Ei sisään, koska omistan pallit

Tiikeris on vaan semmonen epävirallinen dress code. Et jos oli viel treenihousut jääny jalkaan... :)

Pakkis-paidal pääsee varmaan ilmaseks ja jonon ohi. Mut siis ihan oikeesti, ne ei päästä sinne vähänkään huonommin pukeutuneita (ei millään pahal, olit varmaan tosi kaunis) :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Re: Re: Re: Ei sisään, koska omistan pallit

Originally posted by Hannibal
"Päästä silti sisään, kyllä ne sullakin vielä laskeutuu"?

"No, palauttelut ens kerralla kunnolla, eiks joo?

Siis ei jumankauta, :lol2: :lol2: :lol2: :5: , mää tipun palliltani

Jep ravintolalla on oikeus tosiaan valita asiakkaansa. Ja noilla isoimmilla paikoilla on keskiviikkoisinkin varaa käännyttää asiakkaita, kun aika täynnä ovat aina.

Itsellä ei pahemmin ole pokejen kanssa ollut ongelmia kerran paloi käämit huolella ja silloinkin piti saada se viimeinen sana.
Tuli seistyy talvipakkasel 1,5h kaarle XII jonossa ja kun pääsin ovelle niin poke tylysti ilmoitti et joo tänään on vippi ilta et pääse sisään. Kyseistä asiaa ei missään ollu ilmoitettu niin vähän palo käämit siinä pienessä hiprakassa. (itselläni oli puku +kravatti eli olin pukeutunut hyvin) kysyin pokelta, että mistäs erotat etten oo vippi sen verran usein kuitenkin kyseisessä ravintolassa kävin, että aattelin josko tuolla kommentilla pääsisi sisään. No poken vastaus tuohon oli, että kuules kaveri mä oon 10 vuotta ollu tässä ovella ja mä tunnen kaikki vipit. No siihen tokaisin, että no eipä susta kyllä paljon muuhun taitais ollakaan kuin ovimieheksi. Tuossa vaiheessa kaveri muuttu punaseks ja totesin et nyt on parasta poistua ja kävelin noin 15 metriä pois ovelta ja jäin kavereiden kanssa juttelemaan että mihis sitten. No ei mennyt kauaa kun kyseinen portsari tuli ja otti takin pieluksista kiinni ja tönäisi, että painu helvettiin siitä seisomasta. siihen että kuuleppa herra kuningas olen pitkän matkaa valtakuntasi ulkopuolella et meneppä takaisin siihen ovelle ei me tässä mitään häiriköidä ja jatkettiin seisomista. No tämä ei kaverille riittänyt vaan vähän ajanpäästä tuli uusiksi siihen ja sano ellette nyt poistu tästä niin hän soittaa poliisit. Tuohon että senkun soitat saadaanpahan sunkin päällekäynti kirjattua. Tämän jälkeen kaveri jotain kirosi ja palasi ovelle ei sen koommin häiriköinnyt. Tosin porttikielon antoi baariin :)

Itse en missään välissä korottanut ääntäni enkä mitenkään fyysisesti uhannut kaveria, mutta taisi vaan pinna palaa parista sarkastisesta kommentista. Mutta tuo oli ainut kerta tosiaan kun on ollut mitään kummempaa ongelmia portsarien kanssa. taisi kaverilla olla huono päivä. ja ainahan mahtuu porukkaan muutama ongelma tapaus mikä sitten pilaa koko ammattikunnan mainetta.

Originally posted by zart
Tuli seistyy talvipakkasel 1,5h kaarle XII jonossa ja kun pääsin ovelle niin poke tylysti ilmoitti et joo tänään on vippi ilta et pääse sisään. Kyseistä asiaa ei missään ollu ilmoitettu niin vähän palo käämit siinä pienessä hiprakassa.
No arvaapas oliko siellä oikeasti vip-iltaa? :lol2: Tuo taitaa olla portsareiden keskuudessa se yleisin "kohtelias tapa" ilmoittaa, että henkilö ei ole syystä tai toisesta toivottu asiakas. Kuuleman mukaan tätä käytetään erityisesti maahanmuuttajien kohdalla.

Kait siellä ihan VIP ilta oli, kun yleensähän kaarlessa on kaksi jonoa. Vipit ja ei vipit tuolloin oli vain yksi jono. Mut tiiä sitten tuota. Kaippa sitä ollaan niin ruma sälli ettei sisään kelvattu :).

Originally posted by Tomi
No arvaapas oliko siellä oikeasti vip-iltaa? :lol2: Tuo taitaa olla portsareiden keskuudessa se yleisin "kohtelias tapa" ilmoittaa, että henkilö ei ole syystä tai toisesta toivottu asiakas. Kuuleman mukaan tätä käytetään erityisesti maahanmuuttajien kohdalla.

heh.. kerran oltiin kavereiden kanssa baarissa ja sit siihen ovelle tuli manne. No poke kävi sit sille sanomassa et sori, mutta täällä on tänään yksityistilaisuus. siinä baarissa ei silloin ollut ku oikeastaan vaan se mun kaveri porukka.

joo, vippi-illan käyttö tai "meillä on jo valitettavasti niin täyttä että otamme vain vippejä sisään" on ainakin IMO paras ja turvallisin keino jos ei halua ei-toivottuja henkilöitä/ryhmiä sisälle, jos niistä ei muuta vikaa (liiallinen humalaisuus, sopimattomat vaatteet yms.) löydy...

Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää että pokekin tekee vain kuten hänelle on sanottu? Jos ravintolapäällikkön ohje on että naisten iässä voi joustaa ja miesten ei, niin silloin toimitaan niiden ohjeiden mukaan. Moniko teistä työssään tekee toisin kuin pomonne sanoo?

Originally posted by enforcer
Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää että pokekin tekee vain kuten hänelle on sanottu? Jos ravintolapäällikkön ohje on että naisten iässä voi joustaa ja miesten ei, niin silloin toimitaan niiden ohjeiden mukaan. Moniko teistä työssään tekee toisin kuin pomonne sanoo?

Helvetin hyvä kommentti, itteäni rupeaa sapettamaan kun "asiakkaat" joita ei päästä sisälle syystä tai toisesta tai sitten kun niitä poistaa ravintolasta, alkavat avautumaan "vittu mikä säkin luulet olevasi. Nautitko kun saat määräillä muita" yms. Varsinkin keski-ikäisiltä naisilta kuulee tätä kaikkein useimmiten kun niille menee sanomaan ystävällisesti että olisi kotiinlähdön aika kun on nautittu virvokkeita jo aika reippaasti tai etten valitettavasti voi ottaa rouvaa tuossa kunnossa sisälle. En tiedä muista palstan pokeista, mutta ite en ole (vielä) sortunut siihen etten päästä henkilöä sisälle ilman hyvää syytä (ohjeet rav.päälliköltä tai humalaisuus yms.).

Sori pieni avautuminen, mutta oli pakko sanoa, kun kerta aihetta sivuttiin.:curs:

Originally posted by enforcer

Niin, ne teki kuule vaan töitään Saksassa 60 vuotta sittenkin. Sekö se vaan on tärkeää, että portsari saa rahansa työstään ja ravintola saa myydä viinaa ja haurauksia ja raha juoksee?! Ihmisiä nöyryytetään kapakan ovella ja toiset ihmiset on yli-ihmisiä ja toiset ali-ihmisiä. Niin, tällaistahan se on tämä enforcerin levittämä natsipropaganda.

Jokainen "väärin" kohdeltu varmaan luulee olevansa ainut ja ensimmäinen joka sanoo "hei mun kaverit on sisällä! mullon synttärit! hei täytin tänään 18! tunnen ton baarimikon siskon! hei olin täällä ennen töissä!"
Pokella on varmasti omat syynsä ja itkeminen ovella huonontaa jatkossa takuulla mahdollisuutta päästä sisään. Jos poke sanoo, että ei tänään, niin mikä jumalauta siinä on, että se ei mene kaaliin? Ei siellä mielivaltaisesti ihmisiä käännytetä, jokainen ovimies katsoo tarpeen mukaan oman arvionsa asiakkaasta ja päättää otetaanko sisään vai ei.

Originally posted by Mike
Jokainen "väärin" kohdeltu varmaan luulee olevansa ainut ja ensimmäinen joka sanoo "hei mun kaverit on sisällä! mullon synttärit! hei täytin tänään 18! tunnen ton baarimikon siskon! hei olin täällä ennen töissä!"
Pokella on varmasti omat syynsä ja itkeminen ovella huonontaa jatkossa takuulla mahdollisuutta päästä sisään. Jos poke sanoo että ei tänään niin mikä jumalauta siinä on että se ei mene kaaliin? Ei siellä mielivaltaisesti ihmisiä käännytetä, jokainen ovimies katsoo tarpeen mukaan oman arvionsa asiakkaasta ja päättää otetaanko sisään vai ei.

Humalassa ihmiset ovat vähän huonoja ottaan negatiivista palautetta (tässä tapauksessa sisäänpääsyn eväämistä) vastaan. Lisäksi tarve inttää on suoraan verrannollinen juotuun viinamäärään.

Originally posted by Baarikello
Niin, ne teki kuule vaan töitään Saksassa 60 vuotta sittenkin. Sekö se vaan on tärkeää, että portsari saa rahansa työstään ja ravintola saa myydä viinaa ja haurauksia ja raha juoksee?! Ihmisiä nöyryytetään kapakan ovella ja toiset ihmiset on yli-ihmisiä ja toiset ali-ihmisiä. Niin, tällaistahan se on tämä enforcerin levittämä natsipropaganda.

Muaahhhahahahah!!!!:worship:

Niinpä, portsarithan ovat rengastettavissa natseihin...:thumbs:

Originally posted by Mike
Pokella on varmasti omat syynsä ja itkeminen ovella huonontaa jatkossa takuulla mahdollisuutta päästä sisään. Jos poke sanoo että ei tänään niin mikä jumalauta siinä on että se ei mene kaaliin? Ei siellä mielivaltaisesti ihmisiä käännytetä, jokainen ovimies katsoo tarpeen mukaan oman arvionsa asiakkaasta ja päättää otetaanko sisään vai ei.

Juuri näin!! Lisäksi tuo selittäminen, jankkaaminen, suoranainen turvansoittaminen, jopa uhkailu ei ainakaan edistä sisäänpääsymahdollisuuksia. Sama homma kun törttöilevää/nukkuvaa/väkivaltaista asiakasta nätisti pyytää poistumaan niin ei edellä mainitut kommervenkit todellakaan enään siinä kohtaa auta, väkivallasta nyt puhumattakaan, onneksi nyt ylivoimaisesti suurin osa uskoo puhetta.

Niin itsekin toimin pokena ja DI:n paperit taskussa, välillä vähän hymyilyttää, kun tulee ylimielistä kommenttia poken laskutaidosta, älykkyydestä yms... Pahimpia ovat yleensä nämä 1. vuosikurssin "olen yliopistossa/korkeakoulussa lukemassa sitä sun tätä mun isä on lakimies/lääkäri/iso dirikka jossain, mä tiedän, mul on oikeus blaa blaa blaa..." -tyypit

Poken hommat on kyllä mukavaa vaihtelua päiväduuniini ja saahan siitä rahaakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom