Eduskuntavaalit 2007

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kanssani samassa peruskoulussa oli kokoomusnuorten nykyinen piirijohtaja. Kaveri oli tyhmä kuin saapas. Harrastuksena hänellä oli epämiellyttävien ihmisten heitteleminen 5 markan kolikoilla ja suolalihalla.

Näillä perusteluilla nousi yks käsi ylös, laivassa ollaan.
 
Niin, lapsethan ovat muutenkin siitä vekkuleita että heidän suustaan kuulee totuuden, koska heidän ei ole vielä tarvinnut opetella tarpomaan poliittisen korrektiuden suossa.

Juu, lähempä hakemaan apua ala-alasteen oppilailta uusimpiin atomifysiikan läksyihin.
 
On se teoriassa mahdollista mutta niin ei kuitenkaan keskimäärin tapahdu. Miksi näin on onkin sitten toinen kysymys. Millaisista olosuhteista olet muuten kotoisin, jos saa tiedustella?

Mun mielestä tohon kouluttautumiseeen vaikuttaa pirusti vanhempien painostus. Omat vanhemmat aina painostaneet koulua käymään ja hyvä niin.
 
Myöntäisit suoraan että kohdallasi syy äänestää vasemmistoa on katkeruus ja kateus jotain mahd. kymmenien vuosien takaista koulutoveriasi kohtaan. Ei siinä mitään hävettävää ole, se on yksi pääsyistä äänestää vasemmistoa.

Tämä ko. jamppa vielä osoitti solidaarisuutta jo tuolloin suorittamalla tulonsiirtoja henkilökohtaisesta varainnoistaan.

Olen sen tietääkseni jo myöntänytkin. Kyllä minä olen avoimen kateellinen ihmisille, jotka olivat koulussa vitusti minua huonompia, mutta opiskelevat silti paljon minua pidemmälle vanhempien rahallisen tuen avulla.

Tosin tämä ko. kokoomusjohtaja tuskin on käynyt mitään kouluja, koska toistaiseksi Suomessa on vielä läpäistävä jonkinlaiset pääsykokeetkin. Tulevaisuudessa ehkä Suomen kouluihin pääsee pelkällä rahallakin, Viroon voi lähteä jo nyt.

Enkä minä enää edes vasemmistoa äänestäisi, koska pärjään nyt ihan OK.
 
Juu, lähempä hakemaan apua ala-alasteen oppilailta uusimpiin atomifysiikan läksyihin.

Atomifysiikka on hieman eri asia. Kyllä valistunut 11-vuotias voi jo aivan hyvin erottaa ulkonäöltä toisistaan hipin(vihreät), bisnesmiehen(kokoomus), ja persaukisen(vasemmistoliitto). Vai oletko tästä eri mieltä?

Väitän, että esim. South Parkin suosio perustuu siihen, että ihmiset haluaisivat ehkä itsekin sanoa asioita suoraan, mutta se ei ole aikuisten maailmassa sallittua. Mun mielestä esim. Cartman puhuu hipeistä ihan täyttä asiaa.
 
Tulevaisuudessa ehkä Suomen kouluihin pääsee pelkällä rahallakin, Viroon voi lähteä jo nyt.
no toivottavasti ei, sillä tasa-arvo on mielestäni, että kaikilla samat lähtökohdat elämään ja vahvemmat pitää heikommista huolta ja takaa perustoimeentulon.
 
Olen sen tietääkseni jo myöntänytkin. Kyllä minä olen avoimen kateellinen ihmisille, jotka olivat koulussa vitusti minua huonompia, mutta opiskelevat silti paljon minua pidemmälle vanhempien rahallisen tuen avulla.
Niinku WTF? Tähänkin ketjuun on ilmottautunut kasa ihmisiä jotka on opiskelleet ylemmän korkeakoulututkinnon saamatta ropoakaan tukea vanhemmilta. On erittäin mahdollista, tosin ei välttämäti niin helvetin helppoa tai kivaa. Mutta jos tuohon selitykseen takertuminen palvelee sulle jotain tarkotusta niin have it your way. Selityksiähän riittää ja tärkeintä on että uskoo niihin itse. Vai onko se niin ettei sinne kouluun voi mennä ellei oo yhtä ihkut merkkifarkut kuin "kokoomuslaisilla" :lol2:
 
Olen sen tietääkseni jo myöntänytkin. Kyllä minä olen avoimen kateellinen ihmisille, jotka olivat koulussa vitusti minua huonompia, mutta opiskelevat silti paljon minua pidemmälle vanhempien rahallisen tuen avulla.

Enkä minä enää edes vasemmistoa äänestäisi, koska pärjään nyt ihan OK.

menee edelleen vähän :offtopic:

Mitenköhän kauan tästä joutuu hakkaamaan päätään seinään? Voisiko joku nyt oikeasti kertoa ne syyt, joiden takia ilman vanhempien rahallista tukea suomessa ei voi opiskella? Itselleni ei nyt tule mieleen yhtään hyvää syytä, mutta ehkä joku voisi valaista asiaa.

Ja takaisin asiaan. Milläs lupauksilla puolueet tällä kertaa ovat aloittaneet äänien keräilyn? Henkilökohtaisesti uskon, että nyt saatetaan nähdä suomen mittakaavassa aika "likaiset" vaalit, sillä onhan poliitikoista tullut aikaisempaa enemmän julkkiksia. Missä vaiheessa SAK aloittaa loanhaittokampanjan? Pelastaako Saukki oikeasti kokoomuksen? Kuka vetää tällä kertaa pohjet katteettomista lupauksista? (mieleen tulee viime kerralta esim 300e korotus eläkkeisiin... =) Tuleeko don Heinäluomasta pääministeri?

:salaliittoteoria:

Kummasti tuntuu keskusta ja kokoomus saaavan negatiivista julkisuutta naisten taholta. Jaskari ja Vanhanen ovat saaneet uskomattomasti kuraa niskaan. Selkeästi tavjalaiset naisasialiikkeen aktivistit ovat näiden asioiden takana. Pari "varpusta" ja suomalaiset miespoliitikot ovat pulassa :(

:salaliittoteoria:

Keskustellaan ja yritetään pysyä aiheessa :haart:
 
Niinku WTF? Tähänkin ketjuun on ilmottautunut kasa ihmisiä jotka on opiskelleet ylemmän korkeakoulututkinnon saamatta ropoakaan tukea vanhemmilta. On erittäin mahdollista, tosin ei välttämäti niin helvetin helppoa tai kivaa. Mutta jos tuohon selitykseen takertuminen palvelee sulle jotain tarkotusta niin have it your way. Selityksiähän riittää ja tärkeintä on että uskoo niihin itse. Vai onko se niin ettei sinne kouluun voi mennä ellei oo yhtä ihkut merkkifarkut kuin "kokoomuslaisilla" :lol2:

Olisiko esittää joku tutkimus tästä 'kasasta ihmisiä' ja sen osuudesta koko väestöstä? Vai mennäänkö tässä taas tuttuun Pakkis-tyyliin ihan rennon rauhallisella mutu-pohjalla?
 
Niinku WTF? Tähänkin ketjuun on ilmottautunut kasa ihmisiä jotka on opiskelleet ylemmän korkeakoulututkinnon saamatta ropoakaan tukea vanhemmilta.

Niin, köyhät duunarivanhemmat ja oma tilanteeni (olen äpärä) ovat kaksi eri asiaa. Googletin eräänä päivänä sanan "isättömät", ja huomasin että ihan tasa-arvoisessa Suomessakin äpärien elämä menee lähes aina päin helvettiä. Tähän vaikuttavat varmasti niin isän taloudellisen tuen puute kuin isättömyyden psyykkisesti traumatisoiva luonne. Muut reaalimaailmassa tapaamani äpärät ovat olleet nistejä, lesboja ja itsensä viiltelijöitä. Siihen nähden pärjään itse helvetin hyvin.

Mielestäni yläasteen opinto-ohjaajat voisivat aivan hyvin seuloa joukosta köyhät isättömät lapset, ja suositella näille täysipäiväistä työelämään siirtymistä heti 18-kesäisenä. Sillä vaikka tasa-arvo on kaunis ajatus, niin tällainen ihminen tarvitsisi jonkun kunnollisen tutkinnon suorittaakseen valtiolta sellaisen määrän rahallista ja psykiatrista tukea, ettei se ole enää valtion kannalta järkevää. Valtionkin resurssit kun ovat rajalliset, eikä se mielestäni ole loputtomiin velvollinen korjailemaan vanhempien laiminlyöntejä. Minä olisin ainakin tällä systeemillä päässyt jaloilleni paljon nuorempana.
 
Olisiko esittää joku tutkimus tästä 'kasasta ihmisiä' ja sen osuudesta koko väestöstä? Vai mennäänkö tässä taas tuttuun Pakkis-tyyliin ihan rennon rauhallisella mutu-pohjalla?

Onko se nyt tosiaan niin, että keskustelussa ei voi käyttää pohjana omaa elämänkokemustaan, vaan jonkun tutkijan julkaisema paperi tai jokin tilastotieto on aina oltava todisteena asiasta? Uskotko henkilökohtaisesti siihen että mikä tahansa tehty tutkimus edustaa absoluuttisesti todempaa kuvausta esimerkiksi jostain yhteiskunnan osasta kuin siihen osaan kuuluvan kadunmiehen näkemys asiasta?

Itse allekirjoitan hyvin pitkälti väitteen, että myös ilman vanhempien tukea voi opiskella, ja ettei perheen varakkuus kovin suurelta osin vaikuta opiskelumahdollisuuksiin. Tunnen TKK:lta sekä muista yliopistoista paljon esimerkkejä tähän suuntaan. Tunnen myös muutaman tyypin, jotka ovat ihan omalle kontolleen ottaneet reilusti lainaa ja kouluttautuneet liikennelentäjiksi. Tunnen myös ihmisiä, jotka ovat varsin varakkaiden perheiden vesoja eivätkä tee oikeastaan mitään.

Toisaalta tunnen myös ongelmaperheissä kasvaneita ihmisiä, jotka ovat päätyneet aivan hunningolle. Outoa vaan, että oikeastaan yhtä paljon tunnen niitä aivan normaaleissa, jopa varakkaissa perheissä kasvaneita, joilla reitti on ollut sama.

Väittäisin, että perheen rahallista tilannetta enemmän vaikuttaa se arvomaailma, jossa on kasvettu. Jos opiskelun arvostus on korkea, johtaa se varmaan todennäköisemmin jälkikasvun korkeaan kouluttautumiseen.
 
Olisiko esittää joku tutkimus tästä 'kasasta ihmisiä' ja sen osuudesta koko väestöstä? Vai mennäänkö tässä taas tuttuun Pakkis-tyyliin ihan rennon rauhallisella mutu-pohjalla?
Meinaatko että minä + iso kasa opinkeluaikaisia frendejä ollaan jotain jotain uber-lahjakkaita luonnonoikkuja (ja sit mä heräsin) Kun nyt politiikka-ketjussa ollaan niin eiköhän sen pitäisi riittää että yhteiskunta tekee sen järkevin ponnistuksin mahdolliseksi. Helpottaisko se tuota tutkinnon suorittamista esim. sun kohdalla jos tästä ois jokin tutkimus? Vai saisko tutkimuksesta "70% korkeakouluopiskelijoista saa isiltä paalua" hyvää pohjaa lisäkatkeruudelle/whinelle?


Urski sanoi:
Niin, köyhät duunarivanhemmat ja oma tilanteeni (olen äpärä) ovat kaksi eri asiaa. Googletin eräänä päivänä sanan "isättömät", ja huomasin että ihan tasa-arvoisessa Suomessakin äpärien elämä menee lähes aina päin helvettiä.
Mitä korkeakouluopiskeluun jne. tulee niin perhetaustan vaikutusta henkiseen kasvuun tuskin voi tasapäistää missään muualla kuin utopiassa. Taloudelliset edellytykset korkeakouluopiskeluun tämä yhteiskunta tarjoaa kaikille. Taloudellisesti miltä perhetaustalta sen 0 Euron tuen saa on täysin yhdentekevää.
 
Olisiko esittää joku tutkimus tästä 'kasasta ihmisiä' ja sen osuudesta koko väestöstä? Vai mennäänkö tässä taas tuttuun Pakkis-tyyliin ihan rennon rauhallisella mutu-pohjalla?

Mitä hittoa selität? Ei siinä mitään tutkimuksia tarvita, vaan todistukseksi jonkin mahdollisuudesta riittää että joku tekee sen. Näitä tapauksia on ilmoittautunut jo useita.
 
Tossahan niitä syitä tuli jo edellä: mm. isättömyys estää insinööriopinnot, kuten myös se jos koululuokalla on joku toisia kolikoilla heittelevä tuleva kokoomusjohtaja. Tasa-arvon nimissä kannatan edellä ehdotetun Tasapäistämislaitoksen perustamista. Kaikki vastasyntyneet näihin laitoksiin, eikä kotiin ole päästämistä ennen kuin rippikoulu on käyty. Sen lisäksi tietenkin on eliminoitava ihmisen vapaa valinta, sillä se näyttää kaikista pahiten estävän tasa-arvon toteutumista. Jos joku kokoomusnuori haluaa yliopistoon opiskelemaan, on hänen pääsynsä evättävä ja otettava (Tasapäistämislaitoksessa vauvaiässä valittu köyhän perheen) vastinpari yliopistoon sen sijaan.
 
euvaa_2004_2004-06-18_kat_003_en_007.jpg
 
Back
Ylös Bottom