Eduskuntavaalit 2011

Mitä puoluetta äänestät?

  • Kokoomus

    Votes: 0 0,0%
  • Keskusta

    Votes: 0 0,0%
  • SDP

    Votes: 0 0,0%
  • Vihreät

    Votes: 0 0,0%
  • Vasemmistoliitto

    Votes: 0 0,0%
  • Perussuomalaiset

    Votes: 0 0,0%
  • RKP

    Votes: 0 0,0%
  • Muutos 2011

    Votes: 0 0,0%
  • Kristillisdemokraatit

    Votes: 0 0,0%
  • Vapauspuolue

    Votes: 0 0,0%
  • SKP

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    0
Mike ja muut menestyneet yrittäjät luulee että heidän menestys on täysin omaa ansiota, totuus on että Suomi hyvinvointivaltiona on mahdollistanut sen menestyksen.
Miksei kaikki suomalaiset ole menestyneitä yrittäjiä jos kerran näin on?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tällähetkellä kuulun itse tietääkseni Suomen köyhälistöön, mutta rohkenen väittää kannattavani kohtuullista veroprogressiota vaikka olisin varakkaampikin.

Tottakai sanot nyt noin mutta kai se nälkäkin kasvaa syödessä. Mitä enemmän rahaa niin sitä enemmän sitä haluaa kuluttaa.
 
Hei Mikko, ku noi ihmisten kommentit kuulostaa ihan juutalaisten itkuilta. Uskon edelleenkin kapitalismiin mutta sitä pitää vain ohjata, eikä olla sen ohjattavissa. Kommunismi ei toimi, ei missään muodossa. Kapitalismi on paras konsepti että valtio menestyy mutta ei saa antaa sen hallita kaikkea, pitää muistaa että oman maan kansalaiset on tärkeitä ja ihmisarvot. Anteeksi kirjoitusvirheeni Mikko, olen itseoppinut mies, ei ole ollut mahdollista käydä kouluja ku valtio on kasvattanut.
 
Mike ja muut menestyneet yrittäjät luulee että heidän menestys on täysin omaa ansiota, totuus on että Suomi hyvinvointivaltiona on mahdollistanut sen menestyksen.
ja siihen menestykseen kuuluu progressiivinen verotus.

itse ansaitsen sen nykyään 50k€ vuodessa ja noin 40 prosenttia palkasta menee veroihin ja muihin maksuihin,mutta en silti valita koska olen elänyt myös yhteiskunnan tuella muutamaan otteeseen ja ymmärtänyt että menestyminen elämassä ei ole aina omista valinnoista kiinni.

Ei kai se nyt ihan noin korkea ole, tuplatuloilla maksan kaikkineen 43%, nolla vähennyksillä. Kohtuutta siis peliin, tässäkin hommassa. Monesti just jengi miettii että kyllä esim sillä 2milliä vuodessa tienaavalla on ns.vitusti tonneja mutta verot on perkeleelliset ihan tässä palkollisten luokassakin. Suomi on vasemmiston ja kaikenmaailman muiden kiukuttelijoiden luvattu maa, kuten jo fiksummat aiemmin tässä topikissa totesivatkin.
 
Tottakai sanot nyt noin mutta kai se nälkäkin kasvaa syödessä. Mitä enemmän rahaa niin sitä enemmän sitä haluaa kuluttaa.

Ja vaikkei halua kuluttaa niin kun on opiskellut ja opintolainat, asuntolainat, vaimo hoitamassa muksuja kotona niin yllättäen joku 75 tEuron palkka suomalaisella verotuksella (vie tuosta sen about 40%) ei ole mikään raha. Ei nyt varsinaisesti köyhyydessä eletä mutta ei sillä juhlitakkaan. Talotkin maksaa järestään vähintään 350 tEUR.

Sitten ihmetellään että vituttaa kun peruskouluaikainen kaveri joka ei ole koskaan käynyt kouluja kaljottelee päivät pitkät valtion rahoilla eikä viitsi ottaa työllistämistöitä vastaan kun ei niissä tienaa paljoa enempää...
 
Persesuomalaisten vaaliohjelmasta veron osalta:

- Sanomme ei tasaverokehitykselle
- Kerskakulutusta on hillittävä suurituloisten ansiotuloverotusta kiristämälla
- Pääomatulojen verotusta on kiristettävä ja muutettava se progressiiviseksi
- Yritysten osinkoverotusta on kiristettävä
- Lisärahaa valtion kassaan taloudellisesti menestyviltä yhdistyksiltä
- Varallisuusvero takaisin

Käytännössä siis aivan saatanan kateellista politiikkaa. Otetaan eka yritysten voitoista lisää veroa ja sitten kun verojen jälkeen ansaittua voittoa otetaan yksilölle ulos, niin kiristetään entisestään tuloveroa.

Joo, on tuo onnetonta luettavaa, voi vittu sentään!
 
Voi hyvänen aika.. Tällainen lausahdus kertoo hyvin paljon Persujen äänestäjien ajatuksenjuoksusta. :(

Ei ollut tarkoitettu sinulle Hippa henkilökohtaisesti, mutta juuri tällaisten ajatusten vuoksi tähän on tultu ja valitettavan moni ei ymmärrä tilanteen kokonaisuutta ollenkaan.

Robertto, suurin osa persujen äänestäjistä on aivan pihalla erityisesti talouspolitiikan asioista. Heidät (yksinkertaiset) kusetettiin mukaan äänestystalkoisiin lähinnä maahanmuuttokritiikillä, itse asialle en usko puolueen tekevän mitään. Soinia esimerkiksi koko asia ei edes kiinnosta.
 
Ei pidä paikkaansa, progressiivinen verotus korjaa tuon.

Se ei ole sulta pois jos naapuri ostaa sen 10 leipää, ei millään tasolla. Tuo on ihan puhdasta kateutta.

lol, se naapuri hilaa sen leivän hintaa ylemmäs jolloin köyhällä menee suhteellisesti enemmän tuloistaan ihan perussafkaan. Ja nyt kokkarit tykkäis nostella ALV eli tasaveroa, mikä heikentäs entisestään köyhän taloutta.

Nojoo eriarvoistuminen lisää pahoinvointia, ja siksi Suomi on hyvinvointivaltio, koska ollaan pyritty pitää huolta heikommistakin. Ja se tarkoittaa myös kireetä verottamistakin.

Edit. nii voihan siitäkin väitellä, että lisääkö tuloerojen kasvu pahoinvointia etc... itse kuitenkin väittämään uskon....
 
Mä haluaisin kuulla jonkun progeveron puolesta liputtavan kommentin tähän. Keltä se on pois jos joku tienaa vaikka 2 miljoonaa euroa vuodessa?

Eihän se 2 millin palkka ole köyhältä pois mutta jos otetaan tasaverotus niin sepä taas onkin köyhältä pois. Otetaan siltä 2 megaa tienaavalta 55% pois niin eiköhän se aika leveesti elä. Otetaampa taas siltä 700 euron sossutukea nostavalta pois 20% tai 30% niin kyllä joka sentti tuntuu kukkarossa.

Ei sillä ettei mua vituttais maksaa jotain 55% veroja, onneks on paska palkka niin säästyn tältä.
 
No siinä vaiheessa kun on puheissa ottaa 8 miljardia velkaa ja lahjoittaa ne muille maille jota valtiovarainministeri perustelee eläkerahoilla, niin voi kysyä kuka on pihalla talouspolitiikan asioista.
 
Lopulliset tulokset 20,4% Kokoomukselle ja jatkaa suurimpana puolueena 44 paikalla. Kahden paikan kaula Demareihin.

Oma ehdokas Lepomäki pääsi lopulta ääntenlaskun viimeisen promillen aikana varapaikalle. Oikeastaan jopa parempi tulos kuin odotin, koska pidin läpimenoa epätodennäköisenä, mutta pääsi loputa niinkin lähelle.
 
Mike ja muut menestyneet yrittäjät luulee että heidän menestys on täysin omaa ansiota, totuus on että Suomi hyvinvointivaltiona on mahdollistanut sen menestyksen.
ja siihen menestykseen kuuluu progressiivinen verotus.

itse ansaitsen sen nykyään 50k€ vuodessa ja noin 40 prosenttia palkasta menee veroihin ja muihin maksuihin,mutta en silti valita koska olen elänyt myös yhteiskunnan tuella muutamaan otteeseen ja ymmärtänyt että menestyminen elämassä ei ole aina omista valinnoista kiinni.

Eli koet jotain huonoa omaatuntua menestymisestäsi? Tällainen ajatusmalli on jotenkin meidän päähämme vaan taottu. Rikkaus on jotenkin hävettävä asia.

Miksi ei voitaisi ajatelle vaikka niin, että nostamalla keskiluokan palkkatasoa nostamme sitä jaettavaa pottia ihan helvetisti? Eli meidän pitäisi saada se keskiluokka tekemään enemmän ja tuottavampaa työtä. Miten se siis onnistuisi, että meidän keskiluokkamme maksaisi sen saman 30% veroa ja tienaisikin 3500e (sen 3000 sijaan)? No ei ainakaan niin, että tienaamalla 3500e/kk se ekstra työ (500e) olisi tuplasti verotettua..

Ihanteellinen tilanne olisi se, että tämän lisäksi olisivat pienet pääomatulot (n.5-10k vuodessa) verottomia, jolloin tavallinen duunari voisikin ostaa pienen potin osakkeita ja saisi niiden avulla vähän lisää rahaa taskuun. Samalla tulisi sitä eläketurvaa ja puskuria pahan päivän varalle. Nyt kun meillä ei oikein ole tapana säästää millään tavalla ja kiitos PerSujen saadaan kohta varallisuusverokin varmistamaan se, että säästäminen ei kannata ja tavallinen duunari ei pääse koskaan vaurastumaan.
 
lol, se naapuri hilaa sen leivän hintaa ylemmäs jolloin köyhällä menee suhteellisesti enemmän tuloistaan ihan perussafkaan. Ja nyt kokkarit tykkäis nostella ALV eli tasaveroa, mikä heikentäs entisestään köyhän taloutta.

Nojoo eriarvoistuminen lisää pahoinvointia, ja siksi Suomi on hyvinvointivaltio, koska ollaan pyritty pitää huolta heikommistakin. Ja se tarkoittaa myös kireetä verottamistakin.

Edit. nii voihan siitäkin väitellä, että lisääkö tuloerojen kasvu pahoinvointia etc... itse kuitenkin väittämään uskon....

Heitän kysymyksen maailmalle: Missä valtiossa "köyhällä/työttömällä/sairaseläkeläisellä/opiskelijalla" on yhtä hyvä/turvallinen ja terve asua kuin Suomessa? Missä valtiossa on yhtä hyvä yhteiskunnan turvaverkko?

En väitä etteikö listaa tulisi mutta yhdestä asiasta olen varma, -se ei ole pitkä.
 
Robertto, suurin osa persujen äänestäjistä on aivan pihalla erityisesti talouspolitiikan asioista. Heidät (yksinkertaiset) kusetettiin mukaan äänestystalkoisiin lähinnä maahanmuuttokritiikillä, itse asialle en usko puolueen tekevän mitään. Soinia esimerkiksi koko asia ei edes kiinnosta.

Suurin osa KAIKISTA äänestäjistä on aivan pihalla kaikesta. Unohtuiko jo se parin viikon takainen tutkimus, jossa ihmiset kuvittelivat SDP:n istuvan hallituksessa? Fakta nyt vaan on, että tavallista suomalaista ei politiikka kiinnosta vittujakaan ja aktiivit taas tuijottavat asioita värittyneiden lasien läpi. Jos porukka oikeasti olisi perillä asioista, ei eduskunnassa istuisi näyttelijöitä, muusikoita ja muita turhia säheltäjiä vaan sinne valittavilta edellytettäisiin näyttöjä ja todellista osaamista.
 
Mun mielestä on hauska miten ihmiset aina nostaa ton että syyksi että lapset vie niin ja niin paljon rahaa. Kumminkin omassa perheessä äiti yksinhuoltajana elätti minut ja mun siskon tekemällä kaupan kassalla duunia ja ainoa etuus mistä nautittiin oli asumistuki. Ja loppujen lopuksi ei toi lapsuus mitenkään ihmeellistä ollut, ei nyt joka kesä missään ulkomaan matkoilla käyty mutta linnanmäelle sentään päästiin ja se oli hienoa. Eli johtuuko se että ne lapset maksaa niin saatanasti siitä että halutaan että ne omilla lapsilla on helvetisti kaikkea turhaa mitä itsellä joko oli/ei ollut vai siitä että kun on korkea elintaso ja kulutetaan paljon niin lapset tottuu siihen tasoon ja kasvaa sen mukaisiksi. Pitää olla kaikki pelit ja vehkeet koska isällä ja äidillä oli myös.

Myöskään en ymmärrä sitä oletusta että se vaimo on kotona tiskaamassa ja hoitamassa niitä lapsia aina. Eikä itse tee työtä. Aivan kuin se olisi yhden ihmisen homma elättää 4 ihmistä.
 
Oy:ssä ne omat kivat ihanat verot sitten. Eka siitä riipastaan se 28%(tulee nyt nousemaan varmaan 30) päältä pois, sitten sieltä voi hinaa sen 9%(tämäkin tullaan kuulemma poistamaan) vege verottomana ja lopusta maksat sitten taas sitä iki-ihanaa progressiivista tuloveroa.

Ansiotuloina maksettu PALKKA ei ole jo kertaalleen verotettua vaan suoraan vähennyskelpoinen menoerä. Eli ei kannata jakaa OSINKONA ylimääräistä sen 9% jälkeen, josta menisi ansiotulovero. Basic math 101
 
Back
Ylös Bottom