Eduskuntavaalit 2011

Mitä puoluetta äänestät?

  • Kokoomus

    Votes: 0 0,0%
  • Keskusta

    Votes: 0 0,0%
  • SDP

    Votes: 0 0,0%
  • Vihreät

    Votes: 0 0,0%
  • Vasemmistoliitto

    Votes: 0 0,0%
  • Perussuomalaiset

    Votes: 0 0,0%
  • RKP

    Votes: 0 0,0%
  • Muutos 2011

    Votes: 0 0,0%
  • Kristillisdemokraatit

    Votes: 0 0,0%
  • Vapauspuolue

    Votes: 0 0,0%
  • SKP

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    0
Eikös se ole vähän niin, että kun seuraavaksi tulee kreikalle lisää rahaa ja sitten irlannille jota seuraa italia ja sitten espanja... Niin siinä on kovat paikat puolustella tukipakettaja. Ja seuraavissa vaaleissa porukka ei unohda noita niin Ps:n kannatus kasvaa varmasti suurimmaksi. Tähän kun otetaan vielä suomessa veronkoroitukset? ja leikkaukset ja lisää velkaa... Niin aika mielenkiintoista tulee. Ja kuka voi enää kohta ees vakavasti selittää, että tukipaketti on Suomen parhaaksi. Samalla kun veroja nostetaan ja eläkeikää nostetaan, että voidaan lainata vähän fyrkkaa muille.

Harmittaa tosin helvetisti, ettei mamu toihu muutu yhtään jos ps ei pääse hallitukseen. Tuija brax jo hautoo rasistista ajatusrikosta ja siitä rangaistusta. Kaikkia perussuomalaisia kannattajia kohtaan.

Vihreitä en tosin haluaisi ikinä enää hallitukseen.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tarkoitatko muita puolueita vai perussuomalaisten läpi menneitä ehdokkaita ?

No nimenomaan persuja. Revi nyt tosta sitten ministereitä ja tee päätöksiä, kun valtaosalla ei ole mitään parlamentaarista kokemusta ja porukka on jo nyt hajallaan. Jos mä olisin Soini, niin musta olisi ihan painajainen, että nää "mie oon vaan tyhmä maalainen" jne olisi mun alaisina. Ei toi duuni mun mielestä eroa mistään muustakaan perusteidensa puolesta. Vähän sama kun kouluun palkattaisiin yht äkkiä maikkoja, joilla ei ole mitään opetuskokemusta. Tai no, ymmärtääkseni eduskuntatyö on aika vitun vaikeaa. Eli esim. se, että sulla on tällainen "lukeminen ei ole meitsiä varten" tyyppinen asenne ei varsinaisesti ole mikään duunia helpottava asenne.

Vähän kärjistän: Jos sä olisit Soini, ja persut olisi yksinään vastuussa Suomesta, niin luottaisitko siihen, että sun nykyiset alaiset osaa tehdä sen sisä-, ulko-, talous-, koulutus-, jne. jne. duunin, mihin ne on valittu.

Kun tässä ei haettu sahurin tai laulajan hommiin, vaan tässä haettiin kansanedustajan hommiin. Eihän esim. Halmekaan tota työtä osannut tehdä. Veti sitten siihen tuskaansa viinaa, huumeita ja lääkkeitä.

Mä en lähtis rakentamaan taloa humanistien kanssa, en lähtis sotaan sivarien kanssa, enkä lähtis Soinina hallitukseen ton porukan kanssa. Siinä on ihan saatanan suuri riski, että ne häpäisee siellä ammattitaidottomuuttaan koko puolueen.

Oppositiossa on hyvä opetella noi duunit ja katsella, että kestä tohon hommaan on. Osa putoaa, osa jatkaa.
 
Tästä syystä on aivan käsittämätöntä jättäytyä pois PerSujen vahvuudella, koska he ovat sellaisessa asemassa, että pääsisivät takuuvarmasti ajamaan itselleen tärkeitä asioita, vaikka joutuisivat joissain tärkeissäkin asioissa tekemään kompromissit.
Onhan se nyt selvää, että kompromissia ei voida tehdä ennen vaaleja annetusta selkeästä kynnysehdosta hallitukseen menolle.

Noista kynnysehdoista vielä. Olihan niitä kaikilla puolueilla. Esim keskustalla ja demareilla se, että ei leikata perusturvaa. Mikäköhän v*tun kynnysehto tämä on? Luulisi olevan ihan itsestäänselvä juttu varsinkin ennen vaaleja. Demareilla tuo lisäehto olikin sitten mielenkiintoinen. Apupaketteja ei hyväksytä mikäli ei saada sijoittajien vastuuta mukaan. Mitäköhän tämä konkreettisesti tarkoittaa? Ja oliko tuossa ratkaisussa nyt näitä vastuita mukana. Ei ainakaan omiin silmiin eksynyt.
 
Onhan se nyt selvää, että kompromissia ei voida tehdä ennen vaaleja annetusta selkeästä kynnysehdosta hallitukseen menolle.

Noista kynnysehdoista vielä. Olihan niitä kaikilla puolueilla. Esim keskustalla ja demareilla se, että ei leikata perusturvaa. Mikäköhän v*tun kynnysehto tämä on? Luulisi olevan ihan itsestäänselvä juttu varsinkin ennen vaaleja. Demareilla tuo lisäehto olikin sitten mielenkiintoinen. Apupaketteja ei hyväksytä mikäli ei saada sijoittajien vastuuta mukaan. Mitäköhän tämä konkreettisesti tarkoittaa? Ja oliko tuossa ratkaisussa nyt näitä vastuita mukana. Ei ainakaan omiin silmiin eksynyt.

Eihän siellä mitään ollut. Urpilaisella oli vaan niin kova hinku hallitukseen, että hyväksyi Kataisen Portugali-paketin suunnilleen sellaisenaan kahdenkeskisten neuvottelujen jälkeen. Tämän jälkeen muijalla on vielä pokkaa alkaa kritisoimaan Perussuomalaisia hallituksen ulkopuolelle jättäytymisestä, vaikka on itse sorvannut sellaisen paketin Kokoomuksen kanssa, jonka tietää varsin hyvin olevan PS:n kannan vastainen.

Urpilaisella olisi ollut mahdollisuus pelata Soinin kanssa Kataista vastaan, jos olisi oikeasti halunnut sinne Portugali-pakettiin jotain sijoittajavastuuta tai muuta vastaavaa. Näinhän Urpilainen ei toki tehnyt. Uskoisin, että moni SDP:tä äänestänyt pettyi Urpilaisen toimintaan rankasti, kun Urpilainen kovaa väitti ettei SDP hyväksy sellaista pakettia, jossa sijoittajavastuu ei toteudu.

Jos syystä tai toisesta hallitus kaatuisi ja tulisi ennenaikaiset eduskuntavaalit, SDP ottaisi niissä kuokkaan vähintään yhtä kovaa kuin Keskusta teki nyt.

Lisätään vielä sen verran, että pidän hyvin mahdollisena että esim. Katainen ja Urpilainen eivät yksinkertaisesti ymmärrä mitä ovat tekemässä, vaan uskovat EU-lähteitä joiden kenties luottavat ajavan yhteistä etua. Itse pidän mahdollisena, että noita tukipaketteja ajetaan lähinnä pankkien ja istuvien hallitusten pelastamiseksi, ja siirretään vastuuta tukipaketein eurooppalaisille veronmaksajille.

Tämä tuntuu kaikkein todennäköisimmältä vaihtoehdolta. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että Urpilaisen agressiivinen tyyli ajaa omaa asiaansa on tyypillinen sellaiselle naishenkilölle, joka on pätemätön, mutta pyrkii piilottamaan tämän liioitellun hyökkäävyyden alle. Vilkaisin pikaisesti Urpilaisen CV:tä eikä siellä ole mitään mikä antaisi viitteitä siitä, että talousasiat olisivat hallussa. Todennäköisesti sijoittajavastuun korostaminen ennen vaaleja oli ihan puhdas ääntenkalastelutaktiikka. Näyttäisi siltä, että Urpilainen ei todellakaan edusta sitä vasemmistolaista linjaa, jota esimerkiksi Tuomioja yms. edustavat SDP:n sisällä, vaan Urpilainen on ideologian osalta paljon lähempänä esimerkiksi Lipposta.

Kovat oli Urpilaisen puheet työn ja oikeudenmukaisuuden linjasta Euroopassa, ja nyt samaan aikaan allekirjoittaa Portugali-paketin, joka on käytännössä samaa tavaraa, jota IMF on tarjoillut kriisimaille jo vuosikymmenten ajan. Ainoa looginen selitys tuntuu olevan se, ettei Urpilainen todellakaan ymmärrä mitä on tekemässä tai sitten vaan on kiero kuin korkkiruuvi. En kyllä ainakaan itse voisi kuvitella äänestäväni SDP:tä, kun sen ohjaksissa ovat tällä hetkellä Urpilainen ja Jungner.
 
No nimenomaan persuja. Revi nyt tosta sitten ministereitä ja tee päätöksiä, kun valtaosalla ei ole mitään parlamentaarista kokemusta ja porukka on jo nyt hajallaan. Jos mä olisin Soini, niin musta olisi ihan painajainen, että nää "mie oon vaan tyhmä maalainen" jne olisi mun alaisina. Ei toi duuni mun mielestä eroa mistään muustakaan perusteidensa puolesta. Vähän sama kun kouluun palkattaisiin yht äkkiä maikkoja, joilla ei ole mitään opetuskokemusta. Tai no, ymmärtääkseni eduskuntatyö on aika vitun vaikeaa. Eli esim. se, että sulla on tällainen "lukeminen ei ole meitsiä varten" tyyppinen asenne ei varsinaisesti ole mikään duunia helpottava asenne.

Vähän kärjistän: Jos sä olisit Soini, ja persut olisi yksinään vastuussa Suomesta, niin luottaisitko siihen, että sun nykyiset alaiset osaa tehdä sen sisä-, ulko-, talous-, koulutus-, jne. jne. duunin, mihin ne on valittu.

Kun tässä ei haettu sahurin tai laulajan hommiin, vaan tässä haettiin kansanedustajan hommiin. Eihän esim. Halmekaan tota työtä osannut tehdä. Veti sitten siihen tuskaansa viinaa, huumeita ja lääkkeitä.

Mä en lähtis rakentamaan taloa humanistien kanssa, en lähtis sotaan sivarien kanssa, enkä lähtis Soinina hallitukseen ton porukan kanssa. Siinä on ihan saatanan suuri riski, että ne häpäisee siellä ammattitaidottomuuttaan koko puolueen.

Oppositiossa on hyvä opetella noi duunit ja katsella, että kestä tohon hommaan on. Osa putoaa, osa jatkaa.

Ei sitä huippuosaamista ole muillakaan puolueilla sen enempää. Anni Sinnemäki ja Tanja Karpela näin esimerkkeinä ministereistä joilla ei ole mitään asiaa ministeriksi. Se sahuri on muuten yrittäjä joka pyörittää omaa firmaa. Se on jo aivan helvetin iso plussa ja hän olisi varmasti pätevämpi kuin Anni Sinnemäki työministerinä.
 
Kun tässä ei haettu sahurin tai laulajan hommiin, vaan tässä haettiin kansanedustajan hommiin. Eihän esim. Halmekaan tota työtä osannut tehdä. Veti sitten siihen tuskaansa viinaa, huumeita ja lääkkeitä.

.

Ihan ok tekstiä mutta muistat kai samalla että muiden puolueiden kansanedustajat ovat aivan samaa sakkia. Näin äkkiä muistellen on ollut hiihtäjää, painijaa, entistä juoksijaa, kauneuskuningatarta, laulajaa ym. Että eroaako se persujen porukka nyt sitten tuosta yhtään?

Persujen vähättely nyt vaan tuntuu niin trendikkäältä. Ei sillä, olen kyllä samaa mieltä että oppositio on "hyvä" paikka ajaa porukkaa sisään asioihin.
 
^samaa mieltä tosta sisäänajosta.

Soini päätöstä hallituksen ulkopuolelle jäämisestä tehdessään, kenties oivalsi nykyisen tukipakettijärjestelmän kaatuvan seuraavan parinvuoden aikana, ja tiesi että silloin ei kannata istua hallituksessa.. Koska sitten kun se homma kusee kintuille, niin kehen kansa luottaa? kepuun:D? Silloin on se optimaalinen paikka persujen kalastaa sellaset äänet että suurimpana puolueena voi tehdä just niinku haluaa.

Ainoo asia mikä vähän mietityttää on Soinin kunto, tällä hetkellä puolue on auttamatta liiaksi puheenjohtajansa menestyksellä ratsastanut, ja nyt olisi hyvä aika alkaa kiillotella parinkin tyypin kansikuvaa ja tuoda paremmin kansan tietoisuuteen.
 
Ei sitä huippuosaamista ole muillakaan puolueilla sen enempää.

Tästä mä en osaa sanoa mitään. Miten "huippuosaaminen" määritellään. Mulla ei ole aavistustakaan, että mikä esim. on maistereiden määrä eri puolueissa. Mielestäni työhön sopii kuka tahansa, joka osaa suodattaa isosta tekstimäärästä olennaisen. Lukematta papereita tuolla ei pärjää.

Anni Sinnemäki ja Tanja Karpela näin esimerkkeinä ministereistä joilla ei ole mitään asiaa ministeriksi. Se sahuri on muuten yrittäjä joka pyörittää omaa firmaa. Se on jo aivan helvetin iso plussa ja hän olisi varmasti pätevämpi kuin Anni Sinnemäki työministerinä.

Mun mielestä työministeriksi ei sovi EU-vastainen yrittäjä, joka ei tiedä, että oma firma on saannut EU-tukiaisia.

En yritä vähätellä persuja. Musta minkä tahansa puolueen, jolla on sama tilanne, kannattaisi jättäytyä oppositioon. Kai noi duunit oppii, jos jaksaa ja haluaa. Mua vaan jotenkin tökkii se ajatus, että kuka tahansa kansasta muka osaisi noi hommat vain sen takia, että tuli valituksi. Mä olen itse maisteri, ja mulla on suuria vaikeuksia hahmottaa oman duunini mappiruljanssia ja byrokratiaa. En tajua, että miten nää tyypit klaaraisi hallitustyön mappiruljanssin ja byrokratian. Sama argumentti pätee myös demarien ja kokkarien hiihtäjiin ja laulajiin.

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta ymmärtääkseni tässä haettiin työtehtävään, jonka pääasiallinen sisältö on paperien lukeminen ja konsensuksen ja kompromissien hakeminen dialogin kautta. Puolueissa ei olisi mitään järkeä, jos ei olisi puoluekuria. Soinin "minä päätin" lausunnot viestittää aika vahvasti, että puoluekuri on siellä jo nyt aneemista.
 
^samaa mieltä tosta sisäänajosta.

Soini päätöstä hallituksen ulkopuolelle jäämisestä tehdessään, kenties oivalsi nykyisen tukipakettijärjestelmän kaatuvan seuraavan parinvuoden aikana, ja tiesi että silloin ei kannata istua hallituksessa.. Koska sitten kun se homma kusee kintuille, niin kehen kansa luottaa? kepuun:D? Silloin on se optimaalinen paikka persujen kalastaa sellaset äänet että suurimpana puolueena voi tehdä just niinku haluaa.

Ainoo asia mikä vähän mietityttää on Soinin kunto, tällä hetkellä puolue on auttamatta liiaksi puheenjohtajansa menestyksellä ratsastanut, ja nyt olisi hyvä aika alkaa kiillotella parinkin tyypin kansikuvaa ja tuoda paremmin kansan tietoisuuteen.

Se tietää uutta jytkyä!
 
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta ymmärtääkseni tässä haettiin työtehtävään, jonka pääasiallinen sisältö on paperien lukeminen ja konsensuksen ja kompromissien hakeminen dialogin kautta. Puolueissa ei olisi mitään järkeä, jos ei olisi puoluekuria. Soinin "minä päätin" lausunnot viestittää aika vahvasti, että puoluekuri on siellä jo nyt aneemista.

Päättäjien pitääkin päättää eikä pelkästään lukea papereita.Kuka ne paperit laatii?
 
Mistä vitun kusettamisesta sitten puhut, omastasiko?

en puhunut kusettamisesta mitään. Sanoin että siinä se kusi että jäivät (selkärankaisesti) oppositioon, ääni meni turhaan kun siellä oletettavasti on ne mainitsemani puolueet. Ei soinikaan ole niin kova jätkä että se olisi vaiheessa pystynyt kaikkia miellyttämään. Kaikkille äänestäjille se tukipaketti homma ei ollut kynnys kysymys. Vaan muitakin syitä oli. Esim. se että ne pikku puolueet saataisiin vihdoin ulos hallituksesta. Ok?
 
Back
Ylös Bottom