Dieettithread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hulkki
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Äijä
Mitenkäs dieetit on lähtenyt käyntiin?

Kiristyn silmissä, aamupaino pudonnut viimeisen 2 viikon aikana 2kg ja voimataso vaan paranee. Painon putoaminen on yllättävän nopeaa, tähtäilen 2kg/kk tahtiin ja kaloreita menee tässä vaiheessa 3000kcal päivässä, jakauma jossain 40-50/20-30/20-30, tankkauspäivinä 4-5000kcal enemmän hiilareihin painottuen.

Nyt kova agre päällä ja paikat täristen odottelee salille pääsyä, täydellisen euforinen olo. Syynä lienee la/su hiilaritankkaus ja muutaman päivän tauko EC-stackeista, viikonlopun totaalilepoa unohtamatta.

Tämä poika pakkaa treenikamat ja lähtee kyykkäämään koko salin ylempään kerrokseen :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

Juu, ihan mukavasti on lähtenyt elämäni ensimmäinen oikea dieetti käyntiin. Rauhallisesti vähentelen hiilareita ja oon jättänyt rasvat pois aika lailla, pyrin ottamaan rasvat tableteista. Aamuaerobinen, 45 min kävely 3 kertaa viikossa ja oon oppinut juomaan puolitoista kuppia kahvia lenkin päälle aamupalan yhteydessä (onko järkevää?). Paino pudonnut n. 0,5 kg/vko. Tarkotus olisi kiristellä YO-kirjoitusten lukulomaan saakka ja sitten taas syödä normaalisti. Kattoo sitten keväämmällä vieläkö tarvii/jaksaa kiristellä.

Originally posted by lazki
...Aamuaerobinen, 45 min kävely 3 kertaa viikossa ja oon oppinut juomaan puolitoista kuppia kahvia lenkin päälle aamupalan yhteydessä (onko järkevää?). ...

Juo ne kahvit ennemmin ennen lenkkiä

Kilo/viikko vauhtia on menty entisillä metodeilla, paitti että kalorimäärät olen joutunut nostaan 1600-1900 tienoille riippuen treeneistä. Ei edelleenkään aerobista. Viikonloppuna tuli käytyä pariinkuukauteen viihteellä mutta onpa taas motivaatiota.

Re: I'm in

Originally posted by newberry
Lähtöpaino oli 90.4 aamusella.
...Josta tuli mieleeni lyhyt offtopic kysymys, eli osaako kukaan suositella toimivaa elektronista perusvaakaa? Oma "Ei-niin-elektroninen-paska" alkaa jumia kun mennään yli 110kg, ja tekisi mieli saada vähän luotettavampi & tarkempi vaaka ennen dieettiä (vielä 5. viikkoa armonaikaa :) )

Originally posted by Jukka84
Juo ne kahvit ennemmin ennen lenkkiä

Joo, sillä lailla siitä saisi kyllä parhaan hyödyn, mutta eikö tuo käy vatsan päälle? Varsinkin tämmöselle kahvi-rookielle luulisi että tyhjään mahaan olisi liian hc puolitoista kuppia kahvia. Vai onko tämä vain harhakäsitys?

Joo, sillä lailla siitä saisi kyllä parhaan hyödyn, mutta eikö tuo käy vatsan päälle? Varsinkin tämmöselle kahvi-rookielle luulisi että tyhjään mahaan olisi liian hc puolitoista kuppia kahvia. Vai onko tämä vain harhakäsitys?
Kokeile?

Saattaa siinä pieni varpusparvi lentää mutta sehän kuuluu vaan asiaan :kippis1: (mulle ainakin käy noin vaikka olen juonut kahvia paljon ja kauan)

Jahas. Edeltävän muutaman kk:n pikkuhiljaa tiukennetun syömisen jälkeen nyt aerobiset taas kuvassa.
Treeni ennallaan, aerobista välipäivinä melkein joka väliin niin, että viikkoon tulee n. 3 kertaa.
Näistä 2 on hiit-tyylisiä "20-minute solution"-periaatteella. Näiden jälkeen pienen venyttelyn ja suihkun jälkeen aamupalalle, joten väliä tulee n.30 min.

Jalkatreeniä edeltävänä päivänä teen yleensä tavallisen n.30 min kevyen aerobisen.

Vihreät teet ja kahvit on toistaiseksi pysynyt sisällä vaikka vähän heikkoa varsinkin hiit-aamuina tekee. Vihreää teetä lisäksi nyt kapseleina illalla/aamulla.

Ruokailut aika tiukkaa, mutta kaloreita ei kovin alas tarvitse viedä, enkä niitä juuri varsinaisesti jatkuvasti laske, kuten miljoonasti olen jo sanonutkin. Äkkiarvio keskimääräisestä päivästä jää alle 3000 mutta yli 2600 ja protskut/hiilarit rasvat karkeasti luokkaa 50/40/10. n.5% "sallitulla vaihtelulla".

Yritän seurata painoa mahdollisimman harvoin, peiliä pääasiallisena mittarina edelleen pitäen. Viime punnitus oli cheattipäivän jälkeisen aamun 98kg - eli todennäköisesti normaali aamupaino nyt n.96-97. Eli hyvältä näyttää, koska paino ei ole vieläkään lähtenyt enempää tippumaan ja kuitenkin tiukentumista on ehdottomasti tapahtunut, minkä lisäksi myös sarjapainot edelleen nousussa.

Kiiruhdan todella hitaasti jottei tarvitse pudottaa kiloja vaan rasvaa.

Tarkoitus olisi sitten aloittaa elämäni ensimmäinen dieetti ja sanoa mahalle hyvästit 3 kuukaudessa. Nyt olisi kiva kuulla mikä on mennyt pieleen dieeteissänne jotta osaan varoa samoja virheitä :p

Tarkoitus on pitää yllä dieettiä n. 12 viikkoa. Tarkoitus tehdä nuo viikot seuraavasti:
1-4: joka viikkoa n. 100 kcal pois
5-12: lisäksi HIIT 2-3x/vko

Treeniä koko ajan siis ma/ke/pe ja HIIT ti/to ja mahdollisesti myös la

Olen pitänyt aina välillä jonkunlaista ruokapäiväkirjaa ja kulutus on ollut n. 2700 kcal/päivä ja jako 30/60/10 (p/h/r)

Nyt olisi tarkoitus muuttaa suhde 40/40/20 tai mahdollisesti rasvoja vähemmänkin eli 50/40/10. Kaloreita ajattelin pudottaa 100 kcal/viikko ja jatkaa sitä kunnes ollaan 1700-1900 kcal/päivä.

Kertokaas dieettejä läpikäyneinä, että miltä suunnitelma näyttää ja seisooko Jarkko 12 viikon jälkeen tiukassa kunnossa rannalla sixpäkkiä esitellen vai miettii kotona että mikä meni pieleen :cool:

*töks*

------------------------------------------------------------------------------------
Peli jatkuu ja on rehellistä!
Eli tällä hetkellä pudonnut n.1,5 kiloa parissa viikossa. Tarkoitus vetää vielä pari kiloo kuun vaihteeseen ja sitten hidastella tahtia...

Tavoitteena Tompan joskus lanseeraama:

"Ripped -For her pleasure";)

Pelottavan nopeaa...

Itelläni toinen viikko menossa ja paino tippuu vähän liiankin nopeasti....ekalla viikolla varsinaista dieettiä lähti 1,5 kg ja niin taitaa lähteä tälläkin viikolla..

...vaan ku sarjapainot nousee edelleen ja kädet ei ainakaan vielä ole kadonnut niin mikäs tässä.

Perusperiaate:

3xHIIT/vko
3xTreeni/vko
1 Cheattipäivä

Kalorit oon pyrkiny pitään 2000:ssa suhteella 40/40/20, mutta jonkun verran vaihtelee...

Ai niin, joulun jälkeen 80kg ja tänä aamuna 76,5.....

Mulla on tarkotus vetää dieetti melkolailla samalla ohjelmalla kuin pain läpi paitsi että aloitan HIITin vasta 4 viikon dieetin jälkeen ja jatkan sitä dieetin loppuun (8 viikkoa).

Nyt mietinkin, että mitenkäs maidon juonti dieetillä? Sitä menee päivässä helpolla pari litraa eli jo siitä tulee 66g proteiinia ja ~100g hiilaria eli 664 kcal.

Juotteko itse maitoa dieetillä ja otatte hiilarit ja protskut muusta ruoasta vai säädättekö syömisen tuon maidon kanssa? Ei meinaan jää paljoa säätelyvaraa jos ruokaan on tollaset 1400 kcal jäljellä :confused:

Re: Pelottavan nopeaa...

Originally posted by Pain
Itelläni toinen viikko menossa ja paino tippuu vähän liiankin nopeasti....ekalla viikolla varsinaista dieettiä lähti 1,5 kg ja niin taitaa lähteä tälläkin viikolla..
Jostain luin että dietin alussa tuo painon nopea putoaminen on normaalia kun kehosta poistuu ensin nesteitä. Tasaantunee siitä...

Kovasti tuntuu olevan porukkaa tuon HIITin takana. Itse suosin ennemmin aamulenkkejä, kun tuntuu jotensakin helpommalta ja normaalimmalta.

Olikos kukaan kokeillut tuota All-Starsin "ECA" -systeemiä? Otin semmosen testiin kun sattui kaupasta löytymään ja kaipa tuo jotain tekee. Olo oli ainakin tänä aamuna kuin lentoon olis ollut lähdössä. Normaaliin kofeiinitabu+vihreä tee -settiin verrattuna vaikutus oli selkeästi kovempi, mutta loppui vaan jo puolen tunnin päästä ja sitten alkoi vuorostaan tulemaan kuuma...:eek:

Katselin tuossa juuri dieettipäiväkirjaa (Excelillä) kuntoon ja huomasin että olen käyttänyt 7 kcal/g rasvoille vaikka pitäisi olla 9/g.

Eli on se kalorien saanti ollut hieman reippaampaa sittenkin :mad:

No tästä on hyvä käynnistellä dieettiä...

Tässäkin foorumissa joudun mainostaa tuotetta nimeltä FatSlimmer!!!
En ole jälleenmyyjä, vaan kokeilija, jolla kama on todella toiminut!!!
Eikä maksa maltaita.

Originally posted by tonika
Tässäkin foorumissa joudun mainostaa tuotetta nimeltä FatSlimmer!!!
En ole jälleenmyyjä, vaan kokeilija, jolla kama on todella toiminut!!!
Eikä maksa maltaita.

Jep. Nyt polkee wintikka ja kumppanit ne taikajauhot suohon, kun on kerran vastaavan tehoinen aine olemassa luontaistuotteena.

http://www.vitalasfinland.fi/fatslimmer.html

...talvipakkaset makuuhuoneessa ovat historiaa...

Peruskyssäreitä....

1. Olen pudottanut painoo 2 kiloo ajalla 6.1-26.1. Ajattelin vielä ottaa pois kilon viikossa ja sen jälkeen hidastaa painonpudotusta.
Mikä on liian nopea painonpudotus viikossa teidän mielestä Hulkki ja muut (itse oon ajatellu että kilo tai enemmän)?

Tarkoitukseni siis helmikuussa jatkaa dieettiä syömällä enemmän ja lisäämällä aerobista. Eli painonpudotustavoite 500g/vko jatkossa...

En ole tehnyt aerobista muuten kuin salilla pyörät tammikuussa! Proteiinit olen pitänyt 2 g/painokilo.

Huolettaa vähän ku ilman aerobista on lähtenyt noin vauhdilla paino? Toisaalta psykologisesti erittäin palkitsevaa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom