Doggcrapp Training System

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen kuullut, että DC:hen kuuluis joku diettikin. Salin vaaka ja pukkarissa tehty vatsan nipisteleminen avasi silmäni, nyt on dietin paikka. Eli jos tähän DC:hen kuuluu joku dietti voisiko joku linkittää sivun mistä löytyisi tietoa, tai ehkä jopa kertoa pääpiirteet tässä. Jos dietti on yhtä toimiva kuin treeniohjelma niin luulisi läskin lähtevän läskistä.

Olen nyt sen verran väsynyt, etten jaksa lähteä hakemaan suoraa quotea intensemusclesta tai muualta, mutta kyllä mun käsittääkseni noiden kruisailujen jälkeen tulisi jatkaa nimenomaan progressioperiaatteen mukaisilla painoilla. Itse olen ainakin kokenut kruisailujen jälkeen olevani hyvin palautunut, jonka johdosta voimatasotkin ovat korkealla ja toistoja tulee hyvin.
Minäkin olen tosiaan nyt clusterfuck-DoggCrappilla jonku aikaa treenannu (vaikka kynäniska olenkin, päätinpä silti kokeilla isojen poikien treenisysteemiä), toinen blasti nyt puolessa välissä, ja päätin että cruisen jälkeen lisään suoraa isommat painot ku blastin aloitan ja hyvinhän se meni, joka liikkeessä tuli tavoitetoistot.. Voi tosin olla että seuraavan kerran cruisen jälkeen ku blastin alotan nii teen samoilla painoilla ku edellisessä kovassa treenissä, pitää sitten katella että miten kehitys jatkuu.

On muuten aivan älytöntä miten sarjapainot nousee DC:llä treenatessa. Isoissa pääliikkeissä ku lisää sen 2,5kg treeniin nii menee vähintään samat toistot ku edellisellä kerralla pienemmillä painoilla (paitsi leuanvedossa meinaa sarjapituudet vähä lyhentyä, sitä olenkin treenannut siihen malliin että kehitys alkaakin tässä vaiheessa olla hidasta). Hauiskäännössä ym. pienemmissä nylpytyksissäki sarjapainot on noussu aika hyvin.

Painokin on noussut ihan kohtalaisesti.. Carb cut-offia en tee ku sen työlästä on muutenki nostaa painoa.. Nyt menee melkein 4000 kaloria parhaimpina päivinä ja proteiinigrammat väliltä 200-300, huono olen syömään, tuntuu ettei parempaan pysty.. Aerobista ei tule tehtyä ku kerran viikossa, varmaan viimestään ens kuussa tuplaan määrän ku intti lähestyy. Varmaan tammikuussa rupean lyhyehkölle dieetille että huhtikuussa mahtuisin super max onessa alle 75-kiloisiin nii sitten vois vaihtaa jonku sortin voimatreeniin, kiva ois tietää että mimmosia rautoja nyt nousee ku lyhyttä sarjaa ei ole tullut tehtyä juurikaan sitten ekan treenivuoden penkkipelleilyn..

Tuon carb cut-offin ja vähäisen aerobisen lisäksi mulla poikkeaa "oikeasta" DC:stä sen verran tämä että selän treenaan ennen rintaa, olkapäitä ja ojentajia ku tämän oon kokenu hyväksi priorisointikeinoksi. Leuanvedon super max one olis nimittäin tähtäimessä keväällä.

Tuon carb cut-offin ja vähäisen aerobisen lisäksi mulla poikkeaa "oikeasta" DC:stä sen verran tämä että selän treenaan ennen rintaa, olkapäitä ja ojentajia ku tämän oon kokenu hyväksi priorisointikeinoksi. Leuanvedon super max one olis nimittäin tähtäimessä keväällä.

Hmm, mitä liikkeitä teet selän paksuudelle, jos sulla riittää sen jälkeen vielä puhtia painaa täysillä noi työntävät lihakset? Ite en kyllä jaksais esim. dc-tyylin maastavedon jälkeen enää samoilla tehoilla vinopenkata. Toisaalta, jos prioriteetti on selän treenamisessa niin ei kai siinä mitään :)

Kulmasoutua tangolla, maastavetoa ja alataljaa teen. Voi olla että alataljan vaihdan käsipainokulmasoutuun kunhan tuonne salille tulee isommat käsipainot. Yllättävän hyvin on paukkuja riittäny mutta tuntuu että jos toisin päin tekee nii ei tule mitään.. Ja itseasiassa tuntuu että yläkropan työntävät lihakset kehittyy ihan kohtalaisen hyvin pitkästä aikaa :P

Kerran on kyllä käyny niin ettei maven jälkeen jaksanu tehä mitään muuta ku paskan vinopenkkisetin, oli voimat niin loppu..

