Ei oikeuta. En ole niin väittänyt, enkä ole kuullu sen puoleen
kenenkään niin väittävän. Ainoina ehkä viherpiipertäjät, jotka hyökkii olkinukkeja vastaan....
Sulla taitaa olla silmissä vikaa, jos et ole kenenkään nähnyt moisia väittävän. Lue se mun pitkä quettausposti. Siellä aika moni henkilö toteaa:"Mitään ei voi tehdä, antaa mennä vaan", "Maa a,b ja c saastuttaa enemmän kuin me, joten antaa mennä vaan."
P.s. Jos kuvittelet olevasi sarkastinen ja kekseliäs käyttämällä sanaa viherpiiperö voin todeta, että annat itsestäsi pelkästään ennakkoluuloisen idiootin kuvan.
Näissä ilmastonmuutoskysymyksissä on se sama ongelma kuin kaikissa muissakin maailmanparannus haihatteluissa, että paperilla homma on jopa helpompaa kun heinänteko -ja jokainen on vitunmoinen asiantuntija- mutta jos pitää ottaa realiteetit mukaan, niin homma vaikeutuu potenssiin aika helvetisti.
Kerro mulle jotain uutta. Olen todennut tämän saman asian aikaisemmissa postauksissani. Ympäristönsuojelun vertaaminen maailmanparannus haihatteluun on muuten vitun tyhmää, koska tän asian parissa tekee duunia aika pirun monet ihmiset erilaisilta elämänaloilta. Ei ympäristönsuojelu ole mikään helvetin "Jos kaikki rakastaisi toisiaan, niin sotia ei olisi" -liike.
Toiminta perustuu aivan täysin faktoihin. Saaste A vaikuttaa asioihin B ja C ja siitä on haittaa ihmisen toiminnalle D, jonka vuoksi olisi järkevää rajoittaa saasteen A muodostumista teknologialla tai toiminnalla E ottamalla samalla huomioon asiat F, G ja H.
Tiivistelmä: Mulla ei siis ole mitään sitä vastaan, että otetaan vastuuta ilmastonmuutoksen torjumisesta ja voidaan tehdä radikaalejakin uhrauksia, kunhan varmistetaan, että ne kytketään johonkin suurempaan yhteisesti sovittuun kokonaisuuteen, jolla on vaikutusta ilmastonmuutokseen. Niitä työmatkapyöräilyjä sun muuta paskaa voi jokainen haaveilija harrastaa rauhassa ja kuvitella vaikuttavansa ilmastonmuutokseen, mutta irrallisina päätöksinä niillä ei vaan ole vitunkaan merkitystä....:whip:
Kerros nyt mulle miten tämä homma käytännössä toimii jos kukaan ei ota henkilökohtaisesti ensin vastuuta mistään, kun väität tässä, että polkupyöräilyllä ei ole mitään vaikutusta ilmastonmuutokseen. Totta helvetissä sillä on vaikutusta, että ihminen pyöräilee töihin autolla ajamisen sijaan. Se vaikutus on ehkä helvetin pieni mutta se on alku ja jos edes tätä vastuuta ei pysty itse kantamaan, niin mun mielestä on aika kornia alkaa vaatimaan valtiolta tai yrityksiltä vastuuta, ei sen puoleen, että kukaan jota ei tunnu edes kiinnostavan ympäristönsuojelu edes alkaisi vaatia ympäristönsuojelun tehostamista. Sittenhän se ilo vasta repeää jos joku vihreä tai viherpiiperö moista esittää.
Tää sun läpinä on lähtökohtaisesti täysin virheellinen ajattelumalli, että ensin pitää yritysten ja valtioiden ottaa vastuu ja ehkä vasta sitten minä jaksan viedä maitopurkit kierrätykseen ja poljen kenties huomenna pyörällä töihin.