Eduskuntavaalit 2007

"Originally Posted by Bloo
Olettaisin että suurin osa rasistihihhuleistasi kannattaisi kuitenkin työperäistä maahanmuuttoa eikä rikastetaan-ostareita-multikulturistisilla-tappeluilla-ja-raiskataan-naiset-päälle
maahanmuuttoa. Siinä on vissi ero."

Olettaisit? Eikö noin tärkeä asia pitäisi tietää eikä vain 'olettaa'?

No tässä meikäläisessä on heti yksi sellainen mainitsemasi "rasistihihhuli..."

Että siinä sulle todistetta....:rolleyes:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikö noista maahanmuuttoasioista voi puhua muissa asialle omistetuissa ketjuissa? Ja vasemmistosiipi: lopettakaahan se lapsellinen nimittely ja provosointi.

Saulin asettuminen ehdolle taitaa johtaa siihen että vaaleista tulee pääministerivaalit. Toisaalta Kokoomus näyttää olevan nyt aika tiukan paikan edessä, kun pitäisi päättää Niinistön asemasta mahdollisessa hallituksessa. Toivon todellakin Kataiselta myöntyvyyttä ehdottaa Niinistöä pääministeriehdokkaaksi. Ilman Saulia Kokoomus ei välttämättä mahdu vielä hallitukseen, koska vaalit ovat jonkin verran pääministerivaalit joka tapauksessa. Katainen on ihan liian kokematon pääministeriksi. Niinhän oli Vanhanenkin vuonna 2003, mutta vaikkei hänellä ollut ministerikokemusta, oli kokemusta mm. Ahon hallituksen taustavaikuttajana.

No, joka tapauksessa Saulin asettuminen ehdolle mahdollisesti ajaa demarit vittuun tämän maan johdosta :joulu1: :kippis1: Best-case scenario on että Kokoomus voittaa niukasti Keskustan (Niinistö voittaa Vanhasen), koska demareita (eli Heinäluomaa) ei kukaan kaipaa pääministeriksi. Worst-case scenariokin näyttää hyvältä, koska ensi kaudella pääministerinä on nyt vähintään Vanhanen. Eerolle löytyy varmaan joku suojatyöpaikka muualta.

kuva11.jpg
 
SK:n aikaisempi juttu tulevasta pääministeristämme:

http://www.suomenkuvalehti.fi/?id=8606 sanoi:
Niinistö ei suostu luokkasotaan

Teksti Matti Simula

Paavo Lipposen purkaus presidentin*vaaleista luokka*taisteluna saa Sauli Niinistön katkaisemaan hiljaisuutensa vaaleista. Hän paheksuu äänestäjiensä syyllistämistä: ”Lipposen ja demarien vallan*täyteys on valtavaa.”

Sauli Niinistön otsa on syvissä rypyissä. Jopa totuttua syvemmissä.

Euroopan investointipankin varapääjohtaja on käväissyt valtiovarainministeriössä, entisessä pitkäaikaisessa työpaikassaan. Hän pyyhältää Esplanadille, ohi syksyn värjäämien lehmusten.

Rennosti ruskeaan pikkutakkiin, valkeaan kauluspaitaan ja sinisiin farkkuihin pukeutunut Niinistö astuu Kappelin kahvilaan. Hän ostaa kupillisen ja istahtaa salin takimmaiseen nurkkaan.

Viime presidentinvaalien kokoomusehdokas on tuohtunut eduskunnan puhemiehen Paavo Lipposen (sd) kirjoituksesta Suomen Kuvalehdessä. Demaripatriarkan mielestä keskustan toisen kierroksen tuki Niinistölle muutti vaalit ”puhtaaksi luokkataisteluksi” (SK 41/2006).

Niinistö maistaa kahviaan ja ilmoittaa, että ”hämmentynyt” on liian mieto sana kuvaamaan hänen tunteitaan.

”Lipposen kirjoitus ja muutkin hänen vaalikommenttinsa ovat tyrmistyttävää paluuta viime vuosisadalle. Ne ovat purkauksia, jotka paljastavat sanojansa.”

Niinistö korostaa vaienneensa presidentinvaaleista siitä saakka, kun hän tuloksen varmistuttua totesi, että vaaleissa oli kaksi voittajaa – tasavallan presidentti Tarja Halonen ja suomalainen kansanvalta.

Lipposen SK:ssa käyttämät sananvalinnat saivat vaalin kakkosen lopettamaan yhdeksän kuukauden hiljaisuuden.

”Olen pitkään aika vakavasti miettinyt eräitä ennen vaaleja ja niiden jälkeen esiintyneitä ilmiöitä. Luulin, että varsin reilu tappioni tunnustaminen olisi riittänyt voittajillekin. Kummastelen, että heillä kuitenkin on tarvetta purkaa jatkuvasti katkeruuttaan tavalla, joka pakottaa minut nyt puolustautumaan.”

Luokkakantaiset haloslaiset

Kahvia nautiskeleva mies sanoo hämmästelleensä Lipposen tekstejä jo viime talvena. ”Niinistössä on annos populistista oikeistoradikalismia, jonka taustavoimat paikantuvat jonnekin Evan ja yrittäjäpiirien välimaastoon”, puhemies totesi Turun Sanomien helmikuisessa kolumnissaan.

Niinistö riisuu lasinsa ja riiputtaa niitä vasemmassa kä*dessään.

”Tarkoittaakohan Paavo niitä samoja yrittäjäpiirejä, joilta me 1990-luvun puolivälissä yhdessä toivoimme apua työttömyyteen? Siis niitä samoja ihmisiä, joiden nytkin odotetaan rakentavan työpaikkoja”, pohtii Lipposen molempien hallitusten valtiovarainministeri.

Lipponen käytti pari päivää vaalien jälkeen julkaistussa kolumnissaan luokkataistelun sijasta jopa ilmaisua ”luokkasodan tunnelma”.

Populisti. Luokkataistelu. Luokkasodan tunnelma.

Niinistöstä nuo määreet eivät kuvaa sen paremmin häntä kuin hänen viimetalvista kampanjaansa.

”Teemani olivat ’työ ja yhteistyö’ sekä ’vastakkainasettelun aika on ohi’”.

Kokoomuksen entisen ehdokkaan mielestä nimenomaan hänen vastustajillaan, vasemmiston kandidaatin Tarja Halosen tukijoilla oli pyrkimys rakentaa sellaista luokkavastakohta-ajattelua, jolla ei ole mitään yhtymäkohtaa tämän päivän Suomeen.

Niinistö nostaa esimerkiksi vasemmistoliiton nuorisojärjestön teettämän kortin, jossa Halosta kuvattiin sanoin ”kansalaisyhteiskunta”, ”edistys”, ”tasa-arvo”, ”vastuullisuus”. Saman painotuotteen mukaan Niinistöä luonnehtivat termit ”iso raha”, ”ahneus”, ”itsekkyys” ja ”matalapalkka”.
”Saman tien kortissa julistetaan, että nyt on vastakkainasettelun aika”, Niinistö kummastelee, äkäinen kädenliike saa lusikan kilahtamaan kahvikuppiin.

Laulu rikkaista demariperheistä

Halonen itsekin käytti Niinistön mielestä kansalaisten vaurastumisen kauhistelua populistisena vaalitäkynä.

Hän muistuttaa, että vaalien voittaja esitti kampanjansa aikana TV2:n Punainen lanka –ohjelmassa näkemyksen, jonka mukaan yhden rikastuminen on pois joltakin toiselta.

”En ole asiasta samaa mieltä. Työ tuottaa aina uutta vaurautta, ei sitä muilta oteta. Eri asia on sitten oikeudenmukainen tulonjako.”

Niinistö epäilee, että Halosen lausahdus oli tekopyhää taivastelua, jolla haettiin vastakkainasettelua.

”Yleensä ihmisen aidoin sisin paljastuu siinä, tekeekö hän kuten puhuu”, mies pohtii. Hän tarkoittaa julkisuudessa tämän tästä julkaistuja tietoja keskeisten demarivaikuttajien muhkeista osakesalkuista.

Hän palauttaa mieleen Petri Revon vuonna 1969 sanoittaman vasemmistolaisen laulun, joka loi myytin eduskunnan ohi valtaa käyttävästä 20 rahasuvusta – Kivekäs, Walden, Wihuri, Hellberg...

”Jos nyt tehtäisiin laulu varakkaimmista poliitikkoperheistä, se alkaisi nimillä Arajärvi, Halonen, Lipponen, Heinäluoma, Tuomioja...”, Niinistö riimittelee ja jatkaa: ”Tietysti varakkaiden poliitikkojen joukossa on muitakin, mutta he eivät näytä leimaavan muiden vaurastumista.”

Halosta huonompi ahne

Niinistö päättelee, että kaikki hänen mainitsemansa demariperheet kuuluvat suomalaisten perheiden rikkaimpaan yhteen tai kahteen prosenttiin.

”Missä on etiikka? Onko rehellistä, että vaurastunut poliitikko kylvää käsitystä, jonka mukaan rikkaus on rikos toista ihmistä kohtaan, mutta sietää hyvin oman rikastumisensa?” hän kysyy.

”Enkä minä ole kateellinen. Hyväksyn kaikkien ihmisten, myös demarien vaurastumisen, kunhan se omin ponnistuksin ja laillisesti tapahtuu, vaikka en ole itse päässyt ihan samaan varallisuuteen”, Niinistö naurahtaa.

Ex-presidenttiehdokas palaa vasemmistonuorten vihjaukseen, jonka mukaan hän tavoittelee yhteiskunnallisessa toiminnassaan ensisijaisesti omaa taloudellista parastaan.

”Jos olen ahne, olen kyllä Halosta huonompi ahne. Ja jos vaurastuminen todella on muilta pois, kuten Halonen sanoi, hän on sitten ottanut muilta enemmän kuin minä”, Niinistö summaa.

Lipposen kauheat viestit

Lipposen viittaus joihinkin epämääräisiin yrittäjäpiireihin kummeksuttaa Niinistöä.

”Varmasti useat yrittäjät ovat rikastuneet mainitsemiani demarivaikuttajia enemmänkin. Monet yrittäjät panevat kuitenkin peliin kaiken: asuntonsa, työpaikkansa, koko elämänsä. Varakkaiden poliitikkojen ’top tenissä’ on sentään ollut melko helppoa nauttia talouden hedelmistä ottamatta itse merkittävää riskiä”, Niinistö laskee.

Hän palaa vielä kerran Lipposen helmikuiseen Turun Sanomien kolumniin. Lipponen kirjoitti, että presidentinvaalien toisen kierroksen ”luokkavastakohta oli tarkoin suunniteltu. Se sai monet järkevätkin ihmiset kiihkon valtaan. Eivät siinä tittelit ja tutkinnot aina painaneet mitään.”

Niinistön mielestä puhemiehen tekstistä välittyy ”kauheasti viestejä ja kauheita viestejä”.

”Siinä annetaan ymmärtää, että ihmiset tekivät väärin äänestäessään minua. Kyllä Lipposen ja demarien vallantäyteys on valtavaa. Muuten, maailmassa ei ole ollutkaan sellaista diktaattoria, joka ei olisi ajatellut, että ken ei häntä kannata, on väärässä.”

”Viittaus titteleihin ja tutkintoihin taas osoittaa elitististä ajattelua. Ainakaan minä en jaa ihmisiä tuolla tavoin.”

Niinistö lopettaa pohdiskelunsa epäilykseen, että demarien presidentinvaaleihin toistuvasti palaava loanheitto on viritetty vahvistamaan Sdp:n eduskuntavaaliasetelmia.

Mies vilkaisee kelloaan ja nousee kahvilan pöydästä. Pankinjohtaja palaa Luxemburgiin, koneen lähtöön on aikaa kolmisen tuntia.
 
:lol2: Ei vittu toi Lipponen on pelle.

Tää on kyllä niin totta.
Sauke sanoi:
”Yleensä ihmisen aidoin sisin paljastuu siinä, tekeekö hän kuten puhuu”, mies pohtii. Hän tarkoittaa julkisuudessa tämän tästä julkaistuja tietoja keskeisten demarivaikuttajien muhkeista osakesalkuista.

Samoin kun tää.
Sauke sanoi:
Hän muistuttaa, että vaalien voittaja esitti kampanjansa aikana TV2:n Punainen lanka –ohjelmassa näkemyksen, jonka mukaan yhden rikastuminen on pois joltakin toiselta...klip...”Jos olen ahne, olen kyllä Halosta huonompi ahne. Ja jos vaurastuminen todella on muilta pois, kuten Halonen sanoi, hän on sitten ottanut muilta enemmän kuin minä”
 
Vai että loppu Saulilla Euro-hommat ja piti tulla maitojunalla takas. No, Halmehan sieltä kuulemma on pois lähdössä, eiköhän sinne yksi Niinistö mahu. :)

Se, että rinnastat Suomen entisen valtionvarainministeriön ja yhden maan menestyneimmistä poliitikoista johonkin imbesilliin nyrkkeilijään, kertoo sinusta aika paljon. Mutta Saulia siteeraten: "Ne ovat purkauksia, jotka paljastavat sanojansa."
 
Btw, Alarik voisi taas tuoda näkemyksiään tällekin palstalle ilman suurempaa loanheittoa ja sitä kuuluisaa vastakkainasettelua. Toki pitääkin kriittisesti suhtautua kaikkeen mutta itseäni alkaa pikkuhiljaa ärsyttää se tapa, millä Alarik ja Kuljetusala dissaavat aina vain muita; ehkä se kuuluu tuohon Saulin mainitsemaan valtavaan demarien tarpeeseen saada luokkayhteiskunta aikaiseksi puhumalla elitismistä jne.

"Hän muistuttaa, että vaalien voittaja esitti kampanjansa aikana TV2:n Punainen lanka –ohjelmassa näkemyksen, jonka mukaan yhden rikastuminen on pois joltakin toiselta."

Tuohon voisi myös joku vasemmistosiiven puolelta tulla kommentoimaan ja antaa taas loistavaa taloustieteen näkemystään asiasta. Mainitsen vain yhden asian: merkantilismi kuoli aikoja sitten, vai olemmeko palaamassa kultakantaan?
 
Tuohon voisi myös joku vasemmistosiiven puolelta tulla kommentoimaan ja antaa taas loistavaa taloustieteen näkemystään asiasta. Mainitsen vain yhden asian: merkantilismi kuoli aikoja sitten, vai olemmeko palaamassa kultakantaan?

Tuossa ainoastaan näkyy vasemmiston käsitys kansantaloudesta: jokin könttä josta yritetään jakaa itselle mahdollisimman paljon. Mitäpä SDP kansantuotteen muodostumisen mekanismeista ja kehityksestä tietäisikään, kun heidän politiikkansa käytännössä vastustaa talouden kehittämistä.
 
Tuossa ainoastaan näkyy vasemmiston käsitys kansantaloudesta: jokin könttä josta yritetään jakaa itselle mahdollisimman paljon. Mitäpä SDP kansantuotteen muodostumisen mekanismeista ja kehityksestä tietäisikään, kun heidän politiikkansa käytännössä vastustaa talouden kehittämistä.

Kuten Finnairin toimitusjohtaja Jukka Hienonen sanoi: "Täällä salissa ollaan totuttu ainoastaan jakaa rahaa välittämättä ollenkaan siitä, mistä se raha tulee ja kuka sen tekee".
 
No löytyhän sieltä vaaleista varteenotettava ehdokas. Niinistö +1 ääni täältä. :thumbs:

Täytyy sanoa, että on tuo Lipponen harvinaisen mulkku. Jäisi nyt eläkkeelle jo, bolshevikkijäänne. Nojoo, eikä tuo Tarja paljon parempi ole: jaetaan-kaikille-saman-verran-kunhan-itse-saan-enemmän.

Lipponen veti jokin aika sitten hirveät herneet nenään, kun Suomen arvostetuin vaaliasiantuntija Tuomo Martikainen arvosteli Lipposta. http://arno.blogit.kauppalehti.fi/2006/11/24/ratkaisevatko-helsinkilaiset-vaalien-tuloksen/ ja muualta:

"Keskustelua on monenlaista. Emeritus-professori Tuomo Martikainen rohkeni Suomen Kuvalehdessä arvostella puhemies Lipposta mm. herkästi suuttuvaksi ja kritiikkiä sietämättömäksi. Kyllähän tuo Lipponen tuntuu kritiikkiä sietävän: vastineessaan hän tölvii professorin maan rakoon. Martikaiselta on Lipposen mukaan tiedemiehen ote kadonnut jo kauan sitten ”jatkuvassa löysien kommenttien jaossa”. Ja: ”Martikaisen tapaisesta tiedeyhteisön maineen tuhrijasta ei ole minulle sivistyksen opettajaksi.”

Tässä vähän nykyisen valtiovarainministerin yhteiskuntatietoisuutta http://www.ylioppilaslehti.fi/2006/09/08/maailmassa-on-virhe-miksi-opintotuki-ei-nouse/
 
No löytyhän sieltä vaaleista varteenotettava ehdokas. Niinistö +1 ääni täältä. :thumbs:

Täytyy sanoa, että on tuo Lipponen harvinaisen mulkku. Jäisi nyt eläkkeelle jo, bolshevikkijäänne. Nojoo, eikä tuo Tarja paljon parempi ole: jaetaan-kaikille-saman-verran-kunhan-itse-saan-enemmän.

Lipponen veti jokin aika sitten hirveät herneet nenään, kun Suomen arvostetuin vaaliasiantuntija Tuomo Martikainen arvosteli Lipposta. http://arno.blogit.kauppalehti.fi/2006/11/24/ratkaisevatko-helsinkilaiset-vaalien-tuloksen/ ja muualta:

"Keskustelua on monenlaista. Emeritus-professori Tuomo Martikainen rohkeni Suomen Kuvalehdessä arvostella puhemies Lipposta mm. herkästi suuttuvaksi ja kritiikkiä sietämättömäksi. Kyllähän tuo Lipponen tuntuu kritiikkiä sietävän: vastineessaan hän tölvii professorin maan rakoon. Martikaiselta on Lipposen mukaan tiedemiehen ote kadonnut jo kauan sitten ”jatkuvassa löysien kommenttien jaossa”. Ja: ”Martikaisen tapaisesta tiedeyhteisön maineen tuhrijasta ei ole minulle sivistyksen opettajaksi.”

Tässä vähän nykyisen valtiovarainministerin yhteiskuntatietoisuutta http://www.ylioppilaslehti.fi/2006/09/08/maailmassa-on-virhe-miksi-opintotuki-ei-nouse/

Huvittavaa miten Lipponen herättää tunteita oikealla laidalla. Jos joku Kokoomuksessa olisi samantyylinen kiukkuperse, olisi kyseessä tietysti vaan "kova jätkä joka ei vittuilua kuuntele".

Lipponen on muuten esim. nuorten demarien vasemmalla laidalla ja Vasemmistoliitossa vähintään yhtä vihattu kuin Kokoomuksen oikealla laidalla. Näkemyksineen mies voisi yhtä hyvin olla mukana Kokoomuksen keskustasuuntautuneessa osassa.

Itse en tunnustaudu sen enempää demariksi kuin vasemmistoliiton kannattajaksikaan. Itse asiassa tulevissa vaaleissa olen vaikeuksien edessä ehdokasvalinnan kanssa. Halla-aho taitaa olla ainut suurinpiirtein täysjärkinen, mutta toisaalta en haluaisi äänestämällä häntä tukea mitään Persujen ultrapunaniskoja.

Tämä avautumiseni Niinistöstä ja Lipposesta tässä ketjussa ei johdu niinkään henkilökohtaisista intohimoista, vaan siitä huvittuneisuudesta, jota ihmisten palvonnanomainen suhtautuminen tiettyihin politiikan toimijoihin herättää.
 
Huvittavaa miten Lipponen herättää tunteita oikealla laidalla. Jos joku Kokoomuksessa olisi samantyylinen kiukkuperse, olisi kyseessä tietysti vaan "kova jätkä joka ei vittuilua kuuntele".

Tämä avautumiseni Niinistöstä ja Lipposesta tässä ketjussa ei johdu niinkään henkilökohtaisista intohimoista, vaan siitä huvittuneisuudesta, jota ihmisten palvonnanomainen suhtautuminen tiettyihin politiikan toimijoihin herättää.

Aijaa, mä kun luulin, että sitä Lipposta arvosteli Helsingin yliopiston valtio-opin professori, joka tuskin tunnustautuu "oikean laidan" kannattajaksi? Ja Lipponen vastasi tähän arvosteluun kiukuttelemalla kuin pieni lapsi.

Ketäs täällä nyt on palvottu? Jos poliittiselta kentältä löytyy varteenotettava ehdokas, niin toki se kannattaa myös mainita ja kyseistä henkilöä äänestää.
 
Huvittavaa miten Lipponen herättää tunteita oikealla laidalla. Jos joku Kokoomuksessa olisi samantyylinen kiukkuperse, olisi kyseessä tietysti vaan "kova jätkä joka ei vittuilua kuuntele".

Lipponen on muuten esim. nuorten demarien vasemmalla laidalla ja Vasemmistoliitossa vähintään yhtä vihattu kuin Kokoomuksen oikealla laidalla. Näkemyksineen mies voisi yhtä hyvin olla mukana Kokoomuksen keskustasuuntautuneessa osassa.

Itse en tunnustaudu sen enempää demariksi kuin vasemmistoliiton kannattajaksikaan. Itse asiassa tulevissa vaaleissa olen vaikeuksien edessä ehdokasvalinnan kanssa. Halla-aho taitaa olla ainut suurinpiirtein täysjärkinen, mutta toisaalta en haluaisi äänestämällä häntä tukea mitään Persujen ultrapunaniskoja.

Tämä avautumiseni Niinistöstä ja Lipposesta tässä ketjussa ei johdu niinkään henkilökohtaisista intohimoista, vaan siitä huvittuneisuudesta, jota ihmisten palvonnanomainen suhtautuminen tiettyihin politiikan toimijoihin herättää.

Yhtä lailla se Niinistö näytti herättävän närkästystä sieltä idästäkin päin ;) Mielestäni tuossa tilanteessa Niinistön oli jo aikakin antaa vastakommentti; on se mielestäni outoa, että presidentinvaalit voittanut puolue alkaa tuolla tavoin jälkikäteen huudella. Varaudutaanko SDP:ssä jo hyvissä ajoin siis eduskuntavaalien loanheittoon? :rolleyes:

En puhuisi välttämättä palvonnanomaisesta ajattelusta vaikka siinä tiettyjä piirteitä voikin olla havaittavissa. Omasta mielestäni Niinistö on tehnyt suhteellisen pätevän uran suomalaisessa politiikassa, vaikka siihen luonnollisesti populismiakin varmasti sisältyy, mutta senhän takia puhutaankin politiikasta. Enpä tunne montaa poliitikkoa, joka ei olisi sortunut tuohon nk. populismiin; Halla-Aho siihen alistuu yhtä lailla tuodessaan omia näkemyksiään esille.

Ja tuohon lauseeseen "maahanmuutto on mahdollisuus". Kiva (S115 N11nQ yli-ihQa lukee Halla-ahoo tiäXä, *olen politiikasta tiedostava nuori vihainen teiniangsti*) että lueskelet noita Halla-Ahon kolumneja, mutta eipä häntäkään tarvi välttämättä ottaa palvonnan kohteeksi, josta Sinä nyt olet alkanut muita syyttelemään ;). Kannattaa pikemminkin miettiä sitä, mitä tuolla lauseella ollaan tarkoitettu, sillä muistaakseni Niinistö tuolla kommentilla viittasi tavalla tai toisella työntekoon vai etkö itse näe maahanmuutolla mahdollisuuksia? (Toivottavasti tämä nyt ei tälle linjalle kuitenkaan lähde).

Nyt kun presidentinvaalit ovat vielä tuoreessa muistissa niin Alarik ja Kuljetusala saavat puolestani tulla argumentoimaan sen puolesta, miksi Niinistö ja Kokoomus ovat sen suurpääomaomistajan puolella ja pyrkii kyykyttämään duunaria ja repimään kaiken sen selkänahasta tai muuta yhtä älykästä argumentaatiota, jota Alarik harjoittaa lukion tietokoneluokasta käsin. Kuljetusala tulevana yrittäjänä taas tulee kertomaan siitä, miten demarit tulevat helpottamaan hänenkin työtään tuomalla yt-lait alle 20 hengen yrityksiin.

Tässä Kuljetusalan parhaita:

"No jopas onkin saavutukset, ihan pannut tanjaa. Samalla ollut mukana puolueessa ja ajamassa päätöksiä joiden tarkoitus on vain ja ainoastaan siirtää hyvinvointi pelkästään varakkaalle väestönosalle samalla kyykyttäen duunaria, köyhää, yksinhuoltajaa, vanhusta yms yms niin että raikaa.
Uskokaa nyt: kokoomus on kuin syöpä, sen pois pitäminen hallituksesta ja mieluiten koko eduskunnasta on (miltei)kaikkien etu."

"Kokoomuksellahan on jo aiempaa mainetta vaimonhakkaajien puolueena joten ei yllätä".

"Ei väärin tekemisen pidä kuulua nuoruuteen mutta kapinan ja vittujen haistattelun kuuluu. Vaikka olisi vähän naivismia ja typeryyttä mukana niin parempi sekin kuin nynneröt mitäänsanomattomat ns kunnon nuoret".

"Niinistön oikeistopopulismi sattuu olemaan erityisen suosittua juuri 18 täyttäneiden nuorten miesten keskuudessa jotka ovat seuranneet politiikkaa ehkä 2kuukautta ja nyt esiintyvät sitten suurinakin tietäjinä.
Esim tässä keskustelussa ei ole tullut vielä vastaan yhtään henkilöä joka olisi seurannut politiikkaa edes puolia siitä ajasta kuin keskimääräinen Halosen kannattaja.
Halonen on duunareitten/kaikkien suomalaisten presedentti, Niinistö rikkaiden ja yrittäjien ja tämä on fakta joka ei muuksi muutu vaikka sitä kuinka kääntelisi".

"Seuratkaa Niinistön kannattajat politiikkaa nyt aluksi vaikka 10 vuotta ja jatkakaa keskustelua senjälkeen koska niin suurta tietämättömyyttä nämä nykyiset kommentit osoittavat. Yksinkertaistettuja muka "totuuksia" jotka eivät ole muuta kuin sanahelinää.

On ironista että Niinistön äänestäjissä on niin paljon alemman koulutustason ja erityisesti alhaisen sivistystason omaavia henkilöitä mutta heihinhän tuo oikeistopopulismi tietysti puree parhaiten.
Ironista tässä on se että kokoomus ketä he meinaavat äänestää on juuri se joka eniten heidän asemaansa tulee heikentämään.

Hyvinvointia kaikille suomalaisille = Halonen"

Näitä odotellessa :D
 
Joo ehdottomasti reinon jälkeen yks palstan hauskimmista jätkistä. Tässä kaverin parhaimmistoa

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=915900&postcount=1174

Pressanvaaleissahan kuljetusalan Tanskaan muutto jäi 1,8% päähän. Oliko muuten kamat jo pakattuna? Laivalippu ostettuna? Nyt olis myös mukava kuulla jo näin alkumetreillä, mitä lupaat tehdä mikäli maata johdetaan vaalien jälkeen porvarivoimin. Vedätkö ittes jojoon tai jotain muuta mukavaa? :)
 
On ironista että Niinistön äänestäjissä on niin paljon alemman koulutustason ja erityisesti alhaisen sivistystason omaavia henkilöitä mutta heihinhän tuo oikeistopopulismi tietysti puree parhaiten.
Ironista tässä on se että kokoomus ketä he meinaavat äänestää on juuri se joka eniten heidän asemaansa tulee heikentämään.

Niin, se on kyllä ironista että minunkin 1000 euroa kuussa tienaava kaverini diggaa Niinistöstä, koska "se on äijä kun on pannu Karpelaa". Kun sitten yrittää selittää, että tonnin kuukausiliksalla et tule ikinä saamaan tuollaista laatupillua, ja että kokoomus nirhaisisi siitäkin vempulan palkasta osan pois, niin se meneekin jo ohi.
 
"Niinistön oikeistopopulismi sattuu olemaan erityisen suosittua juuri 18 täyttäneiden nuorten miesten keskuudessa jotka ovat seuranneet politiikkaa ehkä 2kuukautta ja nyt esiintyvät sitten suurinakin tietäjinä.
Esim tässä keskustelussa ei ole tullut vielä vastaan yhtään henkilöä joka olisi seurannut politiikkaa edes puolia siitä ajasta kuin keskimääräinen Halosen kannattaja.

Niin, itse puhuin viime vaaleissa 2. kiekalla Niinistöltä yhden äänen pois selittämällä yhdelle köyhälle kaverilleni seuraavan asian:

"Näitkö sen muijan, joka juhli vaalitulosta Niinistön vieressä (eli Kauppi)? Se on sanonut, että työttömillä ei saisi olla kännyköitä eikä rahaa leffalippuun, eikä ainakaan mukavaa."
 
Urski sanoi:
Niin, se on kyllä ironista että minunkin 1000 euroa kuussa tienaava kaverini diggaa Niinistöstä, koska "se on äijä kun on pannu Karpelaa". Kun sitten yrittää selittää, että tonnin kuukausiliksalla et tule ikinä saamaan tuollaista laatupillua, ja että kokoomus nirhaisisi siitäkin vempulan palkasta osan pois, niin se meneekin jo ohi.

Niin, itse puhuin viime vaaleissa 2. kiekalla Niinistöltä yhden äänen pois selittämällä yhdelle köyhälle kaverilleni seuraavan asian:

"Näitkö sen muijan, joka juhli vaalitulosta Niinistön vieressä (eli Kauppi)? Se on sanonut, että työttömillä ei saisi olla kännyköitä eikä rahaa leffalippuun, eikä ainakaan mukavaa."

Niin, sinulla on kavereita, jotka eivät seuraa politiikkaa ja heität heille perinteistä vasemmistoläppää. Entäs sitten? Miten tämä liittyi aiheeseen? Puhuttaisko välillä vaikka eduskuntavaaleista?
 
Niin, itse puhuin viime vaaleissa 2. kiekalla Niinistöltä yhden äänen pois selittämällä yhdelle köyhälle kaverilleni seuraavan asian:

"Näitkö sen muijan, joka juhli vaalitulosta Niinistön vieressä (eli Kauppi)? Se on sanonut, että työttömillä ei saisi olla kännyköitä eikä rahaa leffalippuun, eikä ainakaan mukavaa."
Eipä tainnut aivan noin sanoa. Piia-Noora käsittääkseni vain kysyi, "täytyykö köyhien ihmisten sitten soittaa puheluita tai käydä elokuvissa?" Eli aivan itse keksit hänen puheisiinsa tuon "kokoomuksen mielestä köyhillä ei saa olla mukavaa" -aspektin.

Muutenkaan tässä Kaupin lausahduksessa ei pitäisi olla mitään kovin mullistavaa. Vai oletko muka sitä mieltä, että kännykkä ja elokuvissa käyminen ovat jotain jokaisen suomalaisen perusoikeuksia? Jos joku tyyppi on pistänyt kaikki rahansa kurkusta alas tai on muuten vain liian laiska töitä tehdäkseen, niin pitäisikö hänelle muka silti taata mahdollisuus Nokian uuteen älypuhelimeen ja Tennispalatsissa istumiseen? Pitäisikö sossun luukulta alkaa jakamaan tietty määrä leffalippuja kuussa, ettei köyhien elämä vaan olisi mitenkään erilaista kuin rikkaiden?

Ehkä kannattaisi katsoa jostain kansantaloustieteen perusoppikirjasta kohta "budjettirajoite". Yksilön varat määrittävät hänen kulutusmahdollisuutensa kansantaloudessa. Aina ei voi oikein käsittää, miten näinkin yksinkertaisen asian tajuaminen on niin vaikeaa. Onko kyse kateudesta, tyhmyydestä vai molemmista? Siis kyllähän meikäläistäkin ottaa päähän, kun olen niin köyhä, että en voi ostaa esim. uutta kotiteatterijärjestelmää vaikka joku rikkaampi voi. Pitäisikö jonkun nyt sitten kustantaa se kotiteatteri minulle, että minullakin olisi kivaa?
 
Back
Ylös Bottom