Eduskuntavaalit 2007

Paperitehtaalle tuskin on kokoomusväellä kesätöihin asiaa.

Ainoa vähän paremmin tuntemani kokoomusnuori on pystynyt opiskelemaan juuri siksi, että isä järkkäsi duunia sieltä. Toki ko. tyyppi eroaa perinteisemmistä kokoomusnuorista kuin yö päivästä, juurikin "työväenluokkaisen" taustansa vuoksi.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ainoa vähän paremmin tuntemani kokoomusnuori on pystynyt opiskelemaan juuri siksi, että isä järkkäsi duunia sieltä. Toki ko. tyyppi eroaa perinteisemmistä kokoomusnuorista kuin yö päivästä, juurikin "työväenluokkaisen" taustansa vuoksi.

Eli se onkin vasuri-isä joka veteli naruista?
 
Sillä, että tinalo joka on päävastuussa heikoimmin toimeentulevan kansanryhmän valtiontuista, ei vaikuta tietävän asiasta helvettiäkään, on hyvinkin paljon merkitystä. Eritoten siitä syystä että tämä ryhmä myöhemmin kantaa varsinkin valtion verotuloista pääosan, mitä henkilöverotukseen tulee.

Filosofinen kysymys: onko sillä Suomen kannalta suurtakaan merkitystä, suorittaako jonkun tutkinnon joku kohtuuälykäs rikkaan perheen lapsi vai huippuälykäs köyhän perheen lapsi? Opintotukipolitiikallahan vaikutetaan nimenomaan näiden kahden väliseen keskinäiseen kilpailuun.

Veikkaan, että Suomen kannalta on melko sama kummalle näistä tarjoutuu tilaisuus suorittaa arvostettu tutkinto. Tuloksena on joka tapauksessa ihan pätevä kaveri.
 
Filosofinen kysymys: onko sillä Suomen kannalta suurtakaan merkitystä, suorittaako jonkun tutkinnon joku kohtuuälykäs rikkaan perheen lapsi vai huippuälykäs köyhän perheen lapsi? Opintotukipolitiikallahan vaikutetaan nimenomaan näiden kahden väliseen keskinäiseen kilpailuun.

Noista kahdesta olisi yleisesti ottaen toivottavaa että sen suorittaisi pätevämpi, taustasta riippumatta.

Nyt, kun SDP:n äänestäjäkunta ei keskimäärin montaa vuotta opiskele, valtiovarainministeriä ei vaikuta kiinnostavan paskaakaan miten opiskelijoilla menee. Onko tämä mielestäsi oikein? Opintotukijärjestelmän tavoitteenahan on nimenomaan mahdollistaa opiskelu taustasta riippumatta.
 
Filosofinen kysymys: onko sillä Suomen kannalta suurtakaan merkitystä, suorittaako jonkun tutkinnon joku kohtuuälykäs rikkaan perheen lapsi vai huippuälykäs köyhän perheen lapsi? Opintotukipolitiikallahan vaikutetaan nimenomaan näiden kahden väliseen keskinäiseen kilpailuun.

Veikkaan, että Suomen kannalta on melko sama kummalle näistä tarjoutuu tilaisuus suorittaa arvostettu tutkinto. Tuloksena on joka tapauksessa ihan pätevä kaveri.

On Suomen kannalta hyvinkin suuri merkitys että saadaan ne oikeasti potentiaalia omaavat - oli sitten kuinka rikas tai köyhä tahansa - myös käyttämään sitä. Opintotuki mahdollistaa yhtäläiset mahdollisuudet niin rikkaille kuin köyhillekin saada se opiskelupaikka ja näin myös mahdollisuuden saada ne parhaat tulevaisuuden osaajat koulutukseen. "Ihan pätevä kaveri" kun ei aina ole tarpeeksi.

Ja ei nyt aleta taas vääntämään siitä opintotuesta ja sen määrästä...
 
Nyt, kun SDP:n äänestäjäkunta ei keskimäärin montaa vuotta opiskele, valtiovarainministeriä ei vaikuta kiinnostavan paskaakaan miten opiskelijoilla menee. Onko tämä mielestäsi oikein? Opintotukijärjestelmän tavoitteenahan on nimenomaan mahdollistaa opiskelu taustasta riippumatta.

