiseen keskustelun, tanssimisen tms. ohessa vaan nimenomaan Barbien kuvaamaan rahamies-Erkki käytökseen jossa koko lähestyminen perustuu oman varallisuuden esittelyyn. It's a crime not to take suckers money...
Kyseistä lähestymistapaa en suosittele ja vierastan ajatusmaailmaa josta se kumpuaa. Ei ole rikos p-himoiselta mieheltä juomia höynäyttää, mutta th:ilua se sen sijaan on.
Disney voisi tehdä aiheesta elokuvan 'Typerys ja tuoppihuora' :D

Mielipide/näkemys kysymys tämäkin kai pitkälti on.
Hyvinkin pitkälti.

Vielä pakko:offtopic:

Huomasi kyllä Lahden Onnelassa, kun pöytään kannettiin 2 plo kuoharia jääkannussa ja muutama drinkki niin mimmejä oli yhtäkkiä jonossa kyselemässä, saako liittyä seuraan. Mun tukka ei kait ollut yhtä hyvin puoli tuntia aikaisemmin...

Kaipa toi "dippaaminen" tarkottaa sitä et heilutellaan femmaa siinä naaman edessä ja sitte sujautetaan takas omaan taskuun.

Hyvä että opetit jotain uutta en ole vuosien ovella olon jälkeen kuullut et siitä käytetään kyseistä nimitystä. h0h0

Pakko olla eri mieltä, vaikka mies olenkin. Jos paaluelvis menee rahojaan esittelemään niin eikun vaan lovea kukkaroon, mikään ei ole niin naurettavaa kuin yrittää esiintyä rahoillaan baarissa.

Jos elvis sitten vielä kuvittelee että domppapullon tyrkytettyään nainen on jotain (tiedätte kyllä mitä) "velkaa" niin se on ns. voi voi, ei kun siperia opettamaan vaan. Jos on pakko tunkea väkisin tarjoamaan on turha olettaa mitään "velkoja" tai vastapalveluksia.

IMHO tuoppihuora on sellainen joka iskee kiinni johonkuhun "helppoon" ja tekee aloitteen ja pelaa ainoastaan tarkoituksenaan polata drinksuja itselleen.

Taidan olla samaa mieltä pinttiprostituoidun käsitteestä, mutta tuosta rahalla leveilemisen säälittävyydestä...eihän se nyt hienoa eikä arvokasta käytöstä ole, mutta miksi se olisi juuri säälittävintä?

Entäs bodari, joka kävelee vesimelonikainalo-efektillä pitkin baaria, parhaimmassa tapauksessa yrittää tehdä vaikutusta penkkituloksella, tai saada säpiä kertomalla hurjasta nuoruudestaan, jolloin roinaa kului?

Tai Veltto-Virtanen-klooni, joka tarkistaa huivinsa solmun, säätää baskerin kallistuskulman, ottaa hienostuneen otteen punaviinilasistaan, ja käy heittämään neidolle:
"Minusta Kierkegaardin käsite ihmisestä toisaalta oman kohtalonsa herrana, toisaalta muiden toimijoiden aktioihin reagoivana lähes tahdottomana subjektina, on todella kiehtova, eikö sinustakin?"

Tai sählyjoukkue, joka tulee baariin juhlimaan menestyksellistä 4-divarin pronssikamppailun voittoa, ja mesoaa keskenään, karjumisnauramalla ja hevetinmoista huutoa pitämällä nostaen volyyminsä 10-kertaiseksi siitä, mitä se olisi jos he olisivat keskenään jossain, missä ei tarvitse esittää über-reteetä jätkää mimmeille.

Meinaan vaan, että jos mies on päättänyt että tämä on mussa se johon ämmät lankee, ja alkaa kyseistä ominaisuutta korostaa naisilta huomion saadakseen, niin kyllä siinä on aika vitun hyvät tsäänssit tehdä ittensä tosi naurettavaksi hyvin moninaisin eri keinoin.

Taidan olla samaa mieltä pinttiprostituoidun käsitteestä, mutta tuosta rahalla leveilemisen säälittävyydestä...eihän se nyt hienoa eikä arvokasta käytöstä ole, mutta miksi se olisi juuri säälittävintä?
Hmm, ehkä siksi että se on helpoin feikata, sitä näkee about eniten, se ei useimmiten perustu mitenkään omiin ansioihin ja siksi että se kaikkein eniten kaupallistaa tuon prosessin. Vahvaa IMHO:a kaikki.

Entäs bodari, joka kävelee vesimelonikainalo-efektillä pitkin baaria, parhaimmassa tapauksessa yrittää tehdä vaikutusta penkkituloksella, tai saada säpiä kertomalla hurjasta nuoruudestaan, jolloin roinaa kului?
Vähemmän helppo feikata, jos ei muuta.
Tai Veltto-Virtanen-klooni, joka tarkistaa huivinsa solmun, säätää baskerin kallistuskulman, ottaa hienostuneen otteen punaviinilasistaan, ja käy heittämään neidolle:
"Minusta Kierkegaardin käsite ihmisestä toisaalta oman kohtalonsa herrana, toisaalta muiden toimijoiden aktioihin reagoivana lähes tahdottomana subjektina, on todella kiehtova, eikö sinustakin?"

Tai sählyjoukkue, joka tulee baariin juhlimaan menestyksellistä 4-divarin pronssikamppailun voittoa, ja mesoaa keskenään, karjumisnauramalla ja hevetinmoista huutoa pitämällä nostaen volyyminsä 10-kertaiseksi siitä, mitä se olisi jos he olisivat keskenään jossain, missä ei tarvitse esittää über-reteetä jätkää mimmeille.

Meinaan vaan, että jos mies on päättänyt että tämä on mussa se johon ämmät lankee, ja alkaa kyseistä ominaisuutta korostaa naisilta huomion saadakseen, niin kyllä siinä on aika vitun hyvät tsäänssit tehdä ittensä tosi naurettavaksi hyvin moninaisin eri keinoin.
:D Hauskoja kärjistyksiä koko kasa tuossa yllä, toi maallisen mammonen esilletuonti tai haluaminen (naiset etsii "akateemista miestä jolla ura kunnossa") on vaan mulle vähän niinkuin no-no kaikenlaisessa temppi tai pitkäaikaisessa parinmuodostuksessa, tiedä sitten mistä johtuu. Mielikuvituksetonta, persoonatonta tai sit mä oon vaan niin sinisilmänen idealisti :rolleyes:

Jos siis huomenna lähden ulkoilemaan ja ravintolassa joku söpöliini haluaa käyttäytyä gentlemannisti ja automaattisesti tilaa minulle baaritiskillä tilatessaan itselleen, onko hänen tarkoituksenaan siis _huoritella_ minua eli tehdä selväksi että hän nyt yhden drinksun hinnalla on ostanut minut ja odottaa jotain vastapalveluksia??? Eli sen sijaan, että pitäisin häntä kohteliaana, minun pitäisi suuttua asiasta?? Ei kai sentään:rolleyes:. Älytöntä!

Edelleen:offtopic: , mutta nyt päättyy tämä sivuraiteilu omalta osaltani. Siis johtopäätöksenä voisi sanoa, että tuoppihuora on epämääräinen käsite. Enkä saanut selkeää vastausta kysymykseeni, vaikka tämä on ravintola-ammattilaisten threadi :( :itku: (pillittäminen oli siis ihan huumormielessä tuohon heitetty)

:kippis1:

Edelleen:offtopic: , mutta nyt päättyy tämä sivuraiteilu omalta osaltani. Siis johtopäätöksenä voisi sanoa, että tuoppihuora on epämääräinen käsite. Enkä saanut selkeää vastausta kysymykseeni, vaikka tämä on ravintola-ammattilaisten threadi :( :itku: (pillittäminen oli siis ihan huumormielessä tuohon heitetty)

:kippis1:

En nyt tiedä mitä kohtaa et ymmärtänyt. Kysyit tuoppihuoran määritelmää ja sait sen. Ainakin minä vastasin myöntävästi sinun määritelmään ja kysymykseen, että onko oikein.

Mielestäni tuoppihuora ei ole edelleenkään epämääräinen käsite. Sinun oma määritelmä sille oli IMO loistava.

Barbie sanoi:
... eli siis tuoppihuoraaminen edellyttää jonkinlaista viinaksien pyytämistä, kinuamista, vaatimista, valheellisten lupausten antamista tai muuta suunnitelmallista käytöstä (kuten esimerkiksi seksuaalisen vetovoiman hyväksikäyttöä toisen harhauttamiseksi ja houkuttelemiseksi ostotoimenpiteeseen), jonka tarkoituksena on nimenomaan ilmaisten drinksujen saaminen toiselta osapuolelta, joka ostamisen jälkeen tuntee itsensä petetyksi ja harhautetuksi (?).

Minusta tuntuu, että yrität nyt muuttaa määritelmää epämääräiseksi, koska sinut on jo leimattu tuoppihuoraksi ja et pidä siitä. :piis:

Saatana katoin, että nyt on tullut monta sivua uutta juttua aiheesta "tienaako poken palkalla..."

Ja hevosen perse jotain tuoppihuorailua sata viestiä.

Mielestäni tuoppihuora ei ole edelleenkään epämääräinen käsite. Sinun oma määritelmä sille oli IMO loistava.

Munkin mielestä mun oma määritelmäni on loistava, koska mun oman määritelmän mukaan esm. minä en ole sellainen. Mun ravintolassa oleilemisen nimenomaisena tarkoituksena ei ole ilmaisten viinaksien pummaaminen miehiltä, enkä lähesty ketään kyseisessä tarkoituksessa, joten en kuulu tuon määritelmän piiriin. Elikkä pysytään vaan mun määritelmässäni.

:curs: Please pyöritän yrityksemme lakiasiainosastoa, selviän kyllä hyvin omillani, oksua jos joku edes vähääkään miettii, että mulla olisi minkäänlaisia haluja kerjätä ilmaisia viinaksia keneltäkään tai että tuollaisessa tarkoituksessa hengailisin kenenkään seurassa tai että minulta voisi "OSTAA" ylipäätään mitään :urjo: x 1000. Tuollainen on mielestäni tapponoloa toimintaa, enkä tod halua, että minua pidetään tuollaisena kerjääjänä/"myyjänä". :curs:

:curs: Please pyöritän yrityksemme lakiasiainosastoa, selviän kyllä hyvin omillani, oksua jos joku edes vähääkään miettii, että mulla olisi minkäänlaisia haluja kerjätä ilmaisia viinaksia keneltäkään tai että tuollaisessa tarkoituksessa hengailisin kenenkään seurassa tai että minulta voisi "OSTAA" ylipäätään mitään :urjo: x 1000. Tuollainen on mielestäni tapponoloa toimintaa, enkä tod halua, että minua pidetään tuollaisena kerjääjänä/"myyjänä". :curs:

Joten ei ehkä kannata ottaa vastaan niitä juomia jotka tarjotaan etumaksuna (edit. siis jos th-statukselta on tarkoitus välttyä). Älykkäänä naisena osaat varmasti hahmottaa milloin kyse on etumaksuksi tarkoitetusta suoritteesta.

Hei... avatkaa tuosta tuoppihuorailusta vaikka toinen thread... Jutellaan tässä niistä palkoista ja tipeistä ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom