Mä en ole lukenut tätä ketjua kokonaan, mutta pakko (taas) tuoda omat, arvokkaat ajatukset julki :D
Mä uskon, että jenkkien jotkut tahot ovat jollain tasolla olleet mukana iskuissa. Esimerkiksi rahoittamalla näitä ryhmiä mm. Afganistanissa, suorasti tai epäsuorasti. Ehkä jopa edistämässä iskuun johtanutta ajatuksenkulkua ääriryhmittymien parissa.
Vaikkapa terroristien lentokoulutus Usassa, tuskin ihan sattumaa. Toki on olemassa mahdollisuus, että terroristit olivat sulautuneet yhteiskuntaan ja päässeet koulutuksiin normaaleina pyrkijöinä. Meinasin sanoa kansalaisina, mutta sitä en nyt muista varmaksi.
Pointti on nyt kuitenkin se, että salainen palvelu tietää tuolla kaikenlaista, ja uskon, että tuleva isku on ollut ainakin heidän tiedossaan, ei ehkä päivän tarkasti, mutta kuitenkin. Voisin melkeinpä uskoa, että nukkehallitsija-Bushin taustavoimat ovat nähneet tietyt hyödyt tässä kansan tragediassa, ja kylmästi antaneet sen tapahtua. Kuulostaa rajulta, mutta monissa maissa tapahtuu koko ajan paljon julmempaakin. Sivistyneet maat vierittävät vain syyn hieman-vähemmän-sivivtyneiden maiden harteille
Tosin nuo (minun teoriassani) nähdyt hyödyt kääntyivätkin osittain itseään vastaan, mutta eipä ois eka kerta kun amerikkalaiset lähtee soitellen sotaan. Jotkin tahot ovat kyllä hyötyneet, suurimpana aseteollisuus, mutta poliitikoille kävi huonommin, ainakin heidän maineelleen. Juurikin aseteollisuuden mahtia ja kierojen politiikkojen yhdistelmää ei kannata aliarvioida. Opiumin viljelykin nousi uuteen kukoistukseen Afganistanissa, ja nekin rahat valuvat kansainvälisten suurherrojen taskuun. Joilla taas on huomattavasti enemmän valtaa maailmassa kuin yhdelläkään hallituksella.
Joka tapauksessa, en usko asian olevan niin mustavalkoinen, että [kärjistys]pari rättipäätä vihas jenkkejä ja päätti yks kaks yllättäen pamauttaa lentsikoilla WTC-torneihin.[/kärjistys]
Spekulointia yhtä kaikki, ja voin jo ihan kättelyssä myöntää, että minä tiedän oikeasti ihan yhtä vähän kuin kuka tahansa muukin tavan tallaaja.