Dieettiongelmat 2008 tänne!

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Tammikuu-maaliskuu -10kg mut nyt on kuukaudes enää lähteny joku puol kiloo ehkä.. :( ehkä sitä syömistä pitäis taas kattoo tarkemmin.

About 1kk pitänyt painoa about samassa. Riistäytyny täysi ntaas mässäilyks (mut ei sentään oo noussu :O).

Pitäs alottaa taas.

Tuntuu että koko dieetti on yhtä suurta ongelmaa. Joka kerta toistuu sama kuvio.

Dieetillä kevyttä treenailua ja paljon kävelyä, kalorit siinä 500 miinuksella. Vaa'an mukaan paino laskee tasaisesti ja vyötä pitää kiristää. Kuitenkin peilistä huomaa selvästi miten keho pöhöttyy ja alkaa näyttämään "löysältä". Tuntuu että vaikka paino laskisi, niin rasvaprosentti nousee. :curs:

Motivaatio menee, ryhdyn taas syömään ja treenaamaan normaalisti ja paino nousuun. Kroppa kiristyy selvästi ja peilistä päätellen rasvaprosentti (ehkä) vähän laskee. Voimatasot nousee jne.

Kyllästyin tähän toistoon ja kokeilin nyt sitten lopettaa pariksi kolmeksi kuukaudeksi treenaamisen ja söin normaalisti. Kappas, paino laski ja rasvaprosentti myös. Jopa niin paljon että muutkin sen huomasivat ja kommentoivat "kireämpää" lookkia. :eek:

Missähän tämä homma mättää? Olisiko vinkkejä mistä vikaa kannattaa etsiä?

Dieetillä kevyttä treenailua ja paljon kävelyä, kalorit siinä 500 miinuksella.

Taisit vastata omaan kysymykseesi... Dieetillä on erityisen tärkeää treenata kovaa, muuten voit sanoa hyvästit lihaksille. :whip:

Taisit vastata omaan kysymykseesi... Dieetillä on erityisen tärkeää treenata kovaa, muuten voit sanoa hyvästit lihaksille. :whip:

Eikös tämä nyt ole niin että dietillä kovaa treenaaminen ei kannata. Koska palautuminen on heikompaa ja näin poltat vain lihaksesi pois...:jahas:

Jonkun verran lihasta palaa taatusti pois jos on miinuskaloreilla. Mutta kyllä suosittelisin treenaamaan kovaa: lihakset tarvitsevat säännöllisesti kasvuärsykkeen pysyäkseen "hengissä". Mieluummin karsisin ensin muusta liikunnasta. Salitreeni on se mistä ei tingitä edes dieetillä ollessa. Palautumisen varmistamiseksi huolehditaan sitten tietysti proteiinin saannista palkkarin yms muodossa.

Jonkun verran lihasta palaa taatusti pois jos on miinuskaloreilla. Mutta kyllä suosittelisin treenaamaan kovaa: lihakset tarvitsevat säännöllisesti kasvuärsykkeen pysyäkseen "hengissä". Mieluummin karsisin ensin muusta liikunnasta. Salitreeni on se mistä ei tingitä edes dieetillä ollessa. Palautumisen varmistamiseksi huolehditaan sitten tietysti proteiinin saannista palkkarin yms muodossa.

Itse pudotin painoa tuossa reilut 8kg sitten syksyn mittausten ja puhtaasti rasvaprosenttimittauksen perusteella rasvaa lähti 6,7kg ja lihasta 1,3kg siitä huolimatta että treenasin mielestäni kovaa. Kyllä tuota lihaa tuntuu lähtevän, mutta kyllä ne tulee takaisinkin... toivottavasti tuo läski ei :D

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Eli olisiko toistot järkevä pitää 3-6 välillä? Olisiko kolme neljä sarjaa hyvä lihasta kohden. Ja pääasiassa suuria lihaksia? Kyykky, mave ja pena...? Ei kuitenkaan failureen asti?

Sen takiakkos mulla on usein lihat lähtenyt ja läskit jäänyt :itku:

Eli olisiko toistot järkevä pitää 3-6 välillä? Olisiko kolme neljä sarjaa hyvä lihasta kohden. Ja pääasiassa suuria lihaksia? Kyykky, mave ja pena...? Ei kuitenkaan failureen asti?

Sen takiakkos mulla on usein lihat lähtenyt ja läskit jäänyt :itku:

Kertokaas tosiaan tästä neuvoja, kumpaan suuntaan dieetillä pitää mennä. Koviin massaliikkeisiin pienillä toistoilla vai armottomaan pumppaamiseen?

Oon saanut itse sellaisen käsityksen, että lyhyet sarjat pitäis lihat parhaiten yllä. Itse oon on nyt 2,5kk dieetillä ollessani tehnyt 1-jakoista ohjelmaa pääsääntöisesti toistomäärällä 5-8. Välistä oon pitänyt pumppailupäiviä. En koskaan treenaa failureen asti ja ihan hyvin on silti lihat ja voimat pysynyt. Mun mielestä, jos tekee 3-4 toistoa vaan niin se on liian vähän, mutta esim. 2x6 on jo ihan hyvä treeniksi ainakin 1-jakoisessa.

Paino ei oo tippunu niinkuin ois pitäny, sitä on tullu pari kiloo lisää. Mutta silti tuntuu, että rasvat on selkeesti laskenu ja olo on "kevyempi", mutta ei se lohduta. Piti saada sitä painoo alas, eikä ylös. Treenattu on kovasti ja kalorit tarkasti laskettu ruokavaliosta. Mikä, mikä meni vikaan? Pitäiskö vielä tiputtaa kaloreita ruoasta vai treenata enemmän pitkäkestosia liikkeitä ja lenkkeillä enemmän?

Paino ei oo tippunu niinkuin ois pitäny, sitä on tullu pari kiloo lisää. Mutta silti tuntuu, että rasvat on selkeesti laskenu ja olo on "kevyempi", mutta ei se lohduta. Piti saada sitä painoo alas, eikä ylös. Treenattu on kovasti ja kalorit tarkasti laskettu ruokavaliosta. Mikä, mikä meni vikaan? Pitäiskö vielä tiputtaa kaloreita ruoasta vai treenata enemmän pitkäkestosia liikkeitä ja lenkkeillä enemmän?

Mikäli kyse ei ole satunnaisesta nestetasapainon heitosta tai muuten vain normaalia suuremmasta syömisestä niin vaikea mennä sanomaan... nesteet ja syöminen voi vuorokaudessakin nostaa kilon pari, ainakin itselläni on käynyt niin.

Säästöliekki? Paljonko on miinuskalorit nyt /vrk?

Hyvä ja halpa keino seurata kehon aineenvaihdunnan tilaa on hankkia korvakuumemittari, keskiarvoja ottamalla saa hyvin viitettä onko kroppa alkanut käymään "kylmänä" (mikä viittaa katekolamiinien erityksen vähenemiseen).

Tietenkin "peruslämpö" vaihtelee yksilökohtaisesti.

Oon nyt ollu "FAQ: Treeniohjelmat lihaksen kasvatukseen ja ruokavalioesimerkkejä" -threadin ekan sivun mukaisella dieetillä pari viikkoa, ja paino on tippunu melkee 5 kiloa, mahasta tuntuu olevan rasvaa lähteneenkin aika kivasti, mutta maha on silti kuin ilma pallo :curs:

Liha katoa ei ole tullut, yläpalikoitten erottuvuuskin on parantunut, ja ala palikatki alkaa muotoutumaan esille ja habaki edelleen säälittävät 39 cm (ei siis ole pienentynyt). Mutta silti jokin mättää.

Mistä tää ilmavuus vois johtua?

Lisäksi juoksen HIIT tyylisesti 3x viikossa aamulla, jos tällä jotain väliä on.

Oon nyt ollu "FAQ: Treeniohjelmat lihaksen kasvatukseen ja ruokavalioesimerkkejä" -threadin ekan sivun mukaisella dieetillä pari viikkoa, ja paino on tippunu melkee 5 kiloa, mahasta tuntuu olevan rasvaa lähteneenkin aika kivasti, mutta maha on silti kuin ilma pallo :curs:

Liha katoa ei ole tullut, yläpalikoitten erottuvuuskin on parantunut, ja ala palikatki alkaa muotoutumaan esille ja habaki edelleen säälittävät 39 cm (ei siis ole pienentynyt). Mutta silti jokin mättää.

Mistä tää ilmavuus vois johtua?

Lisäksi juoksen HIIT tyylisesti 3x viikossa aamulla, jos tällä jotain väliä on.

Vatsaontelon sisäinen rasva? Satunnainen, mutta runsas kaljoittelu joka venyttää pakkia? Syvät vatsalihakset?

+ kannattaa opetella vetään pakkia sisäänpäin niin se poistaa tuota ongelmaa ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom