Eduskuntavaalit 2011

Mitä puoluetta äänestät?

  • Kokoomus

    Votes: 0 0,0%
  • Keskusta

    Votes: 0 0,0%
  • SDP

    Votes: 0 0,0%
  • Vihreät

    Votes: 0 0,0%
  • Vasemmistoliitto

    Votes: 0 0,0%
  • Perussuomalaiset

    Votes: 0 0,0%
  • RKP

    Votes: 0 0,0%
  • Muutos 2011

    Votes: 0 0,0%
  • Kristillisdemokraatit

    Votes: 0 0,0%
  • Vapauspuolue

    Votes: 0 0,0%
  • SKP

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    0
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mike nyt kovasti koittaa puskea tuollaista uusliberalistista tihkumisteoriaa, siis että rikkaiden rikastuminen auttaa köyhiä. Sitä samaa jargonia mitä katainen & wannabeporhot ulostavat kaiken aikaa. Kuitenkaan tällaiselle teorialle ei pahemmin löydy pohjaa todellisuudesta.

EDIT: kärjistettynä, jotta pystytään ehkäisemään sosiaalisten luokkien syntymistä, pyrkii valtio tulonsiirroilla tasaamaan elämisen laatua ihmisten elämässä. Tähän tarvitaan veroja.

No nyt tuli keskusteluun mukaan kokenutta taloustietämystä!
 
Paras on kylla tama PerSujen ehdokas Anssi Joutsenlampi, joka lupaa antaa kansanedustajan palkkansa hyvantekevaisyyteen. Sanoo taman onnistuvan, koska voi elattaa itsensa elakkeellaan ja paivarahallaan. Jos joku uskoo siihen, etta saa edelleen nuo tuet sen jalkeen kun menee toihin kansanedustajaksi, niin nailla alynlahjoilla kannattaisi pysytella aika helvetin kaukana sielta eduskunnasta. Viela idiootimpi saa kylla olla, jos on aanestanyt kyseista miesta. Lieko aanet tulleet Juha Miedon entisilta aanestajilta...

En tiedä onko tuo ihan niin yksinkertaista, että eläkettä ei maksettaisi jos pääsee kansanedustajaksi. Kuitenkin eläke ei ole mikään ansioton etuus, vaan Joutsenlampi on maksanut koko elämänsä työeläkemaksuja ja vaikkei Suomen eläkejärjestelmä ole kokonaan rahastoiva, niin asia ei ole niin yksinkertainen, että kannattaisi alkaa huutelemaan idiootiksi toisia (En äänestänyt Joutsenlampea :) )
 
Ei, vaan auttaa paikallisesti taloutta ja sitä kautta luo kulutusta välillisesti lisää.

Tämä on paskapuhetta. Mistä tiedät ettei suurin osa sinun kuviesi faneista ja mahdollista tilaajista ole köyhiä ja halua sitä kautta heitä auttamalla sinäkin tekisit lisää penniä. Tasaisempi tulopuoli kuluttajilla on myös plussaa yrittäjille. Maksan varmasti moninkertaisesti kahden firman kautta veroja kuin sinä Mike ja en tietenkään halua omija tulojani pienentää, mutta luottakaa nyt uuden hallituksen ohjelmaan, joka on varmasti parempi ilman keskustaa.
 
Itse persuja äänestäneenä olen sitä mieltä että nyt saatu tulos on kaikin puolin täydellinen, ainakin jos ajatellaan mahdollisia salkkuja. Faktahan on se, että jos Soini haluaa hallitukseen, kompromisseja on pakko tehdä.

Kertokaa joku, miksei seuraava skenaario olisi nyt mahdollinen?

Eli Käteinen pääministeriksi + Kokoomus talouspolitiikan hoitoon ja persuille mamu- sisä- ja ehkä puolustusministerin salkut. Siinä olis aivan saatanan hyvä yhdistelmä. Eikä opetusministerin salkkukaan huono olis.

Itsekin talouspoliittisesti kokoomuksen linjoilla, mutta näissä vaaleissa ajoi nimenomaan turvallisuus prioriteetiksi ja sen Packalen hanskaa taatusti. Aivan ihanteellinen tilanne jos saatais Halla-Aho mamuministeriks + Packalen sisäministeriks. Talouspolitiikkaan persujen ei tarviis mun mielestä sotkeutua ollenkaan.


Ja demareille sitten joku turha salkku, kulttuuri tms.

Ja jos vielä RKP lentää hallituksesta niin avot.
 
Hei Jouni Virtamo, ai että Keskusta ei oo johtanut omiansa harhaan? Keskustalla on kaikista idiootimmat edustajat. Jos Kokoomus rajoittaisi maahanmuuttoa ja lopettaisi ton "mustalaisten" eli etelä-euroopan elättämisen ni se ois ihan hyvä puolue. Kokoomus tarvitsee Persuja pitämässä niiltä jalat maassa ja päättämässä juuri näistä kahdesta asiasta.

Osaatko sinä ollenkaan lukea SirMax? Sanomani helpotettuna tekstinä: Persut loivat ennen vaaleja mielikuvan, että maahanmuuttoon liittyvät ongelmat ovat hyvin suuria ja että persut poistavat vaalit voittaessaan nuo ongelmat. Tällä agendalla saatiin runsaasti suosiota ja äänestäjiä. Arveluni kuitenkin on, ettei puolue tule juuri aiheeseen panostamaan, siksi puhun kusetuksesta, jolla tarkoitan siis sitä, että äänestäjiä johdettiin harhaan.

Jos puolue kuitenkin poistaa maahanmuuttoon liittyvät ongelmat, olen ollut väärässä ja tunnustan sen mielelläni. Ja olen lisäksi tyytyväinen.
 
Sirmax: Meinasin just sanoa samaa että nyt kun ollaan tuhoon tuomittuja ja osa jo muuttaa Suomesta, niin palataan asiaan :D Veikkauksia/spekulaatioita ministeri salkuista ? Käteinenhän se PM salkun nappaa, mutta mites muut ?
 
Mä haluaisin kuulla jonkun progeveron puolesta liputtavan kommentin tähän. Keltä se on pois jos joku tienaa vaikka 2 miljoonaa euroa vuodessa?

Se että mä maksan mun vajaasta 50k prosentuaalisesti enemmän veroja kun se joka tienaa 2M pääomatuloina on mun mielestä väärin. Jos mun 50k voi ottaa 30 % niin mun mielestä voi ottaa kyllä siitä kahesta millistäkin.

Varallisuusveron vois mun mielestä tuoda takas ja pääomatuloja nostaa kevyesti. Tosin pääomatuloja vois porrastaa siten, että esim. pienistä pääomatuloista ei juurikaan veroja tarvis maksella.
 
Itse persuja äänestäneenä olen sitä mieltä että nyt saatu tulos on kaikin puolin täydellinen, ainakin jos ajatellaan mahdollisia salkkuja. Faktahan on se, että jos Soini haluaa hallitukseen, kompromisseja on pakko tehdä.

Kertokaa joku, miksei seuraava skenaario olisi nyt mahdollinen?

Eli Käteinen pääministeriksi + Kokoomus talouspolitiikan hoitoon ja persuille mamu- sisä- ja ehkä puolustusministerin salkut. Siinä olis aivan saatanan hyvä yhdistelmä. Eikä opetusministerin salkkukaan huono olis.

Itsekin talouspoliittisesti kokoomuksen linjoilla, mutta näissä vaaleissa ajoi nimenomaan turvallisuus prioriteetiksi ja sen Packalen hanskaa taatusti. Aivan ihanteellinen tilanne jos saatais Halla-Aho mamuministeriks + Packalen sisäministeriks. Talouspolitiikkaan persujen ei tarviis mun mielestä sotkeutua ollenkaan.


Ja demareille sitten joku turha salkku, kulttuuri tms.

Ja jos vielä RKP lentää hallituksesta niin avot.

Noita salkkuja on kuitenkin sen verran että eipä taida SDP yhteen tyytyä :)

H-a:lla saattaa olla liikaa vastustusta ja Packalénia ehkä pidetään liian kokemattomana.
 
No noi Vihreitten äänestäjät saa lähteäkin helvettiin, menköön Afrikkaan luennoimaan niistä humanistisistä tieteistä. Täysin turhia ihmisiä ne kaikki, kuluttaa turhaa happea!
 
Osaatko sinä ollenkaan lukea SirMax? Sanomani helpotettuna tekstinä: Persut loivat ennen vaaleja mielikuvan, että maahanmuuttoon liittyvät ongelmat ovat hyvin suuria ja että persut poistavat vaalit voittaessaan nuo ongelmat. Tällä agendalla saatiin runsaasti suosiota ja äänestäjiä. Arveluni kuitenkin on, ettei puolue tule juuri aiheeseen panostamaan, siksi puhun kusetuksesta, jolla tarkoitan siis sitä, että äänestäjiä johdettiin harhaan.

Jos puolue kuitenkin poistaa maahanmuuttoon liittyvät ongelmat, olen ollut väärässä ja tunnustan sen mielelläni. Ja olen lisäksi tyytyväinen.

Edes ne persujen maahanmuuttokriittiset ehdokkaat tuskin väittivät poistavansa maahanmuuton ongelmia, vaan aikomuksena on ymmärtääkseni lähinnä ennaltaehkäistä suuren mittaluokan ongelmia nyt kun asiaan voidaan vielä vaikuttaa. Ei se ihan niin mene että joku muu hoitaa maahan ongelmia ja tästä vittuuntuneiden oletetaan korjaavan nämä ongelmat.
 
Jengi jakelee täällä jo ministerinsalkkuja, vaikka hallituskokoonpanosta ei ole tietoakaan. Voihan siellä olla jonkun oikun myötä yhtäkkiä Kokoomus, SDP ja Keskusta. Ja RKP.

Eihän tuo todennäköistä ole, mutta ei poissuljettuakaan. Linjaerot Kokoomuksen, SDP:n ja PS:n välillä ovat nimittäin aika hurjat, vaikka tuo todennäköisin kokoonpano saattaakin olla.
 
Noita salkkuja on kuitenkin sen verran että eipä taida SDP yhteen tyytyä :)

H-a:lla saattaa olla liikaa vastustusta ja Packalénia ehkä pidetään liian kokemattomana.
Tätä itsekin pelkään, vaikka asiantuntemus olis ainakin Packalenilla kohdallaan, Holmlund on kyllä sössinyt mm. poliisien työttömyystilanteen niin pahasti että huhheijaa, Packalen kuitenkin parikymmentä vuotta poliisina ollut niin luulis olevan pätevä. Halla-Aho on juurikin kaksipiippuinen juttu tuon vastustuksen kannalta, toisaalta hallitusneuvotteluissa persut varmasti taipuu helpommin kompromisseihin jos Jussi maahanmuuttoministeriksi laitettaisiin. Koska jollainhan Käteisen täytyy neuvotella persut ulos talouspuolelta, ja luulen että Soinia viime kädessä kiinnostaa mamu -, elinkeino-, sisä- ja opetusministerin salkut eniten. Koska pääjehun salkku menee kuitenkin käteiselle.

Veikkaan nimittäin että Katainen mieluummin valkkaa persut jos toinen vaihtoehto on demarit. On kyllä jännät hallitusneuvottelut tulossa.
 
Kysytäänpä asiaa sitten näin: Kuinka ihmisten vaurastuminen haittaa köyhiä? Ja nyt sitten mielellään niitä perusteluita.

Tää on vähän ku antti heikkilä fanaatikkojen kanssa keskustelu hiilareista. Takerrutaan yhteen sanaan.

No miten se vaurastatuminen haittaisi köyhiä. Valtio joutuu vähentämään rahoja sosiaalietuuksista koska veroja ei makseta tarpeeksi joten köyhät kärsivät tästä. ALV nousee koska pitää pitää huoli että yrittäjät saavat enemmän fyrkkaa taskuun ja verot täytyy ottaa muualta. Ja taas köyhimmät kärsii.
 
SirMax, eikös Suomi sitoudu takaamaan tietyn summan, ei suorastaan siis anna senttiäkään? Korjaa, jos olen väärässä.

Takaamaan joo. Mutta omasta näkövinkkelistä tilanne on se, että mä en takais kenenkään persaukisen lainoja. Portugalin olis ensin esitettävä ne leikkauslistat ja sit pitäis vielä runnoa ne läpi. Sitten voidaan miettiä sitä lainaa tai takaamista.

Noissa kuvioissa vituttaa eniten se että nykyään suursijoittajilla ei oo mitään riskiä sijoituksissaan. Muut euroopan maat hoitaa jos Portugalin lainat kusee. 6 % paukkuu korkoa jatkuvasti ja riski nolla. Ei kellään olis lainata muutamaa miljardia, että pääsis itsekkin nauttimaan tosta raha-automaatista..?
 
Veikkaan nimittäin että Katainen mieluummin valkkaa persut jos toinen vaihtoehto on demarit. On kyllä jännät hallitusneuvottelut tulossa.

Kokoomuksen ja PS:n yhteenlaskettu kannatus ei riitä enemmistöön, ja luulisi että SDP olisi mieluisampi vaihtoehto Kokoomukselle kuin vaikkapa Vasemmistoliitto. Yksi vaihtoehto on tietysti koota se lisäkannatus vaikkapa KD:n ja RKP:n muodossa. SDP:n tulos on kuitenkin aika hyvä, ja se on kai tavattu ottaa huomioon hallitusta muodostettaessa.
 
Halla-ahon ministerinposti on täysin poissuljettu asia. Ei persut halua leikkiä dynamiitilla maahanmuuttoasiassa tässä tilanteessa. H-A on aivan liian ristiriitainen henkilö.
 
Back
Ylös Bottom