makew sanoi:
Porukkahan on alkanut kiinnostamaan, danten menetelmät.
Kunhan jengi ei vain kuvittele että DC-metodia voi ikäänkuin "kokeilla". DC on niin kokonaisvaltainen ohjelma syömistä ja treenaamista varten, että siinä pitää olla kaikin puolin täysillä mukana jotta homma toimisi.
Itse luin ensialkuun läp Musclemayhemin DC-osion kaikki threadit ja alkuperäisen Cycles on Penniesin (106 sivua). Nyt olen lukenut DC-treenaajien kotiforumin, Intensemuscle.comin Dogg Poundin, threadeja vanhimmista alkaen eteenpäin, enkä vieläkään ole edes aloittanut DC-treenejä.
Hulkki tiivisti ton ruokavalio homman todella hyvin, se kuuluu ehdottomasti danten menetelmään.
Itse asiassa mitä enemmän DC:n menetelmästä ja sen käyttäjien kokemuksista luen, sitä enemmän tuntuu siltä että Danten menetelmän pääasia on nimenomaan tuo ruokapuoli, treeni vain on siinä kyljessä mukana. Danten treenaamat äijät toistelevat tätä koko ajan foorumeilla: Doggcrappissa haastavinta/vaikeinta/rankinta on syöminen. Ruokavalion merkitystä korostaa myös se, että Danten treenaamat asiakkaat treenaavat kaikki lähes samalla tavalla - ruokavalio on se mitä Dante räätälöi kullekin yksilökohtaisten tarpeiden mukaan.
Aloitan Doggcrapp-treenit vasta vajaan kuukauden päästä, mutta olen tässä jo useamman viikon ajan pikkuhiljaa totutellut DC:n mukaiseen syömiseen - tämän välivaiheen aikana lisään kalori- ja etenkin proteiinimääriä ja vasta sitten kun aloitan treenaaman DC-tyylillä on ruokavalio kutakuinkin täysin DC-metodin mukainen.
Olisi mielestäni lähes mahdotonta suoraan hypätä DC-ruokavalioon, koska tämä välivaihekin on tuottanut hankaluuksia. Tällä hetkellä syön proteiinia 400-500 g päivässä kaloreiden ollessa 4200-5000 per päivä; DC-treeniin päästyäni pitäisi proteiinia tulla 450-550 g päivässä ja kaloreita 5000-5500.
OK, nuo määrät eivät ehkä kuulosta kovin pahoilta mutta voin vain sanoa että ilman minkäänlaista roskaruokaa ja sekoittamatta keskenään hiilareita ja rasvoja homma vaikeutuu huomattavasti. Noihin numeroihin päästäkseen on syötävä enemmän kuin jonkin verran tonnikalaa, rasvatonta jauhelihaa, maitorahkaa, täysjyväriisiä, kuiturikastettua pastaa ja muita "maukkaita" kehoruokia. Rasvat otetaan kananmunista, pellavansiemenöljystä ja oliiviöljystä.
Helppohan se olisi vetää 3 Big Mac -ateriaa päivässä isoilla ranskalaisilla ja limulla, mutta tavoitteena ei ole syödä ainoastaan suuria määriä kaloreita vaan suuria määriä oikein ajoitettuja laadukkaita kaloreita joilla sitten rakennetaan lihasmassaa.
Eli tämä vain pienenä varoituksen sanana niille joita Danten opit ovat alkaneet "vähän kiinnostaa".