Ei lainkaan penkkiä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ziragon
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
epäilen vahvasti mutua. huomattavasti enemmän minulla rintaan ottaa kun ojentajiin, ehkä sie spudwebb ryssit sen liikkeen vaan niin totaalisesti ..tai mie. :)

Kertokaapas joku viisaampi että onko asia muka tosiaan näin kuten SpudWebb ja tuo artikkeli väittää?:)
TC Luomakin on ainakin yhdessä ellei useammassa artikkelissaan maininnut penkin olevan "mainly triceps exercise" eli pääosin ojentajaliike. en tiedä menikö sanamuodot ihan oikein, mutta pointti tuli varmasti selväksi.

Toivottavasti luit koko artikkelin, etkä ainoastaan muutamaa lausetta penasta :)

Mitä olen lukenut, niin penkillä rinta kehittyy treenaajilla joilla rinnan hermotus sen mahdollistaa. Eli rinta on ns. dominoiva lihasryhmä. Jos taas esim. etuolkapäät ovat dominoiva, niin rinta ei kehity. Eli hyvin yksilöllistä. Penkkiä sanotaan ainakin ojentajien maksimivoimaliikkeeksi, joten sekin hieman viittaa että kyseessä olisi enemmän ojentajaliike. Myös T-Nationilla on paljon juttuja tuosta penkin yliarvostamisesta.

Penkissä luultavasti saa eristettyä rintaa tekemällä vajaalla liikeradalla, kuten esimerkiksi Coleman tekee. Eli loppuojennus jätetään reilusti vajaaksi.

Tuo kaikki on vaan spekulointia, kyllä se penkki kehittää rintaa todella kovasti, jos tekee sitä oikein. Parhaiten penkistä irti saa henkilöt, joilla on hyvin suuri rintakehä luonnostaan, jolloin liikerata on lyhyt ja jämäkkä. Mutta kaikille se on hyvä liike, mutta ei mikään pakollinen:wtf:

Penkki ei taida kuormittaa lähellekään yhtä montaa lihasta kuin kyykky ja mave.

Pointtihan ei Sahaajalla ollut tuo. Vaan pointti oli, että penkki on yleisliike, tai perusliike.

Tasapenkkiä en ole kyllä henk koht tehnyt aikoihin. Se ei vain minulla jotenkin onnistu. Kapeaa penkkiä sen sijaan olen tehnyt ja vinopenkkiä käsipainoilla. Hyvin riittänyt minulle rintatreeniksi :)

Ei mullakaa tuo penkki mikää ykkösjuttu ole. Lähinnä teen rinnat käsipainoilla, punnertaen ja erilaisilla taljalaitteilla, mutta kyllä se penkkipunnerrus tuo aina hyvän lisän rinta/käsitreeniin. Ite oon reilut 181 ja kans tollane pitkäraajane kaveri, mut kohtuu hyvi se penkki mulla luonnistuu..:thumbs:

itse oon kans aika pitkä (188cm) mut kyl täytyy sanoo et penkki on paras liike rinnalle. Sillä oon saanu hyvin lisää tissi lihaa.. mut nyt lopetan vähäks aikaa normipenailun vaihan kaposeen ku ojentajat on jäljes..

Penkki ei taida kuormittaa lähellekään yhtä montaa lihasta kuin kyykky ja mave.

Kyllä se penkki vain on valitettavasti todella hyvä massaliike ja turhaa sitä jättää tekemättä jos vain onnistuu.

Ja itselle se ottaa rintaan, olkapäihin ja ojentajiin mahtavasti. Ja yleensä aina on myös punnerruspäivän jälkeen latsit kipeät. Onko kellään muulla ikinä latsit kipeät penkin jälkeen?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä se penkki vain on valitettavasti todella hyvä massaliike ja turhaa sitä jättää tekemättä jos vain onnistuu.

Ja itselle se ottaa rintaan, olkapäihin ja ojentajiin mahtavasti. Ja yleensä aina on myös punnerruspäivän jälkeen latsit kipeät. Onko kellään muulla ikinä latsit kipeät penkin jälkeen?

sul vaikuttaa olevan tekniikka päi mäntyjä ku ei sen pitäis ottaa olkapäihin mahtavasti:) ja eikä siit pitäis latsit kipeytyä..

mullaki on kyl tekniikka huono mut lavat saan silti pidettyä kii toisiissan ja se estää sen et liike ei mee olkapäille.. joo en ees tiiä mitä selitän:dance: oon väsyny

Kyllä se penkki ihan hyvin 190cm pituudella ja 195cm sylivälillä on kulkenut. Kyllä yläkroppaan saa ilman penkkipunnertamistakin hyvät lihakset rakennettua. Lisäksi kun romut kasvaa, loukkaantumisriski kasvaa. Yhdellä jos toisella olkapäät rikki tai tulehtuneet penkkailun takia. Olkaniveliä tukikudoksineen ei vain ole tarkoitettu isojen romujen liikuttelemiseen penkkipunnerruksen muodossa.

