Doggcrapp Training System

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mikä tämä doginpaska on muuten miehiään, onko yhtä kova ravintotieteilijä kuin esim. anssi newjorkista?

4-5 g protua aka prodea per painokilo, se on aika saatanasti. Tekeekö doginpaska tässä eroa naturaalin ja roinaajan välille? Esitetäänkö tuolle proteiinimäärälle jotain yksityiskohtaisempia perusteluja?

Muutenhan nuo syömisopit kuulostavat vanhan toistolta. Hiilarit aamulla, proteiinit ja rasvat illalla. Ei hiilareita ja rasvoja samalla. Proteiinit aina ensin.

Hannibal sanoi:
4-5 g protua aka prodea per painokilo, se on aika saatanasti. Tekeekö doginpaska tässä eroa naturaalin ja roinaajan välille? Esitetäänkö tuolle proteiinimäärälle jotain yksityiskohtaisempia perusteluja?
Kuurilla Dante suosittelee syötäväksi 50-100 g enemmän proteiinia päivässä kuin natuna, koska jo tuo perustaso mitä natikalle suositellaan on niin korkea.

Perusteluja löytyy pitkin nettiä, parhaiten ehkäpä alkuperäisestä Cycles on Pennies -megathreadista. Mutta loppukädessä niille, jotka eivät tee mitään ellei sen tehoa ole todistettu kymmenin laboratorio- ja yliopistokokein, DC ei ole oikea ohjelma. DC perustuu kuitenkin ennen muuta käytännön toimivuuteen - niin moni on saavuttanut Danten menetelmällä todella kovia tuloksia, että jo pelkästään sen takia aion yrittää hommaa tosissani. Lisäksi ainakin itse olen pitänyt Danten kirjoituksia melkoisen järkeenkäypinä.

Muutenhan nuo syömisopit kuulostavat vanhan toistolta. Hiilarit aamulla, proteiinit ja rasvat illalla. Ei hiilareita ja rasvoja samalla. Proteiinit aina ensin.
Ei DC:n ole ikinä väitettykään olevan millään tavoin mullistava ja ennenäkemätön menetelmä, vaan pikemminkin erittäin äärimmäinen versio toimivaksi todetuista perusjutuista.

Hulkki sanoi:
DC perustuu kuitenkin ennen muuta käytännön toimivuuteen - niin moni on saavuttanut Danten menetelmällä todella kovia tuloksia, että jo pelkästään sen takia aion yrittää hommaa tosissani.

En minä epäile, etteikö tuollaisen treeni&ravintovirityksen noudattaminen toisi tuloksia, mutta kiinnostaa vaan tuo teoriapuolikin.

Hulkki sanoi:
Ei DC:n ole ikinä väitettykään olevan millään tavoin mullistava ja ennenäkemätön menetelmä, vaan pikemminkin erittäin äärimmäinen versio toimivaksi todetuista perusjutuista.

Semmoinenhan tuo tuntuu olevan. Siihen on ikään kuin yhdistelty anaboliset palikat monista yksittäisistä ruokavalioista. Jonkunhan nuo oli yhdisteltävä ja annettava sille joku nimi.

Kyllä tuo syömispuoli vaikuttaa aika "haastavalta". Kumpi houkuttelee enemmän: 2 purkkia rasvatonta raejuustoa vai kattilallinen maustamatonta täysjyväriisiä sen jälkeen? Vai 20 toiston rest-pause-kyykkysarja? :D

Mutta tosiaan, raportoihan jatkossa DC-kuulumisia.

eihän tässä ole tullut tutustuttua tarkemmin danten aatoksiin, mitä nyt jumalaista näytelmää hieman tullut selailtua, mutta väitän että jos vanha kunnon 2-3 g proteiinia /kg ei riitä optimaaliseen lihaskasvuun (kun kokonaisenergiakin tuntuu olevan reilusti ylijäämäpuolella kys. metodissa), niin ei se siitä kummene vaikka vetää sen 4-5 g kiloa kohti. hieman sellainen berardi meets flex magazine -fiilis näissä opeissa tai jotain...

mutta tuo treenipuoli vaikuttaa sitäkin kiinnostavammalta; varmasti toimii kivasti väliin :thumbs:

Myönnän heti alkuun, että en ole tutustunut systeemiin tätä thredia laajemmin, mutta pari asia mietityttää:

1) Painot suhteessa 1 - maksimiin täytyy olla aika pienet, jos pitää pystyä tekemään 8 - 12 toistoa tai jopa 20 toistoa siten, että laskeminen kestää esim 5 sekuntia. Oma arvioni on, että tossa 8- 12 toistossa puhutaan 50 - 60 % maksimipainosta. Toisaalta jossakin sanottiin suunnilleen että ideana on 'get brutally strong in core lifts..', mikä ei mielestäni millään voi onnistua tolla painolla, mikäli siis voimalla tarkoitetaan 1 maksimia.

2) Väite: 'Lukemattomat treenaajat ovat saaneet mahtavia tuloksia tällä systeemillä'. Aina kun näen sanan lukemattomat, niin tulen epäluuloiseksi. Puhutaanko tuhansista, sadoista, kymmenistä vaiko sittenkin yksittäisistä treenaajista? Se, että joku yksittäinen IFBB - pro nyt treenaa tällä systeemillä ei mielestäni todista mistään: ei hän sitä lihasmassaa tällä systeemillä välttämättä ole hankkinut... Eli näkisin mielelläni faktoja painon, rasvaprosentin ja tulosten kehityksestä tämän treeniohjelman aikana. Vielä on otettava huomioon se, millaista ohjelmaa henkilöt ennen crappia tekivät. Jos harjoittelu on suuntautunut kevyisiin erityisliikkeisiin vielä vaikkapa jalat unohtaen, on aivan selvää, että mikä tahansa ohjelma, jossa on nuo oikeat perusliikkeet tuottaa tuloksia jonkin aikaa. Kova proteiinimäärä auttaa tässä.

En silti sano, etteikö vaihteluna tämä ohjelma voisi jonkun aikaa tuottaa tulosta kokeneella treenaajallakin..itse teen joka harjoituksessa sekä lyhyitä sarjoja ( 3 - 6 ) isoilla painoilla että pitkiä sarjoja ( 14 - 30) pienillä painoilla..

almerigo sanoi:
Myönnän heti alkuun, että en ole tutustunut systeemiin tätä thredia laajemmin, mutta pari asia mietityttää:

1) Painot suhteessa 1 - maksimiin täytyy olla aika pienet, jos pitää pystyä tekemään 8 - 12 toistoa tai jopa 20 toistoa siten, että laskeminen kestää esim 5 sekuntia. Oma arvioni on, että tossa 8- 12 toistossa puhutaan 50 - 60 % maksimipainosta. Toisaalta jossakin sanottiin suunnilleen että ideana on 'get brutally strong in core lifts..', mikä ei mielestäni millään voi onnistua tolla painolla, mikäli siis voimalla tarkoitetaan 1 maksimia.

Pointtihan käsittääkseni oli se, että painoja tai toistoja lisätään jokaisessa treenissä ja sitä kautta voimat lisääntyvät.

Yksinkertaistetusti: nostettavat painot ja voimat kasvavat -> lihakset kasvavat.

Eikä siis puhe ollut mistään ykkösistä. Kannattanee lukea aiemmin mainitut artikkelit, koska tota dc-systeemiä on aika hankala muutamalla rivillä selvittää.

Pointtihan käsittääkseni oli se, että painoja tai toistoja lisätään jokaisessa treenissä ja sitä kautta voimat lisääntyvät.

Yksinkertaistetusti: nostettavat painot ja voimat kasvavat -> lihakset kasvavat.

Eikä siis puhe ollut mistään ykkösistä. Kannattanee lukea aiemmin mainitut artikkelit, koska tota dc-systeemiä on aika hankala muutamalla rivillä selvittää.[/QUOTE]

no helppohan se on sanoa, että lisää painoja / toistoja...kuinka kauan tota 8- 12 toiston painoa käytännössä pystyy kasvattamaan? Kasvaako ykkösen maksimipaino? Perinteisesti voimalla on mielestäni tarkoitettu lähinnä 1 maksimia, joka tietysti yleensä jollakinlailla korreloi 8 - 12 maksimiin...

Tervehdys kaikille, ensinmäinen postaukseni!

En ole ennen jaksanut tänne kirjoittaa, mutta kun huomasin doggcrapp topicin....

Olen treenannut ja elänyt dc:tä koha 3kk ja olen enämmän kuin tyytyväinen että päätin astua koiranpaskaan.
Olen treenannut viimeiset 2 vuotta voimanostoa sitä ennen 3 vuotta kevyttä kehoilua.
Tarkoitus tehdä kisadebyytti bodilavoilla 2005-noviiseissa, sarjaa en tiedä katotaan minne asti painoa kapuaa ja sieltä sitten tippuu.
painoa tällä hetkellä 99kg(pituus 174) ja kun aloitin 94kg, rasvat vähentyneet, ja ainoa lisäravinne methyl-1-test.
Vaikein asia minun mielestäni on ehdottomasti SYÖMINEN, itse vedän päivässä 450-550g proteiinia mikä oli aluksi TODELLA TUSKAN takana mutta kroppa tottui n. kuukauden sisällä, ja täytyy sanoa että homma toimii.
Itseasiassa se on aikalailla yksinkertaista: 6 ateriaa päivässä, 2,5 tunnin välein ja syö AINA ensin proteiinit( ei tietenkään proteiinidrinkeistä..) ja päälle mitä menee.
Todellakin "opiskelin" 1-2kk netissä, luin kaikki kirjoitukset ja sen se minusta vaati että sisäisti asiat kunnolla. Danten personal training juttuakin mietin,mutta se kaatui 500dollarin kertamaksuun :)

tässä ohjelmani, ihan vaan esimerkiksi...

-6 vkoa(blastin') kovaa treeniä jonka jälkeen 2 vkoa(cruisin) kevyempää vain suoria sarjoja ja proteiinit 400g
-treenipäivät la,ma,ke

Harjoitus A:rinta,olkapäät,ojentajat,selkä
1.rinta
-vinopenkki 1x12-15 restpaused
-alaviisto 1x15-20 rp
-vinopenkki kp 1x20-30 rp
+rinnnalle venytys 60 sek
2.olkapäät
-niskantakaapunnerrus 1x15-20 rp
-etupunnerrus 1x15-20 rp
-kp punnerrus 1x20-30 rp
+venytys olkapäille 60 sek
3.ojentajat
-vastaotepenkki 1x12-15 rp
-kapeapenkki 1x12-15 rp
-ranskalainen 1x20-30 rp
+venytys ojentajille 60 sek
4.selkä-leveys
-leuanveto leveä 1x12-15 rp
-ylätalja niskant 1x15-20 rp
-ylätalja eteen 1x12-15 rp
5.selkä-paksuus
-kulmasoutu 1x10
-t-tanko 1x10
-polvistaveto 1x8, 1x4

harjoitus b: hauis,jalat
1.hauis
-vinopenkki kp 1x15-20 rp
-z-tanko seisten 1x15-20 rp
-scott z-tanko 1x20-30 rp
2.käsivarret
-yhdenkäden vastaotetalja 1x20-30 rp
-hammercurl seisten 1x12-15 rp
-hammercurl istuen 1x15-20 rp
+venytys hauiksille 60 sek
3.pohkeet
-istuen
-seisten
-prässi
-kaikissa 1x10-12 , 5 sek neg ja 15 sek pito alhaalla
4.takareidet
-prässissä(jalat ylhäällä laudalla) 1x20-30
-suorinjaloinveto 1x12-15
-koukistus 1x20-30 rp
5.etureidet
-kykky 1x8, 1x4
-etukyykky 1x12, 1x8
-prässi 1x10, 1x20

-vatsat joka toisessa treenissä 1x10-12(lisäpainoilla)
-aerobinen offseasonilla 0-2 kertaa vko

ruokavalio esim
klo 19 jälkeen ei paljoa hiilareita

a1- heraprot 70g, rasvaton maito 4dl, oliiviöljy 1rkl

a2-2+broilerin rintaleike,raejuustoa prk, banaani

a3-500g rahkaa,kaurahiutaleita maustamatonta jogurttia 5dl, marjoja

a4- possunulkofil/jauheliha 300g, raejuusto prk, peruna/pasta/riisi,maito

a5-naudan ulkofile 300g, 4 kananmunaa, kasviksia paljon,

a6-rahka 500g, marjoja,heraprot 60g, oliiviöljy 1rkl

palautusjuoma: hera 70g, malto, kreatiini10g(kreatiini vain palautusjuomassa),
kaurakeksejä muutama
ja vihreää teetä 1-2 litraa päivässä

Noita toistomääriä ihmetellessä kannattaa ottaa huomioon että ne ovat rest/pause-sarjojen kokonaispituuksia (esim. ensin 8 toiston kova sarja, 15s paussia, 3 toistoa lisää, 15s paussia ja vielä 2 toistoa = 13 toistoa RP).

Ja jottei väärinkäsityksiä syntyisi: tuossa smoothyn ohjelmassa on jokaisen lihasryhmän jälkeen listattu 3 eri liikettä, mutta niistä käytetään kussakin treenissä vain yhtä. Eli esimerkiksi etureisille tehdään ensimmäisessä treenissä kyykkyä, toisessa treenissä etukyykkyä ja kolmannessa jalkaprässiä.

beedog: sulla on muuten tuossa oliiviöljyä protskudrinkeissä myös pro+carb -aterioilla, vaikka Danten mukaan öljyä otetaan vain pro+fat -safkoilla. Tuskin haittaa paljoakaan, mutta itse tykkään erotella hiilarit rasvoista joka aterialla.

Voisiko Smoothy selvittää lisää esim. miten olet vatsat treenannut, kauanko treenisi yleensä kestää ja mille lihasryhmille tämä treeni on mielestäsi tuonut parhaat/vähemmän hyvät tulokset?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
teen vatsat ylätaljassa, sit-up lattialla suorinjaloin ja jalkojennosto.
jaa että mitkä lihakset on parhaiten kehittyneet tällä metodilla, KAIKKI!
ehkä parhaiten olen kuitenkin huomannut kehityksen reisissä ja eritoten pohkeissa. Alakroppa on mulla edelleen huonompi kuin yläosa, ehkä kerran 7 pv:ssä ei riittänyt, mutta nyt toimii, ja noi pohjetreenit on helvetistä, suunnilleen 6 toiston kohdalla alkaa kroppa täriseen ja tippa tulee silmään (btw, en oo vielä päässy kuin 9.toistoon ja painoa en suostu vähentämään..)
treenit kestää max 60min.
ainoa miinuspuoli on se että edessä on salinvaihto koska laitteet loppuu vanhalla salilla kesken, ja sen tää metodi vaatii jotta kehitys pitkällä tähtäimellä on taattu( näin uskon)

ja voi olla että skippaan kyllä ens vuoden kisat, koska ajatuksissa on ollut Danten ohjeiden mukaan nyt hakea 2 vuoden ajan massaa ja sit kiristää

juu tiedän että mr.Dante ei suosittele pro+hh aterian sotkemista oliiviöljyllä, mutta sellaisen vinkin sain koska yritän todellakin nyt vain nostaa massaa ylös.

HULKKI

mistäs löytyis toi Cycles for Pennies thread kokonaisuudessaan. Oon lukenut sen alkuperäisen threadin ekan osan tuolta www.animalkits.be mut sit se meni maksulliseks..prkl.

kiitos jo etukäteen

juu ja pystytäs oma training log threadi kunhan saat Danten ohjelman käyntiin niin nähdään mitä se saa aikaan kun joku panostaa tosissaan.

Nostetaanpa tämä taas. Oletko Hulkki jo aloittanut DC:n täysipainoisesti?

coke- sanoi:
Nostetaanpa tämä taas. Oletko Hulkki jo aloittanut DC:n täysipainoisesti?
En vielä, aloitan lokakuun alussa kun vaihdan Mayor'sille.

Nyt on lisäksi aika heikkoa treenien suhteen: keskiviikkona pamahti alaselkä yhtäkkiä paskaksi sporaa kiinni juostessa (WTF?) ja sitten perjantaina meni yläselkäkin forkkuja treenatessa (WTF?). Seuraavaksi revin varmaan takareidet protskujuomaa sekoittaessa. :evil:

Mä kokeilin tota DC:n treenimetodia ja mulla se toimi todella loistavasti! Hitaita alaslaskuja, kovia venytyksiä. Lihasmassa kasvoi kolmessa kuukaudessa enemmän kuin vuodessa aikaisemmin. Sitten venyttelin olkapäätä treenien välissä liian rankasti ja sieltä revähti joku jänne. Tästä on nyt puolitoista vuotta ja nyt alkaa olla olkapää taas takaisin kunnossa, joten... ehkä joulun alla taas DC:n treenimetodit käyttöön, tällä kertaa varoen hieman niitä venytyksiä :kippis1:

Niin niille venytyksille tulee sitten jotenkin "immuuniksi" eli kun totut venyttelemään hampaat irvessä niin sitä rupeaa jotenkin sulkemaan sen kivun pois ja siinä vaiheessa alkaa paikat paukkumaan. Dogcrapp sanoi mulle joskus mailissa että "venytä niin että koskee kunnolla"... noh, jokaisella on erilainen kipukynnys ja mähän tein työtä käskettyä. Tuloksena olkapäävamma. Eli varovaisuutta niihin venyttelyihin.

Mä en ole itse vielä aloittanut kunnolla, mutta aikeissa olen. Yhden treenin tein kokeiluksi. Nuo olkapään venyttelyt askarruttavat, että miten ihmeessä sen venytyksen saisi kohdistumaan myös olkapään sivulohkoihin, kun itselläni ainakin venytys ottaa lähes tulkoon pelkästään etulohkoon. Muuten oikein mainiolta tuntui. :thumbs: Aluksi tuntui siltä, ettei tuo yksi sarja mihinkään riitä, mutta tosiaan niine hitaine negatiivisineen ja rest/pauseineen + staattisine pitoineen, yksi sarja on jo tappo sarja. :evil: Nuo voimakkaat ja syvät venytykset tuntuivat myös todella hyvältä. Treenin kestokin oli n. 20-35min + alku- ja loppuverryttelyiksi kuntopyörällä noin 10min. Tuo syöminen tulee olemaan monelle se kompastuskivi jos DC:n aikoo täysipainotteisesti aloittaa. Mielestäni tuo syöminen on erittäinen tärkeä osa koko metodia, ja kuuluu erittäin olennaisesti siihen.
Jos en ala DC:tä kuitenkaan tekemään, niin varmasti otan noi voimakkaat ja syvät venytykset mukaan mihin tahansa treenijakoon.

Pistähän Hulkki sitten postia, kun pääset alkamaan ja jos viitsit niin syömisestä vähän suuntaa-antavia kaloreita ja protskumääriä. :piis:

Ps. Vielä on muutama sivu lukematta Cycles on Pennies tekstistäkin.

Tahvo Tohveli sanoi:
Onko se tämä? Kyllä meikäläisellä ainakin näkyy. :thumbs:

No johan on kumma, toi linkki toimii ok, mut kun meen tonne animalkits.be ja loggaan sisään ja sinne forumin ni tulee "Sorry, but only users granted special access can read topics in this forum."...prkl..

Löytyskö sulta linkki myös siihen toka osaan kun mulla on toi eka osa word filenä..?

Suuri kiitos :worship:

lampunjalka sanoi:
Hulkki,
Mitenkäs on DC:n ja kunnon laita??
Aloitin DC-treenit aivan äskettäin; huomenna on ensimmäinen 2 viikon kierto vedetty läpi joten on aivan liian aikaista puhua tuloksista mitään.

Kunto on mitä pluskaloreilla nyt voi olla, läskiä tulee kamalaa tahtia ja mies alkaa muistuttaa saimaannorppaa (entistäkin enemmän).

Anyway, laitan jotain raporttia ehkä parin kuukauden päästä kun voin jo jotain systeemin toimivuudesta sanoakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom