Dieettiongelmat 2008 tänne!

treenit sali/uinti(rullaluistelu) kulkee hyvin, mutta hyvän kunnon vetää kuralle pippereiden, suklaan ym. herkuttelu, eikä siinä vielä kaikki viikonloppu keepartit maistuu myös, mistä jeesiä tuohon herkutteluun.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
^ Omasta pääkopasta se "jeesi" lähtee, itsekuria peliin. Hedelmiä & Maitorahka-sekoituksia karkkien yms. herkutteluiden tilalle.

Myös sillä että syö 5-6krt päivässä pieniä annoksia, pitää hyvin makeanhimot kurissa.

Palarihiilareiden tilalle lakuja/jotai rasvattomia nameja satunnaisesti, jos ei ilman voi olla.

Mulle tekee ainakin hyvää, tulee vähä huono olo ~200g määrästä. Eipä sit tee mieli viikkoon pariin ollenkaan. Ei sitte mitään suklaata :D

Kirjoitin jo tuolla muuallakin samaa asiaa sivuten... mutta siis... tämä ongelma nyt kuitenkin dietillä tapahtui, niin josko tänne osastoon kuuluisi...

Oli muutama vko liikaa taukoa hiejojalla käynnistä. (pakon sanelemana)
Eilen sitten menin. Hieroessa ei tuntunut ollenkaan kipua tms... poikkeuksellisen vähän miltään.
N.15min hieronnan jälkeen alkoi päässä pyöriä, käsistä tuntu lähtevän kokonaan voima/puutui ja oksetti.
Jouduin istua parikymmentä min. jolloin pahin pyörrytys alko hävitä, mutta tuntui että tuli rytmihäiriöitä.
(on joskus ennenkin ollut)
Koko loppu illan olo oli tosi paska. Mutta aineenvaihdunta ilmeisesti sai jonkun shokin, sillä vessassa sai juosta about 10kertaa loppu illan aikana.

(mietin, voisko liittyä asiaan...olin juonu puoli tuntia ennen hierojaa kahvia, ja otin c4:a pari kpl...tuon "kohtauksen" aikana olo oli muutenkin jotenkin ylikierroksilla...ja sydän hakkasi hulluna. Vettä join hierojaa ennen ja jälkeen..)

Kait tuo on ihan normaalia joillekkin, että elintoiminnot saavat jonkunlaisen shokin hierojalla. Varsinkin jos ei ole käynyt ikinä/pitkään aikaan. Tutulle kävi samanlainen kuin itsellesi pelkästään jalkahieronnasta :D

...ei ollu eka kerta hierojalla. nyt viimeiset puol vuotta tullut käytyä joka toinen vko... ja nyt oli edellisestä kerrasta 6vko:a. jospa se sitten aiheutti. Ei ole ikinä ennen tullu minkään laista pahoinvointia tai muutakaan. :jahas:
(ja kesti muuten yhteensä tuo vähän yli vuorokauden...)

Paljonko joit tuota vettä ennen ja jälkeen? Useammilta tutuilta kuullut, että tuota vedenjuontia pitäisi korostaa varsinkin jälkeen kovan hieronnan. Oireet täsmäävät juurikin niihin, joista kaverit ovat puhuneet aika-ajoin.

Miten voi olla niin heikko itsekuri, ettei voi olla syömättä jotain helkkarin karkkeja? Itse en syö mitään karkkeja, en juo limsaa tms. eikä koskaan tee mieli mitään makeaa. Lähinnä oksettaa kun ajattelee sitä sokerin määrää :urjo:

Miten voi olla niin heikko itsekuri, ettei voi olla syömättä jotain helkkarin karkkeja? Itse en syö mitään karkkeja, en juo limsaa tms. eikä koskaan tee mieli mitään makeaa. Lähinnä oksettaa kun ajattelee sitä sokerin määrää :urjo:

No ehkä tuo selittää, monille sokerinamut ja muut on nautintoa.. asioista joista nauttii on vaikea luopua.

Miten voi olla niin heikko itsekuri, ettei voi olla harrastamatta jotain helkkarin seksiä? Itse en syö harrasta seksiä ollenkaan, en edes pussaile tms, eikä koskaan paneta. Lähinnä oksettaa että kun ajattelee sitä sperman ja muiden ruumiineritteiden määrää :urjo: .

No okei, seksi ei yleensä oo vahingollista, mut voihan siitä saada sukupuolitaudin. Oli pakko kun musta toi sun kirjotus kuulostaa suorastaan puritanistiselta :rolleyes:

seksi...hän on parasta dietti-jumppaa, mutta keksistä on vaikeampi päästä eroon, ts. makeasta/keepartista. itsekuri pettää viikonlopun alkaessa ja mässyttäminen/jano iskee:D, huippukondis olis muuten päällä surettaa vain heikko luonne:jahas: 4krt viikossa kuntoilu menee viikonloppussa harakoille, nousukäyrää ei ole, aaltoliikettä:curs:

Jaahas... en tiedä onko tämä oikea paikka mutta kun kaikki mahdolliset dieetit on (ruoat on punnittu, hiilarit laskettu, rasvat minimoitu, painonvartijat kokeiltu ;), jne...) mut mikään ei tunnu auttavan niin ajattelin josko täältä joku fiksu viitsisi ja osaisi mua auttaa. ja moni tuttuni on suositellut että täältä saisi hyviä vinkkejä. :)

elikkäs, ongelma on se että kiloja on tullut tässä 8 kk:n aikana yli kymmenen lisää... :curs: (joo tiedän). osa johtuu lääkkeistä mitä joudun syömään päivittäin (niissä on sivuvaikutuksena painonnousu) osa vuorotyöstäni ja SUURIN osa varmaankin siitä että mulla on tullut hirveä himo kekseihin/karkkeihin!
tätä painonnousua ennen painoni pysyi yli 2 vuotta samana (75kg/179cm, olin ihan tyytyväinen mutta tällä hetkellä painoa on 86kg!!!) riitti lenkkeily ja pyöräily. sitten se alkoi alkuvuodesta nousemaan (lääkkeet aloitin, makeanhimo nousi) ja nousu vaan tuntuu jatkuvan. salilla on tullut käytyä alkuvuosi mutta nyttemmin se on taas jäänyt kun polvi on *askana mutta tarkoitus olisi taas aloittaa kun polvi on tutkittu. lihaksia en tarvii mutta se rasvan polttaminen, kiinteytys ja painonlasku olisi se pääasia...

joten... jos jotain fiksumpaa ja ihanaa ihmistä kiinnostaa mua jelppiä niin oisin todella kiitollinen. ja myös kertokaa jos oon väärässä paikassa asiaani kertomassa. Kiitos! :)

<3 Suski

P.S. niin ja tohon piti vastata että seksihän on parasta jumppaa, se on kyllä tosi. :hyper: tai noh, mun pitäisi sitten olla superhyvässä kunnossa kun sitä sais kyllä monta kertaa päivässä. hahaa! :dance:

Jaahas... en tiedä onko tämä oikea paikka mutta kun kaikki mahdolliset dieetit on (ruoat on punnittu, hiilarit laskettu, rasvat minimoitu, painonvartijat kokeiltu ;), jne...) mut mikään ei tunnu auttavan niin ajattelin josko täältä joku fiksu viitsisi ja osaisi mua auttaa. ja moni tuttuni on suositellut että täältä saisi hyviä vinkkejä. :)

elikkäs, ongelma on se että kiloja on tullut tässä 8 kk:n aikana yli kymmenen lisää... :curs: (joo tiedän). osa johtuu lääkkeistä mitä joudun syömään päivittäin (niissä on sivuvaikutuksena painonnousu) osa vuorotyöstäni ja SUURIN osa varmaankin siitä että mulla on tullut hirveä himo kekseihin/karkkeihin!
tätä painonnousua ennen painoni pysyi yli 2 vuotta samana (75kg/179cm, olin ihan tyytyväinen mutta tällä hetkellä painoa on 86kg!!!) riitti lenkkeily ja pyöräily. sitten se alkoi alkuvuodesta nousemaan (lääkkeet aloitin, makeanhimo nousi) ja nousu vaan tuntuu jatkuvan. salilla on tullut käytyä alkuvuosi mutta nyttemmin se on taas jäänyt kun polvi on *askana mutta tarkoitus olisi taas aloittaa kun polvi on tutkittu. lihaksia en tarvii mutta se rasvan polttaminen, kiinteytys ja painonlasku olisi se pääasia...

joten... jos jotain fiksumpaa ja ihanaa ihmistä kiinnostaa mua jelppiä niin oisin todella kiitollinen. ja myös kertokaa jos oon väärässä paikassa asiaani kertomassa. Kiitos! :)

<3 Suski

P.S. niin ja tohon piti vastata että seksihän on parasta jumppaa, se on kyllä tosi. :hyper: tai noh, mun pitäisi sitten olla superhyvässä kunnossa kun sitä sais kyllä monta kertaa päivässä. hahaa! :dance:

Lääkkeet on paskamaisia. Itselläni loppui suuressa pudotuksessa painon tippuminen lähes vuodeksi niiden ansiosta, mutta vuorotyö ei toistaiseksi ole haitannut mitään, tai ainakaan niin paljoa, että olisin huomannut.

Jos rasvat on minimoitu, niin siinä on yksi syy mikä sotkee painonpudotusta. Rasvaa saa ja pitää tulla. Nimenomaan hyviä rasvoja. En tiedä saako tänne linkittää näitä, mutta modet poistakaa jos siltä tuntuu: http://www.bodylehti.fi/uimg/pdf/20041/48-49_pahkinajuttu.pdf

Vaikket lihaksia tarvitse, niin kuntosaliharjoittelu on lähes poikkeuksetta suositeltavaa, jotta lihaksia ei lähe vaan rasvaa lähtee. Kiinteytys on kirosana joka tarkoittaa rasvan ja lihaksien suhteiden muuttumista mikä vaatii lihaskuntoharjoittelua reippaalla kädellä.

Vaikkei polvi toimi niin salilla on silti miljoona asiaa mitä voi tehdä ja minkä avulla voi säästää lihaksia painonpudotuksessa. Ensimmäinen asia mikä sinun kuitenkin pitää tehdä on se, että luovut siitä, että pihistelet rasvassa, koska se on täysin väärä tapa laihduttaa. Toinen on tuo makeanhimo. Kolmas on sitten kuntosali.

Näillä pääsee jo todella pitkälle, mutta kaikki on kiinni siitä miten oma nuppi kestää ja jaksaa. Kun kaikki osa-alueet on kohdallaan niin mikään ei ole mahdotonta.

Tässä nyt muutama sana ennen töihin lähtemistä. Jos on asiavirheitä niin pistetään väsymyksen piikkiin :D

Moro!
Tarttisin myös pakkilaisten apua. Eli siis mittani on 176/72 ja tarkotus olisi kiristellä hieman jotta saisi päkin näkyviin kunnolla kun alavatsa pömpöttää ikävästi. Käyn siis 4kertaa viikossa puntilla ja siihen päälle vielä n.3-4krt viikossa muuta liikuntaa. Nyt kuitenki kiristellessä on suolisto mennyt täysin jumiin. Ajattelin, että johtuuko tämä siitä etten saa tarpeeksi kuitua? Eli arkipäivä syömiseni menee näin:
06.30 kaurapuuro + lasillinen maitoa.
08.00 kahvi maidolla.
11.00 lämmin ruoka + puoli lautasellista salaattia, vettä, kahvi maidolla.
13.30 kahvi maidolla tai tee.
15.45 lämmin ruoka + puoli lautasellista salaattia, lasillinen maitoa.
19.00 omena tai ehramm funlightin kanssa.
21.00-22.00 Salipäivinä whey 80. Välipäivinä taas syöminen on loppunut 19.00.

Lämmin ruoka on siis perus terveellinen kotiruoka (peruna,riisi,pasta) en syö roskaruokia tai karkkia yms. Eli mitä olette mieltä tosta? Vatsa on menny jumiin ja vessassa pääsee käymään maksimissaan jokatoinen päivä.

Kuidun puute on todennäköistä.
Itse parantelen tätä lisäämällä omaan aamupuurooni Fibrexiä. Sokerijuurikaskuitu siis kyseessä, vähän kaloreita, mutta todella hyvä apu jos kokee että kuitua saa liian vähän.

Moro!
Tarttisin myös pakkilaisten apua. Eli siis mittani on 176/72 ja tarkotus olisi kiristellä hieman jotta saisi päkin näkyviin kunnolla kun alavatsa pömpöttää ikävästi. Käyn siis 4kertaa viikossa puntilla ja siihen päälle vielä n.3-4krt viikossa muuta liikuntaa. Nyt kuitenki kiristellessä on suolisto mennyt täysin jumiin. Ajattelin, että johtuuko tämä siitä etten saa tarpeeksi kuitua? Eli arkipäivä syömiseni menee näin:
06.30 kaurapuuro + lasillinen maitoa.
08.00 kahvi maidolla.
11.00 lämmin ruoka + puoli lautasellista salaattia, vettä, kahvi maidolla.
13.30 kahvi maidolla tai tee.
15.45 lämmin ruoka + puoli lautasellista salaattia, lasillinen maitoa.
19.00 omena tai ehramm funlightin kanssa.
21.00-22.00 Salipäivinä whey 80. Välipäivinä taas syöminen on loppunut 19.00.

Lämmin ruoka on siis perus terveellinen kotiruoka (peruna,riisi,pasta) en syö roskaruokia tai karkkia yms. Eli mitä olette mieltä tosta? Vatsa on menny jumiin ja vessassa pääsee käymään maksimissaan jokatoinen päivä.

Oletan että et tiedä mitään ruokavalion sisällöstä yms. kun kysyt että onko kuitua tarpeeksi? Kuitua on suht vähän yleisiin normeihin verrattuna, se että auttaako lisääminen... voi olla että auttaa voi olla että ei. Evästelysi on melko normaalia/hyvää "tavis" ruokailua, hiilareita suhteellisen paljon.
Kalorimäärä voi osaltaa selittää jumimistasi : (ihan hatusta kalorit MUTUlla..)
06.30 kaurapuuro + lasillinen maitoa. (220kcal)
08.00 kahvi maidolla. (20kcal)
11.00 lämmin ruoka + puoli lautasellista salaattia, vettä, kahvi maidolla. (400-500kcal)
13.30 kahvi maidolla tai tee. (20kcal)
15.45 lämmin ruoka + puoli lautasellista salaattia, lasillinen maitoa. (400-500kcal)
19.00 omena tai ehramm funlightin kanssa. (150-200kcal)
21.00-22.00 Salipäivinä whey 80. Välipäivinä taas syöminen on loppunut 19.00. (100kcal)

1200-1560kcal, vähän vai ei, no se on suhteellista... jos ei tunnu v-mäiseltä niin ei se kauheen vähän ole :)
Se mitä syö vaikuttaa vessatiheyteen, ei välttämättä pelkkä kuitumäärä... itselläni wc kutsui pari kertaa päivässä kun söin ranha-ananasmurska komboa 3x päivässä ja kaloritkin oli hyvin alle 2000. wC käyntien määrä ei kuitenkaan ole itsetarkoitus, joka toinen päivä on ihan ok jos siihen ei liity huonoja fiiliksiä esim . vatsakipua, suoni-otsassa-vääntämistä-pöntöllä.. yms.

Diettaaminen on helppoa, mutta herkkujen syömättä jättäminen on sit aivan toinen juttu! :curs:

Kannattaa myös kokeilla suolenliukastetta, eli pellavasiemenlimaa. Sillä lähtee isompikin määrä tavaraa liikkeelle :D

Pellavansiemeniä pari rkl ja vettä lasiin ja antaa seistä tunnista muutamaan tuntiin, kevyt sekoitus ja huivista alas. Seuraavana päivänä vatsa kiittää.

Joo noita ruoka arvoja en oo laskenu yhtään mut ihan hyvältä on vaikuttanu muuten. Ei siis tuu nälkä missään välissä. Paino oli n.76 josta se tippui 71 kiloon mutta yhen känni viikonlopun jälkeen se tietenki nous vähän. Jokatapauksessa olen nyt jo huomattavasti tiukemmassa kunnossa kun 76kilosena. Ja tarkotus olisi pitää tätä linjaa marraskuuhun asti. Tosin ilman alkoholia tälläkertaa :) olis mukava mittauttaa rasvaprosentti nyt ja marraskuussa. Saako esim niitä pihtejä edulliseen hintaan vaikka helsingistä? En tietenkään marraskuuhun asti vedä jos peili sanoo toista ennen sitä. Lihasta en kuitenkaan hirveesti halua menettää.

itellä paino nyt vajaan viikon junnannut paikoillaan. Ja suolista itelläkin ihan jumissa. Pitäiskö ottaa cheattipäivä? tämä on nyt neljäs viikko dieettiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom