Ei lainkaan penkkiä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ziragon
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Juu elikkäs en löytänyt tämmöstä threadia tai sitten en ettinyt kunnolla, mutta onko täällä paljonkin semmoisia jotka ei treenaa lainkaan normaalia penkkipunnerrusta? Itse en treenaa, koska kädet ovat niin pitkät (olen 201cm pitkä) että itsestä ainakin tuntuu helpommalta tehdä käsipainoilla jostain syystä. Niin laittakaapa tänne syitä miksi ette treenaa tai miksi minun kannattaisi treenata. :)

Juu elikkäs en löytänyt tämmöstä threadia tai sitten en ettinyt kunnolla, mutta onko täällä paljonkin semmoisia jotka ei treenaa lainkaan normaalia penkkipunnerrusta? Itse en treenaa, koska kädet ovat niin pitkät (olen 201cm pitkä) että itsestä ainakin tuntuu helpommalta tehdä käsipainoilla jostain syystä. Niin laittakaapa tänne syitä miksi ette treenaa tai miksi minun kannattaisi treenata. :)

vähän omituinen syy toi pituus,ootko varma et tekniikka on kunnos
http://www.youtube.com/watch?v=1LNDI7N9eF8
tuossa sinun pitunen jätkä

Itse en ole pitkä (n. 180cm kai), mutta suhteutettuna torsoon kädet ovat pitkät. Ei minultakaan normaali penkkipunerrus erikoisesti onnistu. Käsipainopenkillä saa paremman poltteen rintaan. Kapeaa penkkiä tulee sitten tehtyä ojentajille...

Itse en ole pitkä (n. 180cm kai), mutta suhteutettuna torsoon kädet ovat pitkät. Ei minultakaan normaali penkkipunerrus erikoisesti onnistu. Käsipainopenkillä saa paremman poltteen rintaan. Kapeaa penkkiä tulee sitten tehtyä ojentajille...

Juu niin minunki mielestä se ottaa paremmin...:)

Itse lopetin normipenkin tekemisen johtuen siitä, että noin 6-7kk treenitauon jälkeen ei yksinkertaisesti päässyt enää vanhoihin tuloksiin takaisin. Tästä seurasi luonnollisesti armo vitutus, ja koska olen (treenailun suhteen) enemmän luovuttaja kuin tsemppari tyyppiä, jätin penailun suosiosta pois ohjelmasta.

En treenaa enkä tule sitä tekemäänkään. Omasta mielestäni tavallinen penkkipunnerus on kehonrakennuksen yliarvostetuin ja turhin liike. Rinnalle löytyy vastaavia parempiakin.

En treenaa enkä tule sitä tekemäänkään. Omasta mielestäni tavallinen penkkipunnerus on kehonrakennuksen yliarvostetuin ja turhin liike. Rinnalle löytyy vastaavia parempiakin.

Tuosta olen täysin samaa mieltä! :worship:

Itse olen vasta aloitellut penkin harjoittelua = pelkällä tangolla mahdollisimman puhtaita toistoja. Ajan kanssa sitten rautaa tankoon. Tässä taannoin keskustelin salin omistajan kanssa ja pyysin neuvoa penkkiin. Siinäpä sitten tulikin kertaheitolla asiaa, muuttui oma käsitys "penkki on egoliike" laidasta siihen toiseen. Vaikka penkki helposti mielletään egoilijoiden liikkeeksi, niin tekniikkaa se vaatii perkeleesti, menee nimittäin helposti olkapäille. Oikein tehtynä epäilemättä yksi parhaista liikkeistä.

Tuli taas niin pomppoileva viesti, että....vaan koittakaa kestää

edit. Pääasiassa hoidan rintatreenin ristitaljalla ja punnerruksilla variaatioineen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
pituus on kyllä huono syy jättää penkkipunnerrus tekemättä. kautta aikain on pitkät ja isot ukot penkanneet isoja romuja. jos ei taas penkistä pidä liikkeenä niin aivan turhaa sitä veivaa. tekee sitten vaikka vinopenkkiä.

Tuosta olen täysin samaa mieltä! :worship:

Penkkimaksimi taitaa edelleen olla noin 90kg. Ei o mun juttu.

Teen vinopenkkiä kässäreillä, saatan jossain välissä vaihtaa hetkeksi peruspenkkiin kun se ottaa niin nannaa myös etuolkapäihin, mutta viimeksi kun pidin penkkiä ohjelmassa vasen ranne rasittui ja kipeytyi. Eli varoen jonkinaikaa, mutta kässärit toimii itsellä kans paremmin.

Pituutta 196cm, 255cm kattoon ylettää koskemaan molemmilla käsillä ilman varpaille nousua ;)

Vaihdoin kanssa tangosta käsipainoihin, saa paljon paremman tuntuman ja tuloksetkin on (ehkä) noussu enemmän kun vastaavasti tangolla oisin saanu nouseen.

Mietinpä tässä että vois alkaa hioskelemaan penkkitekniikan takas vaikka rintapäivän lämittelyjen lomassa koska tuossa 3kk päästä sitten kun vaihtuu ohjelma niin vois taas ehkä vähän penkkiäkin treenata niin sais rinta vähän erilaista rasitusta.. mutta saapa nähdä kuinka tuo jaksaa nyt huvittaa edes.. On se käsipaino penkki kumminki ottanu niin hyvin..:D

Kuukauteen en ole penkkiä leveellä otteella tehny. Tuli vaan ihan totaalinen kyllästyminen liikkeeseen, kun siitä on aina jostain syystä ottanu enemmän paineita kuin muista liikkeistä. Juurikin vinopenaan tuon vaihdoin. Ylärinta näyttää muutenki siltä, että ei tee huonoa. :) Kapeeta penkkiä teen kyllä edelleen ojentajille.

Back
Ylös Bottom