Dietin alotus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja evkler
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Cockton sanoi:
Proteiinia joka aterialla, eli ihan lihaa. Rasvat on laadukkaita rasvoja, eli eläinrasvoja, ei mitään prosessoitua kasvispaskaa. Kasvisöljyistä paras on kylmäpuristettu oliiviöljy, lämpökäsittely tappaa kaiken hyvä siitä. Ja rypsiä jos käyttää niin kylmäpuristettua sekin. Eurolla 1,5 litraa rypsiöljyä on ihan skeidaa.

Oho, tulipas siinä väitteitä. Ja nyt kiinnostaa, että mitähän sulla on tueksi näillä väitteille, että tavallisen rypsärin rasva on suurinpiirtein täyttä paskaa?

svidu tää nyt sekoilee mulla tämä selain tai jotain. Toi tutkimus, jos joku sen ehti tässä näkemään ei tarkemmalla lukemisella liittynyt tähän juurikaan.

Timba79 sanoi:
Oho, tulipas siinä väitteitä. Ja nyt kiinnostaa, että mitähän sulla on tueksi näillä väitteille, että tavallisen rypsärin rasva on suurinpiirtein täyttä paskaa?

Olen nyt lähdössä tästä salille enkä ehdi kaivamaan noita uudestaan, tyhmä kun olin niin en ottanut ylös osoitteita. Menee aikaisintaan sunnuntaille noiden kaivaminen, valitettavasti.

Esitysmuoto oli hieman kärjistävä ja oikaiseva, myönnän sen itsekin. Kantavana ajatuksena oli vertailla noiden öljyjen eroja, eli mitä enemmän ruokaa prosessoidaan sitä vähemmän siellä on terveellisiä ravinteita jäljellä.

Timba79 sanoi:

Joo vähän backuppia olis kiva kuulla. Ensimmäistä kertaa kuulee että eläinrasvat -> hyviä ja kasvisrasvat pahoja :) Noh ei ehkä noin radikaalisesti mut anyway...

Joku palstaltahan otti selvää noiden rypsärien eroista ja ne erothan olivat yllättävän pieniä. Olisi kyllä todellakin nyt kovan faktan paikkan jos asia ei niin olekkaan. Nimimerkillä reilusti tavallista rypsäriä käyttävä. (se kylmäpuristettu on järkyttävän pahaa)

Noi kyseiset sivustot eivät oikeen vakuuttaneet. Jos aika löytyy yritän kaivaa esiin netistä tutkimuksia jotka tukisivat väitteesi. Pitää kattoo jos aikaa löytyy....

Ja mulle ei kielitaito ja aikakaan riitä alkaa tarkemmin niitä tutkimaan, mutta ois tosiaan kiva jos jotain vakuuttavaa faktaa asiasta löytyisi.

Olive oil versus canola oil
Do not fall into the hype which is put out by traditional medicine regarding the promotion of canola oil (rapeseed) as superior due to its concentration of monounsaturated fatty acids. Olive oil is far superior and has been around for thousands of years. Canola oil is a relatively recent development and the original crops were unfit for human consumption due to their high content of a dangerous fatty acid called euric acid.

If the taste of olive oil is a problem, or if you are frying or sautéing food, then you should consider coconut oil. Many nutritionally misinformed people would consider this unwise due to coconut oil's nearly exclusive content of saturated fat. However, this is just not the case. Because it has mostly saturated fat, it is much less dangerous to heat. The heat will not tend to cause the oil to transition into dangerous trans fatty acids.

References

1.Keys A, Menotti A, Karvonen MJ, et al.: The diet and 15-year death rate in the Seven Countries Study. Am J Epidemiol 124: 903-915 (1986)

2.Willett WC: Diet and coronary heart disease. Monographs in Epidemiology and Biostatistics 15: 341-379 (1990)

3.World Health Organization: Diet, nutrition, and the prevention of chronic diseases. Report of a WHO Study Group. WHO Technical Report Series 797, Geneva 1990

(4) European Journal of Clinical Nutrition April 2002;56:114-120

(5) Gut 2000;46:191-199.

Eli rypsiöljy=rapeseed oil... varsinkin väite siitä että kookosöljy on hyvä vaihtoehto siksi että se ei kuumentuessa muodosta vaarallisia rasvahappoja VAIKKA sisältää melkein ainoastaan huonoja rasvoja, on varsin epäilyttävä kehoitus. Etsin lisää piakkoin :D

Mnjöö, täällä pikasesti kurkkasin tänne. Tuosta kookosrasvasta oli vertailututkikums uudenseelannin asukkaiden ja läheisen saaren asukkaiden. Saarells syötiin kookosta sen kaikissa muodoissa kuin pienet eläimet muun ravinnon ohessa. Saarelaisilla oli vähemmän sydäntauteja kuin viereisessä uudessa seelannissa, jossa kuitenkin geneetisesti asui hyvinkin samanlaista populaa. Tämä löytynee tuolta ncbi:stä kohtuu helposti

Ja sitten tuosta uskottavuudesta... KTL:n sivuilta en edelleenkään ole löytänyt informaatiota mihin tutkimuksiin he perustavat suosituksensa. Mielestäni SE jos mikä on huonoa uskottavuutta!

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
jos palataan vielä noihin hiilareihin: 20-30g hiilareita on aivan uskomattoman vähän. Jos kuitenkin vedän Hiittiä lähes joka päivä ja treenaan samaa tahtia kuin ennen, niin enkö sillon saisi syödä hieman enemmän hiilareita?

Eli missä kulkee ketoosin raja. Kaikki ovat erilaisia, mutta varmasti on olemassa jokin keskiarvo.
Kuten joku aikasemmi jo mainitsikin, sisältää esim. rahka aika paljonkin hiilareita. Jos syö ½ kiloa rahkaa päivässä, voi saada miltei 20g hiilareita kehoonsa.

Mitkä ovat ketoosin "oireet", mistä huomaan että keho on ketoosissa, muusta kun painon putoamisesta ja kusen hajusta?

Kusen haju (typen haju) ensinnäkin on ilmeisestikkin merkki siitä että roteiiniä tulee liikaa.

Ite huomaan ketoosiin menon siitä, että suolen kanssa on ongelmia pari päivää, ja sitten ne menee ohi. Ketoosissa olon huomaan lähinnä siitä että nälkää ei kovin tiuhaan tule, ja vähillä hiilaireilla tiedän olevani ketoosissa.

Sitten jos reenaa aeroopista paljon ja kovaa, niin käsittääkseni se siinä yhteydessä syöty hiilari menee lihaksen glukogeeni (tjsp) -varastoihin. Toisaalta... kun kroppa tottuu siihen ketoosiin niin on tuolla tyypit juossu maratooniakin ketoosissa, ja jos mietitään sitä luolamiesta jonka piti juosta liharuoan perässä ketoosissa, niin...

Sellanen raja, että alle 30 grammalla on erittäin todennäköisesti, 20 grammalla on varmasti ketoosissa. Ja joillekin voi riittää niinkin paljon kuin alle 50 grammaa.

Olisko tässä ketostixeistä apua? (apteekista)

Very-Low-Carb Diets Burn Lard Like There´s No Tomorrow
- Anssi Manninen

No joo... vakavissaan niin väitän että ketoosissa palaa rasvaa vielä nopeammin kuin low-carbilla. Näin olen huomannu sen olevan itelläni, ja muutama muukin on tällaista kertonut kokeneensa. Mulla oikeastaan niin se painonpudotus lähtee käyntiin just siinä ketoosissa.

Mut oujee... vielä noihin "oireisiin", niin nyt tulee juuri eräs oire, eli mulla rupee maistumaan suussa ihan helvetin pahalle. Se ei ole mikään makukaan oikeastaan, vaan sellainen ikäänkuin metallinen fiilis... hankala kuvata, mutta purkkaa tekee mieli jauhaa koko ajan :) (persilja kuulemma auttaa kans...)

Cockton sanoi:
No joo... vakavissaan niin väitän että ketoosissa palaa rasvaa vielä nopeammin kuin low-carbilla. Mulla oikeastaan niin se painonpudotus lähtee käyntiin just siinä ketoosissa.

Jos kaks ihmistä on dieetillä, toinen ketolla toinen low-carbilla. Kalorit 500 alle kulutuksen. Luuletko sä tosissas että keto-henkilöllä on palanut enemmän rasvaa kuin low-carb-henkilöllä esimerkiksi viikossa? Mistä muusta ne miinuskalorit sitten tulis low-carbilla kuin rasvasta? :eek:

Jos minä pidän hiilarit ns. low carbilla tai sitten niin vähissä että olen ketoosissa, niin mulla palaa rasvaa enemmän jälkimmäisessä tilassa. Ja kuten sanoin, niin huomattavaa (eli viikottain puntarissa näkyvää) muutosta tapahtuu oikeastaan ainoastaan ketoosissa ollessani. Tämän perusteella luulen, että kuvaamassasi tilanteessa on mahdollista että ketoosissa oleva polttaa enemmän laardia.

Mitä mahdat tarkoittaa tuolla viimeisellä kysymyksellä?

Rock^ sanoi:
Jos kaks ihmistä on dieetillä, toinen ketolla toinen low-carbilla. Kalorit 500 alle kulutuksen. Luuletko sä tosissas että keto-henkilöllä on palanut enemmän rasvaa kuin low-carb-henkilöllä esimerkiksi viikossa? Mistä muusta ne miinuskalorit sitten tulis low-carbilla kuin rasvasta?

Lihaksesta? Ketolla tapahtuu liuta adaptaatioita. Ei ole pääsyä juuri nyt The Ketogenic Dietiin, jotta voisin laittaa pari lainausta :)

Ajattelin tuossa maaliskuun alussa, ehkä jo aiemmin käydä ketolle rasvoja polttelemaan ja elopainoni nyt 111kg, rasvaprosentista nyt en tiedä, mutta salilla tullut käytyä kuitenkin että lihasta sentään jotain on. Tarkoitus treenata 3-4krt viikossa salilla ja pikkuhiljaa aamulenkkejä/rasvanpoltto urheilua ja katsella miten paino lähtee tippumaan. Mikä mahtaisi olla minun kokoisella kavereilla sopiva hiilihydraattien määrä?

Aiemmin kevyttä low carbbia vedin ja silloin oli jotain 100g hiilareita päivässä, mutta ketolla kyllä vähemmän aion syödä.

-Dessu

nyyh kohta loppuu :kippis1:

kuidut

hmm toi kuitujen saanti tossa ketodietillä ihmetyttää miten paljon vehnäleseit pitäs päivässä syyä sun muuta että niitä saa tarpeeksi olen 77kg heppu

PS. Ai niin ja onko ruisleipä ketodietillä kielletty

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom