Dieettiongelmat 2008 tänne!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Silti mitä se siihen liittyisi.. Jos painoa todella lähtisi niin mitä väliä nesteillä on jos rasva palaa pois? Samahan se mulle on lähteekö nesteet vaiko eikö. Luulisi silti painon alenevan.

Syön kyllä paljon suolaa ja mausteita koska on melkeempä pakko, muuten kyllä kroppa on ihan kipsissä. Tulee hikoiltua paljon. Toisinaan taas dieetillä ruuan määrä on huomattavan pieni ja vähähiilarinen, joten silti ihmettelen että miten sitä suolaa eksyisi niin hirveästi ruokavalioon.

vaihda suolamerkkiäs. Jos syöt jotain normaalia pöytäsuolaa ni se on sama ku sokeria vetelis.
Osta suolaa missä on väri, pinkki, ruskea tai vast.
Ja pakollinen huomautus jokaiselle diettaavalle ihmiselle, osta PALJON kalaöljyä.

Merisuola rokkaa, nesteet menee lihaksiin :)

mut sekään ei oo niin tiukkaa ku suola mis on se väri, se väri tarkottaa että siellä on kaikki mineraalit yms. tallella. Merisuola on paras kyl mitä normaali kaupasta löytyy.

mut hei! kyllähän noi e-pilsut vaikuttaa, ja sivuvaikutukset on tapauskohtauksia. Itsellä rinnat kasvo nopsasti ->lue paino nousi... sanoit kyllä senttien lähteneen.

edelleenkin vain ihmettelen, i´m nou pro to reply when it comes to this matter......

mut sekään ei oo niin tiukkaa ku suola mis on se väri, se väri tarkottaa että siellä on kaikki mineraalit yms. tallella. Merisuola on paras kyl mitä normaali kaupasta löytyy.

Vieläkö tämä merisuola legenda elää? "kaikki mineraalit".... käykääs kurkkaamassa niiden mineraalien pitoisuus merisuolassa ihan huviksenne :)

Ei se mikään legenda ole, natriumkloridia ehkä noin 85% jossa on "epäpuhtauksia" loput, eli muita tärkeitä suoloja ml. magnesiumfulfaattia, mutta myös rikkiä yms. Merkittävimpiä punttauksen kannalta ovat ehkä juuri rikki, sekä kaliumkloridi.

Toimii paljon paremmin nesteytyksessä esim. sokerin kera kuin "pöytäsuola". Vaikuttaa perstuntumalla voimantuottoonkin, koska kalium on mukana hermotuksen sähköisessä säätelyssä. Rikilläkin on useita mekanismeja proteiinien rakentumisessa ja hermotuksessa.

Useimmat saavat ravinnosta varmasti tarpeeksi esim. kaliumia, mutta kaikista punttipenteistä en olisi niin varma. En olisi itsekään koskaan koittanut ellei eräs kilpaillut kaveri olisi maininnut salilla merisuolan taikavoimasta ja kyllähän siinä perää oli. Syön välillä huonosti kasviksia, banaaneja en ollenkaan niiden sokeripitoisuuden vuoksi ja puutetta voi helposti tulla.

Mulle merisuola on nykyään yhtä tärkeä lisäravinne kuin heraproteiini :D

Eläköön se pieni ero ;)

Siinä taulukkoa kansankirjasta. Eri suhteita. Noissa merisuoloissa on eroja jonkin verran sen mukaan missä tuotettu.
Natriumkloridi on toki merkittävin, mutta niin on merkittävä myös sulfaattien osuus. Kalium taas tasapainottaa natriumin toimintaa elimistössä.

Ja kyllä, uskon joulupukkiinkin, jos pukki auttaa hermottamaan penkissä paremmin lihaksia. :lol2:

http://en.wikipedia.org/wiki/Sea_salt

Tuli viimeisimmistä viesteistä mieleen oma dieettimysteerini, joka jo ratkesi. Olen nautiskellut heran sijasta halvempaa ainetta, eli soijaprotskua. Vaihdon myötä alkoi nestettä kerääntyä enkä heti tajunnut mistä on kyse. Sitten jossain vaiheessa otin lomaa dieetistä viikonlopun verran syömällä kalorien rajoissa, mutta ilman lisäravinneprotskua. Nesteet lähtivät taas liikkeelle, eli 2 päivässä 2 kiloa pois. Jälleen viikonlopun jälkeen palasin tuttuun pöhöön ja nestekilot näkyivät peilin lisäksi vaa'assa. Tämän jälkeen tulin tutkineeksi asiaa ja pussin takaa löytyivät nämä luvut:

Energiaa 388 kcal / 1622 KJ
Proteiinia 88g
Hiilihydraattia alle 1g
-josta sokeria alle 1g
Rasvaa 4g
- josta tyydyttynyttä rasvaa 0,9g
Kolesterolia 0mg
Rautaa 16mg
Natriumia 1200mg
Kaliumia 100mg
Kalsiumia 200mg
Fosforia 800mg
Ravintokuituja 0g

Päivässä tulee vedeltyä tavallisesti 3*30 g protskudrinkkiä, eli natriumia tulee 1080 mg (216 % RDA).
Tosibodarit täällä tuskin mitään soijaprotskua vetelevätkään, mutta ehkä muita tämä tieto auttaa, jotka eivät ole vielä huomanneet soijan olevan paholaisen juonia.:evil:

Pitää nyt vähän "hehkuttaa", vaikka ei mitään kummalista ookaan. Tosiaan oon nyt viikon ollu "dieetillä", en oo tarkasti kaloreita laskenut, mutta varmasti ollaan siinä -500 - -300 välillä menty joka päivä(paitsi perjantai ja lauantai, jolloin meni baarissa olutta). Tosi hyvä fiilis täl hetkellä dieettiin ja vaik vatsa tuntuu koko ajan ns tyhjältä, ei tee mieli syödä. Luulen että johtuu siitä, että on eräs muija, jonka kanssa oon ollu aika paljon tekemisissä viime aikoina, ja ikäänkuin haluan näyttää paremmalta, vaikkei ylimääräistä paljoa olekaan(vähän vatsanseudulla, ei näy kun jännittäessä pari ylintä palikkaa). Lisäks oon saanu uutta puhtii reeniin ja jaksaa käydä paremmin salilla sekä lisäks oon ottanu lenkin pari kertaa viikossa hyvillä mielin. Toivottavasti fiilis jatkuu samanlaisena ja paino tippuis viel jonkun verran, täl hetkel 185/78. Viikon aikana tosiaan pudonnu sen pari kiloa, mutta kai siitä suurin osa on niitä kuuluisia "nesteitä". Kyllä sitä rasvaakin palaa, kun tällä ruokavaliolla vedän, olen pyrkinyt välttämään hiilareita (tottakai jonkin verran päivän mittaan: pari perunaa, riisiä, pari ruisleipää välipalaksi), mutta ei mitään ylimääräisiä hiilaripommeja. Lisäks oon onnistunu hyvin etten klo 17 safkan jälkeen vedä enää mitään hiilaria ja illalla riittää joku pari kananmunaa/ raejuustoa.
Mieliala on ainakin kohonnut, vaikka dieetillä mennään, tuntuu että tulosta syntyy!!

Pitää nyt vähän "hehkuttaa", vaikka ei mitään kummalista ookaan. Tosiaan oon nyt viikon ollu "dieetillä", en oo tarkasti kaloreita laskenut, mutta varmasti ollaan siinä -500 - -300 välillä menty joka päivä(paitsi perjantai ja lauantai, jolloin meni baarissa olutta). Tosi hyvä fiilis täl hetkellä dieettiin ja vaik vatsa tuntuu koko ajan ns tyhjältä, ei tee mieli syödä. Luulen että johtuu siitä, että on eräs muija, jonka kanssa oon ollu aika paljon tekemisissä viime aikoina, ja ikäänkuin haluan näyttää paremmalta, vaikkei ylimääräistä paljoa olekaan(vähän vatsanseudulla, ei näy kun jännittäessä pari ylintä palikkaa). Lisäks oon saanu uutta puhtii reeniin ja jaksaa käydä paremmin salilla sekä lisäks oon ottanu lenkin pari kertaa viikossa hyvillä mielin. Toivottavasti fiilis jatkuu samanlaisena ja paino tippuis viel jonkun verran, täl hetkel 185/78. Viikon aikana tosiaan pudonnu sen pari kiloa, mutta kai siitä suurin osa on niitä kuuluisia "nesteitä". Kyllä sitä rasvaakin palaa, kun tällä ruokavaliolla vedän, olen pyrkinyt välttämään hiilareita (tottakai jonkin verran päivän mittaan: pari perunaa, riisiä, pari ruisleipää välipalaksi), mutta ei mitään ylimääräisiä hiilaripommeja. Lisäks oon onnistunu hyvin etten klo 17 safkan jälkeen vedä enää mitään hiilaria ja illalla riittää joku pari kananmunaa/ raejuustoa.
Mieliala on ainakin kohonnut, vaikka dieetillä mennään, tuntuu että tulosta syntyy!!

Haha, testohuumaa :hyvä:

Naiset ovat katsos kataboliaa aiheuttavia aina, yrität nyt vain kohdistaa sen katabolian juuri rasvakudokseen :lol2:

Siinä taulukkoa kansankirjasta. Eri suhteita. Noissa merisuoloissa on eroja jonkin verran sen mukaan missä tuotettu.
Natriumkloridi on toki merkittävin, mutta niin on merkittävä myös sulfaattien osuus. Kalium taas tasapainottaa natriumin toimintaa elimistössä.

Ja kyllä, uskon joulupukkiinkin, jos pukki auttaa hermottamaan penkissä paremmin lihaksia. :lol2:

http://en.wikipedia.org/wiki/Sea_salt

Tuo kuvio kuvaa meriveden ja sen "suolojen" sisältöä, ei lopullisen tuotteen joka on ns. merisuolaa jota käytät,,.. jostain syystä lopullisen merisuolan suhteet ei ihan tuota vastaa..
En edelleenkään usko että merisuolan kalium, magnesium yms. määrillä on ratkaisevaa merkitystä "pumppiin" tai nestekertymään. Pansuolassa tai sitten nauttimalla perus suolan lisäksi ns. antisalt tuotteita (kalium/magnesiun yhdiste) vaikutuksia alkaa jo olla huomattavasti varsinkin jos ruokavaliossa olisi puutteita ao. mineraalien kohdalla. Esimerkkinä tuosta "antisalt" yhdistelmästä, mulle ei tuntunut tekevän mitään muutosta mutta kaverille jolla ei ruokavaliokaan ollut ollenkaan huono niin aiheutti aikamoista nesteen poistumista vaikka kaveri oli 10 tai alle rasvoissa (ei pöhötystä yms. myöskään)

Voithan toki ottaa yhteyttä merisuolasi valmistajaan tai maahantuojaan jos sieltä selviäisi tarkemmat määrät, google etsinnän perusteella merisuola on mulle edelleen "urbaani body legenda"

Tuo kuvio kuvaa meriveden ja sen "suolojen" sisältöä, ei lopullisen tuotteen joka on ns. merisuolaa jota käytät,,.. jostain syystä lopullisen merisuolan suhteet ei ihan tuota vastaa..
En edelleenkään usko että merisuolan kalium, magnesium yms. määrillä on ratkaisevaa merkitystä "pumppiin" tai nestekertymään. Pansuolassa tai sitten nauttimalla perus suolan lisäksi ns. antisalt tuotteita (kalium/magnesiun yhdiste) vaikutuksia alkaa jo olla huomattavasti varsinkin jos ruokavaliossa olisi puutteita ao. mineraalien kohdalla. Esimerkkinä tuosta "antisalt" yhdistelmästä, mulle ei tuntunut tekevän mitään muutosta mutta kaverille jolla ei ruokavaliokaan ollut ollenkaan huono niin aiheutti aikamoista nesteen poistumista vaikka kaveri oli 10 tai alle rasvoissa (ei pöhötystä yms. myöskään)

Voithan toki ottaa yhteyttä merisuolasi valmistajaan tai maahantuojaan jos sieltä selviäisi tarkemmat määrät, google etsinnän perusteella merisuola on mulle edelleen "urbaani body legenda"

Ei sitä "merisuolaa" pidäkään ostaa Siwasta ;) Jo Antsa Heikkiläkin varotti kirjassaan "feikkimerisuolasta" :D

Tästä on mun mielestä aika turha kinata, koska kiinnostuneet varmasti jaksavat ottaa asiasta itsekin selvää ja vetää omat johtopäätöksensä. Tutkimuksia löytyy elektrolyyteistä ja niiden tasapainosta Pubmedistä, sekä muualtakin, etenkin eläinlääketieteen puolelta.
Elektrolyytit ja niiden hiuksenhienon tasapainon vaikutus solukalvon väliseen liikenteeseen, sekä neurotransmittereihin on aika väheksytty juttu. Kysymyshän ei ole siitä onko jotain paljon, vaan missä suhteessa mikäkin on toiseen. :)

Itse hyödynnän ionivoimaa nostoissani jatkossakin.

Jatkakaa :piis:

Ei sitä "merisuolaa" pidäkään ostaa Siwasta ;) Jo Antsa Heikkiläkin varotti kirjassaan "feikkimerisuolasta" :D

Tästä on mun mielestä aika turha kinata, koska kiinnostuneet varmasti jaksavat ottaa asiasta itsekin selvää ja vetää omat johtopäätöksensä. Tutkimuksia löytyy elektrolyyteistä ja niiden tasapainosta Pubmedistä, sekä muualtakin, etenkin eläinlääketieteen puolelta.
Elektrolyytit ja niiden hiuksenhienon tasapainon vaikutus solukalvon väliseen liikenteeseen, sekä neurotransmittereihin on aika väheksytty juttu. Kysymyshän ei ole siitä onko jotain paljon, vaan missä suhteessa mikäkin on toiseen. :)

Itse hyödynnän ionivoimaa nostoissani jatkossakin.

Jatkakaa :piis:

:thumbs:

Elä ny kehtaa, sillä ei ole pierun väliä onko joku hitu suhteessa toiseen 1:5 jos sitä on vain 1% päivittäistarpeesta "annoksessa".. veikkaan vaan että tuo oli helppo tapa luovuttaa..

Argh, ärsyttävä turvotus edelleen päällä :(

Täytyy kyllä sit varmaan kokeilla merisuolaa, tai no, ei se mikään uusi tuttavuus ole. Käytän mitä nyt sattuu kaapista löytymään. Merisuolassa on kyllä aikamoisen mahtava aromi. Jotenkin ihanan suolainen maku! :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom