Dippi ja lisäpainojen käyttö

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minkälaisia lisäpainoja olette käyttäneet dippiä reenatessa? Itsellä on ollut käytössä tuommoista 20-25kg levyjä painovyöllä kiinni vyötäröllä. Sarjat on vaihdelleet 5-10 toistoon vähän painosta riippuen. Onko muilla kokemuksia, ehdotuksia? Tavoitteena on tietenkin että rautaa nousis enemmän!:evil:

Parhaillaan ollu 40kg lisäpainoo. Ja sillä 10 toistoo. Siitä on tosin jo pari vuotta aikaa, ja painoo oli 10 kg vähemmän. On massa kasvanu nyt viime aikoina nopeemmin kun voimat.

Pidä olkapäät liikkuvina ja tee joku raskas liike ennen dippiä, niin luulis että kestää olkapäät kunnossa. Itellä on selkää ja ties mitä ollut aina rempallaan, mutta olkapäissä ei mitään. Lisäpainoa ollut parhaillaan kuitenkin dipissä 80Kg.

Parhaillaan ollu 40kg lisäpainoo. Ja sillä 10 toistoo. Siitä on tosin jo pari vuotta aikaa, ja painoo oli 10 kg vähemmän. On massa kasvanu nyt viime aikoina nopeemmin kun voimat.

Originally posted by VahvaJussi
Powerhousu, sä sanoit sen jo. :) Vai bugaaks tää foorumi...

No äläpä. Nyt kyllä mennään jossain tosi lujaa metsään. En mä edes laittanu sitä toiseen kertaan. Mistäköhän helvetistä se tuli. On vielä ton verran aikaaki välissä.:confused:

Originally posted by Olbe
Lisäpainot+dippi= olkapäät paskana. Ainakin allekirjoittaneella.
Kuin myös. Ilman painoja teen pitkiä sarjoja silloin tällöin.

Joskus tein abt. 15 kilon lisäpainoilla, mutta vaikka varsinaisesti paikat ei tulleet kipeäksi niin tuntemukset olkapäissä saivat lopettamaan. Tuli sellainen tunne että pitemmän päälle tämä ei voi olla terveellistä, kun tunsi että olkapäät rutisevat ja vääntyvät epänormaaliin asentoon.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by MuscleMemory
Kuin myös. Ilman painoja teen pitkiä sarjoja silloin tällöin.

Riippuu myös paljon tekniikasta miten helpolla ne saa hajoamaan ja myös dippitelineestä.
Meidän salilla on todella huono ja kahvat ovat liian kaukana toisistaan. Se ottaa olkapäihin ja rintaan liikaa.

Mulla on ollu nyt 15 kilon levy roikkumassa, mutta täytyy ensikerralla lisätä kun on mennyt sarjat (3x) yli kympin toistoihin.
Vaikka muuten pidänkin toistot aina alle kasissa niin dipissä olen tehnyt hieman pidempiä sarjoja, koska parhaan tuntuman ojentajiin saan pidemmällä sarjalla...
Tää on tällaista MuTu-oppia... :rolleyes:

Olkapäät ei mulla koskaan ole vihoitellut dipin teossa. Kyynerpäätä ennemminkin on joskus vihlaissut....

Dippiä tekisin mielelläni, mutta kisiksessä on tangot liian leveällä, jotta tuntuisi luonnolliselta/oikealta. Eikös sellainen kapeneva malli olisi aika toimiva (voi valita oteleveyden). Onko kokemuksia?

Harmi sinänsä kun dippi on juuri sellainen perusliike joka miellyttää minua. Pidän siis muutenkin perusliikkeistä.

Kyllähän noita kovilla painoilla dippaajia näkee aika useinkin. Yhteistä heille on usein se, että ojentajat ovat mitättömän kokoiset ja kädet muutenkin aika ohuet. Siis tämä nyt noin junttimaisena yleistyksenä. Ainakin mun salilla. Mutta sinä 130-kiloinen 60cm käden omistava karpaasi joka teet dipissä puhtaita 15 toiston sarjoja 100kg lisäpainoilla, älä ota nokkiisi tästä =p .

Mun mielestä 10-20 toiston kontrolloiduilla sarjoilla (katsokaa esim. Lee Priestin videoista kun tämä dippailee) saa vitusti paremman tuntuman kuin älyttömillä painoilla. Kokeilkaapa. Itekin tuppasin käyttää dipissä älyttömiä lisäpainoja, mutta ei niillä riko kuin paikat. Tuntuma jää vähäiseksi. Jos hakee voimaa ojentajiin

Jos omapaino on 60-70 kiloa ja ojentajissa on rutkasti voimaa ja kestävyyttä, niin silloin raskaiden lisäpainojen käyttö on tietty perusteltua.

Teen välillä 5-6 toiston sarjoja, lisäpainoa on n. 50-70 kg. Mutta HUOM! En edes yritä laskea kyynärvarsi tasoa vaakasuoraan, vaan jätän suosiolla ylös. Tällä liikkeellä teen ainoastaan ja vain ojentajia

Originally posted by Olbe
Lisäpainot+dippi= olkapäät paskana. Ainakin allekirjoittaneella.

Ja samoin täällä. Ei dippi sinällään mikään epäterveellinen liike ole, mutta ehkä isommat lisäpainot lisää rasitusta olkapäihin.

Originally posted by DoomStar

Mun mielestä 10-20 toiston kontrolloiduilla sarjoilla (katsokaa esim. Lee Priestin videoista kun tämä dippailee) saa vitusti paremman tuntuman kuin älyttömillä painoilla. Kokeilkaapa. Itekin tuppasin käyttää dipissä älyttömiä lisäpainoja, mutta ei niillä riko kuin paikat. Tuntuma jää vähäiseksi. Jos hakee voimaa ojentajiin

Missä on se tutkimus jossa joku "tuntuma" todistetusti kasvattaa paremmin lihasta? Lihas ei käsittääkseni älyä mitään, se supistuu tai on supistumatta.

Jäikö tuossa yllä lause kesken?

PS. Mitä ovat älyttömät lisäpainot?

Originally posted by Sumppari
Missä on se tutkimus jossa joku "tuntuma" todistetusti kasvattaa paremmin lihasta? Lihas ei käsittääkseni älyä mitään, se supistuu tai on supistumatta.

Jäikö tuossa yllä lause kesken?

PS. Mitä ovat älyttömät lisäpainot?

Itseäkin kiinnostaisi tietää millainen treeni se nyt on kaikista tehokkainta? Ajatelaan nyt näin podi-mielessä: puhdas tekniikka ja pienet painot vai huononpi tekniikka ja suuret painot?

Pitää muistaa että tätä liikettä voi todellakin tehdä kahdella tapaa eli puolikkaana ja puhtaasti max. liikeradalla. Jos teet max liikeradalla niin lisäpainot tulee vaaralliseksi osaksi hommaan. Puolikkailla saa kyllä ollakkin lisää rautaa mutta on varmasti helpompaa tehdä ojentajajille jotain muuta liikettä turvallisemmin.

Ongelmia harvemmin edes esiintyy tässä liikkeessä jos ei käytä toistoa ihan alhaalla. Tämä vaatii kuitenkin jo liikkuvuutta olkapäästä aika paljon ja sarjapituuskin putoaa radikaalisti.

Hyvä liike useampaan lihakseen laajana ja suppeana lisäpainolla ottaa hyvin ojentajiin ja ranteisiin.

Originally posted by Sumppari

Aivan. Mä oon samaa mieltä. Ite en missään liikkeessä pyri tuntumaan, vaan nostan niitä painoja sen enempää miettimättä onko tuntumaa vai ei. Teen kuitenkin suhteellisen hyvällä tekniikalla, eli ei mitään älyttömiä heijauksia, mutta en kyllä pyri "täydelliseen" tekniikkaan.

Originally posted by pollo
Itseäkin kiinnostaisi tietää millainen treeni se nyt on kaikista tehokkainta? Ajatelaan nyt näin podi-mielessä: puhdas tekniikka ja pienet painot vai huononpi tekniikka ja suuret painot?

Riippuu aika paljon ihmisestä. Joillakin toimii ns. tuntumahakuinen ja joillakin ei. Ja itse kuulun tähän jälkimmäiseen ryhmään. Mulla ei tuntumajutut toimi, ja pyrikin tekemään niin isoilla painoilla kuin mahdollista. Toistot 6-8, joskus 10.
Kokeilemalla varmasti jokainen löytää itselleen sen parhaan tavan.

Suositut

Back
Ylös Bottom