"Edessä historian kuumin vuosi" 2007

minä en yöuniani menetä saasteiden takia, enkä kanna huolta tulevaisuudesta. loppupeleissä luonto voittaa aina.

Samaa mieltä.

"Pitkällä aikavälillä olemme kaikki kuolleita"
- John Maynard Keynes

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä mun jopa liiankin vahva mielipide asiaan johtuu ihan tämän tyylisistä mielipiteistä:
itte me se ollaan aiheutettu!!!
Menen äkkiä liian pitkälle siinä, kun olen sitä mieltä, että ei olla. Ja tottahan se on, ei olla. Nimittäin pelkästään. On siinä ihmiselläkin osansa, mutta ottaa pattiin se kun ilmastonmuutoksesta puhutaan yleisesti niin, että se olisi pelkästään ihmisen vika.

jokaisen tiedemiehen väitteille löytyy toisen tiedemiehen vastaväite. niin myös ilmaston muutosta käsittelevässä väittelyssä. en usko sekuntiakaan että tämän hetkinen lumenpuute ja lämpö olisi ainoastaan ihmisen aiheuttamaa. maapallolla on aina ollut kylmempiä ja kuumempia kausia, toki kaikki se paska mitä meidän toimesta ilmakehään pumpataan edesauttaa muutoksia mutta että se olisi jollakin tavalla ratkaiseva tekijä nykyiseen suuntaan on paskapuhetta.

minä en yöuniani menetä saasteiden takia, enkä kanna huolta tulevaisuudesta. loppupeleissä luonto voittaa aina.

Heh heh... ei ne jääkaudet tai kylmät kaudet ole ennen tainnu tulla 20 vuoden ajan jaksossa.

Heh heh.. Tää ilmastonmuutosko "astuu voimaan" 20 vuodessa? :)

No väännänpä rautalangasta: Vertaa säätä 80- sekä 70-luvulla viimeseen 10 vuoteen ja kato millon on ollu historian kuumimmat vuodet ja kovimmat katastrofit ja vertaa keskilämpötiloja.

Outoa:

Kaikki ajattelee sitä kun öljy loppuu joskus 100 vuoden päästä, mutta kukaan ei ajattele sitä, että kuinka paljon se 100 vuoden aikana poltettu öljy saastuttaa ilmakehää. Minun mielestäni öljyn poltto pitäisi lopettaa 10 vuoden kuluessa, ja panostaa nyt täysillä ekologisempaan tekniikkaan, eikä jatkaa paskan syytämistä taivaalle vanhanaikaisella tekniikalla.

Minun mielestäni öljyn poltto pitäisi lopettaa 10 vuoden kuluessa, ja panostaa nyt täysillä ekologisempaan tekniikkaan, eikä jatkaa paskan syytämistä taivaalle vanhanaikaisella tekniikalla.
Oon ihan samaa mieltä. Ja siitä tulikin mieleen tämä: http://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_EV1

Oli siis tollanen sähköauto jolla oli suuri kannattajajoukkokin joka sellaisilla ajeli. yhtäkkiä auto vedettiin pois markkinoilta, haettiin pois omistajilta ja tuhottiin. Lähes kaikki paalattiin. Kukaan ei oikein tiedä miksi, mutta tästä syytettiin öljy-yhtiöitä, autoalaa, hallitusta... Enemmän juttua tästä on dokkarissa nimeltä "Who killed the electric car". Aika mielenkiintoinen, ja pistää mietimään miksi. Onko kuitenkin niin, että suuremmat tahot määrää miten paljon saastutetaan, vai mikä saatanan salaliitto tässäkin on takana? Raha taitaa puhua, muulla ei väliä.

Mahtavaa.. lämpenee.. säästän talon lämmityksessä maltaita. On se öljy niin vidun kallista että.. Hieno homma.

Minun mielestäni öljyn poltto pitäisi lopettaa 10 vuoden kuluessa, ja panostaa nyt täysillä ekologisempaan tekniikkaan, eikä jatkaa paskan syytämistä taivaalle vanhanaikaisella tekniikalla.

öljystä pois siirtyminen 10vuodessa on täysin epärealistista. ja vaikka joku tekisi läpimurron energia-asiassa niin mitä tehtäisi esim nykyiselle autokannalle joista 99% kulkee joko bensiinillä tai dieselillä? mistä revitään ne rahat joilla rahoitetaan kaiken sen mikä ennen toimi jollakin öljypohjaisella uusiminen? valtiot, yhtiöt, yksityishenkilöt? kukaan ei halua pulittaa omasta pussistaan niitä järjettömiä summia mitä tälläisen operaation hoitamiseen suht ripeästi muutamassa kymmenessä vuodessa vaadittaisiin.

ja aina joku haluaa hyötyä tilanteesta itse, turha toivoa että kaikki sokeasti panostaisivat ja rahoittaisivat uutta ympäristöystävällisempää teknologiaa ihan vaan hyvää hyvyyttään.

No väännänpä rautalangasta: Vertaa säätä 80- sekä 70-luvulla viimeseen 10 vuoteen ja kato millon on ollu historian kuumimmat vuodet ja kovimmat katastrofit ja vertaa keskilämpötiloja.

Vitustako me tiedetään miten nopeesti joskus kauan sitten on ilmasto lämmennyt ja kylmennyt?

Onhan noita päästöjä ennen ihmistäkin ollut. Kun salama sytyttää metsän palamaan, on siinä mennyt puoli etelä-amerikkaa sileäksi kun ei ole kukaan ollut sammuttamassa. Mieti sitä kasvihuonekaasujen määrää mitä siitä on vapautunut. Sama koskee tulivuorenpurkauksia, merenpohjan metaanitaskuja...

Tietysti! Ameebat eivät ole kykeneviä sammuttamaan tulipaloja eivätkä dinosaurukset pysäyttämmän mahdollisia meteoripommituksisia. Niillä eliöillä ei ollut tietoa tai kykyä tunnistaa tai ehkäistä uhkaa.

Bodaaja liikuttaako asia sua oikeasti niin paljon? Tunnut olevan ihan kusi sukassa jonkun ilmaston lämpenemisen takia. Ja kyllä: ei voisi vähempää kiinnostaa.

Kertokaa miten voin vaikuttaa asiaan positiivisesti, niin teen asian eteen jotain. En kuitenkaan usko, että sillä on oikeasti merkitystä mitä mä teen. Tän asian suhteen.

Tietysti! Ameebat eivät ole kykeneviä sammuttamaan tulipaloja eivätkä dinosaurukset pysäyttämmän mahdollisia meteoripommituksisia. Niillä eliöillä ei ollut tietoa tai kykyä tunnistaa tai ehkäistä uhkaa.

uhkaa? ilmastonmuutos ei ole uhka. jos taas aletaan räpläämään ilmastoa ja estetään täysin luonnollinen ilmastonmuutos niin luuletko tosiaan että pitkällä aikavälillä tälläisesta toiminnasta on vähemmän uhkaa?

uhkaa? ilmastonmuutos ei ole uhka. jos taas aletaan räpläämään ilmastoa ja estetään täysin luonnollinen ilmastonmuutos niin luuletko tosiaan että pitkällä aikavälillä tälläisesta toiminnasta on vähemmän uhkaa?

Selitin huonosti, mutta ilmastomuutos voi olla uhka monille lajeille tällä planeetalla.

Tietysti lmastonmuutos voi karsia heikoimmat, väärään paikkaan syntyneet, epäonniset ja typerimmät lajit. Mikä voi olla hyvä asia pitkällä tähtäimellä.

Selitin huonosti, mutta ilmastomuutos voi olla uhka monille lajeille tällä planeetalla.

Tietysti lmastonmuutos karsii heikoimmat, väärään paikkaan syntyneet, epäonniset ja typerimmät lajit. Mikä voi olla hyvä asia pitkällä tähtäimellä.

jokainen muutos haittaa aina jotakuta, täysin normaalia. ilmastonmuutosta ei pitäisi kokea niin suurena uhkana että siihen pitäisi dramaattisesti puuttua, ja jos koetaan niin pitää ymmärtää että luonnon toimintaan niinkin dramaattisesti puuttumalla(ilmastonmuutosta ehkäisemällä) ei voi olla hyviä seurauksia pitkällä aikavälillä.

ja mitä tulee tuohon "tietoa tai kykyä tunnistaa tai ehkäistä uhkaa" sanomaasi, ymmärsin että tarkoitat uhan ehkäisemisellä ilmastonmuutoksen ehkäisemistä. ainoa asia mitä pitäisi ehkäistä on ilmastonmuutoksen edesauttaminen ja sen turha kiihdyttäminen jota ihminen toiminnallaan saa aikaan.

Vitustako me tiedetään miten nopeesti joskus kauan sitten on ilmasto lämmennyt ja kylmennyt?

No ei välttämättä 16-vuotias bodarinalku Jyväskylästä sitä tiedäkkään. Hauista varmaan löytyy kuitenkin.
Tiesitkö esim. , että radioaktiivisen hiilen isotoopin aktiivisuudesta pystytään määrittämään esineiden ikää tuhansien vuosien päähän? Pointtina tässä on se, että luonnontieteen avulla voidaan laskea asioita, jotka ovat tapahtuneet kauan sitten, kuten ilmastoa. Kyllä ne tutkijat osaa sen asian.

No ei välttämättä 16-vuotias bodarinalku Jyväskylästä sitä tiedäkkään. Hauista varmaan löytyy kuitenkin.
Tiesitkö esim. , että radioaktiivisen hiilen isotoopin aktiivisuudesta pystytään määrittämään esineiden ikää tuhansien vuosien tarkkuudella? Pointtina tässä on se, että luonnontieteen avulla voidaan laskea asioita, jotka ovat tapahtuneet kauan sitten, kuten ilmastoa. Kyllä ne tutkijat osaa sen asian.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom