Kuten aiemmin sanoin, ihmisen maailmankuvaan joko mahtuu tiettyjen asioiden mahdollisuus tai sitten ei. Jos ei, niin pelkästään mahdollisuus tämän maailmankuvan ulkopuolisiin juttuihin on niin mahdoton, että viha ja iva niitä kohtaan, jotka kykenevät edes harkitsemaan näitä vaihtoehtoja on... no tässäkin threadissa havaittavan tasoista.
Ja joidenkin ihmisten maailmankuvassa kaikki asiat joita ei itse tajua eivät tarkoita salaliittoa. Mielenkiinnosta ja itse jenkeissä tuolloin kanissa olleena aika paljon näitä Sept. 11 teorioita olen lukenut ja niitä oikeita todisteita kun ei vaan ole. Videota videon perään täynnä aika pitkälti samaa kuraa, jossa vedellään kuivia jossain paskalaatuisessa videossa olleesta mustasta pilkusta tai clueless silminnäkijöiden märät housuissa antamista "I think heard an explosion" lausunnoista...
Pari päivää ennen Sept 11:sta oli Losissa 4,7 Richterin määnjäristys. Oltiin porukan kanssa Venice Beachin rantakadulla ostoksilla. Systeri sanois varmaan kysyttäessä "Olin ihan paniikissa kun maa heilui" ja mä sanon "Shortsikaupan myyjällä oli tosi hyvät daisarit" kun en lainkaan huomannut koko maanjäristystä. Paikan päällä olleilta saa 100% luotettavia ja tarkkoja lausuntoja...
Ite en ole vastannut kaikkeen (IMO, tekninen selitys vaikkakin kansankielisesti WTC7:n romahduksesta ei todista mitään kenellekään paitsi ammattilaisille, jotka ovat tottuneet huomioimaan vastaavia pointteja duunissaan JA ovat perehtyneet WTC7:n piirrustuksiin)
Lämpölaajeneminen pitkissä kappaleissa, teräksen lujuuden heikkeneminen kuumentaessa jne. ovat täysin käsittämättömiä asioita jossei ole WTC:n piirrustuksia lukenut rakennusinsinööri? Musta nuo on suht. triviaaleja asioita (olin varmaan 6 v. kun vääntelin takassa kuumennettua makkaratikkua), jotka ovat läsnä ihan jokapäiväisessä elämässä ja asiantuntijan selittämänä ja sopiviksi paloiksi pilkkomana noiden avulla suht. maallikkokin ymmärtää monimutkaisia tapahtumaketjuja.
, kuten joku huomauttikin, mutta loppupeleissä dialogin tappavaa kommentointia on tullut vain näiltä edellä kuvatun tyyppisiltä ihmsiltä.
Ei uskalleta kysyä mitään, haukutaan vain. Jos mun mielipiteissä joku mättää niin perkele kommentoikaa sitä mielipidettä.
T2 ei myöskään mielestäni ole tehnyt muuta kuin kysynyt ja kyseenalaistanut ja silti olkinukkeja tulee ovista ja ikkunoista. Ihanku tässä edustettais kaikkia maailman paskateorioita vain sillä perusteella, että kyseenalaistetaan asioita. Hienosti te (u know who u r) vedätte.
"Dialogi" menee jotakuinkin näin
Foliolätsä: Mitään todisteita ei ole esitetty sen suhteen että WTC7 olisi voinut romahtaa tulipalon takia!!!
Epähuru: Linkittää ison kasan varsin kansantajuista tietoa vaakasuuntaisten pitkien tukirakenteiden lämpölaajenemisesta ja niiden vaikutuksesta ulkokuoreen jne.
Foliolätsä: Mut ainakaan tutkimustietoa ei ole esitetty tukemaan sitä, että Pentagoniin olisi törmännyt lentokone!!! Ja lenskan olisi pitänyt tehdä mahdottomia mutkia ja se olisi vaatinut yliluonnollisia kykyjä.
Epähuru: Linkittää 3D-mallin ja tutkimusraportin törmäyksestä, jokä matsää täydellisesti uutiskuviin sekä laskelman 757:n kääntösäteistä/G-voimien kestosta jne...
Foliolätsä: Mut sit olis vielä tää Roswellin juttu...
Ja teorioita vailla todisteita tulee loputtomasti ihan niin kauan kuin niitä jaksaa ampua alas.
Kaikki mielipiteet kun eivät ole yhtä arvokkaita kun puhutaan kovista tieteistä; jos puhutaan auringonlaskun kauneudesta tai siitä kenen muksu on kaunein ne ehkä ovat, mutta suureilla mitattavista kovista tieteistä puhuttaessa ei todellakaan ole. Tällä alueella iso kasa ihmisten mielipiteistä/luuloista on totaalista paskaa, koska ihmiset eivät ymmärrä etteivät heidän väitteensä/kuvitelmansa kohtaa millään tavalla esim. ihan perusfysiikan lainalaisuuksien kanssa. Pidetään mahdollista mahdottomana ja päinvastoin. Tieteitä yhtään ymmärtävälle joistain näistä jutuista tulee aika äkkiä mieleen Wincapitan ahtopainemittari ("Hannu sanoi että näin on hyvä"), ei sille vaan voi mitään.
Linkitämpä vielä yhden artikkelin otsikolla The Psychology of Conspiracy Theories
http://www.world-mysteries.com/newgw/gw_rmd1.htm
Hyvää tarinaa siitä mistä nämä salaliittoteoriat saavat alkunsa ja loputtoman polttoaineensa "kyseenalaistamiseen". Loppukaneettikin on loistava "And, no, I’m not part of some conspiracy against conspiracy theories."