Eduskuntavaalit 2011

Mitä puoluetta äänestät?

  • Kokoomus

    Votes: 0 0,0%
  • Keskusta

    Votes: 0 0,0%
  • SDP

    Votes: 0 0,0%
  • Vihreät

    Votes: 0 0,0%
  • Vasemmistoliitto

    Votes: 0 0,0%
  • Perussuomalaiset

    Votes: 0 0,0%
  • RKP

    Votes: 0 0,0%
  • Muutos 2011

    Votes: 0 0,0%
  • Kristillisdemokraatit

    Votes: 0 0,0%
  • Vapauspuolue

    Votes: 0 0,0%
  • SKP

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    0
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt sinä et ymmärtänyt asiaa, puhuin kuvainnollisesti. Sinulla on aina ihme halu yrittää saada muut näyttämään huonommalta ja itsesi jotenkin paremmalta, väännät ja käännät asioita ihan väärälle tolalle. Kai se johtuu siintä että olet narsisti, mutta sehän on yleinen vika bodareilla.

No aika entinen bodari kyllä... Ihan asiallisesti minä argumentoin. On aivan selvä ero lamavuosien takauksilla, joissa yksityishenkilö takasi monen vuoden liksansa verran lainaa, kuin tällä Portugalin takauksella, jossa Suomen takuuosuus on vain reilu yksi prosentti budjetista. Mitä kohtaa sinä et tästä ymmärrä? Älä ryhdy kirjoittamaan mitään talousjuttuja, jos et osaa edes alkeellista prosenttilaskua.
 
Itseäni ärsyttää suunnattomasti se että perussuomalaisten äänestäjät haukutaan tyhmiksi, junteiksi, rasisteiksi, "väärin äänestäneiksi" ym. Monet päinvastaisten arvojen kannattajat mesoavat mm. Facebookin statuksissa postaamalla surubiisejä, liittymällä joihinkin "EI perussuomalaiselle Suomelle" ja "Minun Suomeni on kansainvälinen"-ryhmiin, sekä dramatisoivat uhkauksilla Suomesta muuttamisella ja kuljetuspalvelu Niemen sivujen linkittelyllä, puhumattakaan siitä mitä Kelan tukia maksetaan jos lähtee etsimään ulkomailta töitä.

Antakaa mun kaikki kestää... :rolleyes:

Jotkut osaavat ihan fiksusti ja asiallisesti perustella mielipiteitään, mutta suurin osa kompastuu omaan erinomaisuuteensa ja kuviteltuun ylemmyyteensä postaamalla niin myötähäpeää aiheuttavia statuksia ettei tosikaan. Paheksun suuresti ilkeämielistä leimaamista, yleistämistä ja muiden mielipiteiden ja äänestysoikeuden aliarvioimista.

Loppukaneetiksi voisi todeta että "Apua persut omg kuollaan kaikki natsirasismi muutan Libyaan :|"
 
Eikö Kahliskaan osaa enää lukea? Tsekkaapa kommenttia, jota kommentoin...

Osaan lukea ja toisinaan jopa ymmärränkin lukemani ;)

Huvittaa vaan nää ennustukset, mutta jos nyt sitten teen oman ennustukseni eli PerSut ei tule pääsemään hallitukseen joten sitä maha laskua ei ole tiedossa. Olen myös ehkä yksinkertainen ja juntti, mutta ymmärrän kuitenkin sen verran, että mitään muutosta ei tule sillä, että äänestämme ne samat ihmiset takaisin eduskuntaan. Ilmeisesti 19% on kanssani samaa mieltä, että jotain muutosta piti tulla.
 
Ja RJS: katsoppa äänimääriä: toisessa n. 1 000 ääntä ja toisessa 10 000. Huomenna varmaan vähän toisennäköinen. Lisäksi voihan sitä olla monesta syystä tyytymätön vaalitulokseen. Joku olisi voinut haluta SDP:stä tai PS:stä suurimman puolueen jne.

Kyllä toi tuhat ääntä on ollut yleensä ihan riittävä tarkkuus noissa hesarin nettiäänestyksissä.
 
Mutta tässä talouden tilanteessa missä Suomi vain velkaantuu kokoajan lisää ni toi prosentti kyllä tuntuu, etenkin ku lisätään Kreikka ja Irlanti siihen päälle. Raha on suhteellista, tietyissä tilanteissa se kirpaisee paljon ja joskus vain vähän. Ymmärsin ihan täysin ton takausjutun ja kommentoin tosiaankin talousasioita! Minulla on käytännön järkeä ja kokemusta talousasioista, niitä ei opi koulussa. Pitää vielä lisätä se että jos yksityinen henkilö menee konkkaan ni siinä ei maailma kaadu mutta jos esim Suomi olisi menossa konkkaan ni se kaataa jo monen ihmisen maailman.
 
Mutta tässä talouden tilanteessa missä Suomi vain velkaantuu kokoajan lisää ni toi prosentti kyllä tuntuu, etenkin ku lisätään Kreikka ja Irlanti siihen päälle. Raha on suhteellista, tietyissä tilanteissa se kirpaisee paljon ja joskus vain vähän. Ymmärsin ihan täysin ton takausjutun ja kommentoin tosiaankin talousasioita! Minulla on käytännön järkeä ja kokemusta talousasioista, niitä ei opi koulussa. Pitää vielä lisätä se että jos yksityinen henkilö menee konkkaan ni siinä ei maailma kaadu mutta jos esim Suomi olisi menossa konkkaan ni se kaataa jo monen ihmisen maailman.

Tottakai nuo ovat helkkarin isoja juttuja, jos Suomi joutuu ne maksamaan, kunhan pieksän suutani. Ne rahat ovat sitten pois muualta, ja persnetollahan tässä nytkin eletään.
 
Huomaan, että sinäkään et halua ymmärtää kirjoittamaani oikein. Miten asian nyt ilmaisisin: Muodostui fiilis (mm. Halla-ahon kirjoituksista ja tällä palstalla ainakin aluksi Rankkurin kirjoituksista), että Persut kykenevät tekemään jotakin tälle mörölle (maahanmuutto-ongelmat), ja esimerkiksi tällä palstalla lukemattomat eri henkilöt ovat kirjoittaneet, että tulevat äänestämään Persuja vain ja ainoastaan tästä syystä. Monet kirjoittivat, että äänestäisivät muuten esim. kokoomusta. Lopputulos: Persut saivat vaaleissa runsaasti maahanmuuttokriittisten ääniä.

Käytännössä vaikuttaa kuitenkin siltä, ettei asia ole kovinkaan korkealla Soinin listalla.

Siis hommahan ei mene niin, että Suomen hallitus olisi tekemässä täyskäännöstä maahanmuuttopolitiikassaan (jos nykyistä linjaa voi varsinaisesti maahanmuuttopolitiikaksi kutsua) sen takia että H-a meni läpi. Soini ei ole itse varsinaisesti maahanmuuttokriitikko, ja puheistaan päätellen hän ei ole edes erityisen perehtynyt asiaan.

Mitä todennäköisimmin PS:n tulos (ja aiemmin tapahtunut) tarkoittaa kuitenkin sitä, että maahanmuuttoministeriksi ei oteta Thorsin kaltaista asiaan "ideologisesti suhtautuvaa" henkilöä, riippumatta siitä onko PS hallituksessa vai ei.
 
Jostain luin että jos alvia nostetaan kaksi pinnaa ni pelkkä se nosto menee tohon Kreikan lainan takauksiin jos ne kaatuu päälle. Siis vuoden ajalta.
 
Itseäni ärsyttää suunnattomasti se että perussuomalaisten äänestäjät haukutaan tyhmiksi, junteiksi, rasisteiksi, "väärin äänestäneiksi" ym. Monet päinvastaisten arvojen kannattajat mesoavat mm. Facebookin statuksissa postaamalla surubiisejä, liittymällä joihinkin "EI perussuomalaiselle Suomelle" ja "Minun Suomeni on kansainvälinen"-ryhmiin, sekä dramatisoivat uhkauksilla Suomesta muuttamisella ja kuljetuspalvelu Niemen sivujen linkittelyllä, puhumattakaan siitä mitä Kelan tukia maksetaan jos lähtee etsimään ulkomailta töitä.

Antakaa mun kaikki kestää... :rolleyes:

Jotkut osaavat ihan fiksusti ja asiallisesti perustella mielipiteitään, mutta suurin osa kompastuu omaan erinomaisuuteensa ja kuviteltuun ylemmyyteensä postaamalla niin myötähäpeää aiheuttavia statuksia ettei tosikaan. Paheksun suuresti ilkeämielistä leimaamista, yleistämistä ja muiden mielipiteiden ja äänestysoikeuden aliarvioimista.

