Dieettiongelmat 2008 tänne!

Dieetillä olisi järkevää syödä "törkeän" paljon kasviksia kuten toki muutenkin juuri kuitujen ja monien muiden hivenaineiden ja vitamiinien vuoksi. Jos ne skippaa ja karppailee/vhh niin varmasti saa pakkinsa jumiin.

Itse vedin dieetillä puolesta kilosta puoleentoista kiloon kasviksia päivittäin eikä ollut mitään vastaavaa ongelmaa. Kakkimisen tarve tietenkin vähenee jo oleellisesti ruoan määrän tippumisen myötä, joten tuo ongelma voi olla aavistuksen liioteltukin.

Jos tosiaan pakki on silti jumissa niin kotikonstein kannattaa testata luumuja ja tuota pellavansiemenlimaa. Jos nekään ei auta niin apoteekkiin. Tämän jälkeen paljon kuitupitoisia vihanneksia vaan lärviin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Dieetillä olisi järkevää syödä "törkeän" paljon kasviksia kuten toki muutenkin juuri kuitujen ja monien muiden hivenaineiden ja vitamiinien vuoksi. Jos ne skippaa ja karppailee/vhh niin varmasti saa pakkinsa jumiin.

Itse vedin dieetillä puolesta kilosta puoleentoista kiloon kasviksia päivittäin eikä ollut mitään vastaavaa ongelmaa. Kakkimisen tarve tietenkin vähenee jo oleellisesti ruoan määrän tippumisen myötä, joten tuo ongelma voi olla aavistuksen liioteltukin.

Jos tosiaan pakki on silti jumissa niin kotikonstein kannattaa testata luumuja ja tuota pellavansiemenlimaa. Jos nekään ei auta niin apoteekkiin. Tämän jälkeen paljon kuitupitoisia vihanneksia vaan lärviin.

Samaa mieltä, paljon kasviksia, vihanneksia ja marjoja. Omalla kohdallani vatsa toimi dieetillä todella hyvin. Erittäin hyvä kuidunlähde on myös vehnälese, jota lisäsin reippaasti aamupuuroon.

Tajusin tätä threadia lukiessa, että olen ottanut melkein kaiken muun huomioon, paitsi kuidun saannin. Pitänee korjata asia. Saako esimerkiksi tuota Fibrexiä ihan normaaleista ruokakaupoista?

Tajusin tätä threadia lukiessa, että olen ottanut melkein kaiken muun huomioon, paitsi kuidun saannin. Pitänee korjata asia. Saako esimerkiksi tuota Fibrexiä ihan normaaleista ruokakaupoista?

Vastaan itse itselleni. Saa. Pienen etsinnän jälkeen löyty

Lääkkeet on paskamaisia. Itselläni loppui suuressa pudotuksessa painon tippuminen lähes vuodeksi niiden ansiosta, mutta vuorotyö ei toistaiseksi ole haitannut mitään, tai ainakaan niin paljoa, että olisin huomannut.

Jos rasvat on minimoitu, niin siinä on yksi syy mikä sotkee painonpudotusta. Rasvaa saa ja pitää tulla. Nimenomaan hyviä rasvoja. En tiedä saako tänne linkittää näitä, mutta modet poistakaa jos siltä tuntuu: http://www.bodylehti.fi/uimg/pdf/20041/48-49_pahkinajuttu.pdf

Vaikket lihaksia tarvitse, niin kuntosaliharjoittelu on lähes poikkeuksetta suositeltavaa, jotta lihaksia ei lähe vaan rasvaa lähtee. Kiinteytys on kirosana joka tarkoittaa rasvan ja lihaksien suhteiden muuttumista mikä vaatii lihaskuntoharjoittelua reippaalla kädellä.

Vaikkei polvi toimi niin salilla on silti miljoona asiaa mitä voi tehdä ja minkä avulla voi säästää lihaksia painonpudotuksessa. Ensimmäinen asia mikä sinun kuitenkin pitää tehdä on se, että luovut siitä, että pihistelet rasvassa, koska se on täysin väärä tapa laihduttaa. Toinen on tuo makeanhimo. Kolmas on sitten kuntosali.

Näillä pääsee jo todella pitkälle, mutta kaikki on kiinni siitä miten oma nuppi kestää ja jaksaa. Kun kaikki osa-alueet on kohdallaan niin mikään ei ole mahdotonta.

