Eduskuntavaalit 2011

Mitä puoluetta äänestät?

  • Kokoomus

    Votes: 0 0,0%
  • Keskusta

    Votes: 0 0,0%
  • SDP

    Votes: 0 0,0%
  • Vihreät

    Votes: 0 0,0%
  • Vasemmistoliitto

    Votes: 0 0,0%
  • Perussuomalaiset

    Votes: 0 0,0%
  • RKP

    Votes: 0 0,0%
  • Muutos 2011

    Votes: 0 0,0%
  • Kristillisdemokraatit

    Votes: 0 0,0%
  • Vapauspuolue

    Votes: 0 0,0%
  • SKP

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    0
Mä haluaisin kuulla jonkun progeveron puolesta liputtavan kommentin tähän. Keltä se on pois jos joku tienaa vaikka 2 miljoonaa euroa vuodessa?

Ei ne suurituloisten verot, mutta vähemmän tienaavien verot. Jos progressiivinen verotus lopetettaisiin, se tarkoittaisi sitä, että vähemmän tienaavat maksaisivat isompaa veroa, jotta yhteiskunnan kulut saataisiin katettua. Siitä taas kärsisi lukematon määrä kotitalouksia. Sen sijaan se 2 miljoonaa tienaava pärjää kyllä ihan mukavasti, vaikka maksaakin suhteessa isompaa veroa.

Edelleen, ymmärrän kyllä ärtymyksesi.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä haluaisin kuulla jonkun progeveron puolesta liputtavan kommentin tähän. Keltä se on pois jos joku tienaa vaikka 2 miljoonaa euroa vuodessa?

Ei progressiivisessa verotuksessa ole kyse siitä että tulot suoranaisesti "olisivat joltain pois", vaan siitä että kaikki ihmiset tarvitsevat tulotasosta riippumatta tiettyjä, kaikille samanhintaisia perushyödykkeitä. Näinollen nämä samat perushyödykkeet ovat vähätuloisille huomattavasti suurempi investointi, kuin varakkaille.

Tällähetkellä kuulun itse tietääkseni Suomen köyhälistöön, mutta rohkenen väittää kannattavani kohtuullista veroprogressiota vaikka olisin varakkaampikin.
 
Itse olen suhteellisen köyhä, mutta kannatan silti tasaveroa. Mielestäni se on oikeudenmukaisempi mitä progressiivinen ja kannustavampi tienaamaan enemmän.
 
s_perussuomalaisten-taktiikka-toimii_717755.jpg
 
wikipedia:Jytkyt


Oishan se hienoa näin yrittäjänä että pääomaverotus olisi mahdollisimman matala ja matala tasaverotus koko suomessa. Tämä maa vaan nyt ei pyöri sillä tavalla, vaikka hienoa se olisikin.
 
Tällähetkellä kuulun itse tietääkseni Suomen köyhälistöön, mutta rohkenen väittää kannattavani kohtuullista veroprogressiota vaikka olisin varakkaampikin.
Jos kun vain olisikin kohtuullinen progeverotus, mutta ei, Suomessa on mahdollista kantaa 52% veroa. Valtio saa enemmän kuin rahan tehnyt.
 
Käytännössä siis aivan saatanan kateellista politiikkaa. Otetaan eka yritysten voitoista lisää veroa ja sitten kun verojen jälkeen ansaittua voittoa otetaan yksilölle ulos, niin kiristetään entisestään tuloveroa.
Vaikka kuinka teki mieli äänestää persuja, niin näistä syistä ei voinut. Olihan siellä vaihtoehdoissakin sellaisia kylähulluja että hankalaa olisi ollut senkin takia.
 
Ensi vaaleissa toivon että Muutos 2011, Itsenäisyyspuolue ja Vapauspuolue nousisi ja kenties tulisi hallitukseenkin.

Perussuomlaisten hallitukseen nousu oli todella hienoa vaikka toivoinkin voittoa.
 
Ei hitto. Tajusin justiin että kun pirusti tippu kansanedustajia niin sehän tarkoittaa että niille pitää maksaa pirusti kansanedustaja eläkkeitä :(
 
Vitusti jengiä muuttamassa Suomesta facebookissa. LOL. Terve menoa vaan. Malmöötä suosittelen. Voin kuskata kentälle.
 
Sietämätön tilannehan on juurikin tällaiselle pienyrittäjälle,joksi itsenikin luen. Tienaan toiminimellä juurikin sen verran että progressiivisessa verotuksessa prosentit on lähempänä sitä neljääkymmentä kuin kolmeakymmentä,mutta kuitenkin niin vähän että ei kannata vaihtaa oy:ksi jolloin pääsisi nauttimaan tuosta pääomatulon ihanuudesta. Tuntuuhan se kohtuuttomalta maksaa isommilla prosenteilla kuin monet sen 2 miljoonaa tienaavat.
 
Sietämätön tilannehan on juurikin tällaiselle pienyrittäjälle,joksi itsenikin luen. Tienaan toiminimellä juurikin sen verran että progressiivisessa verotuksessa prosentit on lähempänä sitä neljääkymmentä kuin kolmeakymmentä,mutta kuitenkin niin vähän että ei kannata vaihtaa oy:ksi jolloin pääsisi nauttimaan tuosta pääomatulon ihanuudesta. Tuntuuhan se kohtuuttomalta maksaa isommilla prosenteilla kuin monet sen 2 miljoonaa tienaavat.
Oy:ssä ne omat kivat ihanat verot sitten. Eka siitä riipastaan se 28%(tulee nyt nousemaan varmaan 30) päältä pois, sitten sieltä voi hinaa sen 9%(tämäkin tullaan kuulemma poistamaan) vege verottomana ja lopusta maksat sitten taas sitä iki-ihanaa progressiivista tuloveroa.
 
Mä haluaisin kuulla jonkun progeveron puolesta liputtavan kommentin tähän. Keltä se on pois jos joku tienaa vaikka 2 miljoonaa euroa vuodessa?
Suomi on kyllä sellanen siitä omituinen paikka, että täällä menestyminen lähestulkoon rikos.

edit: Nalle on mun sankari.
 
Tähän rikas&köyhä keskusteluun kommentoiden: Ehdottomasti enemmän verotusta niille joilta on mahdollista ottaa! Mike: Jos nyt otetaan esimerkki vaikka köyhästä joka ostaa kaupasta viimeisillä rahoillaan leipää ja voita niin samat ne verot on hänelle kuin rikkaallekkin, mutta rikkaalle se ei paljon paina ja voi vaikka ostaa 10 leipää eikä sittenkään tunnu missään. Tällä hetkellä verot syö köyhää paljon enemmän kuin rikasta-> köyhät köyhtyy ja rikkaat rikastuu! Tästä haluaisin ainakin itse eroon.

Muutenkin Suomessa sosiaalietuudet laahaavat pahoin jäljessä (tosin mamuilla tuntuu kuitenkin riittävän Nikeä sun muuta merkkivaatetta päällä riittämiin :D). Tottakait ymmärrän senkin että onkait se nyt perseestä nostaa yritysten veroja tappiin, mutta jostain ne rahat on vain pieraistava? Vai olisko se parempi vaan että jatketaan samalla linjalla ja viljellään rahat velka maille ?

Höpöhöpö.

Ensiksi niitä rikkaita on tässä maassa erittäin vähän, joten vaikka otettaisiin niiltä kaikki rahat pois, niin se ei auttaisi juuri paskankaan vertaa. Totuus on myös se, että se köyhin osa ei maksa juuri mitään veroja eli veroprossat on alle 10. Lisäksi on mahdollista saada toimeentulo- ja asumistukia yms vaikka kävisikin töissä eli verotusta heillä ei käytännössä edes ole. Ylivoimaisesti suurin osa tuloveroista kerätään keskiluokalta, joiden veroprossa pyörii siellä +30% tienoilla ja jos ajatellaan, että rikkaampi osa maksaa sellaista +40%, niin sillä ekstralla 10% korotuksella niille rikkaille ei juuri kerätä paskan vertaa rahaa valtion kirstuun, sillä niitä rikkaita vain on niin vähän. MUTTA TÄLLÄ MALLILLA OLLAAN VARMISTETTU SE ETTÄ TAVALLISEN IHMISEN ON MELKEIN MAHDOTONTA VAURASTUA TYÖTÄ TEKEMÄLLÄ. Jos palkkasi nousee (kärjistetysti) 3 000/kk -> 4 000/kk, niin siitä ekstrasta tonnista vie valtio jo melkein puolet. Mitäs jos jatkossa se veisikin yli puolet? Kiinnostaisiko se ekstra ponnistelu duunissa vai? Joku voi sanoa sulle, että onhan sulla antaa pois, mutta verotus ei millään tavalla huomioi sitä, että saatat tehdä helvetin pitkää päivää ja kovaa duunia sen rahan eteen. Se ei myöskään huomio sitäkään, että sulla saattaa olla kotona pari pientä muksua ja vaimo niitä hoitamassa.
 
Missäköhän on kolme muskettisoturia? Disgust, Flashforward ja ojr? Ei kuullu kommentteja, kai ne on muuttanut jo Ranskaan halailee muslimeja tai sit juhlimassa Blue Oysterissa Jani Toivolan kanssa.
 
Mike ja muut menestyneet yrittäjät luulee että heidän menestys on täysin omaa ansiota, totuus on että Suomi hyvinvointivaltiona on mahdollistanut sen menestyksen.
ja siihen menestykseen kuuluu progressiivinen verotus.

itse ansaitsen sen nykyään 50k€ vuodessa ja noin 40 prosenttia palkasta menee veroihin ja muihin maksuihin,mutta en silti valita koska olen elänyt myös yhteiskunnan tuella muutamaan otteeseen ja ymmärtänyt että menestyminen elämassä ei ole aina omista valinnoista kiinni.
 
Arvasin että PS saa ison voiton, nyt ku ne sai sen ni kaiken maailman vitun juutalaiset tuli itkemään tänne ja lässyttää asioista mistä ei tiedä mitään. Kuunnelkaa mitä se Soini on sanonut teollisuudesta ja kommentoikaa sitten. Itse uskon kapitalismiin, mutta en halua että 90% kansasta kärsii ja 10% juhlii. Miettikäähän mikä arvo on rahalla jos Suomeen tulee ghettoja? Itse äänestin Persuja koska haluan muutosta, ja jos joku urpo sanoo minua juntiksi tai kommariksi ni tiedoksi anto että minä omistan kiinteistöjä jonkin verran, todennäköisesti enemmän kuin 99.9% täällä lukijoista keskimäärin. Miksi haukutte Kikeä? Onko Marko Asell ollut parempi? Tai Juha Mieto? Tai yleensäkin 50-70% eduskunnasta mitkä on vain lintsannut kokoajan ja ei oo ollut mitään sanottavaa neljän vuoden aikana. Jos teillä ei ole mitään järkevää sanottavaa vaalituloksesta ni silloin antaa itsestään älykkäämmän kuvan ku on hiljaa!

Annatko itsestäsi kovin älykästä kuvaa kutsumalla kanssakeskustelijoita "kaiken maailman vitun juutalaisiksi"? Panostamalla oikeinkirjoitukseen antaisit myös itsestäsi älykkäämmän kuvan.

Jos kerran uskot kapitalismiin, niin miten voit sanoa, että 90 % kansasta kärsii ja 10 % juhlii?
 
Back
Ylös Bottom