Loppukaneetiksi voisi todeta että "Apua persut omg kuollaan kaikki natsirasismi muutan Libyaan :|"

Samaa mieltä. En usko että noille draama-queeneillekään tulee tästä maailmanloppua... No, mutta sen näkee tulevaisuudessa :)
 
Sinuhe Wallinheimo ja Jaana Pelkonen:wall:

kohtaaminenjuttu1704HL_vl.jpg
 
On kyllä huippuja noi jotka on jo suomesta pois muuttamassa. Mä tarjoon kyllä kyydin lentokentälle salosta päin jos lähtijöitä on. Villi veikkaus että lähtijoiden määrä on 0 uhosta huolimatta.
 
Halla-aho ennustaa:

"Jussi Halla-aho
Tunti jäljellä siihen historialliseen hetkeen, kun puoli Suomea laukeaa housuihinsa."


ja sitten facebookissa =>


"aikoo osallistua tapahtumaan Pukeudu mustaan, jos perussuomalaiset voittaa! - Musta Maanantai."

"ei ollu kiva päivä. koko päivä autossa ja junassa ja sit ku pääsee kotiin niin persut on voittanu. jee. "

"Ja nyt jokainen vihreä kasvattamaan niin saatanasti viiksiä. Kun katsoo tuota persujen läpipäässeiden porukkaa, tullaan siihen lopputulokseen, että jos on kunnon puikot, pääsee läpi.
PS. Sukupuoli ei ole mikään tekosyy."

"voi oksennus mikä tulos.. :("

"Ajatelkaapas myös sitä, että verovaroista tullaan maksamaan perussuomalaisille kansanedustajille kymmeniä miljoonia euroja palkkaa seuraavien 4 vuoden aikana. Kike Elomaa elää todella leveästi sinun verovaroillasi."

"XXX ja YYY osallistuvat tapahtumaan Otetaas vähän vaalituloksille..."

hallitus: sdp+vasurit+persut+rkp - voidaan olla enemmän kuin tyytyväisiä!!!! jihuuuu!!! skumppaa ja humppaa! Mikäs tään hallituksen nimi muuten on - sateenkaari on liian homomyönteinen etenkin jos kd otetaan mukaan. Tää voi olla vaikka vasen-pers-tasku-hallitus. V for Victory!"

"Kyllä sitä taas miettii että onko demokratia kuitenkaan ihan paras mahdollinen vaihtoehto.."

"APUA! vaalinvalvojaiset hostellilla, ei voi kasittaa mita suomessa tapahtuu.. HUI!!"

"Tunnustan että nyt pelottaa. Olen tässä tunnin yrittänyt vakuutella itselleni, että se on pelkkää muutoksen pelkoa - mutta turhaan."

"Joopa joo.. Ei hyvältä näytä..."

"Mun ei tarvii sievistellä sanomisiani niinkuin poliitikkojen, niin voin sanoa että kyllä, olen pettynyt Suomen kansaan. Äänestitte väärin."

"Norjaan pidemmäksi aikaa, kenties?"

"Kotimaa alkaa tuntua kovin tunkkaiselta."

"Kohta juhlii parikymmentä prosenttia suomalaisista vaalivoittoa, muut paskahalvauksen partaalla odottavat mitä kaikkea shaissea tästä on luvassa."

"Pitäiskö tässä alkaa miettiä muuttoa Ruotsiin... tai mihin tahansa muualle..."

"Vähä ahistaa."

"O-ou... : /"

‎"...ja sitten tsekkaamaan Saksalaisia asuntoja netistä. Moro!"

"Kiviniemi oli aika kalpea"
 
Jos otettais käyttöön perustulo, joka maksetaan jokaiselle kansalaiselle, niin sitten tuloverotus voisi olla normituloilla tasaveroa ja vasta sitten isoissa rahoissa voisi progressiivisuus purra hieman. Miljoonatuloista voi ottaa suuremman osan, koska 1) suurella omaisuudella on helpompi tehdä lisää rahaa 2) se ei vaikuta suurituloisen elämänlaatuun niin merkittävästi kuin pienituloisen, mutta sen jälkeen kun progressiivisesti on purtu suuriin tuloihin voitaisiin lopettaa kateellinen puhe siitä, että suurituloisten lapsilla on paremmat vaatteet ja terveydenhoito.
 
Back
Ylös Bottom