Joskus nuorena ja naiivina saatoin vielä miettiä, että mikä on oikein ja väärin. Vanhemmiten olen alkanut uskoa näihin Tuomari Nurmion laulun sanoihin:

Ota tai jätä, mut älä unohda tätä,
jos väität että raha haisee,
teet niin tai näin tai vaikka väärin päin
aina raha ratkaisee.

Huoletta voit vaihtaa aatteita
kuin mannekiini vaatteita.
Jokainen joutuu myymään itseään;
päätään, käsiään, tai persettään.


Eli jos unohdetaan pedofiliat ja kolmoismurhat ja muut ääri-ilmiöt, mielestäni mitään oikeaa ja väärää ei ole olemassakaan.
 
Eli jos unohdetaan pedofiliat ja kolmoismurhat ja muut ääri-ilmiöt, mielestäni mitään oikeaa ja väärää ei ole olemassakaan.

Näin puhuu todellinen vasemmistolainen.

Se on muuten hyvä ja paha mitä ei ole olemassa, oikeudenmukaisuuden käsite on hyvinkin yksinkertainen.
 
Se on muuten hyvä ja paha mitä ei ole olemassa, oikeudenmukaisuuden käsite on hyvinkin yksinkertainen.

Niin, itse en koulussa oppinut ymmärtämään oikeudenmukaisuutta. Onko se oikein, että medianomiksi tai kreikkalaisen savitaiteen maisteriksi opiskeleva saa yhtä suurta opintotukea kuin lääkäriksi opiskeleva, jos kerran hyvistä suorituksista pitää palkita?

Viime viikolla muuten uutisissa ulkomainen opiskelija sanoi, että Suomeen tullaan enimmäkseen siksi että opiskelu on ilmaista. Onko Suomen kannalta hyvä, että tänne hakeutuu se persaukinen aines jolla ei ole varaa mennä muualle? Eikö olisi järkevämpää ottaa käyttöön suuret lukuvuosimaksut ja kehittää markkinointistrategia?
 
Mitä helvetin merkitystä perhetaustalla on opiskelumahdollisuuksiin? Itse luin ylemmän korkeakoulututkinnon saamatta juurikaan ropoakaan tukea himasta taikka mitään apua työnhakuun. Kouluaikaan rahat oli helvetin tiukalla jokusen vuoden, mutta olipahan ainakin motivaatiota hoitaa homma nopeasti ja tuli opittua tehokasta taloudenhoitoa. Musta tää kuulostaa sellasten ihmisten ruikutukselta jotka haluaa keksiä selityksiä omalle aikaansaamattomuudelleen sen sijaan että tarttuisivat härkää palleista.

Ja jos vastaus on "kaikki ei halua ottaa lainaa". WTF? Jos olet käyttänyt päätäsi alan valinnassa eli uskot työllistyväsi niin kuinka suuri ongelma joku ~10 KEur laina on? Vai pitäisikö valtion kustantaa tuo kaikki jos vaikka päätätkin vaihtaa alaa tai olet pääaineenasi Tansanialaisia lyömäsoittimia ja et saa duunia.

Fakta: Täysin PA tyyppi voi kouluttautua kuinka korkealle tahansa suomessa isin masseista tai puoluetaustasta riippumatta. Been there, done that.
 
miksi vaalikeskustelu on vedetty käsittelemään kreikkalaisen savitaiteen maisterin opintotukea? onko asia vakava?
sitäkään en ymmärrä miksi porukka täällä hehkuttaa jotain Niinistöä VIELÄKIN. eikö se nyt ole selvä että sauken suuruuden päivät meni pressanvaalien myötä, nykyään siitä ei ole kuin korkeintaan kokoomuksen hymypojaksi. ja turha väittää vastaan siellä, tämä oli vain mun mielipiteeni.
Itälässä oli sentään aikanaan asennettakin.
eikä Heinäluoma ole yhtään sen parempi vaihtoehto, äänestäkää noita marginaalipuolueita niin johan tulee mielenkiintoisia muutoksia suomen politiikkaan (tai ainahan sitä saa toivoa).

mä taidan äänestää tällä kertaa perussuomalaisia, Soini on sen verran sympaattinen jätkä.
 
Fakta: Täysin PA tyyppi voi kouluttautua kuinka korkealle tahansa suomessa isin masseista tai puoluetaustasta riippumatta. Been there, done that.

Kova jätkä. Ite en oo noin kova.
 
Kova jätkä. Ite en oo noin kova.

Ei tarvi olla mikään kova jätkä. Itse saan vanhemmilta sponssia junalipun verran himaan. Takas päin saan maksaa itse. Duunia tulee tehtyä kokoajan about 15h/viikko. Jos kaikki tentit menee joulukuussa läpi, on kasassa 65op ekan puolenvuoden jälkeen yliopistossa. Vapaa-aikaa on silti ihan tarpeeksi...
 
Kova jätkä. Ite en oo noin kova.
Paskan marjat ole. Lahjoja mulle ei ole oikeastaan mihinkään ja olin peruskoulussa/lukiossa varsin keskinkertainen oppilas. Jos jotain niin otan vimpan päälle vastuun omasta elämästäni enkä huutele mitä tarvitsen ja mitä minulle kuuluu ja mitä yhteiskunnan kuuluisi minulle järjestää...

Janne22 sanoi:
koko stoori...
Tää maa tarttee lisää sun kaltaisia :thumbs:
 
Niin, sinulla on kavereita, jotka eivät seuraa politiikkaa ja heität heille perinteistä vasemmistoläppää. Entäs sitten? Miten tämä liittyi aiheeseen? Puhuttaisko välillä vaikka eduskuntavaaleista?

Hei, äläpä nyt idän viisaalle miehelle, argumentaation ja loogisen ajattelun mestarille, Urskille, ala.
 
Niin, karu fakta on että tunnen henkilökohtaisesti paljon ihmisiä jotka eivät tiedä mitä eroa on kokoomuksella ja vasemmistoliitolla. Tällaisille ihmisille on mielestäni ihan suotavaa kertoa, kenen etua mikäkin puolue ajaa. Jos minulla olisi joku 5000 euroa kuussa tienaava kaveri joka olisi yhtä kuutamolla, sanoisin kyllä että äänestä ihmeessä kokoomusta.
 
Katos nyt Riihitonttu vaikka juuri sinun viestiäsi edellinen postaus.

Luin tuon jo Hesrista. Niin, mitä siitä?

Siinä on miten europpalaiset ja yhdysvaltalaiset ajattelevat joistakin asioista.
Varsinaisesti tuossa ei vielä väitetä mitään sen enempää "vasemmistolaista" kuin "oikeistolaista" siis tutkimustuloksena, tutkimushan lienee vielä kesken.

Mutta jos tarkoitat siinä olevia Alesinan ja Angletosen väittämiä, niin niitä kannattanevat samaa mieltä olevat ja vastustavat eri mieltä olevat taloustieteilijät. Mutta en löytänyt tuosta Tatu Hirvosen johtopäätöstä se tulennee esille sitten valmissa tutkimuksessa.

Vaikutta kyllä mielenkiintoiselta, täytyy lukea tuo Tatu Hirvosen tutkimus, kun se valmistuu ja saan sen jostain.

Vai tarkoitako, että kun tuon postasi oikeistolainen, se todistaa, että oikeistolaiset lähettävät tietteellisiä viitteitä? Entäs, jos sen olisi postannut vasemmistolainen?
 
Niin, karu fakta on että tunnen henkilökohtaisesti paljon ihmisiä jotka eivät tiedä mitä eroa on kokoomuksella ja vasemmistoliitolla. Tällaisille ihmisille on mielestäni ihan suotavaa kertoa, kenen etua mikäkin puolue ajaa. Jos minulla olisi joku 5000 euroa kuussa tienaava kaveri joka olisi yhtä kuutamolla, sanoisin kyllä että äänestä ihmeessä kokoomusta.

Kerropas nyt mulle kenen etua mikäkin puolue ajaa ja MITEN tämä ilmenee?
 
Back
Ylös Bottom