Dieettiongelmat 2008 tänne!

On! Itse just toipumassa kuumeesta. Kuumeen aikana en välittänyt ollenkaan mitä suuhuni lykkäsin, kuhan vaan joku maistui. Täällä, joku jossain sano mulle, kun itse kysyin, että kannattee sairaana heittää kalorit plussalle. Ei muutenkaan sairaana jaksa stressata ruuasta ja kaloreista, kun pitää pitää se pääki vartalossa kiinni. :)

Kiitos paljon! Meinasin ihan samaa tossa, että pysyis ees ne vähätki lihat tallella. :) eiköhän sitä taas loppuviikosta pääse diettaamaan täysillä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jos sairastelee jatkuvasti dieetillä, niin kannattaa lukea g-fluxista, jossa syödään reiluusti ruokaa ja liikunnan määrällä luodaan rasvanpoltto.

Ei enää 2008 dieetti ongelma mutta samaan ketjuun sopivaa aihetta. Postasin jo tuonne laihduttaminen for beginners, mutta ei tullut apuja joten kokeillaampa täällä.

Tässä ollaan dieetillä, kolmas viikko lopuillaan viikkoa ja paino on laskenut hiukan hitaan puoleisesti viimeisen viikon ajan. 105.6 kg:stä tultiin alas 102,6 ensimmäisen 7 vrk:n aikana. Sitten lasku pysähtyi ja nousikin puolikkaan kilon vaikka ruokailussa tai kulutuspuolessa ei ollut mitään muutoksia. Nyt paino on laskenut väkisin 102.5 kg.

Jo ensimmäisen stopin kohtaa lisäsin ruoan määrää, koska epäilin että mennään liian alhaisillä kaloreilla. Kun tuo paino ei tunnu putoavan laskeskelin taas syömääni päivittäistä kalori määrää. Sain tulokseksi karkeasti 2200-2400 kcal. Syön päivittäiset hiilarini (yhteensä noin 150 g) aamulla ennen treeniä kaurahiutaleina ja klo 11 treenin jälkeen kahteen eri ateriaan jaettuna tumman makaroonin ja riisin muodossa. Näiden aterioiden yhteydessä myös runsaasti proteenia (20-35 g per annos), herasta, rahkasta, lihasta/kalasta ja treenin jälkeen vedän tietty palkkarit. Viimeinen hiilaripitoinen ateria klo 17-18 tietämillä ja loppu päivänä enään rasvoja ja protskua. Esim. eilen vedin klo 19:30 heraproteeinipaukun ja rypsäriä 10 g, 21:00 150 g paistettua lohifile ja nukkumaan mennessä 23 jälkeen vielä 200 g raejuustoa ja 10 g rypsiöljyä.

Kalorilaskuri antaa peruskulutukseksi 2569 kcal, ilman treeniä. Treenaan 4 kertaa viikossa n. 60 min lihasharjoitukset ja teen tämän päälle muutamana päivä aerobiset treenit. En ole mikään pro, mutta treeni historiaa on puntin parista muutama vuosi. Mikä mielestänne mättää? Onko niin että treenipäivinä menee liikaa miinuksille näin alkuun, vai onko iltasyöminen liikaa?

Mikä mielestänne mättää? Onko niin että treenipäivinä menee liikaa miinuksille näin alkuun, vai onko iltasyöminen liikaa?

Mites se kuviteltu liika miinuksilla olo voisi painon putoamiselle stopin tehdä? Mitä enemmän miinuksilla niin sitä enemmän paino putoaa.. ja miinuksilla tarkoitetaan tietty sitä oikeaa kalorivajetta mikä on eikä se mikä laskurin mukaan tulee, ihmiset on yksilöitä ja laskurit välillä mitä sattuu, treenit ja aerobinenkin kuluttaa monesti vähemmän mitä laskurit kertoo.
Yleisin syy että paino ei tipu on se että saat energiaa liikaa suhteessa kulutukseen, siihen on kaksi ratkaisua, vähennät evästä tai lisäät liikuntaa, kumpikaan ei ole toista parempi ratkaisu, tee se kumpi tuntuu mukavemmalta.

Itselläni on painon laskeminen pysähtynyt kuin seinään. Junnaa kokoajan paikallaan 115-116 kilon välillä. Tammikuun alussa paino oli 123kg. Katsoin puolitoista viikkoa sitten päivän syömiset tarkkaan ja pistin ne kalorilaskuri sivulle, tässä tulos:2250kcal = P 226.6g (42%), H 195.4g (36%), R 53.1g (22%). Treenin jälkeen palautusjuomana Evo Whey 2 ~1dl & UFS Malto ~1dl.

Liikunta:
Ma - Spinning 45min
Ti - Sali (rinta, vatsa, selkä), 25min mattokävelyä
Ke - Spinning 45min
To - Sali (jalat), Spinning 45min
Pe - Lepo
La - Sali (olkapäät, kädet), 25min mattokävelyä
Su - Lepo

Tavoitteena "Kesäkuun lopussa 100 kiloinen". Onko PHR suhteet OK, painon pudotus mielessä?

IMO tuossa on suhteessa rasvaa liian vähän ja kalorit jäävät reenipäivinä kyllä auttamatta liian alhaisiksi.
Selevä! Eilen tuli syötyä 2700kcal verran, eli safkaa naamaan enemmän. Puntaroin taas parin viikon päästä ja katsoo sitten mihin suuntaan paino on kehittynyt.

Tota, mites toi www.kalorilaskuri.fi , niin antaako tuo kovin realistisia tuloksia ?

Esim. Oon 175cm, 108kg ja 2650kcal pitäis syödä päivässä etten laihdu/liho, siis ilman liikuntaa. Pitääkö paikkansa ?

Omasta mielestä kyllä se suunnilleen pitää, syyskuu/lokakuu vaihteessa aloitin dietin, 132,5kg-->108kg. Mutta vastatkaa asiasta tietävät! :)

No mulla on varmaan noi 25% rasvat :D

Liikunta: 3krt viikossa 1,5h punttitreenit. Siinä suunnilleen kaikki, mitä nyt välillä jtn lumitöitä/puitten pilkkomista.

Pitää kai vaan toivoo että toi laskuri on ees suuntaa antava niin jatkuu laihtuminen :rolleyes:

Mitenhän muuten, pitääkö toi paikkansa että mun painosella 10min punttitreeniä on noin 90-100kcal kulutus?
Itse en oikeen usko tohon.... Esim. jos oon 1,5h puntilla ja on tiukka selkäpäivä, niin sovellan niin että 400kcal on kulunut, vaikka laskuri väittäis 900kcal :D

Viimeksi muokattu:
Mitenhän muuten, pitääkö toi paikkansa että mun painosella 10min punttitreeniä on noin 90-100kcal kulutus?
Itse en oikeen usko tohon.... Esim. jos oon 1,5h puntilla ja on tiukka selkäpäivä, niin sovellan niin että 400kcal on kulunut, vaikka laskuri väittäis 900kcal :D

50-60kcal/10min taitaa olla lähempänä totuutta..

Mulla kuluu 400kcal tunnissa puntilla, jos mulla on lämmittelyt mukana ja oon aika snadi tyttö. Luulis että sulla kuluu enemmän kun oot melkeen tuplasti mun kokonen.

Tervehdys!

Ei nyt suoranaisesti ongelmia vielä dietatessa ole tullut, kun vasta kohta viikon tätä kiristelyä olen tehnyt.
Ajattelin vain kysyä, että olisiko ruokailuissani parannettavaa.

Olen 178cm/84kg ja 10vk olisi tavoitteena kiristellä kehoa johonkin 72 - 75 kiloon.

Aeroobista tulee harrastettua 5x viikkoon tyhjään vatsaan.
(3x HIIT, 1x palauttava lenkki ja 1x uinti)
Salilla sitten tulee käytyä 4x viikkoon ja siellä tulee tehtyä 2 jakoisella ohjelmalla.

Ruokailuni ovat olleet seuraavanlaiset:

Aamupala
Vitamiinit + omega 3 kapselit
Ruisleipää 100g
Maitorahkaa 250g
4kpl kananmunia paistettuna
Mannapuuroa 100g

Töissä
Maitorahkaa 250g
HK Lihapullia ~200g

Töitten jälkeen
Palkkari (1dl Maltoo + 1dl Heraa + 1dl kaakaoo ) reenipäivinä

Salin jälkeen
Palkkari (1dl Maltoo + 1dl Heraa + 1dl kaakaoo )
Tonnikalaa 80g - 150g
Maitorahkaa 250g
Riisiä 100g
Maapähkinöitä 100 - 200g

Massakautena on kalorit ollu ~3000 paikkeilla.
Oon laskeskellu, että kalorit olis jotain 2500, protskut ~200g, hiilarit ~200g, rasvat ~90g.
Luultavasti rasvoja tarvis lisää...
Kohta viikko takana tätä diettiä ja ~2kg pudonnut paino ekalla viikolla.

HK lihapullia lounaalla, way to go! Jos vaikka ostaisit jotain oikeaa lihaa/kalaa sen tilalle ja lisäisit lounaalle hitaita hiilihydraatteja. Eikä ennen salia ole tarvetta maltolle, mikä siis on todella nopeasti imeytyvää hiilihydraattia, joten sen voit jättää pois tosta drinkistäsi. Suosittelisin 5 ateriaa päivää kohden.

Esimerkiksi:

Aamupala - Puuroa, rahkaa.
Lounas - Liha/kala, riisi/pasta, kasvikset.
Välipala - Rahkaa, salaattia, proteiini patukkaa, proteiini drinkki. Kaikki käy.
Päivällinen - Liha/kala, riisi/pasta, kasvikset.
Iltapala - Rahkaa tai tonnikalaa rasvan kera.

Mites se kuviteltu liika miinuksilla olo voisi painon putoamiselle stopin tehdä? Mitä enemmän miinuksilla niin sitä enemmän paino putoaa.. ja miinuksilla tarkoitetaan tietty sitä oikeaa kalorivajetta mikä on eikä se mikä laskurin mukaan tulee, ihmiset on yksilöitä ja laskurit välillä mitä sattuu, treenit ja aerobinenkin kuluttaa monesti vähemmän mitä laskurit kertoo.
Yleisin syy että paino ei tipu on se että saat energiaa liikaa suhteessa kulutukseen, siihen on kaksi ratkaisua, vähennät evästä tai lisäät liikuntaa, kumpikaan ei ole toista parempi ratkaisu, tee se kumpi tuntuu mukavemmalta.

Tottahan tämä oli! Tuntuu vaan hullulta miten vähän sitä lopulta kuluttaa päivän aikana (etenkin jos vertaa kalorikulutuslaskureiden antamiine viitearvoihin). Kaloreita on nyt pudotettu maltillisesti ja on paino pikkuhiljaa pudonnut alaspäin. Satkun rikkoutumista odotellessa:D

Mitenkähän tuollaisessa laskurissa tulisi laskea esim. punttitreeni. Kuvitellaan, että salilla tehdystä tunnin treenistä, aktiivisia harjoitteita olisi about vaikka 30min. Eli siis lasketaanko mukaan sarjojen välissä palautumiseen käytetty aika, vai lasketaanko vain se aika mikä kuluu kun tyyppi heiluu? Nuohan ovat suuntaa antavia, mutta mikä olisi oikea merkintätapa, jotta osuisi parhaiten siihen todelliseen keskiarvoon? Esim. kalorilaskuri.fi mittarissa. :) Sitähän kyllä kuluttaa hurjasti kovan treenin jälkeenkin, mutta näin hypoteesina, mikä on se yleinen oikea tapa?

Tänään aamupaino motivoi kysymään täältä tietävämmiltä. Paino on itseasiassa noussut melkein kilolla parissa päivässä vaikken koe muuttaneeni ruokavaliotani juuri mitenkään paitsi proteiinijauheen osalta:
Aiemmin käytössä oli Leaderin soijaproteiini (muistaakseni 88% proteiinia) ja nyt sain sitten lahjaksi Evolutionin Recoveryn, jossa on 32g proteiinia ja 57g hiilareita per 100g (eli myös per annos). Aiemmin vedin banaanin tuon soijaproteiinin kanssa.

Olisko tuossa se syy painon kohoamiseen? Proteiiniketjussa kysäisinkin jo mitä proteiinia kannattaa hommata rasvoja tiputtaessa ja siellä neuvottiin pysymään runsasproteiinisissa ja vähähiilarisissa jauhoissa. No, ei tuossa Evon Recossa ole kuin 8 annosta, eli sen jälkeen uutta.

Mietinki nyt, että ilmeisesti seuraavaksi kannattaa ostaa about samat arvot sisältävä jauho kuin ed.main.soija? Onko nykyään enää isoa eroa (siis käytännössä) imeytymisellä jos vertaa konsentraattia ja isolaattia? Eikös vielä ollut jotain muitakin proteiinityyppejä? Avokin Fast Hera80:tä olen testaillu jokusen kerran ja ainakin maku on pirun hyvä eikä hintakaan ole liian suolainen. Tosin on konsentraattia. Katselin myös Evon Whey1:stä ja Whey Mixiä, nekin on konsentraattia mutta Hera80:stäkin halvempaa.

Mitä suosittelisitte tuollaisen drinkin kaveriksi? Yleensä sekoitan rasvattomaan maitoon (tästäkin joku varmaan tietää paremmin, mutta olin lukevinani joskus, että esim. kevytmaito hidastaa proteiinin imeytymistä kun taas rasvaton ei niinkään), joskus veteen, ja sitten huitaisen banaanin hiilariksi.

Kuinka tuollaista paljon proteiinia (+75%) sisältävää jauhetta kannattaa käyttää treenin jälkeen? Sama kuin nyt, eli jauheet + banaania tms?

Saakeli kun kevät etenee eikä vatsa ole vielä lähelläkään rantakuntoa. :jahas:

Öö eli oot aikasemmin käyttänyt proteiinijauhetta pelkästään? Evolution Recoveryhän on nimenomaan palkkaria, ei pelkkää prodejauhetta jolloin luonnollisesti hiilariakin on mukana enemmän.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom