Ei lainkaan penkkiä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ziragon
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itse en reenannu penkkiä 5kk:teen ja tein kässäreillä penaa ja sitte vinopenaa smithissä ja peck dekkiä nii nytte pena on mita testaillu 115kg

Lukaiseppa se, nyt jo lukittu, ...HULKKI kuvissa TJMS threadi...

Onhan sitä tullut jo luettua... Ja siellä kyllä käsitellään samaa aihetta mutta en niin tarkkaan ole sitä jaksanut selata kun siinä threadissa on joku 500 sivua ja siinä ei käsitellä tätä aihetta niin perusteellisesti (tai sitten oon just skipannu niitä sivuja).:nolo: Sen takia perustin sillon joku aika sitten tämän threadin.:)

EN ole sitten itse nytten tehnyt 2 vuoteen ollenkaan penkkiä kun mulla on itsellä leikattu toi vasen olkapää niin ei voi itse tehdä sitä yhtään enkä punnertaa ja tälläi mutta ei ole mulla ollut sitten mitään sellaista vaikeusta olla salilla saa tehtyä ihan hyvin kaiken laista muuta mikä sitten olisi saman tyylistä mutta ei juuri penkkiä!

EN ole sitten itse nytten tehnyt 2 vuoteen ollenkaan penkkiä kun mulla on itsellä leikattu toi vasen olkapää niin ei voi itse tehdä sitä yhtään enkä punnertaa ja tälläi mutta ei ole mulla ollut sitten mitään sellaista vaikeusta olla salilla saa tehtyä ihan hyvin kaiken laista muuta mikä sitten olisi saman tyylistä mutta ei juuri penkkiä!

Sehän voi olla että on ollu sulla penkissä semmonen tekniikka joka ottaa liikaa olkapäihin...:rolleyes:

Schwarzeneggerin mielestä paksua ja isoa rintaa ei voi rakentaa ilman tavallista penkkipunnerrusta. Tämä varmasti lytätään nopeasti täällä, koska eihän Arska tiennyt mitään treenaamisesta... :)

Joka tapauksessa, itse jätin raskaat penkkipunnerrukset muutama kuukausi sitten ohjelmasta ja rupesin tekemään vinopenkkiä sen sijaan. Tästä seurasi rintalihasten kokonaiskoon pienentyminen, joten omalla kohdallani johtopäätös on että täytyy ruveta taas punnertamaan kovaa penkiltä.

Varmasti asiat ovat yksilöllisiä, mutta aina ei kannata mennä sen mukaan, mikä tuntuu mukavalta ja mikä ei. Ellei sitten mukavuudenhalu ole 1.asia treenaamisessa. Ikävätkin liikkeet voi saada mukavaksi muuttamalla omaa asennoitumista.

Ongelma etuolkapäiden kanssa voi tosiaan olla rakenteellinen, jolloin penkki ei välttämättä ole likimainkaan oikea liike rinnan kehittämiseen. Usein se kuitenkin saattaa pikemminkin olla tekniikasta kiinni. Vanha mantra, että liikkeet kannattaa opetella maltillisilla painoilla, on hyvin pitkälti totta.

Joka tapauksessa, itse jätin raskaat penkkipunnerrukset muutama kuukausi sitten ohjelmasta ja rupesin tekemään vinopenkkiä sen sijaan. Tästä seurasi rintalihasten kokonaiskoon pienentyminen, joten omalla kohdallani johtopäätös on että täytyy ruveta taas punnertamaan kovaa penkiltä.

Varmasti asiat ovat yksilöllisiä, mutta aina ei kannata mennä sen mukaan, mikä tuntuu mukavalta ja mikä ei. Ellei sitten mukavuudenhalu ole 1.asia treenaamisessa. Ikävätkin liikkeet voi saada mukavaksi muuttamalla omaa asennoitumista.

Ongelma etuolkapäiden kanssa voi tosiaan olla rakenteellinen, jolloin penkki ei välttämättä ole likimainkaan oikea liike rinnan kehittämiseen. Usein se kuitenkin saattaa pikemminkin olla tekniikasta kiinni. Vanha mantra, että liikkeet kannattaa opetella maltillisilla painoilla, on hyvin pitkälti totta.

No sehän on tosiaan yksilöllistä..:) itse en kyllä ainakaan ole penkin lopettamisen jälkeen huomannut että olisi rintalihakset pienentyneet.. Kasvaneet pikemminkin.. Mutta kuten aiemmin sanoin niin aion nyt seuraavaan ohjelmaan laittaa penkin mukaan jotta rinta saisi erilaista rasitusta.:) Ja kiitos tuosta kommentista.. Olit ensimmäinen penkin "puolesta puhuja". Niitä myös tarvitaan tänne ettei keskustelu olisi ihan yksipuolista..:)

JJJJäääätävä viesti:worship:

Onhan sitä tullut jo luettua... Ja siellä kyllä käsitellään samaa aihetta mutta en niin tarkkaan ole sitä jaksanut selata kun siinä threadissa on joku 500 sivua ja siinä ei käsitellä tätä aihetta niin perusteellisesti (tai sitten oon just skipannu niitä sivuja).:nolo: Sen takia perustin sillon joku aika sitten tämän threadin.:)

Jep - ajattelin vaan että löytyy kyllä perustelu jos toinenkin. Puolesta ja vastaan.

En mäkään ole perus penkkipunnerrusta tehnyt varmaan 5 vuoteen.
Lähimpänä on jalat ilmassa penkki (sotilas), rajoittaa ainakin mulla painoja joten olkapää kestää paremmin.

Pariin kuukauteen ei nyt ole tankopenkkiä veivattu, räpistelty kässäreillä vaan. Jostain helvetin syystä mitään kasvua ei saanut aikaan ilman että tekniikka meni aina vituiksi. Yllättäen kässäriliikkeet ovat kuitenkin alkaneet nousta, eikä edes tekniikan kustannuksella.

Niin kauankun homma toimii niin näin veivataan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jostain helvetin syystä mitään kasvua ei saanut aikaan ilman että tekniikka meni aina vituiksi. Yllättäen kässäriliikkeet ovat kuitenkin alkaneet nousta, eikä edes tekniikan kustannuksella.

Niin kauankun homma toimii niin näin veivataan.

No penkkihän on tekniikkalaji. Ja itsellä käsien pituus vaikuttaa omasta mielestä siihen tekniikkaan sen verran että en ole sen takia tehnyt. Että siinäpä se syy siihen miten pituus vaikuttaa, kun joku kysyi. :rolleyes:

Minä en kans tykkää penkistä yhtään :( Johtuu varmaan siitä että olen melkonen käsi siinä. Ja kyllä, tiedän että sitä pitäisi juuri treenata silloin =), mutta ei vain kykene kun nousee niin heikosti. Ehkä joskus vielä.

No penkkihän on tekniikkalaji. Ja itsellä käsien pituus vaikuttaa omasta mielestä siihen tekniikkaan sen verran että en ole sen takia tehnyt. Että siinäpä se syy siihen miten pituus vaikuttaa, kun joku kysyi. :rolleyes:

Joo, mutta se tekniikan merkitys tulee esiin vasta varmaan jossain 150:n paikkeilla. Mulla tyssäsi sarjapainot jo alle sataseen. Kevyt vitutus vetää tuplasti enemmän kuin penkata.

Puhumattakaan siitä, että pitäisi vielä kropan olla ihan ok mallia, nostomatka ei mikään järjetön. Noh, ehkä joskus vielä koitetaan.

Ite lopetin penkin kun sain 100 kilolla muistaakseni kaksi toistoa. Satanen nostettiin, ja se riitti mulle:) Rintaa teen käsipainoilla ja vipuvarsilla. Ojentajille teen kapeaa penkkiä, jossa saa lykkiä sen 2,5 kiloa viikossa sarjapainoihin.

minusta penkki on hyvä rintaliike ja saan sillä hyvän tuntuman rintafileisiin, tekniikka kannattaa harjoitella hyväksi

Olen myös melko pitkä ja penkkitekniikan kanssa on ollut ongelmia. Pudotin sitten painoja kunnolla ja tavallaan aloitin alusta keskittyen enemmän tekniikkaan. Nyt tuo penkki tuntuu huomattavasti "tukevammalta" eikä olkapääkipujakaan esiinny :thumbs:

ennen sain rintaan tuntuman, ainoastaan 10-15 toiston sarjoilla, nykypäivänä kun en päästä kyynärpäitä sivulle, ei tunnu rinnassa ollenkaan. penkkihän on enemmän ojentaja /kuin rintaliike. Jos ego antaa periksi niin penkin voi jättää pois, itse ei tule enää pahemmin peruspenaa reenattua. (syynä myös olkapäävaivat)

penkkihän on enemmän ojentaja /kuin rintaliike.

Tuo oli kyllä aika kyseenalainen lause... Sehän on ihan siitä kiinni kuinka leveällä otteella sitä penkkiä sitten tekee. Tottakai se ottaa ojentajiin jokatapauksessa, mutta mitä leveämpi ote niin sitä enemmän rintaan ja vähemmän ojentajiin. Näin se mulle on kerrottu aikoinaan ;)

Kertokaapas joku viisaampi että onko asia muka tosiaan näin kuten SpudWebb ja tuo artikkeli väittää?:)

Back
Ylös Bottom