Eihän tässä nyt ollut ollenkaan kyse siitä etteikö olisi. Jos penkki ei toimi rintaan ja haluaa rintaa sillä kasvattaa, niin turha sitä on maailmanloppuun asti hinkata. Jos taas ottaa, niin ilman muuta kannattaa penkkipunnertaa. Rinnalle on olemassa kuitenkin myös muita hyviä liikkeitä. Muutenkin kaikenlainen jeesustelu joidenkin tiettyjen liikkeiden puolesta on melko turhaa. Massaa saa kyllä rakennettua ilman kyykkyä, mavea tai penkkiäkin. Kunhan treenit ei koostu pelkästään eristävistä liikkeistä.

Eihän tässä nyt ollut ollenkaan kyse siitä etteikö olisi. Jos penkki ei toimi rintaan ja haluaa rintaa sillä kasvattaa, niin turha sitä on maailmanloppuun asti hinkata. Jos taas ottaa, niin ilman muuta kannattaa penkkipunnertaa. Rinnalle on olemassa kuitenkin myös muita hyviä liikkeitä. Muutenkin kaikenlainen jeesustelu joidenkin tiettyjen liikkeiden puolesta on melko turhaa. Massaa saa kyllä rakennettua ilman kyykkyä, mavea tai penkkiäkin. Kunhan treenit ei koostu pelkästään eristävistä liikkeistä.

Näinpä juuri.. Tätä vastausta on odoteltu. Kiitos!:worship:

mutta vittuako niitä mavea, kyykkyä ja penkkiä pois jättämään jos massaa haluaa, parhaita massaliikkeitähä nuo on, vai?

edit: menipä kyllä offtopicin puolelle

mutta vittuako niitä mavea, kyykkyä ja penkkiä pois jättämään jos massaa haluaa, parhaita massaliikkeitähä nuo on, vai?

Riippuu ihan toimiiko ne juuri YKSILÖLLE. On olemassa ihmisiä, joille ei sovi vaikkapa mikään noista liikkeistä vaikkapa johtuen omasta rakenteesta ja vioista ja vammoista jne. Silloin tehdään jotain muuta mikä sopii. Idea olikin, että vaikka kuinka olisi nuo kolme maailman parasta massantuojaa suurina perusliikkeinä. On myös mahdollista kasvattaa lihasta tekemättä niitä. Se onko muiden liikkeiden tekeminen taas yhtä tehokasta varrattuna muihin, on taas eri tarina.:thumbs:

Riippuu ihan toimiiko ne juuri YKSILÖLLE. On olemassa ihmisiä, joille ei sovi vaikkapa mikään noista liikkeistä vaikkapa johtuen omasta rakenteesta ja vioista ja vammoista jne. Silloin tehdään jotain muuta mikä sopii. Idea olikin, että vaikka kuinka olisi nuo kolme maailman parasta massantuojaa suurina perusliikkeinä. On myös mahdollista kasvattaa lihasta tekemättä niitä. Se onko muiden liikkeiden tekeminen taas yhtä tehokasta varrattuna muihin, on taas eri tarina.:thumbs:

Niin juuri. Kuten aiemmin on tullut jo sanottua niin saan käsipainoilla paljon paremman poltteen rintaan ja siksi en tee normipenkkiä. :)

se tuntuma/polte nyt ei välttämättä tarkoita yhtään mitään. saan minäkin reisiojennuksilla etureisiin hirveät poltteet mutta jalat on silti kuin jollain pultsarilla

se tuntuma/polte nyt ei välttämättä tarkoita yhtään mitään. saan minäkin reisiojennuksilla etureisiin hirveät poltteet mutta jalat on silti kuin jollain pultsarilla

..Ja olen myös aiemmin muistaakseni sanonut myös tällä threadilla että rintalihakset on myös kasvaneet nopeammin käsipainoilla kuin tangolla penkatessa.:)

penkki on peras liike mitä on olemassa, ainakin rinnalle.

Back
Ylös Bottom