Tässä nyt muutama sana ennen töihin lähtemistä. Jos on asiavirheitä niin pistetään väsymyksen piikkiin :D

kiitoksia informaatiosta.

juu ne lääkkeet tässä varmasti (hyvä pistää niiden piikkiin :D ) ovat suuriin syy koska paino tosiaan ennen niitä pysyi kauan samana vaikka ruokailu oli normaalia. ei mullakaan toi vuorotyö varmaan muuten vaikuttais mutta kun kahvilassa niiden herkkujen keskellä työskentelen ja kiireessä kun yksin oot ni 'vedämpä tosta muutaman suklaakarkin naamaan et nälkä lähtee'. :D

en ihan täysin rasvoja ole jättänyt mutta tosiaan minimoinut aikalailla, tiedän että niitäkin tarvii mutta silti pihistelee. voisitko vielä kertoa mitä rasvoja suosittelisit esim. josko leivän päälle huvittaa jotain laittaa?
ja noi stanan keksit tekis mieli viskata roskiin mutta ku vieraita ramppaa ni pitää niille jotain
tarjottavaa olla, sanoo mun mies. :) tuokoon omat pullat/keksit/suklaat jos haluaa syödä sanon minä! :eek: mua ne vaan ahdistaa tuolla kaapissa ja sinne sitten jossain vaiheessa hiipii, otanpa yhden tai vaikka kaks... huono itsekuri kyllä juu... :(

salille tää chiksi menee huomenna. kun meidän ihanaan taloyhtiöön on tehty kuntosali uusilla laitteilla, voiko paremmin enään olla. ehkä se tästä lähtee sitten TAAS kerran!
pitäkää peukkuja! ja vinkkejä saa laittaa!

Pähkinät (ja rypsiöljy) sisältävät hyviä rasvoja, mutta levitteistä en osaa sanoa tuon taivaallista. Vieraille voi tarjota muutakin kuin keksiä, esim. viipaloituja kasviksia dipattavaksi, ainakin alkuun. Sitten kun kontrolli toimii itselläkin niin voi harkita nuita muita. Laihdutus on iso prosessi eikä siitä välttämättä selviä omin voimin varsinkin jos toiset haraa vastaan. Kaikki mahdollinen tuki kannattaa hyödyntää ja pyytää.

Itsekuria siis voi opetella ja se kasvaa ajanmyötä. Been there, done that :)

On taas ihan onnetonta tämän ns. dieettamisen kanssa, esim nyt ollu 2,5vko niin että treeniä viisi kertaa viikossa ja kalorit vaihdellut n. 400-800kcal miinuksella, ja paino ei ole silti taas hievahtanutkaan, vaikka hiilihydraattienkin määrää olen laskenut taas. Nämä minun dieetit oikeasta kumoaa energiankulutuksen lakeja...

Parhaiten tuntui toimivan Atkins-tyylinen ruokavalio, sitä kun kuukauden ajan kokeilin (tammikuussa), mutta ikävä kyllä ei ole varaa kyseiseen ruokavalioon nyt.

Minimipainonpudotustavoite on että vielä 8kg pitäisi saada lähtemään (edellisiin 10 kiloon on mennyt 6kk aktiivista ja n. 3kk vähän vähemmän aktiivista laihduttamista, ja siinä ohessa n. 3kk taukoja). Aika toivottomalta taas tuntuu :P Tuskin tippuisi paino vaikka ei söisi mitään :D

Pähkinät (ja rypsiöljy) sisältävät hyviä rasvoja, mutta levitteistä en osaa sanoa tuon taivaallista. Vieraille voi tarjota muutakin kuin keksiä, esim. viipaloituja kasviksia dipattavaksi, ainakin alkuun. Sitten kun kontrolli toimii itselläkin niin voi harkita nuita muita. Laihdutus on iso prosessi eikä siitä välttämättä selviä omin voimin varsinkin jos toiset haraa vastaan. Kaikki mahdollinen tuki kannattaa hyödyntää ja pyytää.

Itsekuria siis voi opetella ja se kasvaa ajanmyötä. Been there, done that :)

juu pähkinät ja rypsiöljy ovat tuttuja, niitä käytellään. tosin pähkinäallergia hieman latistaa niiden syöntiä ku ei käy kuin tietyt pähkinät. :D
eilen illalla nukkumaan mennessäni keksein taas ratkaisun keksiongelmalle ja tänään aamusti sitten tungin kaikki yhteen laatikkoon mihin mulla ei oo mitään asiaa ja puurot, leseet ym. muut menivät toiseen kaappiin ku ekaks kaikki olivat samassa. tosin eka vaihtoehtoni oli heittää kaikki roskiin mutta toi miekkonen haras vastaan. hyvä siinä on sanoa kun voi syödä mitä vaan ja silti näyttää täydelliseltä. ah, mun ihana rakas. :hyper: ja kyllähän sieltä tukea tulee, ainoa ongelma on mun oma huono itsekuri. :curs:

yeah. mutta nyt luetaan seiska loppuun asti sitten salille ja sitten yöksi töihin.

kiitoksia sulle vinkeistä, mä kattelen mitens tää homma alkaa taas toimimaan. viimeksi 2,5 vuotta sitten pelitti kun lähti -11kg. :)

Kamala jumitus käytännössä siitä asti kun alotin dietin. Paino ei laske eikä nouse mihinkään, vaikka miten paljin/vähän söisi.
Wtf :(

Äh. Pitäkää pari-kolme mättöpäivää ja jatkakaa sitte diettii.. Auttoi mulla. :thumbs: Enkä ollut säästöliekillä.

Mulla mättöpäivät pistää painon alemmas seuraavana päivänä, mutta sitten se jumahtaa siihen :D
Vois kokeilla, jos söis hetken aikaa vähän enemmän. Saattaapi olla tuo 1600 kcal sittenkin liian vähän.

Joo, kun mullakin oli -20kg lähtenyt, pidin vannetta löysällä viikon ajan ja vähän korkeammalla hiilareita mitä yleensä, niin kyllä se siitä sitten taas lähtee.

1600kcal kuulostaa vähältä, mutta sun mittoja en tiedä, joten paha veikkailla.

1600kcal kuulostaa vähältä, mutta sun mittoja en tiedä, joten paha veikkailla.

Tolla määrällä mä oon aikasemminkin pudottanut. 55kgx164cm, tunti, puoltoista liikkumista päivässä, joskus lepopäivät tottakai. Varastotyö, ei tällä hetkellä kovin raskasta tosin, koska töitä ei juuri ole :)

Diettaus siis aina onnistunut ilman ongelmia, mutta nyt tuntuu että tökkii kaikki vastaan.

Hmm, kyllä kaikki näyttää ainakin paperilla hyvältä, että painon pitäisi olla laskusuhtanteessa, kannattaa varmaan kokeilla hilailla niitä kaloreita vähän ylöspäin ja katsella miten se keho vastailee muutokseen. Ei mitään mättöpäiviä, vaan vaikka 1800kcal joka päivä nyt sitten.

Ei isompia ongelmia. 4.8 aloitin painon ollessa 88,3kg ja nyt 24.9 paino on 81,2kg. Sellaiset seitsemän kiloa seitsemässä viikossa. Ei mun mielestä liian nopea tahti. Antaa vaan buustia ku painoa lähtee.

Ainoa ongelmana on ollut jäätävä kiire ja siitä johtuen vähäinen syönti. Ei ole kerennyt valmistamaan eväitä mukaan, tai sit on vaan niin ollut laiskana sen ajan kanssa mitä on. Mennyt päiviä milloin päivässä syönyt vain pari purkkia rahkaa ja sit muutamat prodejuomat :( Kasvikset on jääneet aika vähille monesti ja sitä kautta myös kuidun määrä on ollut aika olematon.
Tämä taas masentaa, koska ruokavalion olen laskenut tarkasti ja perfektionistinä sit jotenkin kaivaa mieltä :/

Treenit on kulkenut hyvin, mutta välillä aamuaerobiset jäänyt ja siirtynyt illalle.

1.1.2008 paino oli 95kg. Nyt 85kg. Hitaasti hyvä tulee ja onpahan lihat säilyny ja voimatasotkin noussu samalla. Täytyy kyllä myöntää ettei ole koko aikaa(onneksi?) tullut dieetattua täysillä, vaan mukaan mahtuu parin viikon taukoja muutamia :) Vielä loppurutistus, eli 3kg ja olen tyytyväinen.

Minkälaisia kalorivajeita teillä on? Laskin ittelleni kalorilaskurilla että kulutus noin 2500 kcal, sit siitä -500 on noin 2000 kcal ja tollasella pitäs mennä eteenpäin? Painoo vajaat 80 kg ja ihan kiristely menossa.

Itselläni on lähtenyt ~9 viikossa reilu 15 kiloa. Periaatteessa Atkinsin mukainen ruokavalio, mutta en ole punninnut koskaan mitään ruokia. Ensimmäiset nelisen viikkoa meni ilman herkutteluita, mutta sen jälkeen noin kahden viikon välein pizzaa yms ravintolakeikoilla ja pieniä suklaapatukoita pari kolme kertaa viikossa. Olutta en ole juonut kuin ravintolassa ja kotosalla satunnaisesti lasi punaviiniä tai pieni jäegeri ruuansulatukseen :D Kuntosalia tai mitä tahansa hikijumppaa 5-6 kertaa viikossa.

Lähtöpaino noin 115 ja nyt hieman alle 100. Tavoitepaino 90-95. Itselläni oli lihavuus oli aikapitkälle mahanseudussa. Housuista lähti 6" ja nälkä ei ole ollut kokoaikana. Rasvaprosenttimittarin mukaan viimeksi lähteneet viisi kiloa ovat olleet pelkästään läskiä, mutta aloittaessa en huomannut mittauttaa.

aijaijaii onko kokemuksia dietillä sairastumisesta? :s menee vähän päin helvettiä tää homma kun ei pääse salille, mutta pitäs kalorit pitää miinuksella koko ajan...

aijaijaii onko kokemuksia dietillä sairastumisesta? :s menee vähän päin helvettiä tää homma kun ei pääse salille, mutta pitäs kalorit pitää miinuksella koko ajan...

On! Itse just toipumassa kuumeesta. Kuumeen aikana en välittänyt ollenkaan mitä suuhuni lykkäsin, kuhan vaan joku maistui. Täällä, joku jossain sano mulle, kun itse kysyin, että kannattee sairaana heittää kalorit plussalle. Ei muutenkaan sairaana jaksa stressata ruuasta ja kaloreista, kun pitää pitää se pääki vartalossa kiinni. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom