Dieettiongelmat 2008 tänne!

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Pistetäänpä tänne tämä kysymykseni.

Elikkäs, oon tuolta tammikuulta lähtien kiristellyt sellasella 15-20% energiavajeella/päivä ja lisäksi salia 3x viikko ja juoksua sellasen 40-50 km/ viikko. Maanantaisin oon nostanu kalorit ylläpitotasolle.

Sellanen alkoi kiinnostamaan, että kuinka todennäköisenä pidätte, että kun rasvat tulee alemmas ja alemmas niin tuollaisella vajeella alkaisi lihakset palamaan ? Siitä tuli mieleen kun viimeisen parin viikon mittauksen mukaan olisi aavistuksen liikahtanut toi lihas"massan" määrä alaspäin, joskaan en kauheesti oo sitä ressannu kun pitkän ajan kehityksen mukaan se ei juurikaan ole liikkunut.

Toivottavasti tää nyt kuuluu tänne, oon ihan n000b :D :david:

Päivitystä: vittu kuukausi mennyt et tippunu reilu 2kg painoa -.- pomppii 89 ja 90 välillä nyt. esim. eilinen aamupaino 89,1 ja tänpäivänen 90,2

Noh, jatkuu. jos vaik ennen kesän loppua sais painon lähelle 80 =)

Pistetäänpä tänne tämä kysymykseni.

Elikkäs, oon tuolta tammikuulta lähtien kiristellyt sellasella 15-20% energiavajeella/päivä ja lisäksi salia 3x viikko ja juoksua sellasen 40-50 km/ viikko. Maanantaisin oon nostanu kalorit ylläpitotasolle.

Sellanen alkoi kiinnostamaan, että kuinka todennäköisenä pidätte, että kun rasvat tulee alemmas ja alemmas niin tuollaisella vajeella alkaisi lihakset palamaan ? Siitä tuli mieleen kun viimeisen parin viikon mittauksen mukaan olisi aavistuksen liikahtanut toi lihas"massan" määrä alaspäin, joskaan en kauheesti oo sitä ressannu kun pitkän ajan kehityksen mukaan se ei juurikaan ole liikkunut.

Toivottavasti tää nyt kuuluu tänne, oon ihan n000b :D :david:

Riippuu osin siitä että onko sulla hankittuna niitä lihaksia, jos oot ihan alottelija niin eipä sieltä oo mitä tippuu ja siitä ei kannata stressata.. Itse pudottelin ziljoona vuotta sitten 86-> 69 noin kolmessa kuukaudessa juuri kun alottelin puntti harrastusta... oli se helppoa sillon ja haukkari oli painon pudotuksen jälkeen samassa 35cm mitassa kuin ennen diettiä :)

Päivitystä: vittu kuukausi mennyt et tippunu reilu 2kg painoa -.- pomppii 89 ja 90 välillä nyt. esim. eilinen aamupaino 89,1 ja tänpäivänen 90,2

Noh, jatkuu. jos vaik ennen kesän loppua sais painon lähelle 80 =)

Eli 0,5kg/viikko, ihan sopiva tahtihan tuo on?

Meinasin alottaa dieetin vapun jälkeen ja lopettaa kesäkuun puoleen väliin.. Saako tällä mitää mahtavaa aikaseksi, vai pitäskö olla pisempään dieetillä. (Ensimmäistä kertaa dieetillä)

Meinasin alottaa dieetin vapun jälkeen ja lopettaa kesäkuun puoleen väliin.. Saako tällä mitää mahtavaa aikaseksi, vai pitäskö olla pisempään dieetillä. (Ensimmäistä kertaa dieetillä)

Kuudessa viikossa voi järkevällä tahdilla tiputtaa sillaset 3-6kg, riippuen hieman kuinka paljon sitä ylimääräistä on. Jos tavoitteena on rantakunto ja ylimääräistä on enemmän kuin tuo muutama kilo niin suosittelen aloittamaan heti huomenna :)

Mitenkähän tuota kalorivajetta kannattaisi sovitella? Nyt pari viikkoa menty noin -400kcal/pv. Kannattaako odottaa, että painon putoaminen loppuu vai pudottaa vaikka 3vko välein esim. -200kcal lisää?

No inttihän on semmonen paikka, että siellä kaikki pullamössö läskit laihtuu ja on intin jälkeen elämänsä kunnossa, kun taas kovaa ja fiksusti aiemmin treenanneet kaverit kärsivät tästä systeemistä ja tulevat kotiin joko kuihtuneena tai paisuneena. Itse ensin kuihduin ja sitten vielä paisuin, mutta nyt taas homma alakaa olla raiteilla kun on päässyt kunnolla omin ehdoin reenaamaan.

Juuri näin. Paino tippui sujuvasti ennen inttiä kun söin ja treenasin hyvin. P-kaudella painon laskeminen hidastui, mutta jatkui kuitenkin. P-kauden jälkeen paino junnasi paikoillaan ja nyt sitä on tullut lisää. Sodessa en ole yhtään munkkia syönyt, pelkkää pepsi maxia tai kahvia litkinyt.

Myöskään puntilla ei ole kerennyt käymään, joten tuo painon lisääntyminen näkyy mukavasti nestepöhön ja mahan kasvun muodossa. Ärsyttää.
Olen jo harkinnut, josko jälellä olevat 172vrk söisi intissä miten huvittaa (ilman karkkeja ja limsoja yms turhaa), koittaisi treenata mahdollisimman usein ja dieettaisi sitten intin jälkeen, kun ruokailuihinsa voi enemmän vaikuttaa.

Juuri näin. Paino tippui sujuvasti ennen inttiä kun söin ja treenasin hyvin. P-kaudella painon laskeminen hidastui, mutta jatkui kuitenkin. P-kauden jälkeen paino junnasi paikoillaan ja nyt sitä on tullut lisää. Sodessa en ole yhtään munkkia syönyt, pelkkää pepsi maxia tai kahvia litkinyt.

Myöskään puntilla ei ole kerennyt käymään, joten tuo painon lisääntyminen näkyy mukavasti nestepöhön ja mahan kasvun muodossa. Ärsyttää.
Olen jo harkinnut, josko jälellä olevat 172vrk söisi intissä miten huvittaa (ilman karkkeja ja limsoja yms turhaa), koittaisi treenata mahdollisimman usein ja dieettaisi sitten intin jälkeen, kun ruokailuihinsa voi enemmän vaikuttaa.
HV:t eli harjotusvapaat on keksitty sitä reenamista varten;)
Toki ei se herkkua ollut, mutta oli se ihan kiva päästä joka päivä reenaamaan. :offtopic:Varsinki kassupäivinä(iltojen lisäksi) 2 kertaa viikossa keskellä päivää hv ennen ruokailua oli aika jees:worship:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Kolmisen kuukautta aika vapaamuotoista diettiä takana. Samalla treenannu viikossa n. 4 lenkkiä + kotona voimapyörää ja käsipainoilla sarjoja. Ruokapuoli on ollu vahvasti proreiinipitoista, eli tonnikalaa, reajuustoa jne. linjalla. Painoia tippunu tähän asti n. 8kg, mutta viimeisen n. 2 viikkoa paino on jumitellu aikalailla samassa kohtaa, eikä millään meinaa lähteä liikkeelle.

Pidin jopa viime La kunnon mättöpäivän ja tuntu niinku aineenvaihdunta olis menny ihan hulluks :) painoa ei tullu yhtään, vaikka mätön määrä oli aikamoinen. Pikkuhiljaa alkaa into laantunaan, vaikka painoa on suht hyvin lähteny pienen ajan sisällä ja huomattavasti on kiinteytymisä esillä. Kai se vaan on niin, että nälkä kasvaa syödessä ja haluaa liikaa liian nopeesti?

Onneks täällä tuntuu olevan ainaki paljo samanhenkisiä ja ongelmaisia, joten tsemppiä kaikille!!! :)

Juu, painon jumitus on ikävää... itse olen välillä vähän kärttyinen kun tuntuu että on koko ajan hirveä nälkä ja silti paino hiluu alaspäin sellasta etanan vauhtia. :rolleyes: Ole siinä sitten motivoitunut.

Niin ja siis tätähän auttaa se että kalorivaihtelut (huom! ei mättöpäivä) ovat tiedossa vasta vajaan kuukauden kuluttua. Tällä hetkellä tuntuu uskomattomalta että entisessä elämässä on tehnyt tiukkaa pitää vain yksi karkkipäivä viikossa... Nyt ajattelin innolla sitä kun saan ehkä kuukauden kuluttua syödä iltapäivällä puuroa.. :dance:

Mulla lähti paino laskuun, kun lisäsin kaloreita kahdestatuhannesta 2350:een, kasvattaen hiilarien saantia. :) Sen lisäksi nykyään voimatreenit on kevyempiä, mutta teen kerran tai pari viikossa jotain aerobistakin. Esim. 20min HIITtiä tai tunnin tasasykkeellä.

Pidin torstaina korkeahiilarisen päivän ja tarkoituksenani oli sen jälkeen jatkaa dieettiä as usual, mutta eilinen illanvietto päätyi baariin ja pizzalle. Raivostuttavaa ettei ihmiset voi viettää aikaa yhdessä muuten kuin juoden tai syöden!!! Itse olin siis ehdottanut kävelyä kaupungilla, en mitään baarireissua... Nåh, tämän päivän saa sitten viettää salilla ja lenkillä että saa ne pizzan 1000 kaloria poltettua. Ihanaa. :)

Käykää my.bodybuilding.com sivulla ja käyttäkää niiden Beta-vaiheessa olevaa systeemiä Excel taulukoiden sijaan. Pitäkää vaikka kerran viikossa "mittauspäivä". On hauska nähdä nyt 12 viikon jälkeisen kehityksen sekä taulukoilla, kuvioilla, ja itsestä ottamilla kuvilla :) Se jos jokin on motivoivaa...

Antakaas joku esimerkki noin 2800-3300 kcal ruokavaliosta, jossa kumminkin proteiinit on pysyneet korkealla .

Oisko jollakulla vinkkiä ruokalistan suhteen? Oma näyttää tältä klo 5 1pala kauraihme/ruispala väliin kalkkunaleikettä ja salaatti/tomaatti, klo 9 omppu+porkkana klo 11 anaspurkki+hevishotti klo 14 omppu+porkkana+hevishotti klo 17-18 välillä kanaa+raejuusto+kasviksia. Päivän aikana juon n.1,5-3litraa vettä. Pitäisköhän tätä muuttaa jollain tavalla? Pituus on 179cm paino 106kg painoa pitäisi saada alaspäin vähintäänkin 15kg. Painosta on rasvaa n.15kg, koska kävely ja hölkkä ei onnistu kun säären lihakset "penikat" menevät n. 10 min kohdalla jumiin (säärilihas lähes kramppaa ja kipu on niin kovaa ettei pysty tehokkaasti astelemaan). Oisko tähän ruokavalioon ja lihaskipuihin jotain vinkkejä ja apuja? Niin meinas unohtua työ on eneimmäkseen toimistotyötä, joten haluaisin pystyä purkamaan paineita nimenomaan kävelyllä ja lenkeillä, tämä johtuen siitä että suuren rasvamäärän takia ei viiti salilla käydä koska lihasta tulisi vähän turhanki herkästi. Jos jollakulla olisi ideoita ja ehdotuksia ruokavaliosta ja harjoitusohjelmasta niin arvostaisin kovasti.

Oisko jollakulla vinkkiä ruokalistan suhteen? Oma näyttää tältä klo 5 1pala kauraihme/ruispala väliin kalkkunaleikettä ja salaatti/tomaatti, klo 9 omppu+porkkana klo 11 anaspurkki+hevishotti klo 14 omppu+porkkana+hevishotti klo 17-18 välillä kanaa+raejuusto+kasviksia. Päivän aikana juon n.1,5-3litraa vettä. Pitäisköhän tätä muuttaa jollain tavalla? Pituus on 179cm paino 106kg painoa pitäisi saada alaspäin vähintäänkin 15kg. Painosta on rasvaa n.15kg, koska kävely ja hölkkä ei onnistu kun säären lihakset "penikat" menevät n. 10 min kohdalla jumiin (säärilihas lähes kramppaa ja kipu on niin kovaa ettei pysty tehokkaasti astelemaan). Oisko tähän ruokavalioon ja lihaskipuihin jotain vinkkejä ja apuja? Niin meinas unohtua työ on eneimmäkseen toimistotyötä, joten haluaisin pystyä purkamaan paineita nimenomaan kävelyllä ja lenkeillä, tämä johtuen siitä että suuren rasvamäärän takia ei viiti salilla käydä koska lihasta tulisi vähän turhanki herkästi. Jos jollakulla olisi ideoita ja ehdotuksia ruokavaliosta ja harjoitusohjelmasta niin arvostaisin kovasti.

En ihan sisäistänyt tekstiäsi, mutta tuo kuntosaliharjoittelu dieetin ohella vähentää lihaksien katoamista, eikä niinkään lisää niitä.

Kannattaisi aavistuksen lisätä tuota proteiinia myös aamun puolelle. Yksi siivu kalkkunafilettä ei auta tuomaan riittäviä proteiinimääriä 12 tunnin ajaksi jolloin sitä proteiinia tulisi vähän lisää.

Jos et harrasta minkäänlaista kuntosaliharjoitetta ja työsi on istumatyötä niin ihmettelen tuota rasvan vähäistä määrää suhteessa painoon/pituuteen...

Ilmaisin aika huonosti itseäni. Tarkoitin että kropassa olevan suuren rasvamäärän takia.. Elikkä raejuusto purnikka määrä aamulla korjaa proteiinin puutetta, jos ymmärsin oikein.

Suositut

Back
Ylös Bottom