Nonii. Päivitellääs vähän miten on DC toiminut.
Hack kyykkyssä käytettävät painot melkeen tuplaantunu 40-75kg kyseessä kelkkahack
Vinopenkkiin 60-85 toistot kympin pintaan
Scott hauiskääntöön 32-45 toistot 12-9
Smith pystypunnerrukseen 50-65 toistot n oin kymmenen
Kyykkyyn 90-120 toistot helppo 10-7
Ranskalaiseen punnerrukseen 32-42 toistot 13-12
Vastaote penkkipunnerukseen 50-70 toistot 17-14
Selkäliikkeissä ei yhtä mainittavaa kehitystä ja myötäoteleuat ja vastaote kulmasoutu pitää vaihtaa muihin liikkeisiin, kun progressioon ei enää päästy.
Ja tulokset ovat nousseet noin paljon kaikki failureen alusta asti niin kuin pitääkin. Voin kyllä suositella ohjelmaa.
Niin ja DC:tä tehty vajaa 3kk.
Nuolta en viivojen perään osannut laittaa, mutta kai sen noinkin ymmärtää.

Laita mieluummin niin, että esim. 80kg -> 110kg, niin nähdään millaista se kehitys todellisuudessa on ollut. Toi kun ei vielä itsessään hirveästi kerro.

e. toistot myös.

Selkäliikkeissä ei yhtä mainittavaa kehitystä ja myötäoteleuat ja vastaote kulmasoutu pitää vaihtaa muihin liikkeisiin, kun progressioon ei enää päästy.
Ja tulokset ovat nousseet noin paljon kaikki failureen alusta asti niin kuin pitääkin. Voin kyllä suositella ohjelmaa.
Niin ja DC:tä tehty vajaa 3kk.
Nuolta en viivojen perään osannut laittaa, mutta kai sen noinkin ymmärtää.

Hienoa kehitystä :thumbs:

Niinhän se kuuluukin tehdä, että kun jossain liikkeessä tulee seinä vastaan, niin uutta tilalle. On liikkeitä joissa pystyy kehittymään puoli vuotta putkeen, kun taas jonkun muun liikkeen joutuu vaihtamaan jo heti 1kk jälkeen. Tosin pitäisi pyrkiä löytämään sellaisia liikkeitä joissa saa kehitystä mahdollisimman pitkään. Minullakin omalla kohdalla suurin ongelma on aina ollut löytää dc:ssä sopivia selkäliikkeitä (paksuus), joissa saisi tuntuman ja tekniikan säilytettyä samana, mutta rautaa lisää. T-tankosoutu ja räkki-mave (eli mave juuri polven alapuolelta pukeilta tai räkissä) ovat aina olleet parhaat tähän tarkoitukseen. Samoin leuanvedot ovat sellaisia liikkeitä (selkä leveys), joissa en oikein ikinä ole onnistunut dc:llä saamaa kehitystä aikaseksi. Tuntuu, että leveysliikkeiksi ylätaljavedot erilaisilla kahvoilla/tangoilla ja ylävipuvarsilaitteet sopivat paremmin... leuanvedoista ainoa joka tuntui hyvin toimivan on räkki-leuat leveällä otteella (http://www.youtube.com/watch?v=vM-b4qOOWsE&feature=related).

Nuoli tulee Z-kirjaimen vasemmalla puolella olevasta näppäimestä ;)

Joo olen samaa mieltä, että voisi sanoa kehityksen olevan päätä huimaavaa.
Tänään sain vähän opetusta maven tekemiseen, kun ennen olen vetänyt oikestaan kokonaan selällä niin nyt osaan käyttää vähän jalkojakin siinä samalla.
Tuntui kyllä ihan erilaiselta vetää ja oli vähän fiilis, että nyt alkaa tässäkin jo rauta liikkumaan.
Korvaaviksi liikkeiksi olen ajatellut semmoista ylä- ja alataljan sekoitusta. Olen tehnyt liikettä ennenkin ja siinä saa latsit runtua kyllä hyvin.
Kulmasoudulle olen taas meinannut semmoista soutua mikä alkaa maasta ja selkä on lattian suuntaisesti. Nimeä en nyt muista, mutta kaikki varmaan tietää mitä tarkoitan.
Varsinaisen työsarjan jälkeen olen nyt viimeiset 2 viikkoa tehnyt semmoisia ns. viimeistelyjä esim ranskalaista punnerrusta pelkällä tangolla ja muitakin liikkeittä pitkiä sarjoja, että saadaan kunnon pumppi muttei kuitenkaan mitään uupumusta tai failurea vaan semmoista pumppailua ja olen kokenut tämän ainakin itselleni hyväksi lisäksi DC:hen. Lihat ovat ainakin olleet kipeämmät ja tuntuu, että selkä olisi nyt ihan lähiaikoina, sen jälkeen kun aloin tekemään reenin lopuksi pulloveria pienillä painoilla, kasvanut ja leventynyt. Kyseessä saattaa kyllä olla ihan illuusio.
Painojen ohella lihaksetkin ovat kasvaneet mielestäni kiittettävästi. Ainakin on tullut semmoista palautetta mm. porukoilta sukulaisilta ja monilta tutuilta. Esim hirvijahdissa ammuttiin hirvi aikamoiseen pöpelikköön niin äijä ketä en oikestaan tunne enkä ole nähnyt muutakuin jahdissa sanoi "X on niin riski äijä että kantaa hirven vaikka yksin."
Lisäksi tänään kun käytiin ostamassa uusia suksisauvoja kun entinen oli mennyt poikki niin tuttu myyjä joka on ollut joskus samaan aikaan salilla sanoi "Ei mikään ihme jos noilla voimilla ne suksisauvat katkeaakin."
Tulee kyllä helvetin hyvä mieli noista positiivisista palautteista.

Ihan levytankosoutu on kyseisen liikkeen nimi.

Noi viimeistelysarjat kannattaa jättää suosiolla pois tai jatkossa ei voi enää puhua DC:stä. Jos rasitus ei riitä, niin tee restpauseja, ja jos ei vielä sittenkään niin staattisia pitoja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Reenailen pääosin yksin lukuun ottamatta yhtä salikertaa viikossa niin staattiset pidot olisi imo aika hankala toteuttaa. Pitää kyllä noita rest-pauseja kokeilla, olin oikeastaan ihan unohtanut ne kun alkuun niitä ei suositeltu, mutta nyt voisi olla niiden aika ainakin joissain liikkeissä.

Reenasin tämän viikon yhdellä toisella ohjelmalla tarkoituksena dietata samalla. Dc treeniin tottuneena velocity dietin treeni ei vain tuntunut hyvältä. Päätin vaihtaa takaisin DC:hen.
DC:estä on tullut taukoa 2vko flunssan ja muu räpellyksen takia. Tänään kävin tekemässä käsiä ja alkoi vähän pelottamaan kun ei mennytkään yhtähyvin kuin pari vko sitten - että pitääkö sitä vaihtaa joitain liikkeitä. Toivotaan, että tulisi edes samat toistot kun ensiviikolla taas aloitan.
Mittailin tänään vähän eri ruumiin ulokkeiden paksuutta ja yllätys oli melkoinen, miten mm. reidet ja rinnanympärys olivat kasvaneet.
Reiteen on tullut syksystä senttejä lisää 7. 64->71
Yllätys oli melkoinen kun huomasin, ettei maha ollut kasvanut mittanauhan mukaan yhtään syksyn aikana, JESS.
Rinnanympärys on 118cm tähänkin tullut monta senttiä lisää.
Olkavarsi - oma murheenkryynini, kasvua ei meinaa tulla oikein millään, junnannut kohta vuoden suunnilteen samassa, vaikka voimat on melkeen tuplaantunu.
Tuntuu omasta mielestä vähän vittumaiselta, kun penkkipunnerrus on kuitenkin jossain 120 lukemilla ja hanska on pumpissa 38cm, voi vittu!!
DC on kyllä pirun hyvä treenimetodi ja en voi muutakuin kehua. Suosittelen kaikille, jotka harkitsevat aloittamista.

Kaikki kunnia ja kiitos kehityksestä Vstaotteelle, jonka "ansiosta" aloitin DC treenin.

Joo, muun muassa Hulkkihan on moneen otteeseen todennut 2-jakoisen ohjelman olevan "heikosti" soveltuva jalkadominanteille. Tämä nyt siis liittyen tuohon edelliseen viestiin, vaikka siinä ei varsinaisesti jalkadominantista mainittukaan. Myös itsellä dc:ssä hanskat tuntuivat olevan se osasto, joka jäi vähän jälkeen. Tai siis täsmennettäköön, että hauis oli se murheenkryyni. Ojentajathan tuossa ottaa komiasti hittiä ja kyllä ne hyvin kehittyvätkin. DC on kuitenkin (ainakin omalla kohdalla) ehdottomasti eniten kehitystä tuova ohjelma, eli sillä pääasiassa mennään. Hanskoille olen sitten ottanut joitakin 3-4vko speciaali-jaksoja. Esim. juuri heki sitten loppui 4vko pätkä, jossa hanskoja hierottiin sen 3krt viikossa. Nyt karistellaan ennen joulua rasvaa ja vuoden alusta DC taas käyntiin!

Tämä keijo löysi esimerkiksi hauiksiin aivan uuden ulottuvuuden kun muutin suoritustekniikkaa hiukan. Jossain vaiheessa ajautunut väärille poluille ja nyt taas löysin sen "mind-muscle-connectionin" uudella tavalla ja voi jesse että käy hanskat kipeäksi taas juuri kuten kuuluu. Ja jos tuntuma on siellä missä pitääkin niin sitten vain kovempia painoja. Eli vaikka tekniikka mielestään on hyvä niin mun mielestä silti on hyvä katsoa löytyisikö ratkaisu sieltä eikä sarjojen lisäämisestä tai jostain erikoistumisjaksoista. Tosin mulla nyt ei vieläkään niin isot hanskatkaan ole että...

Sitten tästä jalkadominantti asiasta. En väitä tietäväni paremmin mutta miltä näyttää liian isot jalat natikalla? Riippuu tietenkin tavoitteista mutta eikö homman nimi ole kasvaa ensin isoksi ja sitten siirtyä murehtimaan symmetrisyyttä yms.?

En ole kyseistä artikkelia lukenut, mutta toivottavasti ei. Jokaisen pitäisi valita itse omat liikkeensä. Tuohan on vain siis "esimerkkiohjelma", jolla näytetään lukijoille ohjelman rakenne, ja tuskin tarkoituskaan on että kukaan sillä alkaisi treenaamaan. Vielä valitettavampaa on, jos joku on aloittanut jopa "DC"-treenitkin pelkkien ProBody-artikkelien perusteella.

Sitten tästä jalkadominantti asiasta. En väitä tietäväni paremmin mutta miltä näyttää liian isot jalat natikalla? Riippuu tietenkin tavoitteista mutta eikö homman nimi ole kasvaa ensin isoksi ja sitten siirtyä murehtimaan symmetrisyyttä yms.?

Sitten kun kisakireydessä reisi on paksumpi kuin vyötärö, niin silloin reidet on LIIAN ISOT. Ennen sitä ei tarvi murehtia, että olisivat liian isot. Korkeintaan hyvin kehittyneet, mikä on vain positiivinen asia.

Onkos joku treenaillu tuolla ProBody 3/2010:ssa julkaistulla DC esimerkkiohjelmalla? Jotain huomioita?

Hyvä artikkeli oli asiasta, mutta tosiaan annettu ohjelmarunko oli vain esimerkki miten treeni tulee rakentaa. Olen silti ehdottomasta Vstaotteen kanssa samaa mieltä, että jokaisen tulee OMAAN OHJELMAANSA valita ne liikkeet, jotka OMALLA KOHDALLA tuntuvat toimivan parhaiten.

Mutta kyllä tuo ProBody 3/10 ihan pätevä malli näyttää olevan. Siihen kun muutaman inhokkinsa paikalle laittaa paremmin itselle sopivan liikkeen tilalle, niin hyvä on. Esimerkkinä henk. koht. muokkauksesta minä omalla kohdalla tekisin niin että koska olkapäilleni ei pystysoudut sovi niin laittaisin sen tilalle pystypunnerruksen koneessa ; hack-kyykky ei sovi minun polvilleni niin sen tilalle laittaisin etukyykyn ; en omalla kohdallani pidä taljassa tehtävistä soutuliikkeistä niin sen tilalle laittaisin käsipainosoudun. Mutta näin minä... jokainen tavallaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom