Dokumentti WTC iskuista yms.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja samout
  • Aloitettu Aloitettu
Paha mennä korjaamaan jos et näytä niitä laskujasi. Kerrohan, mitä yrität todistaa? Sen vai, että tietty määrä termiittiä pystyy heikentämään palkkeja sen verran että ne romahtavat tietyssä ajassa?

Otitko mm. sen huomioon että teräksen lämpökapasiteetti muuttuu lämpötilan muuttuessa?

En taida enää itsekään tietää mitä yritän todistaa. Luultavasti sen, että oikein sijoitetulla ja eristetyllä termiittipanoksella voisi saada heikennystä teräspalkkiin. Ja laskussa käytin tietysti aineen ominaislämpökapasiteettia, joka ottaa jo valmiiksi huomioon lämpötilan muutoksen aiheuttaman lämpökapasiteetin muuttumisen. Siis c=(1/m)*(delta Q/delta T). Muita virheitä voi toki olla. Kyllä kai sun pitäisi se itsekin osata päätellä mitä yhtälöitä tarvitaan. Jos et niin voi voi...

Niin, ja teräs ei ole hyvä lämmönjohde. On hyvin todennäköistä että teräspalkin ympärille kääritty termiitti ei saavuta kovin hyvää lämmönjohtumisen hyötysuhdetta.

Hyötysuhteessa on enemmän kysymys saadaanko lämpö eristettyä ja kohdistettua oikein. Eikä sitä palkkia (siis yhtä) metritolkulla tarvi kuumentaa jotta rakennuksen oma paino saa sen vääntymään. Varsinkaan kun liikutaan lähellä sulamispistettä.

Oletko koskaan istahtanut saunanlauteille, jotka on päältä naulattu ja sattunut istahtamaan naulan kannan päälle. Ihme homma, että se kanta polttaa persiin, mutta lauteen puu ei vaikka ovat täsmälleen samassa lämpötilassa. (huonoakin huonompi vertaus)

Toisaalta siinä yhdessä alex jonesin dokkarissa väitettiin kivenkovaan että termiittiä käytettäisiin purkutoimissa, mutta en itse ole tästä löytänyt mitään aineistoa, joten taisi olla :anssi:

Ja jotta se tulisi kaikille selväksi: En usko näihin salaliittoteoriohin, mutta en myöskään julistaudu virallisen selityksen järkähtämättömäksi kannattajaksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kommenttien irroittaminen asiayhteydestä, tuo salaliittohörhöjen vanhin vedätyskikka.

Älä ny viitti aikunen ihminen. Jos luulet hörhöjen olevan ainoita, jotka kikkailevat, olet hörhömpi kuin he. Ja älä oo huolissas totuuden puolustajan kohtalosta, se sama kohtalo on kaikilla totuuden torvilla. Itse katson faktat, teen omia päätelmiä ja siten muokkaan oman totuuden, sillä niin olen kokenut olevan parasta.

:lol2: On se nyt perkele kumma, kun ensin itketään tieteellisten faktojen perään ja kun pari lätkäisee pöytään niin sitten se on tuubaa. Nimiä ei tässä tarvi mainita, koska jos kysyt keneltä tahansa alan asiantuntijalta niin saat samat vastaukset, sillä ovat ihan perusfysiikkaa.

Nyt pudotit mut jo ihan täysin. Mistä oikein puhut? Mitä tieteellisiä faktoja olet lätkäissyt pöytään? Jos meinaat tuota termiittiasiaa niin en ota laskuihisi kantaa. En jaksa googlettaa paljonko termiittireaktiossa vapautuu lämpöä etc. Mutta quottaan omaa quoteani tähän, josko oma kantani selvenisi sinulle:
Therefore, while a thermite reaction can cut through large steel columns, many thousands of pounds of thermite would need to have been placed inconspicuously ahead of time, remotely ignited, and somehow held in direct contact with the surface of hundreds of massive structural components to weaken the building. This makes it an unlikely substance for achieving a controlled demolition.

Tässä mennään jo mielipiteen puolelle, mutta olen NISTin kanssa samaa mieltä: vaikuttaa erittäin epätodennäköiseltä että satoihin teräspalkkeihin olisi asetettu etukäteen termiittiä, joka olisi myöhemmin laukaistu jollain systeemillä aikaansaaden hallitun rakennuksen romahtamisen.

Älä ny viitti aikunen ihminen. Jos luulet hörhöjen olevan ainoita, jotka kikkailevat, olet hörhömpi kuin he. Ja älä oo huolissas totuuden puolustajan kohtalosta, se sama kohtalo on kaikilla totuuden torvilla. Itse katson faktat, teen omia päätelmiä ja siten muokkaan oman totuuden, sillä niin olen kokenut olevan parasta.

Jos yrität väittää että puolustelen sitä "virallista totuutta" josta kaikki täällä vouhottavat, niin voisit lukea tätä ketjua vähän enemmän. Mä olen nimenomaan sanonut etten todellakaan edes tiedä mikä on "virallinen totuus". Tiedän vain mitä on tapahtunut sen perusteella mitä informaatiota tapahtuneesta minulle on välittynyt, mm. median ja erilaisten nettisivujen kautta.

Kyllä on uskomattoman pitkä threadi vääntöä ihan turhasta. Ihan huvittava toisaalta, kun on tullut luettua nämä samat jutut jo aikoja sitten alt.conspiracy tyylisissä uutisryhmissä.

Antaa hörhöjen uskoa salaliittoteorioihinsa ja viitata kaikenlaisiin loosechange dokumentteihin ja alex jonesiin joiden mukaan WTC räjäytettiin. Kas kun ette tuo David Ickeä esille? Mikään todistelu tai todellisuuteen pohjautuva perustelu ei käännä heidän mieltään yhtään sen enempää kuin UFO-uskovaisten tapauksessa. Itseasiassa ihan sama kuin väittelisi uskovaisten kanssa. Viihdettä parhaimmillaan, tuskaa ihmisen tyhmyyden vuoksi pahimmillaan.

En taida enää itsekään tietää mitä yritän todistaa. Luultavasti sen, että oikein sijoitetulla ja eristetyllä termiittipanoksella voisi saada heikennystä teräspalkkiin. Ja laskussa käytin tietysti aineen ominaislämpökapasiteettia, joka ottaa jo valmiiksi huomioon lämpötilan muutoksen aiheuttaman lämpökapasiteetin muuttumisen. Siis c=(1/m)*(delta Q/delta T). Muita virheitä voi toki olla. Kyllä kai sun pitäisi se itsekin osata päätellä mitä yhtälöitä tarvitaan. Jos et niin voi voi...

Jep, uskon kyllä että pystyt laskemaan termiittiräjähdykseen liittyviä lämpölaskuja. Mutta sitä motivaatiota mä yritin kysellä.

Jokuhan voi väittää jonkun toisen teorian romahduttamisesta, esimerkiksi sellaisen että Bush ja kumppanit olivat kymmenen vuoden ajan vaivihkaa käyneet korvaamassa teräspalkkien palasia muovilla joka näyttää teräkseltä. Tai jotain muuta yhtä älytöntä. Todennäköisin syy kuitenkin yleensä voittaa, ja sehän on tässä tapauksessa kiistatta rakenteelliset vauriot yhdessä tulipalon kuumuuden aiheuttaman teräksen vahvuuden heikkenemisen kanssa.

Syitä tornien romahtamiselle voi olla lukemattomia. Joku niistä on kuitenkin kaikkia muita ehdottomasti dominoiva, KUN otetaan huomioon kaikki muu informaatio mikä tästä koko tapahtumasta on saatavilla. Jos joku pystyy osoittamaan esimerkiksi että United 93 ammuttiin alas, niin silloin yksi näistä salaliittosyistä liittyen tornien romahtamiseen saattaa nousta vähän lähemmäs sitä dominoivaa syytä. Jos löytyy toinen todiste, esimerkiksi että Pentagoniin ammuttiin ohjus, niin tornien romahtamiseen liittyvä salaliittosyy saattaa nousta jo aika merkittäväksi. Toivottavasti joku ymmärtää mitä tällä ajan takaa.

Hyötysuhteessa on enemmän kysymys saadaanko lämpö eristettyä ja kohdistettua oikein. Eikä sitä palkkia (siis yhtä) metritolkulla tarvi kuumentaa jotta rakennuksen oma paino saa sen vääntymään. Varsinkaan kun liikutaan lähellä sulamispistettä.

Oletko koskaan istahtanut saunanlauteille, jotka on päältä naulattu ja sattunut istahtamaan naulan kannan päälle. Ihme homma, että se kanta polttaa persiin, mutta lauteen puu ei vaikka ovat täsmälleen samassa lämpötilassa. (huonoakin huonompi vertaus)

En ole istahtanut saunanlauteille, koska käyttämissäni saunoissa naulat laitetaan alapuolelta juuri tuosta syystä :)

Mutta siis tuo hyötysuhdehan on sen takia heikko että kaikki termiitin synnyttämä lämpö ei välity teräspalkkiin. Jos sitä ei ota huomioon, tulee noista lämpölaskuista aika rankasti virheellisiä. Jos väittää että termiitin asentajat ovat ottaneet tuon lämmön kohdistamisen huomioon, niin siinä tulee taas takapakkia sen salaliiton teknisen toteutuksen kannalta.

Tuolla 911myths:eissä on aika hyvin esitetty vastaväitteitä jonkun fyysikon termiittilaskelmille, sieltä kannattaa kaivaa lisätietoa jos haluaa. Mun mielestäni ei ole järkeä spekuloida täällä termiitillä, koska siinä tehdään se perustavanlaatuinen virhe että yksi asia otetaan pois kokonaisuudesta ja tutkitaan sitä erillisenä. Jos joku pystyy todistamaan että sinne Pentagoniin lensi ohjus, niin ehkä sitten termiitillä kannattaa spekuloida taas.

Antaa hörhöjen uskoa salaliittoteorioihinsa ja viitata kaikenlaisiin loosechange dokumentteihin ja alex jonesiin joiden mukaan WTC räjäytettiin.

Jep, näin voi ajatella. Mutta toisaalta tämähän on virheellistä informaatiota, joka voi suuressa mittakaavassa olla haitallista esimerkiksi ihmisen mielenterveydelle tai yhteiskuntarauhalle. Mä pidän ihan mielekkäänä sitä että virheitä ja valheita yritetään oikoa, oli niiden levittäjät sitten kuinka sairaita tahansa.

Antaa hörhöjen uskoa salaliittoteorioihinsa ja viitata kaikenlaisiin loosechange dokumentteihin ja alex jonesiin joiden mukaan WTC räjäytettiin. Kas kun ette tuo David Ickeä esille?

Ehkei kannata puhua Alex Jonesista ja David Ickesta samassa lauseessa. Icke uskoo, että planeettaa hallitsevat ovat liskoja, kun taas Alex Jonesilla on faktaa väitteidensä tueksi. Turha yrittää niputtaa kaikkia epäilijöitä samaan nippuun, vaikka se näkemykseenne varmasti hyvin sopiikin.

Huvittavaa tuossa äskeisessä YLE:n silminnäkijä -dokumentissa oli, että toimittaja Kari Mokko puhui useaan otteessen "virallisesta salaliittoteoriasta". :)

Ehkei kannata puhua Alex Jonesista ja David Ickesta samassa lauseessa. Icke uskoo, että planeettaa hallitsevat ovat liskoja, kun taas Alex Jonesilla on faktaa väitteidensä tueksi. Turha yrittää niputtaa kaikkia epäilijöitä samaan nippuun, vaikka se näkemykseenne varmasti hyvin sopiikin.

Oliko Alex Jones se kaveri joka tuossa dokumentissa väitti tornien tulleen 6,5 sekunnissa alas, ja että teräksen olisi pitänyt saavuttaa 1500 asteen lämpötila jotta "virallinen" teoria voisi pitää paikkansa? Jos näin oli niin kyllä se äijä melkoinen hörhö on, menee vielä telkkarissa sanomaan tuollaista paskaa :D

Ihan hyvä dogumentti tuo oli. Se historian tutkija sanoi selvästi sen mitä ajattelinkin miksi joillakin on niin polttava tarve tukahduttaa puheet salaliitoista: sehän voisi olla vaaraksi demokratian toimimiselle jos ihmisille valkenisi laajemmassa mitassa että päättäjät voivatkin valehdella kansalaisille. Varmaan sen takia jotkut täällä niin intohimoisesti meuhkaavatkin - aikovat vissiin poliittisiksi broilereiksi?? Muuten kaveri oli aika pää perseessä kun sanoi että salaliitoista puhutaan niin kauan kuin niillä tehdään rahaa. Aika vitun rajoittunutta ajattelua akateemikolta joka on sentään vapaa ottamaan huomioon kaikki mahdolliset syyt miksi salaliitoistakin voidaan puhua.

Huvittavaa tuossa äskeisessä YLE:n silminnäkijä -dokumentissa oli, että toimittaja Kari Mokko puhui useaan otteessen "virallisesta salaliittoteoriasta". :)

Perhana, meni ohi tuo dokkari. Mihinkäs päätelmään silminnäkijä tuli? Eli uskooko jenkkien itse järjestäneen koko touhun vai pitikö todennäköisempänä terroristien ihan oma-alotteisesti tehneen sen?

Ihan hyvä dogumentti tuo oli. Se historian tutkija sanoi selvästi sen mitä ajattelinkin miksi joillakin on niin polttava tarve tukahduttaa puheet salaliitoista: sehän voisi olla vaaraksi demokratian toimimiselle jos ihmisille valkenisi laajemmassa mitassa että päättäjät voivatkin valehdella kansalaisille.

Mutta kun sitä demokratian toimimista tässä tapauksessa haittaa valheellinen ja virheellinen informaatio tapahtumien kulusta, eli salaliittoteoriat, jotka syöpyvät ihmisten mieliin ja saavat epäilemään vallankäyttäjiä täysin aiheetta. Siksi se on niin vahingollista.

Perhana, meni ohi tuo dokkari. Mihinkäs päätelmään silminnäkijä tuli? Eli uskooko jenkkien itse järjestäneen koko touhun vai pitikö todennäköisempänä terroristien ihan oma-alotteisesti tehneen sen?

Siis siinä dokumentissa ei ollut tarkoitus esittää salaliittoteorioita uskottavina vaihtoehtoina, vaan nimenomaan tarkastella tätä salaliitto-ilmiötä. Kyllähän nyt kaiken lähtökohta uskottavissa medioissa, niinkuin YLE, ja dokumentissa haastatellut Washington Post ym., on että salaliittoteoriat ovat satua.

Mä pidän ihan mielekkäänä sitä että virheitä ja valheita yritetään oikoa, oli niiden levittäjät sitten kuinka sairaita tahansa.

Tässä kyllä komppaan sua ja niinku tuossa dokkarissa Kari Mokko sano "Kun salaliittoteorioitsija puhuu, vastuu siirtyy kuulijalle". Tämän pitäisi toteutua riippumatta puhujasta. Nyt kun noita näki muutaman lisää, niin alkoi vähän rassaamaan se puhetyyli ja kuinka niistä tuli mieleen peruspoliitikon käyttämä kieli tai joku kaupparatsu. (harmi sinänsä kun olivat ne dokkarit hyviä ajantappokeinoja) "Hallitus ei kerro totuutta, mutta minä kerron... tässä kirjassani only fortynine ninetyfive." Tuntuu siltä, että kaikki osapuolet pyrkivät ottamaan kaiken irti tapahtuneesta. Repesin kyllä vähän kun se mikälie heppu tokas hörhöjen nimittämisen hörhöiksi olevan heidän olemassaolon kieltämistä.

Oot muuten oikeessa tuon teknisen toteutuksenkin suhteen ja siksipä quottaan itseäni (ja tämä myös D.Yatesille):
Ja jotta se tulisi kaikille selväksi: En usko näihin salaliittoteoriohin, mutta en myöskään julistaudu virallisen selityksen järkähtämättömäksi kannattajaksi.
Sä vaan yhdessä postauksessa sanoit ettet uskonut, että totuuden puolustamisesta tulisi itsemurha. Ja siitä on niin kauan kun luin koko threadin läpi ettei mulla ole mitään mahdollisuuksia muistaa mitä olet joskus aiemmin sanonu. Jos mulla on ollu väärä käsitys sun uskomuksista niin sori vaan. Erilaisilla skenarioilla leikkiminen on mun mielestä vaan aika mielenkiintoista ja siksi pyrin pitämään mieleni avoinna.

D.Yates: Tarkotin niitä muita (meteoriitti...) systeemejä. Ne oli lähinnä tarkoitettu jonkinasteiseksi vastavinoiluksi (hah enpä ole tollasta termiä ennen käyttäny) raejuustolle. Huonolla menestyksellä näen ma.

Tästä aiheesta kyllä voi kiistellä vaikka maailman tappiin saakka, eikä selvyyttä saada sen enempää. Taidankin nyt lopettaa tähän threadiin kommentoimisen kannattamattomana.

sehän voisi olla vaaraksi demokratian toimimiselle jos ihmisille valkenisi laajemmassa mitassa että päättäjät voivatkin valehdella kansalaisille.

Sehän on selvä homma että päättäjät valehtelevatkin kansalaisille mitä erityisimmistä syistä. Kaikkihan tämän tiedostaa. Katsotaan vaikka pakolaispolitiikkaa.
Tässä asiassa ei ole kyse siitä, vaan salaliittoteorian faktojen puutteesta. Heti kun löytyy varmaa aineistoa siitä että pentagoniin osui ohjus niin olen valmis uskomaan salaliittoteorian. Tai kun löydämme kaksi WTC-torneihin lentänyttä jenkkiä, jotka uhrasivat henkensä isänmaansa öljyntuotannon turvaamiseksi itsemurhaiskulla samalla surmaten omia kansalaisiaan.

Jos salaliittoteoriana pidetään sitä että jenkkien hallitus tiesi mahdollisesta terroristiuhasta kiinnittämättä siihen riittävästi huomiota, sitä pidän mahdollisena.

Tai kun löydämme kaksi WTC-torneihin lentänyttä jenkkiä, jotka uhrasivat henkensä isänmaansa öljyntuotannon turvaamiseksi itsemurhaiskulla samalla surmaten omia kansalaisiaan.

No ei sulla kovat vaatimukset olekaan. ;)

Entä jos joku korkea-arvoinen henkilö tulee julkisuuteen ja tunnustaa osallisuutensa?

Sä vaan yhdessä postauksessa sanoit ettet uskonut, että totuuden puolustamisesta tulisi itsemurha. Ja siitä on niin kauan kun luin koko threadin läpi ettei mulla ole mitään mahdollisuuksia muistaa mitä olet joskus aiemmin sanonu. Jos mulla on ollu väärä käsitys sun uskomuksista niin sori vaan. Erilaisilla skenarioilla leikkiminen on mun mielestä vaan aika mielenkiintoista ja siksi pyrin pitämään mieleni avoinna.

Tokihan se on mielenkiintoista ajatella mitä kaikkea on tai olisi voinut tapahtua, mutta noihin skenaarioihin pitää liittää mukaan terveen ajattelukyvyn osoittamat todennäköisyydet.

Sen lisäksi mua hiukan puistattaa että jengi leikkii tällaisella tapahtumalla, oikeastaan aika paljonkin. Olen useasti lueskellut mm. Cantor-Fitzgerald-nimisen investointipankin kotisivuilta noita kuolleiden työntekijöiden muistokirjoituksia. Ne menettivät 658 työntekijäänsä, siis yksi firma; enemmän kuin ruotsalaisia kuoli tsunamissa. Ihan vapaasti voitte "syyttää" mua jenkki-faniksi tai miksi vaan, mutta tässä vaan yksi esimerkki joka antaa vähän vatsanpohjasta kouraisevaa perspektiiviä tuon tapahtuman inhimilliselle komponentille. Eli suomeksi sanottuna :itku:

No ei sulla kovat vaatimukset olekaan. ;)

Entä jos joku korkea-arvoinen henkilö tulee julkisuuteen ja tunnustaa osallisuutensa?

Kenties ne oli kauko-ohjattuja lennokkeja vai mitä tarkoitat? Ymmärrätkö nyt laisinkaan uskonnon vaikutusta yleensäkin itsemurhaiskuihin, yksittäiset sekopäiset myyrmannin pommittajat voidaan tässä vaiheessa jättää huomiotta.

Jos GW Bush myöntää teon useamman arvostetun psykiatrin todettua tämän täysijärkiseksi, ja muutaman hänen lähimmäisensä allekirjoitettua todistuksen niin kyllä uskon.

jantunen7...ei mitään... kuolleita jos ovat ne amerikkalaiset niin ei taida enää löytyä tai sitten tunnustusta saada.

Jatkakaa.

jantunen7...ei mitään... kuolleita jos ovat ne amerikkalaiset niin ei taida enää löytyä tai sitten tunnustusta saada.

Jatkakaa.

Ok, eli siis haluat vaan jostain syystä uskoa mitä jännittävämpiin salaliittoteorioihin ilman sen kummempia järjellisiä perusteita. No eipä siinä mitään, jos se tuottaa tyydytystä niin miksipä ei, eihän siinä mitään väärää ole.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom