Eduskuntavaalit 2007

Niitä työmatkapyöräilyjä sun muuta paskaa voi jokainen haaveilija harrastaa rauhassa ja kuvitella vaikuttavansa ilmastonmuutokseen, mutta irrallisina päätöksinä niillä ei vaan ole vitunkaan merkitystä....

Pienistä puroista syntyy iso valtameri jne.

Minusta tuntuu vieraalta pragmaattisesti punnita arvojen ja periaatteiden käytännön hyötyjä - minulle ne ovat itseisarvoja. Minä toimin mahdollisimman ympäristöystävällisesti, koska se on tärkeä arvo sinänsä ja koen sen velvollisuudekseni ihmislajin edustajana. Ehkä toiminnastani on jotakin "hyötyä", ehkä ei, mutta yksi asia ainakin on varma: jos kukaan ei tee asialle mitään, mahdollisuudet ilmastonmuutoksen ehkäisyyn ovat nolla. Jos odotan, että joku muu toimii ensin, arvoiltani putoaa pohja ja olen tekopyhä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mihin perustat väitteesi? Mutuun?
Juuri tuohon selitykseesi jossa tehdään mahdollisimman vaikeaksi työn hakeminen. Edelleenkään työhaastatteluun voi viedä ihan tasan ne paperit mitkä haluaa. Ei siellä tarvitse toitottaa koulutustaan. Helpompi se on valehdella alaspäin koulutustaan kuin ylöspäin.
 
Ei oikeuta. En ole niin väittänyt, enkä ole kuullu sen puoleen kenenkään niin väittävän. Ainoina ehkä viherpiipertäjät, jotka hyökkii olkinukkeja vastaan....:)
Sulla taitaa olla silmissä vikaa, jos et ole kenenkään nähnyt moisia väittävän. Lue se mun pitkä quettausposti. Siellä aika moni henkilö toteaa:"Mitään ei voi tehdä, antaa mennä vaan", "Maa a,b ja c saastuttaa enemmän kuin me, joten antaa mennä vaan."

P.s. Jos kuvittelet olevasi sarkastinen ja kekseliäs käyttämällä sanaa viherpiiperö voin todeta, että annat itsestäsi pelkästään ennakkoluuloisen idiootin kuvan.

Näissä ilmastonmuutoskysymyksissä on se sama ongelma kuin kaikissa muissakin maailmanparannus haihatteluissa, että paperilla homma on jopa helpompaa kun heinänteko -ja jokainen on vitunmoinen asiantuntija- mutta jos pitää ottaa realiteetit mukaan, niin homma vaikeutuu potenssiin aika helvetisti.
Kerro mulle jotain uutta. Olen todennut tämän saman asian aikaisemmissa postauksissani. Ympäristönsuojelun vertaaminen maailmanparannus haihatteluun on muuten vitun tyhmää, koska tän asian parissa tekee duunia aika pirun monet ihmiset erilaisilta elämänaloilta. Ei ympäristönsuojelu ole mikään helvetin "Jos kaikki rakastaisi toisiaan, niin sotia ei olisi" -liike.

Toiminta perustuu aivan täysin faktoihin. Saaste A vaikuttaa asioihin B ja C ja siitä on haittaa ihmisen toiminnalle D, jonka vuoksi olisi järkevää rajoittaa saasteen A muodostumista teknologialla tai toiminnalla E ottamalla samalla huomioon asiat F, G ja H.


Tiivistelmä: Mulla ei siis ole mitään sitä vastaan, että otetaan vastuuta ilmastonmuutoksen torjumisesta ja voidaan tehdä radikaalejakin uhrauksia, kunhan varmistetaan, että ne kytketään johonkin suurempaan yhteisesti sovittuun kokonaisuuteen, jolla on vaikutusta ilmastonmuutokseen. Niitä työmatkapyöräilyjä sun muuta paskaa voi jokainen haaveilija harrastaa rauhassa ja kuvitella vaikuttavansa ilmastonmuutokseen, mutta irrallisina päätöksinä niillä ei vaan ole vitunkaan merkitystä....:whip:
Kerros nyt mulle miten tämä homma käytännössä toimii jos kukaan ei ota henkilökohtaisesti ensin vastuuta mistään, kun väität tässä, että polkupyöräilyllä ei ole mitään vaikutusta ilmastonmuutokseen. Totta helvetissä sillä on vaikutusta, että ihminen pyöräilee töihin autolla ajamisen sijaan. Se vaikutus on ehkä helvetin pieni mutta se on alku ja jos edes tätä vastuuta ei pysty itse kantamaan, niin mun mielestä on aika kornia alkaa vaatimaan valtiolta tai yrityksiltä vastuuta, ei sen puoleen, että kukaan jota ei tunnu edes kiinnostavan ympäristönsuojelu edes alkaisi vaatia ympäristönsuojelun tehostamista. Sittenhän se ilo vasta repeää jos joku vihreä tai viherpiiperö moista esittää.

Tää sun läpinä on lähtökohtaisesti täysin virheellinen ajattelumalli, että ensin pitää yritysten ja valtioiden ottaa vastuu ja ehkä vasta sitten minä jaksan viedä maitopurkit kierrätykseen ja poljen kenties huomenna pyörällä töihin.
 
Helpompi se on valehdella alaspäin koulutustaan kuin ylöspäin.

Tuskin toimivan työsuhteen lähtökohtana voi olla työhönottohaastattelussa valehtelu? Onhan se työnantajan ja työyhteisönkin kannalta parempi, että työhön valitaan mahdollisimman sopiva ehdokas.

Työttömiä on laskentatavasta riippuen kolme-neljäsataatuhatta ja avoimia työpaikkoja ehkä kymmenesosa siitä, joten on vaikea ymmärtää, millä perusteella työttömyyden suurin syy voisi olla työhaluttomuus edes teoriassa? Sitä paitsi noin neljännes kulloinkin voimassaolevista työsuhteista päättyy vuosittain, mikä tarkoittaa, että avoimien paikkojen hakijoiden joukossa on paljon jo työssä olevia, ei ainoastaan työttömiä (eikä pidä unohtaa työpaikkoja hakevia opiskelijoitakaan).
 
Juuri näin! Sait sen kuulostamaan miljoona kertaa paremmalta kuin itse. :eek: :rock:

Jeepä jee. Arvaas muuten mitä puoluetta äänestin :D?

En kuitenkaan pitäisi sosiaaliturvan "väärinkäyttäjiä" kovin suurena ongelmana. Se on järjestelmään sisältyvä välttämätön paha - mikään järjestelmähän ei ole täydellinen. Minimituki on tasoltaan kuitenkin aika alhainen ja työhaluttomien "elämäntapatyöttömien" osuus tutkitusti vähäinen (about vuosi sitten työttömien työhalukkuudesta tehtiin Tampereen yliopistossa tutkimus, jonka mukaan työhaluttomien määrä on vähäisempi kuin on yleisesti oletettu. Älkääkä tivatko linkkiä! :)). Eli suhteettoman paljon on marinaa yhteiskunnan "loisista" ongelman todelliseen laajuuteen nähden.

Totta kai joka järjestelmässä on omat vikansa. Lähinnä se ongelma on se, että ne todellista apua tarvitsevat eivät saa paljon paskaakaan, koska aina on se "pelko", että raha menee johonkin "turhaan". Siis minua ei vituta se, että joku satunnainen elämäntapapummi saa liikaa rahaa, vaan että tiukan säännöstelyn takia tukea tarvitseva saa liian vähän.

Tutkimuksesta sen verran, että kiinnostaisi kyllä tietää millä menetelmällä kysely on toteutettu. Ovatko kaikki tutkimuksissa aina rehellisiä? Noin henkilökohtaista ja arkaa aihetta kyseltäessä on virhemarginaali toisenlainen ja toisella tavalla tulkittava kuin pelkkää kvantitatiivista tietoa keräävän tutkimuksen kanssa.

Nykyinen systeemi on itselleni toimiva ja riittävä ja tulen jotenkuten toimeen pelkällä opintotuella nyt kun en ole töitä saanut. On hankalaa yrittää eläytyä toisten hätään kun ei ole konkreettisesti kokeillut juuri jotain tiettyä elämäntapaa (esim. olla se kahden lapsen yh pienipalkkaisessa työssä). Teoriatasolla taas kaikki on mahdollista kääntää onnistumaan (ts. aiemmin mainitut tukien määrät, etenkin toimeentulotuen perusosa ja mitä sillä muka sossun mukaan saa). Opiskelijat, kuten monet muutkin, marisevat usein imo vääristä asioista.

edit. ns. ylikoulutettu työnhakija on samalla tavalla epäilyttävä kuin joku, joka pyytää tehtävään nähden aivan liian vähän palkkaa. Pitää pystyä perustelemaan, miksi haluaa juuri sen homman. Esim. itse olen en-niin-pitkän-ajan kuluttua maisteri, mutta en halua tällä hetkellä mitään kovin vaativaa hommaa, koska haluan hoitaa opiskelut ensin loppuun. En siis etsi vielä mitään, mihin täytyy panostaa todella paljon aikaa ja vaivaa, vaan jotakin hieman elintasoa kohottavaa duunia. Tietysti olisi ihanteellista, jos kaikki voisivat rehellisesti tunnustaa siellä haastattelussa kuinka pitkäksi aikaa on valmis siihen sitoutumaan ja aikooko samalla etsiä oman alan hommia; itse olen kyllä näin tehnyt eikä ole ollut missään esteenä (syksyksi on siis jo hommia tiedossa).
 
No jo menee vaikeaksi, rötvätköön sitten kotona kun ei duuni kelpaa.

Eli sivuutit täysin faktat työpaikkojen vähyydestä suhteessa työnhakijoihin? Olisiko mitenkään mahdollista ajatella, että asiassa on muutakin kuin mustavalkoinen joko tai?
 
Eli sivuutit täysin faktat työpaikkojen vähyydestä suhteessa työnhakijoihin? Olisiko mitenkään mahdollista ajatella, että asiassa on muutakin kuin mustavalkoinen joko tai?
Ei meidän ajatusmaailmat nyt vain kohtaa. Koitin tuossa tarjota sitä siivoojan duunia sille ns. ylikoulutetulle nirsolle, mutta mitä ihmeellisemmät syyt estävät senkin. Elämässä on kuules isompiakin valheita kuin alikoulutettuna esiintyminen työhaastattelussa. Jos tuossa vaiheessa alkaa moraalikellot soimaan päässä, niin onnea vain elämään. Noi on pelkkiä tekosyitä.
 
Tutkimuksesta sen verran, että kiinnostaisi kyllä tietää millä menetelmällä kysely on toteutettu. Ovatko kaikki tutkimuksissa aina rehellisiä? Noin henkilökohtaista ja arkaa aihetta kyseltäessä on virhemarginaali toisen lainen ja toisella tavalla tulkittava kuin pelkkää kvantitatiivista tietoa keräävän tutkimuksen kanssa.

Olet oikeassa, että on varmasti helpompi kaunistella työhalukkuuttaan kuin myöntää olevansa sosiaalipummi. Mikään tutkimushan ei tietysti kerro absoluuttisia faktoja - ei edes kvantitatiivisin menetelmin tehty (tilastoissa voi aina olla virheitä) - joten lähdekritiikki on aina tarpeen.
 
En rehellisesti käsitä kenen etuja (paitsi energiayhtiöiden) ajaa esim se että kotitalouksissa käytetään hehkulamppuja energiasäästäreitten sijaan tai se että valtio ei tule hybridiautoja verohelpotuksilla kuten 17muuta eu maata tekevät. Istuuko fortumin hallitus myös eduskunnassa vai miksi minulle tulee tunne että suomessa päättäjät eivät edes halua sähkön/öljynkulutuksen pienentyvän. Yksinkertaisilla pienillä verohelpotuksilla/veroohjailulla saataisiin: suurinosa uusista ok taloista valitsemaan saastuttamattoman lämmitysjärjestelmän (maalämpö), ainakin 10-20% autoilijoista ajamaan hybridiautoilla(riippuu verohelpotusten määrästä tietysti), ja tiputettua valaistukseen käytettyä sähkönmäärää 1000GWh/a vuodessa.
Joku kenellä on aikaa voi laskea paljon suomi tiputtaisi päästöjään jo pelkästään noilla ratkaisuilla (olettaen että tuo säästyvä sähkö tuotetaan tällähetkellä kivihiilellä ja öljyllä).

Olen varmaan yksi tämän palstan vihreimpiä kirjoittelijoita, mutta tähän täytyy puuttua sillä tulee sen verran tuota greenpeace propagannan tasoista puppua. Vasta oli varsin pätevän oloinen ekonomisti laskeskellut jenkeissä (ei ole linkkiä tähän hätään) paljonko nykyiset hybridiautot maksavat bensa-autoon verrattuna koko elinkaarensa aikana. Hinta oli n. kolminkertainen. Tämä tarkoittaa, että hybridiauto kuormittaa elinkaarensa aikana ympäristöä n. kolme kertaa polttomoottoriautoa enemmän. Sinällään näissäkin tekniikka varmasti kehittyy ja sitä silmällä pitäen täytyy kerätä kokemuksia nykyisistäkin malleista. Verorahoilla tukeminen olisi kuitenkin järjetöntä ympäristön ja vapaan markkinatalouden kannalta.

Edit. energiasäästölamppuja ja maalämpöä toki kannatan.
 
Ei meidän ajatusmaailmat nyt vain kohtaa.

Näin vaikuttaisi olevan. Silti ihmetyttää, miten voi olla mielipidekysymys (siihen kai ajatusmaailma-sana viittaa), missä määrin työttömät työllistyvät tai jäävät työllistymättä? Jostain syystä kun työttömiä on aina vaan monta sataa tuhatta ja avoimia työpaikkoja monin verroin vähemmän.
 
Ehkä parempi kysymys on, kuka helvetti lähtee maisterin papereilla siivoomaan? Ite söisin vaikka ennemmin kiviä ja kävisin bingossa kahvilla. Toki jos on naistutkimukselta valmistunut, siivous voi olla työuran kliimaksi.
 
Ehkä parempi kysymys on, kuka helvetti lähtee maisterin papereilla siivomaan? Ite söisin vaikka ennemmin kiviä ja kävisin bingossa kahvilla.

Palkkatyö kuin palkkatyö on joka tapauksessa yhteiskunnassamme edelleen täysiverisen kansalaisuuden mitta numero yksi, joten vastavalmistuneen maisterinkin odotetaan kiljuvan riemusta harjan varressa.

Toki jos on naistutkimukselta valmistunut, siivous voi olla työuran kliimaksi.

Noh noh, sieltä valmistuu harvinaisen fiksua porukkaa. Mutta ehkäpä omat aivot ja kriittinen ajattelukyky - ja mikä kauhistuttavinta, vieläpä naisen päässä! - on monelle työnantajalle niin kova paikka, että siivoojan pesti tosiaan jää monen naistutkimuksesta valmistuneen työuran huipennukseksi? ;)
 
Mitäs jos se naistutkimusta opiskellut onkin mies? Se varmaan kivitetään hengiltä naurunremakan saattelemana. Homoneiti vittusaatana.
 
Mitäs jos se naistutkimusta opiskellut onkin mies? Se varmaan kivitetään hengiltä naurunremakan saattelemana. Homoneiti vittusaatana.

:david:

Onneksi sisällytin vain yhden naistutkimuksen kurssin tutkintooni, joten tämä vittusaatanan homoneiti toivottavasti jää ainakin kivittämättä. :D
 
Ei kai naistutkimusta pääse kukaan mies edes opiskelee. Pääsykokeissa pitää näyttää rontto. ;)

Kaipa joku naistutkimuksesta FM:n papereilla voi päästä johonkin naisasialehteen kirjoittamaan kolumneja siitä, kuinka on patriarkaalisen yhteiskunnan syy, että hänen täytyy kirjoittaa kolumneja siitä, kuinka paska patriarkaalinen yhteiskunta on.

Varmaan ihan fiksua porukkaa sieltä keskimäärin valmistuu. Tahtoo vaan työelämän tarpeiden kanssa mennä osaaminen vähän ristiin.
 
Korkea koulutus on mennyt todennäköisesti aikalailla omasta mielestäni hukkaan, jos on sen jälkeen niin avuton ettei edes siivojan työtä saa..
Muutenkin hassua syyttää jotain yhteiskuntaa tms, jos opiskelee jotain höpöhöpö-alaa eikä työllistykkään. Ja mikä estää toisen ammatin opiskelun sen jälkeen.

En nyt oikein ymmärrä tuota valitusvirttä työttömyydestä, jne. Ehkä kannattaisi ennemmin syyttää siitä edellistä hallitusta eikä tulevaa.
Melkoisia ennustajia täällä kun uutta hallitusta ei ole edes vielä muodostettu.
 
:david:

Onneksi sisällytin vain yhden naistutkimuksen kurssin tutkintooni, joten tämä vittusaatanan homoneiti toivottavasti jää ainakin kivittämättä. :D

Enpä tiedä, itsekin humanistipellenä epäilen joutuvani em. kohtalon uhriksi ennemmin tai myöhemmin. Ei saa davidoida sarkasmia, miääs.
 
Tahtoo vaan työelämän tarpeiden kanssa mennä osaaminen vähän ristiin.

Juu, kokonaisuus eli aineyhdistelmät pitkälti ratkaisee. Jos on joku museologia tai assyrologia sivuaineena, niin voipi olla vaikeeta...
 
Ei kai naistutkimusta pääse kukaan mies edes opiskelee. Pääsykokeissa pitää näyttää rontto. ;)

Kaipa joku naistutkimuksesta FM:n papereilla voi päästä johonkin naisasialehteen kirjoittamaan kolumneja siitä, kuinka on patriarkaalisen yhteiskunnan syy, että hänen täytyy kirjoittaa kolumneja siitä, kuinka paska patriarkaalinen yhteiskunta on.

Varmaan keskimäärin ihan fiksua porukkaa sieltä keskimäärin valmistuu. Tahtoo vaan työelämän tarpeiden kanssa mennä osaaminen vähän ristiin.

Älähän nyt. Kyllähän esim. henk. koht. suosikkini "tytöstä naiseksi (4 ov)" on ihan uskomattoman kuumaa kamaa työmarkkinoilla.
 
Back
Ylös Bottom