Doggcrapp Training System

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
joq sanoi:
Mitenkäs tuota pysty soutua kannattaisi tehdä että ottaisi mahdollisimman paljon olkäpään sivu osaan? kapealla vai leveällä otteella?
Pysty soutu on hyvä tehdä taljassa v-kahvalla.
Sinuun nähden kahva on v-asennossa(eli juuri toisin päin kuin alataljassa) ja kädet laitat sinne v-kahvan sisään sillain että rystyset on vastakkain toisiaan nähden, sitten vaan vetelet niin ylös että kämmen selät osuu leukaan, en tiedä ymmärsitkö kun tuo on niin pirun vaikee selittää, joka tapauksessa ottaa todella hyvin olkapään sivu osaan eikä ranteet kärsi.

Hulkki sanoi:
..Toiseksi reisiojennuksia ei suositella lainkaan. Taas loukkaantumisriski on yksi syy, toinen on se, että Doggcrapp perustuu pitkälti yleisliikkeiden käyttöön ja niissä vahvaksi tulemiseen. Etureisille pitäisi tehdä pelkästään yleisliikkeitä..

..Viidenneksi voisi vielä sanoa, että ojentajille Doggcrappissa suositellaan lähes poikkeuksetta punnerrusliikkeitä (kapea penkki, dippi, penkki vastaotteella + näiden variaatiot tangolla, smithissä ja eri kulmassa olevilla penkeillä) ja suorat ojennusliikkeet jätetään yleensä joko kokonaan pois tai sitten niitä tehdään vain yhdessä treenissä kolmesta...

hola,

olen nyt treenaillut viikon tuolla hieman muunnellulla DC:llä (otin esim raskaat vatsat mukaan jne).
Fiiliksiä:

Aluksi tuntui, ettei treeniä voi saada perille vain yhdellä kunnon sarjalla loppuun (+rest/pause) - olin väärässä.

Todellakin kun tekee "vain" perusliikkeitä: penkki (jep, teen sitä), dippi, vinopenkki, maastaveto, mveto sj, prässi, hack, leuat, pystypunnerrus jne. niin yksi tiukka sarja tekee tehtävänsä. En siis ole tehnyt laisinkaan vipunostoja, ojentajille taljapunneruksia, reisiojennuksia jne. Mutta hyvin menee perille.

..ja vaikka jostakin olin lukevinani, että hackiin ei suositella rest/pausea, niin voi h*lvetti kun sai eilen tuntuman reisiin (13 toistoa + 2rest/pausella) ja oli todellakin sellainen olo, että enempää EI pysty tekemään.

Ajattelin tyypätä tätä DC:a siis n. kuukauden ajan & katsotaan mitä käy. Ainakin näin alussa kokemukset ovat olleen positiivisia. En sitten tiedä alkaako tuo ylikunto-peikko kiusaamaan viikon-parin päästä..?

Ok. Tavallinen kyykky ei tuolla mun salilla onnistu, hack-kyykky tangolla kylläkin. Teen kyllä kapeaa penkkiä HST:llä, mutta painojen alle jäämisen vaara estää loppuun viemisen DC:llä. Tuon oli tarkoitus olla vaan tuollainen "rasitustesti" ja negatiivisten sijaan tehtävä sykli HST-kierron päätteeksi. Kokonaisvaltaisesti en aio Doggcrappiin siirtyä. Maksimissaan näyttäisi olevan tuolla mun salilla mahdollista kierrättää kahta liikettä lihasryhmää kohti. Eli ennen kuin saan aikaiseksi lähteä "oikealle" salille, DC:n alkuperäisohjeiden mukainen harjoittelu ei onnistu.

Tämä on kyllä niin mielenkiintoinen treeni-metodi, että täytyykin alkaa väsäämään samantien itselleen ohjelmaa tuon mukaan.
Kunhan olen jumpannut tuolla metodilla kuukauden tai pari, voin kertoa sainko tuloksia, vai nöy.

Anteeksi skeptisyyteni mutta kuka täysjärkinen antaa treenimetodille nimeksi dogcrap (=koiranpaska) -metodin? Kuulostaa enemmänkin huonolta vitsiltä jossa nauretaan pienessä sisäpiirissä kun jengi tekee typeriä liikkeitä ajattelematta itse...
over and out...

Uber-Gott sanoi:
Anteeksi skeptisyyteni mutta kuka täysjärkinen antaa treenimetodille nimeksi dogcrap (=koiranpaska) -metodin? Kuulostaa enemmänkin huonolta vitsiltä jossa nauretaan pienessä sisäpiirissä kun jengi tekee typeriä liikkeitä ajattelematta itse...
over and out...
Näkee ettet ole vaivautunut lukemaan DC:n tekstejä lainkaan.

Doggcrapp ei ole tuon treenisysteemin nimi, vaan alunperin Doggcrapp -nickillä palstoille kirjoitellut kehonrakentaja / treenari postitti oman treeni- ja ravinto-ohjelmansa ja siitä lähti termi Doggcrapp Training System. Eli systeemi on pikemminkin Doggcrappin systeemi kuin Doggcrapp-systeemi.

Jos pidät hommaa vitsinä, niin et varmaankaan tiedä kuinka hyvin tuo ohjelma on toiminut todella monille treenaajille (nimenomaan silloin, kun sitä noudatetaan täysin alkuperäisohjeiden mukaan ja RUOKAVALIO on myös DC:n mukainen). Dantella eli Doggcrappilla on jatkuva jonotuslista treenaajista, jotka haluavat päästä Danten asiakkaiksi. Yksi Danten tällä hetkellä treenaamista asiakkaista on IFBB Pro Dave Henry.

Näköjään aika moni aikoo kokeilla DC:n menetelmiä, joten suosittelen että luette tuon perusohjeistuksen lisäksi myös ainakin Dogg Logg -threadia mahdollisimman paljon (itse olen lukenut koko threadin läpi ja seuraavaksi aion lukea Danten alkuperäisen Cycles For Pennies -tekstin):

The Dogg Logg

Lisäksi huomauttaisin, että erittäin olennainen osa DC-menetelmää on DC:n mukainen ruokavalio. Dante itse pitää systeemin ruokavaliota jopa tärkeämpänä kuin treeniä, ja Danten personal training -asiakkaat hyötyvätkin Danten palveluista enemmänkin ruokavaliopuolella sillä treeniperiaatteet ovat aika pitkälle ilmaiseksi jaossa netissä.

Ruokavalion asemaa DC:ssä korostaa se, että useimmat Danten treenaamat asiakkaat ovat kertoneet netissä vaikeimman osa-alueen olevan juuri Danten oppien mukaan syöminen.

Hulkki sanoi:
Lisäksi huomauttaisin, että erittäin olennainen osa DC-menetelmää on DC:n mukainen ruokavalio. Dante itse pitää systeemin ruokavaliota jopa tärkeämpänä kuin treeniä....

btw. hyvä huomautus.
mut mitä oon ite tajunnut (hmm..), niin paljon proteiinia, hyviä rasvoja + suht low-carb..?
Esim noiden juttujen mukaan menee protskujauhoja ihan sikanaan.
Olenko nyt ihan hakoteillä, vai..?

Esim tämä on "snadisti" outo kombo:
"After-workout snack: two potatoes(7) and a double serving protein drink in cranberry grape juice (110) =117grams"

btw. voi vi**u tänään olisi TAAS rinta-olka-ojentajat-selkä + vatsa.
Voipi mennä perjantai ilta sitten vähä väsähtäneenä telkun ääressä :rolleyes:
Noh, haen Sokkarista kimpaleen lihaa ja paistelen sen sitten "pikkunälkään"..

Hulkki sanoi:
Näkee ettet ole vaivautunut lukemaan DC:n tekstejä lainkaan.
Jep en selailua ihmeemmin tutustunutkaan. Nimi vain hämäsi.
Hulkki sanoi:
Jos pidät hommaa vitsinä....
En suinkaan pidä vitsinä, lähinnä nimi herätti sellaisen assosiaation. Puhumani "typerät liikkeet" olivat kuvainnollisia tähän. Täytynee suositella virallista nimeä vaihdettavaksi Danten metodiksi?

subotai sanoi:
mitä oon ite tajunnut (hmm..), niin paljon proteiinia, hyviä rasvoja + suht low-carb..?
Esim noiden juttujen mukaan menee protskujauhoja ihan sikanaan.
Olenko nyt ihan hakoteillä, vai..?
Siis mitään tiettyä makroravinnejakaumaahaan DC:hen ei liity, vaan ohjeistus on selkeä:

1. Ainoastaan proteiinigrammat lasketaan, ja niitä tulisi saada noin 4.5-5 g / painokilo.

2. Suuria määriä hiilareita ja rasvoja ei sekoiteta samaan ateriaan. Proteiini/hiilari -ateriat ajoittuvat aamupäivään ja treenin jälkeen, iltapäivällä tehdään ns. "carb cut-off" eli lopetetaan hiilarin syönti ja vaihdetaan proteiini/rasva -aterioihin.

3. Ateriat syödään seuraavalla tavalla:
- Ensin vedetään naamaan proteiini (ainoastaan tämän määrä pitäisi laskea)
- Seuraavaksi vihannekset
- Viimeisenä joko hiilarit tai rasvat kylläisyyteen saakka

Tällä tavoin nälkä määrittelee kuinka paljon hiilaria / rasvaa syödään kullakin aterialla, ja näin ollen myös kalorit menevät kehon kulutuksen mukaan. Proteiinista ei tingitä; sitä pitää saada joka päivä se 4-5 g painokiloa kohden.

DC:n mukaan hiilarit ja rasvat tulisi pyrkiä erottamaan toisistaan, mutta ennen carb cut-offia ei tarvitse kuulemma välittää rasvasta, joka tulee proteiinilähteiden mukana (esim. kananmunat, liha). Tietysti voi hifistellä ja käyttää täysin rasvattomia proteiininlähteitä, jos välttämättä haluaa.

Ruokavaliosta ei ole aivan yhtä laajoja kirjoituksia vapaassa jakelussa, koska Dante pyrkii säästämään ruokavalion hienoudet ja erikoiskikat yksinomaan personal training -asiakkaidensa käyttöön. Perusohjeistus on silti erittäin kattava, mikäli sen lukee pariin kertaan ja ymmärtää logiikan sen takana.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Voi @#¤%&! Nyt vasta luin ensi kertaa DoggCrappista, mutta oivalsin treenanneeni sangen DoggCrapp -henkisesti vuodesta 1987!

Näin olen tavannut treenata:

- kaksijakoinen ohjelma, treenipäivinä ma-ke-pe
- vain perusliikkeitä, niiden eri variaatioita kierrättäen
- vain muutama sarja per lihasryhmä
- sarjat viimeiseen mahdolliseen toistoon asti
- hitaat laskut
- voimakasta venyttelyä

makew sanoi:
Porukkahan on alkanut kiinnostamaan, danten menetelmät.
Kunhan jengi ei vain kuvittele että DC-metodia voi ikäänkuin "kokeilla". DC on niin kokonaisvaltainen ohjelma syömistä ja treenaamista varten, että siinä pitää olla kaikin puolin täysillä mukana jotta homma toimisi.

Itse luin ensialkuun läp Musclemayhemin DC-osion kaikki threadit ja alkuperäisen Cycles on Penniesin (106 sivua). Nyt olen lukenut DC-treenaajien kotiforumin, Intensemuscle.comin Dogg Poundin, threadeja vanhimmista alkaen eteenpäin, enkä vieläkään ole edes aloittanut DC-treenejä.

Hulkki tiivisti ton ruokavalio homman todella hyvin, se kuuluu ehdottomasti danten menetelmään.
Itse asiassa mitä enemmän DC:n menetelmästä ja sen käyttäjien kokemuksista luen, sitä enemmän tuntuu siltä että Danten menetelmän pääasia on nimenomaan tuo ruokapuoli, treeni vain on siinä kyljessä mukana. Danten treenaamat äijät toistelevat tätä koko ajan foorumeilla: Doggcrappissa haastavinta/vaikeinta/rankinta on syöminen. Ruokavalion merkitystä korostaa myös se, että Danten treenaamat asiakkaat treenaavat kaikki lähes samalla tavalla - ruokavalio on se mitä Dante räätälöi kullekin yksilökohtaisten tarpeiden mukaan.

Aloitan Doggcrapp-treenit vasta vajaan kuukauden päästä, mutta olen tässä jo useamman viikon ajan pikkuhiljaa totutellut DC:n mukaiseen syömiseen - tämän välivaiheen aikana lisään kalori- ja etenkin proteiinimääriä ja vasta sitten kun aloitan treenaaman DC-tyylillä on ruokavalio kutakuinkin täysin DC-metodin mukainen.

Olisi mielestäni lähes mahdotonta suoraan hypätä DC-ruokavalioon, koska tämä välivaihekin on tuottanut hankaluuksia. Tällä hetkellä syön proteiinia 400-500 g päivässä kaloreiden ollessa 4200-5000 per päivä; DC-treeniin päästyäni pitäisi proteiinia tulla 450-550 g päivässä ja kaloreita 5000-5500.

OK, nuo määrät eivät ehkä kuulosta kovin pahoilta mutta voin vain sanoa että ilman minkäänlaista roskaruokaa ja sekoittamatta keskenään hiilareita ja rasvoja homma vaikeutuu huomattavasti. Noihin numeroihin päästäkseen on syötävä enemmän kuin jonkin verran tonnikalaa, rasvatonta jauhelihaa, maitorahkaa, täysjyväriisiä, kuiturikastettua pastaa ja muita "maukkaita" kehoruokia. Rasvat otetaan kananmunista, pellavansiemenöljystä ja oliiviöljystä.

Helppohan se olisi vetää 3 Big Mac -ateriaa päivässä isoilla ranskalaisilla ja limulla, mutta tavoitteena ei ole syödä ainoastaan suuria määriä kaloreita vaan suuria määriä oikein ajoitettuja laadukkaita kaloreita joilla sitten rakennetaan lihasmassaa.

Eli tämä vain pienenä varoituksen sanana niille joita Danten opit ovat alkaneet "vähän kiinnostaa".

Postailepa Hulkki sitten ajan myötä kokemuksia ja tuntemuksia eteenpäin mentäessä!

Voisko joku laittaa linkkiä tai yrittää selittää tyhmälle, miten takaolkapääsoutu suoritetaan?

Hulkki sanoi:
Varmaan laitankin, kunhan nyt vain pääsisin jo aloittamaan homman...

noniin, varoituksen sana.
Tässä sitä nähdään, kun ei tutustuta uuteen treenimetodiin tarpeeksi hyvin, vaan syöksytään suinpäin surman suuhun :)
eli tyyppäilin ca. kk:n päivät tuota DC-treenimetodia ja ylikuntoon mentiin aikas komiasti. Damn.
Jalat eivät palautuneet sitten millään ja muutenkin oli hieman ongelmia isojen lihasryhmien kaa. Sitten viimeisen viikon lopulla (viime vko) pamahti perinteinen "ylikuntolenssu" vielä päälle jne. Double-Damn.
Voi vi**u.

Ravinnosta: elikkäs yritin syödä edes hieman DC:n suuntaisesti ja totesin sen yksinkertaisesti mahdottomaksi. Siis tuo proteiinin määrä on ihan järjetön :rolleyes:
Mutta-mutta, JOS kaikki naksahtaa kohdilleen ja tosiaan pystyy mättämään tuota proteiinia jättimäärät, pysyy terveenä ja treenijako/määrä optimaalinen, niin ko. treenimetodi toimii 100-varmasti.
(tai jos koneessa on kiellettyjä lääkeaineita)

Mutta löysin ton DC:n avulla kyllä uusia & pirun hyviä treeninpiristäjiä, esim noi rankat venytykset jne. Mutta pakko todeta, että tälläiselle tyypille kuin allekirjoittanut sopii ihan tuollainen perus työntö-jalat-veto treenijako parhaiten. Uskon kylläkin, että esim Hulkki on tän jutun kanssa "hieman" enemmän tosissaan ku esim mä, joten pistä ehdottomasti sitten mietteitäsi jne..

subotai sanoi:
Ravinnosta: elikkäs yritin syödä edes hieman DC:n suuntaisesti ja totesin sen yksinkertaisesti mahdottomaksi. Siis tuo proteiinin määrä on ihan järjetön :rolleyes:

kyllä kuulostaa pelleilyltä tuollainen 5 g /kg proteiinia... hukkaan menee imo

punttipiru sanoi:
kyllä kuulostaa pelleilyltä tuollainen 5 g /kg proteiinia... hukkaan menee imo

Kieltämättä todella huimaa menoa, tosin en edelleenkään ole DC:iin tutustunut sen kummemmin. Silti, kenen natun proteiinisynteesi hyväksikäyttää tuon määrän valkuaista vuorokaudessa vaikka mentäisiinkin hieman alle ylikunnon tms? Noh, en sano enempää kun en tosiaan ole noita DC:n threadeja lukenut.

Suositut

Back
Ylös Bottom