- Ikä
- 52
Ei se Suomeen muuttaminen vielä merkittävästi sitä ympäristökuormaa lisää. Se lisää, kun vaurastuu tarpeeksi asuakseen omassa talossa Tuusulassa, missä jokaisella perheenjäsenellä on oma auto.
Olkiukko. En minä ainakaan ole kommunikoinut haluavani erityisesti täyttää mitään maata yhtään kenelläkään, mutta mielestäni ei ole mielekästä estää parempaa elintasoa tai turvallisempaa ympäristöä etsivien ihmisten muuttoa paikkaan, mistä kuvittelevat tämän löytyvän. Samoin oletan, että jonkin ajan kuluttua maailman eri maiden BKT per kärsä on aika lähellä toisiaan riippumatta siitä, missä maanosassa nämä maat sijaitsevat. Minusta on myös erikoinen tapa ajatella, että kansallisvaltio johon satuin syntymään kuuluisi jotenkin muutenkin vain minulle, kuin siltä osin kuin sitä itse suoraan omistan. Ehkä tämä johtuu siitä, että olen elinajastani aika suuren osan jo asunut ulkomailla.
Tilastokeskuksen muuttoliikenumerot ovat puolet tuosta: https://www.tilastokeskus.fi/tup/maahanmuutto/muuttoliike.html. Sinuna iloitsisin maahanmuutosta Suomeen, sillä ikärakenteen ja maahanmuuton vuoksi muuten maan talous olisi jo dyykkaamassa syvälle väkiluvun tikatessa nopeasti alaspäin. Jos taas katsotaan maahanmuuttaneita alkuperämaan mukaan, niin top-5 ovat Neuvostoliitto, Viro, Ruotsi, Irak, ja Venäjä, joten jonkun tilaston kaipaisin myös tuon muslimiosuusarviosi tueksi: https://www.tilastokeskus.fi/tup/maahanmuutto/maahanmuuttajat-vaestossa/ulkomailla-syntyneet.html. En itse usko mihinkään jumalaolentoon, mutten myöskään pidä normimuslimeita sen kummempina ihmisinä kuin kuin mihinkään muuhunkaan uskovia. Jos nyt haluat vetää terroristit tähän, niin täältä voi tarkistaa, miten hyvin länsimaiset turvallisuusorganisaatiot pystyvät iskuja nykyisen torjumaan jo ennenkuin ne tapahtuvat.
Kyllä se hiilijalanjälki nousee moninkertaiseksi, kun matalankehitystason maasta muuttaa ihmisiä korkeankehitystason maahan! Eli, kun suomalaisen hiilijalanjälki on 6 kertainen intialaiseen verrattuna, niin se on keskiarvo suomalaisen kulutuksesta, suomessa on selvä enemmistö matala ja keskituloisia, jotka valtaosin määrittelevät sen hiiljalanjäljen määrän, ylemmät luokat yleisesti (keskimäärin) kuluttavat vielä enemmän, mutta kun ovat suomessa selvä vähemmistö, eivät nosta suomalaisen hiilijalanjäljen kokonaisarvoa kovin paljoa.
Olkiukko -heitostasi sen verran että kaikki mitä täällä kirjoitetaan, ei välttämättä ole tarkoitettu hyökkäykseksi sinua vastaan, vaikka toisaalta ymmärrän että narsistista se saattaakin siltä tuntua.
Maahanmuutosta, niin on taulukoita ja taulukoita ja näistä ihmiset yleensä valitsevat sen omaa ideologiaansa parhaiten tukevan vaihtoehdon.
Ulkomaalaistaustaisten määrä ylitti 400 000 rajan
Tilastokeskuksen mukaan Suomessa asui vuoden 2018 lopussa 402 619 ulkomaalaistaustaista henkilöä, mikä oli 7,3 prosenttia koko väestöstä. Ensimmäisen polven eli ulkomailla syntyneitä ulkomaalaistaustaisia oli 335 414 ja toisen polven eli Suomessa syntyneitä 67 205. Ulkomaalaistaustaisten määrä on kaksinkertaistunut kymmenessä vuodessa.
5000 kilometrin päästä (ja viiden minuutin kuuklauksella) on tietenkin suomen ja euroopan maahanmuuton ongelmien asiantuntija!
Itse tähän aiheeseen olen perehtynyt (niin työni kuin vapaa aikani osalta) viimeisen kymmenen vuoden aikana tuhansien tuntien ajan.
Jos nyt sivuutetaan tässä vaiheessa matujen väkivaltatilastot (jotka ovat täysin kestämättömiä jo aivan lähitulevaisuudessa) ja keskitytään nyt vaikka vain kuluihin.
Venäläiset tosiaankin ovat suomen suurin yksittäinen maturyhmä, ja yksi parhaiten työllistyviä suuria muuttajaryhmiä (yhdessä virolaisten kanssa) ja, ei en jaksa tuhlata kallista aikaani etsimällä joka aiheeseen tilastoa, joten vedän nyt nopeasti ulkomuistista, 2014 venäläisten työllisyysaste oli noin 64% 2018 se oli noin 44%, ja laskee edelleen. Syy tähän on hyvin yksinkertainen, tänne muuttanut venäinen tekee matalapalkka duunia pari vuotta, ja sen jälkeen saa suomen kansalaisuuden, jonka jälkeen jää työttömäksi (koska työttömänä "tienaa" vähintään saman verran), ja tämän työttömäksi jääneen tilalle tulee tietenkin uusi venäläinen ja homma toistuu parin vuoden päästä. Lähi-idästä ja afrikasta pakolais-statuksella tulleiden ei tietenkään tarvitse tehdä päivääkään töitä, vaan heistä valtaosa saa kansalaisuuden muutaman vuoden päästä maahantulosta automaattisesti. Afrikkalaisten ja lähi-itäläisten työllisyysaste pyörii välillä 10-15% Kun katsotaan tänne tulevien määrää, ja täällä jo olevia, niin heidän elättämisensä tulee aika nopeastikin (kanta)suomalaisille mahdottomaksi! Tätäkään sinä et tietenkään sieltä 5000km päästä ymmärrä!
Venäjällä on (lähteistä riippuen) 10-20 miljoonaa muslimia, jotka ovat yksi halukkaismmista ryhmistä suomeen tulijoiksi, jota ei sinäänsä tarvitse ihmetellä, kun venäjällä ei vähemmistöjen olot ole parhaimmasta päästä. Edellä mainitun lisäksi, vaikka venäjältä ja virosta tulee suurimmat maakohtaiset määrät ihmisiä, niin lähi-idässä ja afrikassa on suuri määrä valtioita joista suomeen tulee väkeä, ja kun ne kaikki ynnää yhteen, niin arvio että heitä (eli siis muslimeita) olisi puolet tulijoista, on todennäköisesti oikealla hehtaarilla. Mitään (oikeita) virallisia tilastoja asiasta emme varmasti tule koskaan saamaan.