Eduskuntavaalit 2011

Mitä puoluetta äänestät?

  • Kokoomus

    Votes: 0 0,0%
  • Keskusta

    Votes: 0 0,0%
  • SDP

    Votes: 0 0,0%
  • Vihreät

    Votes: 0 0,0%
  • Vasemmistoliitto

    Votes: 0 0,0%
  • Perussuomalaiset

    Votes: 0 0,0%
  • RKP

    Votes: 0 0,0%
  • Muutos 2011

    Votes: 0 0,0%
  • Kristillisdemokraatit

    Votes: 0 0,0%
  • Vapauspuolue

    Votes: 0 0,0%
  • SKP

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    0
Jengi jakelee täällä jo ministerinsalkkuja, vaikka hallituskokoonpanosta ei ole tietoakaan. Voihan siellä olla jonkun oikun myötä yhtäkkiä Kokoomus, SDP ja Keskusta. Ja RKP.

Eihän tuo todennäköistä ole, mutta ei poissuljettuakaan. Linjaerot Kokoomuksen, SDP:n ja PS:n välillä ovat nimittäin aika hurjat, vaikka tuo todennäköisin kokoonpano saattaakin olla.

RKP on Peruspaskiaisten lisäksi toinen puolue joka ei "hävinnyt" näitä vaaleja, eli ei menettänyt paikkoja vaan säilytti 9. Sitä paitsi eikös Soini rajannut puolueensa hallituksen ulkopuolelle jo etukäteen?

Voi miettiä noitten kaikkien eduskuntapuolueitten kombinaatioista yhteensopivia blokkeja ja niiden paikkamääriä. Vaikea kylläkään keksiä. Esim. kokoomus + vihreät + rkp -blokki olisi 63 paikkaa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kysytäänpä asiaa sitten näin: Kuinka ihmisten vaurastuminen haittaa köyhiä? Ja nyt sitten mielellään niitä perusteluita.
Tällehän taitaa olla näkökulmia niin monia. Minun mielipiteeni tiedät jo.

Ei, vaan auttaa paikallisesti taloutta ja sitä kautta luo kulutusta välillisesti lisää. Mutta kerro miten se on sulta pois, jos naapuri tienaa enemmän? Se ei sua auta välttämättä, voit auttaa ihan itse itseäsi, mutta ei se sulta poiskaan ole. On sairasta ajatella, että "minä en tee mitään, mulle pitää antaa niiltä, joilla on mitä antaa"

Eihän se olekaan multa lainkaan pois. Tajuat kuitenkin, että kirjoitin tuloeroista hieman eri mittasuhteissa. Kun taas te veitte esimerkin yksilötasolle.

No nyt tuli keskusteluun mukaan kokenutta taloustietämystä!

ikärasismi:lol2:

Olisit ees pojutellu:david:
 
Edes ne persujen maahanmuuttokriittiset ehdokkaat tuskin väittivät poistavansa maahanmuuton ongelmia, vaan aikomuksena on ymmärtääkseni lähinnä ennaltaehkäistä suuren mittaluokan ongelmia nyt kun asiaan voidaan vielä vaikuttaa. Ei se ihan niin mene että joku muu hoitaa maahan ongelmia ja tästä vittuuntuneiden oletetaan korjaavan nämä ongelmat.

Huomaan, että sinäkään et halua ymmärtää kirjoittamaani oikein. Miten asian nyt ilmaisisin: Muodostui fiilis (mm. Halla-ahon kirjoituksista ja tällä palstalla ainakin aluksi Rankkurin kirjoituksista), että Persut kykenevät tekemään jotakin tälle mörölle (maahanmuutto-ongelmat), ja esimerkiksi tällä palstalla lukemattomat eri henkilöt ovat kirjoittaneet, että tulevat äänestämään Persuja vain ja ainoastaan tästä syystä. Monet kirjoittivat, että äänestäisivät muuten esim. kokoomusta. Lopputulos: Persut saivat vaaleissa runsaasti maahanmuuttokriittisten ääniä.

Käytännössä vaikuttaa kuitenkin siltä, ettei asia ole kovinkaan korkealla Soinin listalla.
 
Huomaan, että sinäkään et halua ymmärtää kirjoittamaani oikein. Miten asian nyt ilmaisisin: Muodostui fiilis (mm. Halla-ahon kirjoituksista ja tällä palstalla ainakin aluksi Rankkurin kirjoituksista), että Persut kykenevät tekemään jotakin tälle mörölle (maahanmuutto-ongelmat), ja esimerkiksi tällä palstalla lukemattomat eri henkilöt ovat kirjoittaneet, että tulevat äänestämään Persuja vain ja ainoastaan tästä syystä. Monet kirjoittivat, että äänestäisivät muuten esim. kokoomusta. Lopputulos: Persut saivat vaaleissa runsaasti maahanmuuttokriittisten ääniä.

Käytännössä vaikuttaa kuitenkin siltä, ettei asia ole kovinkaan korkealla Soinin listalla.

Mielestäni Soini on jo todennut että nykyinen maahanmuuttopolitiikka on sopiva. Tuo mamut ulos Suomesta juttu taitaa olla Halla-Ahon ristiretki. Itse luulen että persut istuvat nyt 4 vuotta hallituksessa ja sitten ensi vaaleissa tulee mahalasku kun huomattiin että kovat oli puheet ja teot oli vähäiset.
 
Mun mielestä hauskinta tässä on se, että "viime" gallupin mukaan PS kannatus oli laskenut 15,4%... Mutta onneksi meni paljon paremmin ja saatiin 19,0%. Kauas ei jääty 2 sijasta reilut 5 000 ääntä olis nostanu persut toiseksi isoimmaksi puolueeksi. Hieno homma!

Aikamoinen nousu 4,0%->19,0%

PS 19,0 39 559 342 +15,0 +34 +447 086

Eli Ps sai 450 000 uutta ääntä. Aika hyvin. :D
 
Mielestäni Soini on jo todennut että nykyinen maahanmuuttopolitiikka on sopiva. Tuo mamut ulos Suomesta juttu taitaa olla Halla-Ahon ristiretki. Itse luulen että persut istuvat nyt 4 vuotta hallituksessa ja sitten ensi vaaleissa tulee mahalasku kun huomattiin että kovat oli puheet ja teot oli vähäiset.

Eli SMP:n tarina uusissa kansissa.
 
Sitä että Jouni jos nämä kyseiset maat eivät selviydy velkojen lyhennyksistä ni lasku lankeaa takaajalle, käy kuin 90luvulla lama Suomessa ku sukulaiset takas lainoja mutta nyt valtiot tekee niin. Oletko tyytyväinen Jouni, petyitkö nyt ku vastasin oikein?
 
Todennäköisesti PS on hallituksessa. Kokoomus ja SDP eivät pysty RKP:n kanssa muodostamaan hallitusta kun Keskusta ja Vihreät ovat jo jättäytyneet oppositioon. KD:tä tuskin tullaan pyytämään ja toisaalta Vasemmistoliitto ei lähde varmasti Kokoomuksen johtamaan hallitukseen.
 
Huomaan, että sinäkään et halua ymmärtää kirjoittamaani oikein. Miten asian nyt ilmaisisin: Muodostui fiilis (mm. Halla-ahon kirjoituksista ja tällä palstalla ainakin aluksi Rankkurin kirjoituksista), että Persut kykenevät tekemään jotakin tälle mörölle (maahanmuutto-ongelmat), ja esimerkiksi tällä palstalla lukemattomat eri henkilöt ovat kirjoittaneet, että tulevat äänestämään Persuja vain ja ainoastaan tästä syystä. Monet kirjoittivat, että äänestäisivät muuten esim. kokoomusta. Lopputulos: Persut saivat vaaleissa runsaasti maahanmuuttokriittisten ääniä.

Käytännössä vaikuttaa kuitenkin siltä, ettei asia ole kovinkaan korkealla Soinin listalla.

http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Kokoomus+ja+keskusta+kirist%C3%A4isiv%C3%A4t+perheenyhdist%C3%A4misen+ehtoja/1135265378564

Pari päivää ennen vaaleja kokoomus&keskusta nostaa asian pöydälle että "kyllä me sitten tehään jos sinne päästään"...heillä kumminkin oli aikaa jo jonkin verran säätää pykäliä tuohon touhuun mutta eivät tehneet sitä. Kyllä se Soini jo tuolloin sai opposiosta käsin aika hyvin jarruja tähän mamu asiaan--> ja nyt he sitten voivat olla suurena osana vaikuttamassa mamu päätöksistä kun asia taas otetaan pöydälle.
 
Jep, kolmen suurimman hallitus vaikuttaa todennäköisimmältä. Mutta lähteekö sinne vielä mukaan joku pikkupuolue?

Nythän mua alkoi vallan kutkuttamaan, että katkeaako se RKP:n hallitusstatus todellakin tähän vuoteen?

Ja RJS: katsoppa äänimääriä: toisessa n. 1 000 ääntä ja toisessa 10 000. Huomenna varmaan vähän toisennäköinen. Lisäksi voihan sitä olla monesta syystä tyytymätön vaalitulokseen. Joku olisi voinut haluta SDP:stä tai PS:stä suurimman puolueen jne.
 
Sitä että Jouni jos nämä kyseiset maat eivät selviydy velkojen lyhennyksistä ni lasku lankeaa takaajalle, käy kuin 90luvulla lama Suomessa ku sukulaiset takas lainoja mutta nyt valtiot tekee niin. Oletko tyytyväinen Jouni, petyitkö nyt ku vastasin oikein?

Minä lähinnä ihmettelen, kuinka sinä pystyt vastaamaan kaikkeen siten, ettet vastaa mitään varsinaiseen kysymykseen ja ikään kuin et olisi sitä edes ymmärtänyt.

Vertauksesi lamatakauksiin ei ole osuva. Portugalin osalta maksuun tuleva summa olisi hieman yli prosentti Suomen budjetista, lamavuosien takauksien maksuun meni monilta yksityishenkilöiltä koko omaisuus eikä riittänytkään. Yritä edes hieman saada perspektiiviä oikeaan suuntaan omissa kirjoituksissasi.
 
Nyt sinä et ymmärtänyt asiaa, puhuin kuvainnollisesti. Sinulla on aina ihme halu yrittää saada muut näyttämään huonommalta ja itsesi jotenkin paremmalta, väännät ja käännät asioita ihan väärälle tolalle. Kai se johtuu siintä että olet narsisti, mutta sehän on yleinen vika bodareilla.
 
Back
Ylös Bottom