Dieettithread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hulkki
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by pexxi
Peruskyssäreitä....

1. Olen pudottanut painoo 2 kiloo ajalla 6.1-26.1. Ajattelin vielä ottaa pois kilon viikossa ja sen jälkeen hidastaa painonpudotusta.
Mikä on liian nopea painonpudotus viikossa teidän mielestä Hulkki ja muut (itse oon ajatellu että kilo tai enemmän)?

Tarkoitukseni siis helmikuussa jatkaa dieettiä syömällä enemmän ja lisäämällä aerobista. Eli painonpudotustavoite 500g/vko jatkossa...

En ole tehnyt aerobista muuten kuin salilla pyörät tammikuussa! Proteiinit olen pitänyt 2 g/painokilo.

Huolettaa vähän ku ilman aerobista on lähtenyt noin vauhdilla paino? Toisaalta psykologisesti erittäin palkitsevaa...

Painonpudotuksesta:kippis1: , vaik et sää mikkään fläsä oo ikinä ollukkaan.:)
Eräs aika menestyny kehonrakentaja tässä muinoin opasti, että n.700g/ viikko on maksimi, mitä viikossa voi rasvoja vähentää, meikäläinen uskoo häntä.

Malttia Pexxi:kippis1:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Danx mate:)

Originally posted by Richard75
Eräs aika menestyny kehonrakentaja tässä muinoin opasti, että n.700g/ viikko on maksimi, mitä viikossa voi rasvoja vähentää, meikäläinen uskoo häntä.

Tuo on varmaan aika lähellä totuutta ilman Wintikan konsteja. Alussa uskoisin silti voivan PAINON pudota nopeammin, esim. itselläni ei lähtenyt ensimmäisellä dieettiviikolla yhtään pois, toisella viikolla kilo. Ja treenipainot on vain noussut eikä ole ollut kertaakaan edes nälkä. Toisin sanoen glykogeenit tyhjenee ja nesteitä poistuu (toisaalta dieetillä niitä tulee juotuakin keskimäärin 6-8 litraa vuorokaudessa).

Tästä eteenpäin pitäisi fläsää palaa siinä 2 kg kuukaudessa eli noin 0.5 kg viikossa.

Sit-rep

Paino heiluu paikoillaan tällä hetkellä.
Orastavaa flunssaa pukkaa päälle ja yleistä väsymystä.
Viikonloppuna edessä loistavat bileet, jotka sisältävät viinaa,
villejä naisia ja hyvää ruokaa.

Helmikuun alusta (maanantaina) lähtee hitaampi vaihe plus enemmän aerobista kehiin.

Mites muilla on sujunut operaatio tiukennus?

Just vetäsin Hiittiä 8 minuuttia. Kertaakaan en oo vielä dieetistä lipsunu, 3vkoa takana. Ekalla viikolla lähti 1,5 kiloa pois, nyt on tippunu 0,5/vko. Hyvältä tuntuu ja on ihan palkitsevaa ku aamuisin paistaa peräti ylimmät vatsaritilät peilistä...

....eli kyllä ne vatsapalkit sieltä vielä löytyy. Ja jos ei löydy, otan yhteyttä Wintikkaan ja Suomen curlingseuraan.

Paino 2 vkoa paikallaan 97:ssä, mikä on positiivista, sillä tiukentumista on silti tapahtunut.

Treenit olleet tosi raskaita, isoilla painoilla siis viimeinen kierto suurimmassa osassa liikkeitä 6-8 toistoa (yleensä teen 8-15).
Aerobiset jne ennallaan.
Syöminen todella hyvällä mallilla, cheattipäiväkin vajaa kerran viikossa edelleen.

Nyt kevyt treenikierros menossa, luojan kiitos.
Hyvin menee.

5kg tultu alas joulusta...aikas rennosti aloitettu ja kaikkia jekkuja ei vielä pussista ole edes otettu :) (HIIT jne) Voimataso tuntuu pysyvän hyvin kohdallaan ja mahdollisesti nouseekin (pitkälti 5 x 5 treeniä lähes kaikille lihasryhmille) ja pahemmin ei edes nälkä pääse tulemaan. Vähän tuntuu että myöhemminkin olisi voinut touhun aloittaa kun ei ole kun "enään" 5kg tavoitteeseen. Erottuvuus kasvanut ihan kivasti ja kun ei ole mitään kovin kireää edes tavoitteena niin välistä tuntuu että tämäkin melkein riittää, mutta lupaus itselle pidetään ja 5kg vielä pois. Eli 90 -> 80 lopputulos, summer here I come :lol1:

Vuoden alusta aloitin, paino tullut alas noin 6 kiloa. Selvästi on kiristynyt, alkoi jo olla vatsalihaksia ikävä. Mullakin eka rasvanpolttodieetti käynnissä ja tuloksetkaan ei ole pudonneet niin paljon kuin pelkäsin. Itse asiassa pysyneet koko lailla samoissa :)

Painoa on 65 kg eli kokonaiskaloritarve ilman "liikkumista" 2300 kcal. Jos vähän tekis mieli kiristellä, että tulis ylimmät vatsalihakset kans kunnolla esiin. ;) Niin mikä olis hyvä määrä kaloreita päivässä? Tarkoitus olisi kiristellä 4 viikkoa.

Haluaisin vain testata hieman tuota dieettiä. :D Aamuaerobista olis viikossa 2-3 kertaa ja treenin jälkeen tapahtuvaa aerobista 2-3 kertaa viikossa.

Laskisin hiilareiden osuutta ja nostaisin proteiinien sekä rasvojen osuutta.

Heittäkääpä joku asiallinen kalorimäärä/ per päivä. :confused:

Olisko 2000 kcal liikaa, liian vähän vai just sopivasti? :cool:

Originally posted by Away
Heittäkääpä joku asiallinen kalorimäärä/ per päivä. :confused:

Olisko 2000 kcal liikaa, liian vähän vai just sopivasti? :cool:
Paino noin 65kg, niin sopiva kalorimäärä on toi 2000kcal. Mut en sit tiedä, kauan sun pitää vetää tota 2000kcal, et tulee sixi näkyviin.

Ja sitten, oma mielipide: Henkilökohtaisesti painolla ei ole väliä. Dieetin aikana paino saisi vaikka kasvaa :D Itse kiinnitän enemmän huomiota vyötärön ympärysmittaan. :kippis1:

Nyt se sitten tapahtui, eli eka lipsahdus. Kolmen viikon tipattoman jälkeen Kuningas Alkoholi vei miestä - ja jumalavita vei muuten lujaa!!

Eilisestä en muista yhtään mitään, paitsi et mäkkärissä tais tulla käytyä ja tulipa syötyä chilimaustettuja heinäsirkkoja ja tequila pullo + mato.:hmmm: Niin ja tietysti litra kossua.

No, suosta noustaan ja periks ei anneta. Aamulla lenkille ja takaisin raiteille.:evil:

Tuli vaan mieleen, että miten ootte ite menetelly, jos tulee joku pieni tai oikeastaan isompi lipsahdus dieetillä? Jätättekö siltä viikolta cheattipäivän väliin, kiristättekö seuraavan päivän kaloreista tai rankaisetteko itseänne jotenkin muuten?

Blah. Life goes on. Repsahdus on tehnyt tehtävänsä, pälli korjautunut ja mäkkäri porskuttaa vähän rikkaampana. Takaisin vain ruotuun seuraavana päivänä. Tätä suositteli T-magissakin joku kaveri ja jopa perustelikin sen aika hyvin (jotenkin että on turha sotkea kroppaa ahtamalla eka kaloreita, ja sitten seuraavana päivänä näännyttämällä se cardiolla ja minimikaloreilla).

Tietty jos on ottanut kuppia ja palannut kotiin 2000 kcalin kebabbiannoksen nautittuaan klo 4.13, niin seuraavana päivänä saattaa luonnostaan olla vähän pienempi ruokahalu.

Mulla kyllä nuo lipsahdukset on tosi harvoja johtuen yhdestä "see-food" dieettipäivästä viikossa. Yleensä ne on korjattavissa jo saman päivän aikana. Varmaan tuollaisen all-out -lipsahduksen toteaisin kuitenkin tämän viikon cheattipäiväksi.

väliaikoja. mustikkasopat rinnuksella. Sauva katki.

Do dii. Nyt kaks viikkoa takana. Eka viikkona tippu 1.2 kiloa 90.4 -> 89.2. Se oli ihan ok, ei kai tuo nyt ole kuin vähän nestepöhö naamalta laskenut. Mutta toka viikolla meni saman verran, aamulla oli lukemat 88. Aijai, mopo keulii jo. Vika on kyllä tiedossa, duunissa oli melkoinen härkäviikko ja se sotki noita syömisiä. Perjantainakin aamulla jalka (+olkapää) treeni ja sitten reilut ykstoista tuntia töissä. Katabolia runttasi puun takaa sata lasissa, ei voi mittää... Onneksi oli edes parit protskupatukat hätävarana.

Kun pakkasta on lähes kolmekymmentä astetta on jäiselle ja aivan saatanan kankealla fillarilla työ(&treeni)matkojen suorittaminen loistavaa :p aerobista liikuntaa. Hiki tulee ja laatta on lentää. Lauhemmalla säällä on pari kertaa tullut lenkkeiltyäkin. Pyöräily on ainakin jonkinlaista peruskuntoa pitänyt yllä kun syksyllä ei tullut harrastettua tuota juoksentelua yhtään. Kesäisin se on kyllä ihan mukavaa vaihtelua.

Kysymys oliiveista: Oliiviöljyä kun pidetään hyvänä rasvalähteenä niin päteekö sama oliiveihin, vai muuttuuko se jotenkin siinä matkalla? Niissä ainakin on koko paljon sitä rasvaa ja niitä tulee yleensä jonkin verran kotiruuan lisänä syötyä. Kreikkalaisen eväksen ystävä kun (myös) olen. Etikka on muuten mainio salaattikastike ihan yksinään. Tai sitten lorauttaa oliiviöljyä kanssa rehujen sekaan.

lazkin väliraportti:

Noin kuukausi takana elämäni ensimmäistä dieettiä. Paino on tullut alaspäin 97 kg --> 94 kg. Kaikin puolin hyvät fiilikset on päällä, vaikka tuntuu että hieman liian nopeasti olen aloittanut ja jotenkin vaikea löytää oikeaa balanssia syömisen ja syömättömyyden välillä. No, toivottavasti tämä opettaa minulle jotain. Veden juontia olen arvostanut n. 3 litran edestä / päivä + ruokajuomat. Kahvikin alkaa olla joka-aamuinen ystäväni. Päkki alkaa vähitellen taas tulla esille, mutta harmillisesti täytyy todeta että rasvan vähetessä myös rauta tankojen päissä vähenee treenien yhteydessä. Ei yksinkertaisesti jaksa vääntää niin isoilla painoilla. No, vielä pari viikkoa dieettiä ja sitten kreatiini kehiin ja ruvetaan taas vähitellen syömään enemmän, jospa ne raudat taas alkaisi liikkua.

Oli tarkotus pitää sellasta peruskautta 1.3. asti jonka jälkeen piti sitten alkaa polttamaan rasvaa. Nyt oon ollu kipeenä vähän yli kaks viikkoa jona aikana treenannut (idiootti) kaks kertaa. Nyt näyttää siltä että heti kun paranen ni tulee totinen paikka kun lihaa ei ole ja rasvatkin pitäis pois saada. Pelkään että kesällä on jäljellä enää kellaribändin kitaristi-keho.

Eli: Jos sittenkin parin kuukauden massa kuuri ja sitten DNP kehiin kesäks? :hmmm:

Originally posted by Pain
Nyt se sitten tapahtui, eli eka lipsahdus. Kolmen viikon tipattoman jälkeen Kuningas Alkoholi vei miestä - ja jumalavita vei muuten lujaa!!

Eilisestä en muista yhtään mitään, paitsi et mäkkärissä tais tulla käytyä ja tulipa syötyä chilimaustettuja heinäsirkkoja ja tequila pullo + mato.:hmmm: Niin ja tietysti litra kossua.

Ei se mitään. Takaisin raiteelle vaan.
Mulla vei viina miestä ja syöminenkin ollut höllempää muutaman päivän. Mutta paluu raiteille...vaikka väkisin.

Ai niin ja tuo "villejä naisia" veikkaus osui NIIIN väärään:(

Kiristelyä on harrastettu uudestavuodesta asti. Tarkoitus on hävittää syksyllä kertyneet ylimääräiset läsät ja pitää kynsin&hampain kiinni jo muutenkin pienistä lihaksista. Tähän mennessä pudonnut 3 kiloa, tavoite noin 0,5 kiloa/viikko.
Sapuskoita en ole laskenut kovin tarkasti muuten kuin proteiinin osalta, mutta turhimpia nameja mussutan vain kerran viikossa syömäpäivänä. Aerobista en ole lisännyt koska teen sitä muutenkin melko paljon, myöhemmin keväällä ehkä lisään jos on tarvis. Treeni sujuu erinomaisen hyvin ja motivaatio on korkealla joten odotan innolla kesää :)

Originally posted by vesguru
Paino noin 65kg, niin sopiva kalorimäärä on toi 2000kcal. Mut en sit tiedä, kauan sun pitää vetää tota 2000kcal, et tulee sixi näkyviin.

Ja sitten, oma mielipide: Henkilökohtaisesti painolla ei ole väliä. Dieetin aikana paino saisi vaikka kasvaa :D Itse kiinnitän enemmän huomiota vyötärön ympärysmittaan. :kippis1:

Hmm, 2000kcal ja 65kg? Jos henkilö ei tee fyysistä työtä, eikä muutenkaan pahemmin liiku, niin epäilen kyllä että tuo ei ole edes miinuskaloreilla. Perusaineenvaihdunta tuon painoisella miehellä on Fitness-lehden laskurin mukaan 1674kcal.

Kaikki muuten hyvin, mutta tänään jäi ekan kerran HIIT väliin aamulla ja taitaa jäädä huominen jalkatreenikin. Kuumetta 38'c.

:mad: :( :mad:

Suositut

Back
Ylös Bottom