Eduskuntavaalit 2011

Mitä puoluetta äänestät?

  • Kokoomus

    Votes: 0 0,0%
  • Keskusta

    Votes: 0 0,0%
  • SDP

    Votes: 0 0,0%
  • Vihreät

    Votes: 0 0,0%
  • Vasemmistoliitto

    Votes: 0 0,0%
  • Perussuomalaiset

    Votes: 0 0,0%
  • RKP

    Votes: 0 0,0%
  • Muutos 2011

    Votes: 0 0,0%
  • Kristillisdemokraatit

    Votes: 0 0,0%
  • Vapauspuolue

    Votes: 0 0,0%
  • SKP

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    0
Murosta löytyy hyvää settiä :D.

http://areena.yle.fi/video/1305270237103 Kohdassa 1:10.

Kokoomuksen Hanna-Leena Hemming sanoo, että eihän Suomen osuus Portugalin tukipaketista kovin suuri ole, sehän on vain noin 2 kertaa suurempi kuin ne tuet mitä Teuvo Hakkarainen saa yritykselleen EU:sta. Ja kehtaatte vielä haukkua ettei Perussuomalaisista löydy fiksua sakkia johtamaan tätä maata kun kokkareissakin on näin saatanan tyhmää porukkaa :D :D.

1000-kertainen virhe, noh ei se ole niin just :D
Olis mielenkiintoista tehdä koe jossa kansanedustajilta kysyittäis montako nollaa on miljoonassa ja miljardissa...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Samaa mieltä, mutta samat argumentithan sillä on käytössä perussuomalaisten politiikkaa kohtaan kuin sulla, Munqilla ja muilla.

Joo oon pahoillani että musta perussuomalaiset olis olleet hyviä hoitamaan tiettyjä juttuja hallituksessa. Oon luullut että porukat äänesti kuitenkin persuja niiden politiikan takia eikä pelkästään protestiksi mutta oon ilmeisesti ollut väärässä. Muita johtopäätöksiä ei kai voi vetää kun meitsi joka valitsi kokoomuksen persujen sijaan lähinnä persujen vasemmistosiiven takia haluais että persut olis hallituksessa kun taas persuja äänestäneet eivät halua että he ovat hallituksessa :)
 
Eeeeeeeeeijjjjjjumankauta nyt oikeesti...

Siis tämä Hanna-Lenna Hemming on kahden kauden kansanedustaja. Kahdeksan (8) vuotta vallan ytimessä, ja mitä jäi käteen? Muija ei ymmärrä mittakaavaeroa jonkun Hakkaraisen henkilökohtaisten maataloustukien ja Portugalipaketin välillä. Käsittämätöntä. Mitä ne oikein tekee siellä? Ja kykypuolueessa pitäisi olla fiksumpaa väkeä...

Kyllä tuo aika surullisen kuvan antaa siitä miten tätä maata johdetaan.
 
Mitäs se 30% helpottaa. PS:n pitää saada about 60% äänistä jotta voisi muodostaa enemmistöhallituksen yksinään, eikä se tunnu kovinkaan realistiselta.

Muistakaa nyt sitten olla valittamatta kun RKP rahtaa tänne lisää pakolaisia ja vihreät vääntää energiaveroja. Kai se on sen arvoista että oltiin suoraselkäisiä (vaikka itse olisin kyllä ottanut ennemmin pakolaisongelman ratkaisun ja vaikkapa pakkoruotsin poiston ;) ).

Luulen että vaalitulos vaikuttaa politiikkaan vaikka PS olisikin oppositiossa. Jos Kokoomus on pääministeripuole, niin sen täytynee joka tapauksessa ajatella asiaa niin, että esim. Thors/brax -tyyliset sooloilijat toimivat myös Kokoomuksen kannatusta vastaan, vaikka eivät varsinasesti hyödytä sitä mitenkään.
 
Kuka vittu tota on äänestänyt? Espoon snobit ja kaikki muut pikkuporvarit mitkä tienaa jonkun 4-5te kuukaudessa bruttona ja luulee että ne on jotain eliittiä.
 
Joo oon pahoillani että musta perussuomalaiset olis olleet hyviä hoitamaan tiettyjä juttuja hallituksessa.

Mitä asioita, maahanmuuttojuttuja? Halla-Aho uskalla julkisuudessa edes avata suutaan, jos unohdetaan nettiprovot niin kaveri vaan valittaa jostain villapaitakuvista. Soini olisi selkeästi halunnut hallitukseen, mutta taitaa ruveta jo puolueen rivit hajoilemaan siihen malliin että turha edes yrittää.

Mitä asioita ne persut voisi ajaa hallituksessa kun on ihan selvä juttu ettei tuollainen puolue voi hallitukseen astua. Ei persut voi tehdä politiikkaa tuolla "EI/KYLLÄ" populismilla ja varmasti tietävät itsekin miten kävisi ensi vaaleissa jos hallitukseen lähtisivät.

Oppositiossa persut varmaan voivat räksyttää itsensä kovaan suosioon ensi vaaleissa, hallituksessa hommasta tulisi täysi floppi. Jos nyt edes pysyvät kasassa ensi vaaleihin.
 
Tietty persukannattajille kun sanoo "mamu" niin vaahto lentää jo suupielistä ja kaikki muu unohtuu, varsinkin maakunnissa asuvien tapauksessa. Nyt olisi aika kova juttu IMO keskustella ihan tosissaan noista konkurssikypsistä EU maista, mutta kuoliaaksihan tuota aihetta yritetään vaieta. Siinä on sellainen suo joka ei varmasti vielä ole hoidettu. Tuon vastustamisen takia olisin melkeen jo Soinin laittanut hallitukseen, ihan sama miten "suomen maineelle" kävisi euroopassa.
 
Mitä asioita, maahanmuuttojuttuja? Halla-Aho uskalla julkisuudessa edes avata suutaan, jos unohdetaan nettiprovot niin kaveri vaan valittaa jostain villapaitakuvista. Soini olisi selkeästi halunnut hallitukseen, mutta taitaa ruveta jo puolueen rivit hajoilemaan siihen malliin että turha edes yrittää.

Mitä asioita ne persut voisi ajaa hallituksessa kun on ihan selvä juttu ettei tuollainen puolue voi hallitukseen astua. Ei persut voi tehdä politiikkaa tuolla "EI/KYLLÄ" populismilla ja varmasti tietävät itsekin miten kävisi ensi vaaleissa jos hallitukseen lähtisivät.

Oppositiossa persut varmaan voivat räksyttää itsensä kovaan suosioon ensi vaaleissa, hallituksessa hommasta tulisi täysi floppi. Jos nyt edes pysyvät kasassa ensi vaaleihin.

Tuskin persut eroavat muista suurista puolueista edustajiensa suhteen lopulta paljonkaan, ikävä kyllä. Persujen äänestäjät keskimäärin suhtautuvat varmaankin nihkeimmin maahanmuuttoon kaikkien puolueiden äänestäjiä vertailtaessa, mutta varsinainen äänestysperuste on uskoakseni selkeälle valtaosalle ollut jokin muu kuin maahanmuuttokriittisyys. Suuressa mediassa maahanmuuttoasiat saavat edelleen aika vähän huomiota, ja tuota propagandaa on kuitenkin sen verran että moni varmaan kokee edelleen esim. muslimit ja afrikkalaiset uhreiksi Suomessa. Maahanmuuttokriittisyyden takia persuja äänesti, veikkaisin, ehkä kolmannes persuja äänestäneistä.

Saattaa jopa olla että tuo EU-tukien vastustaminen oli jopa yksittäisenä kysymyksenä samaa luokkaa tai suurempi kuin maahanmuuttokysymys, mitä äänestysperusteihin tulee. EU-kriittisyys ja muut valtavirran PS-ehdokkaiden etupäässä ajamat asiat aiheuttavat sen, että persut tuskin olisivat saavuttaneet hallituksesta käsin juuri mitään, mutta heidän kannatukseensa olisi taatusti vaikuttanut se, että he olisivat kääntäneet takkinsa tuollaisessa high profile -vaaliteemassa kuin nuo tukiaiset ovat. Sikäli pidän tuota mussutusta persujen hallituksesta jättäytymisestä suhteellisen idioottimaisena. Jos/kun hallituksen kanta portugali-asiassa on joka tapauksessa tukien suhteen myönteinen, persut olisi hallitukseen menemällä lähinnä onnistunut vaientamaan itsensä, ollen silti asiassa käytännössä hallituksen sisäisenä oppositiona. Jos, kuten pahasti näyttää, nämä tukiaiset haukkaavat isosti paskaa, olisi ollut aika fat chance mennä seuraavissa vaaleissa huutelemaan asiasta mitään, jos itse olisi suostunut jotain lehmänkauppoja asialla tekemään.

Maahanmuuttopolitiikkaan jne. persut pystyvät väistämättä vaikuttamaan pelkällä olemassaolollaan, koska muut puolueet pelkäävät kannatuksensa vuotamista PS:ään. Jos taas ajatellaan sitä lähtökohtaa mikä esim. Halla-aholla joitakin vuosia sitten politikoinnin aloittaessaan (tai noilla main), tarkoituksena oli ymmärtääkseni nimenomaan vaikuttaa suurten puolueiden politiikkaan, ja tehdä rationaalisesta suhtautumisesta maahanmuuttoon mainstreamia. Nyt H-a on enemmän poliitikko kuin tuolloin, ja pelaa puoluepeliä, mutta tuo asia on kuitenkin edennyt kokolailla viimeisten vuosien aikana. Mitä tulee H-a:n kuvista itkemiseen, niin vaikka itse pidänkin tuota tempausta suhteellisen lapsellisena, niin henkilönä se on aika perinteisen kuuloista H-a:ta, ja miekkosessa on tuntunut olevan hiukan herkkänahkaisia piirteitä jo ammoisista ajoista (itse asiassa monet hänen kirjoituksena ovat pohjautuneet jo pitkään erilaisille nokkapokille mitä hänellä on ollut poliittisten vastustajiensa kanssa).
 
Tuskin persut eroavat muista suurista puolueista edustajiensa suhteen lopulta paljonkaan, ikävä kyllä. Persujen äänestäjät keskimäärin suhtautuvat varmaankin nihkeimmin maahanmuuttoon kaikkien puolueiden äänestäjiä vertailtaessa, mutta varsinainen äänestysperuste on uskoakseni selkeälle valtaosalle ollut jokin muu kuin maahanmuuttokriittisyys. Suuressa mediassa maahanmuuttoasiat saavat edelleen aika vähän huomiota, ja tuota propagandaa on kuitenkin sen verran että moni varmaan kokee edelleen esim. muslimit ja afrikkalaiset uhreiksi Suomessa. Maahanmuuttokriittisyyden takia persuja äänesti, veikkaisin, ehkä kolmannes persuja äänestäneistä.

Saattaa jopa olla että tuo EU-tukien vastustaminen oli jopa yksittäisenä kysymyksenä samaa luokkaa tai suurempi kuin maahanmuuttokysymys, mitä äänestysperusteihin tulee. EU-kriittisyys ja muut valtavirran PS-ehdokkaiden etupäässä ajamat asiat aiheuttavat sen, että persut tuskin olisivat saavuttaneet hallituksesta käsin juuri mitään, mutta heidän kannatukseensa olisi taatusti vaikuttanut se, että he olisivat kääntäneet takkinsa tuollaisessa high profile -vaaliteemassa kuin nuo tukiaiset ovat. Sikäli pidän tuota mussutusta persujen hallituksesta jättäytymisestä suhteellisen idioottimaisena. Jos/kun hallituksen kanta portugali-asiassa on joka tapauksessa tukien suhteen myönteinen, persut olisi hallitukseen menemällä lähinnä onnistunut vaientamaan itsensä, ollen silti asiassa käytännössä hallituksen sisäisenä oppositiona. Jos, kuten pahasti näyttää, nämä tukiaiset haukkaavat isosti paskaa, olisi ollut aika fat chance mennä seuraavissa vaaleissa huutelemaan asiasta mitään, jos itse olisi suostunut jotain lehmänkauppoja asialla tekemään.

Maahanmuuttopolitiikkaan jne. persut pystyvät väistämättä vaikuttamaan pelkällä olemassaolollaan, koska muut puolueet pelkäävät kannatuksensa vuotamista PS:ään. Jos taas ajatellaan sitä lähtökohtaa mikä esim. Halla-aholla joitakin vuosia sitten politikoinnin aloittaessaan (tai noilla main), tarkoituksena oli ymmärtääkseni nimenomaan vaikuttaa suurten puolueiden politiikkaan, ja tehdä rationaalisesta suhtautumisesta maahanmuuttoon mainstreamia. Nyt H-a on enemmän poliitikko kuin tuolloin, ja pelaa puoluepeliä, mutta tuo asia on kuitenkin edennyt kokolailla viimeisten vuosien aikana. Mitä tulee H-a:n kuvista itkemiseen, niin vaikka itse pidänkin tuota tempausta suhteellisen lapsellisena, niin henkilönä se on aika perinteisen kuuloista H-a:ta, ja miekkosessa on tuntunut olevan hiukan herkkänahkaisia piirteitä jo ammoisista ajoista (itse asiassa monet hänen kirjoituksena ovat pohjautuneet jo pitkään erilaisille nokkapokille mitä hänellä on ollut poliittisten vastustajiensa kanssa).

Uskoakseni, saattaa olla, varmaan... paljon olettamuksia. Minä itse olen henk.koht sitä mieltä, että maahanmuuttopolitiikan uudistusten toivossa persuja äänestettiin eniten (tämäkin myös olettamus). Olihan persujen kannatus jo valtavassa nousussa ennen kuin esim. Portugalin tukipaketista alkoi mediassa näkymään. On kyllä kunnon marttyyripuolue tällä hetkellä. Luoja paratkoon jos kasvaisivat suurimmaksi puolueeksi ensi vaaleissa. Meidän hallitus olisi julkinen pilkankohde ja koko homma menisi täysin farssiksi.
 
Uskoakseni, saattaa olla, varmaan... paljon olettamuksia. Minä itse olen henk.koht sitä mieltä, että maahanmuuttopolitiikan uudistusten toivossa persuja äänestettiin eniten (tämäkin myös olettamus).

Pakko huomauttaa, että miksi tartut Crusaderin olettamuksiin ja itse esität samanlaisia? Politiikkaa kun analysoi, voi tehdä vain valistuneita arvauksia syy-seuraus-suhteista. Vaikka galluppeja ym. tutkimusta tehdään, niin ei näihin täysin oikeita vastauksia ole. Crusader ainakin perustelee kattavasti omat mielipiteensä, mitä vähän toivoisi muiltakin. Esim. mamu-ketjusta on tullut suuri maahanmuuttomielipidekeskustelu suurimman osan postauksien osalta. Sellasia paikallislehden tekstiviestipalstan parin lauseen huuteluja. :)
 
Minä itse olen henk.koht sitä mieltä, että maahanmuuttopolitiikan uudistusten toivossa persuja äänestettiin eniten (tämäkin myös olettamus). Olihan persujen kannatus jo valtavassa nousussa ennen kuin esim. Portugalin tukipaketista alkoi mediassa näkymään.
Minä itse olen henk.koht täysin samaa mieltä ja olettamus tämäkin vain on.

Pitäisi laittaa tänne gallup äänestyssyistä, ihan vaan mielenkiinnosta.

Itse Kokoomusta äidinmaidossa imeneenä, harkitsin persujen äänestämistä vielä vuosi sitten, ihan pelkän maahanmuuton takia.
Jos minä saisin päättää, niin tänne ei pääsisi kuin valmiina olevan työpaikan perässä. Turistiksikin vain jos on näyttöä riittävästä matkakassasta. Kerjäämisen kieltäisin jne. Rauhanturvaajien lähettäminen kriisialueille olisi minun tapani auttaa. Aina ei saa mitä haluaa...

Onneksi kuitenkin politiikka kiinnostaa sen verran, että on tullut sitä aika tiiviisti seurailtua. Tutustuin tarkemmin PerusSuomalaisten ohjelmaan ja se kyllä poikkeaa niin rankasti omista käsityksistäni, ettei tulisi pieneen mieleenkään äänestää heitä. Erityisesti nämä kysymykset, mitkä meitä päivittäin koskettavat. Samoin kuin musta tuntui, että siellä kyllä kaikkea vastustetaan, mutta mitään ratkaisua ei sitten asioihin kuitenkaan ole tarjolla. Veropolitiikka oli kaikkein pelottavinta.

En mä sitä sano, että Kokoomuksenkaan ohjelmassa, kaikki asiat menisivät omien ajatusteni kanssa 100% yksiin. Edelleen kuitenkin Kokoomus on ainoa puolue, jolla omasta mielestäni on talousasioissa joku tolkku ja tämä on minulle tärkeintä äänestettäessä.
 
^niin joo ja olihan näitä sahureitakin jossain puolueessa... enemmän kuin hemminkejä Kokoomuksessa.

Se nyt on sanomattakin selvää, että jokaiseen joukkueeseen/ryhmään/luokkaan/puolueeseen mahtuu muutama yksilö, jotka eivät ole ihan linjassa muun porukan kanssa. Näistä yksilöistä keskusteleminen on mun mielestä aika väsynyttä ja vähän ehkä säälittävääkin.
 
En mä sitä sano, että Kokoomuksenkaan ohjelmassa, kaikki asiat menisivät omien ajatusteni kanssa 100% yksiin. Edelleen kuitenkin Kokoomus on ainoa puolue, jolla omasta mielestäni on talousasioissa joku tolkku ja tämä on minulle tärkeintä äänestettäessä.

Anteeks nyt vaan, mutta pakko kysyä. Kokoomuslaisten talousministerien vedolla Suomella on nyt enemmän velkaa, kuin koskaan koko itsenäisyyden aikana. Nyt Kookoomusvetoinen hallitus on syytämäsä 17,2 miljardia ulkomaille, mistä ei tulla saamaan senttiäkään takaisin. Kokoomus on viimeisen 8 vuoden aikana lahjoittanut, ei siis edes myynyt pilkkahintaan vaan lahjoittanut Suomen omaisuutta ja malmivaroja ulkomaille. Kokoomus hallituksessa ollessaan taas on saanut julkisen sektorin paisumaan kolminkertaiseks siitä, mitä se oli 70-luvulla.

Mikä tässä siis on sun mielestä hyvää talouspolitiikkaa?
 
^Unohdin vissiin, että Kokoomus on ollut yksin 8 vuotta hallituksessa ja saanut päättää kaikista näistä. Tuskin esim. tuo julkinen sektori on Kokoomuksen toimesta paisunut.

PerusSuomalaisille kompromissit, yhdessä tehdyt päätökset, sekä yhteistyö, näyttäisi olevan jotain ihan vierasta.
Oppisitio on todellakin oikea paikka huutelulle, syyttelylle ja räksyttämiselle.
 
Se nyt on sanomattakin selvää, että jokaiseen joukkueeseen/ryhmään/luokkaan/puolueeseen mahtuu muutama yksilö, jotka eivät ole ihan linjassa muun porukan kanssa. Näistä yksilöistä keskusteleminen on mun mielestä aika väsynyttä ja vähän ehkä säälittävääkin.

:D. Kummasti persut leimataan idiooteiksi kun sieltä löytyy omaa firmaa pyörittävä sahuri, mutta kun kokkareista löytyy muija joka ei erota lukuja 400 000 ja 400 000 000, niin se on yksittäistapaus.

^Unohdin vissiin, että Kokoomus on ollut yksin 8 vuotta hallituksessa ja saanut päättää kaikista näistä. Tuskin esim. tuo julkinen sektori on Kokoomuksen toimesta paisunut.

Eli sun mielestä kaikki hallituksen hyvät aikaansaannokset on olleet kokoomuksen ansiota ja huonot aikaansaannokset muiden hallituspuolueiden vikaa? Kokoomus on ollut yhtenä suurimmista puolueista vetämässä tätä maata pahaan velkakierteeseen, ei siitä mihinkään pääse.

Edit.

PerusSuomalaisille kompromissit, yhdessä tehdyt päätökset, sekä yhteistyö, näyttäisi olevan jotain ihan vierasta.
Oppisitio on todellakin oikea paikka huutelulle, syyttelylle ja räksyttämiselle.

Perussuomalaiset näyttää olevan ainoa puolue, joka ymmärtää ettei roskamaiden tukeminen auta mitään. Miksi heidän pitäisi hypätä hallitukseen ottamaan vastuu EU:n kusemisesta kun ovat nimenomaan sanoneet ettei homma toimi? Kyllä muakin kovasti harmittaa, että PS ei ole hallituksessa tiukentamassa maahanmuuttolakeja ym., mutta ymmärrän kyllä täysin heidän hallituksesta jättäytymisen. Lisäksi uskon, että pelkästään PS:n suosion kasvu painostaa muita puolueita ottamaan tiukemman kannan mm. maahanmuuttoasioihin, minkä pitäisi olla hyvä asia. Samahan se on mikä puolue hyvää asiaa ajaa, kunhan sen vaan joku tekee.
 
No kreikka ja kumppanit ku menee konkurssiin ni nähdään todnäk. uudet vaalit suomessa ni Veikkaan että Persujen kannatus on ihan eri lukemissa, ikävä kyllä vasemmistoliitonkin jos ei mee nyt hallitukseen. Jännä toi Kreikka homma ku just katoin bbc:tä ni siellä Juncker jo kertoili että Kreikka joutuu velkasaneeraukseen ja kadunmies tiesi tämän jo vuosi sitten, se siintä koulutuksesta. Jos/Kun Suomelle lankeaa maksut ni tuntuu erittäin epäoikeudenmukaiselta että minä joudun osallistumaan niihin maksuihin, oikeesti ottaa päähän.
 
Back
Ylös Bottom