Dieettini...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -Marchi-
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Nyt vihdoin aloitin dietin ja ekapäivä on kohta loppumaan päin... Tavoitteena ois semmoiset 10-15 kilon silavat poltella sinne kesään/kesällä mennessä.

Dieetti ainakin yrittäisi olla mahd. oikeanmukainen, eli prodea aina se 40gr/ateria ja atrioita semmoset 4-6 päivässä. Salia 2krt/viikossa ja aerobista pyrin jokapäivä tekemään (lähinnä jäälle pelaamaan/ kävelyä tms.)
Kouluun poljen pyörällä (10-15min/kerta), sekä salille (15-25min).

Kaikenmaailman korjausehdotuksia haluaisin, koska jo ensimmäisenä päivänä olen ollut nälässä siitä 13.00 - 19.30 (tähän hetkeen siis) Eli lisää apetta pöytään vai..?

(pistän tähän nyt ensimmäisen päivän tekemiset/syömiset)

Ma

7.30 Kaurapuuroa,
50gr raejuustoa (hyi helvetti! tähän pitää keksii joku ratkaisu..),
1 ruisleipä pala ja
lasi maitoa

11.20 Makkarakeittoa lautasellinen
2 näkkileipää (kevyesti Beceliä)
1 lasi maitoa

16.00 4 ruisleipää
70gr tonnikalaa
2 lasia maitoa

18.00 pyttipannua (puoli lautasta)
(puoli lautasta) vihanneksia
rusileipä viipale (juusto)
3 lasia maitoa

20.00 Jtn...

Liikunta: wanhojen tanssitunti, 0.5h lumityöt jne.

Nyt on aikamoinen nälkä jne ja sorruin muille jätettyjen annosten näykkimiseen... :david: Sekä ton kevyen lumityön jälkeen oli reidet (wtf!) ihan jumissa jne.

Eli mimmosia korjausehdotuksia löytyisi..?

-Marchi- sanoi:
7.30 Kaurapuuroa,
50gr raejuustoa (hyi helvetti! tähän pitää keksii joku ratkaisu..),
1 ruisleipä pala ja
lasi maitoa
Ok. Suosittelen raejuuston vaihtoa vaika heradrinksuun, koska se imeytyy nopeammin, mikä on aamulla hyvästä.
11.20 Makkarakeittoa lautasellinen
2 näkkileipää (kevyesti Beceliä)
1 lasi maitoa
Makkarakeitto ei ole bodarin ruokaa eikä varsinkaan diettaavan bodarin. Makkarassa suhteellisesti paljjon huonoa rasvaa ja vähän proteiinia.
16.00 4 ruisleipää
70gr tonnikalaa
2 lasia maitoa
Ok. Tälle aterialle voisi laittaa hyviä rasvoja vaikka öljyn tai pähkinöiden muodossa.
18.00 pyttipannua (puoli lautasta)
(puoli lautasta) vihanneksia
rusileipä viipale (juusto)
3 lasia maitoa
Pyttipannulle sama homma kuin makkarakeitolle. Toki pyttipannunkin voi tehdä "hyvistä aineksista", jolloin se on ok. Maitoa tunnut juovan paljon. Se ei välttämättä ole hyväksi dietille runsaan sokerimääränsä vuoksi. Tämäkin ateria kaipaa hyviä rasvoja.
20.00 Jtn...
Kietaise tähän vaikka reilu munakas (kasvisten kanssa), jotta nälkä lähtee.
Liikunta: wanhojen tanssitunti, 0.5h lumityöt jne.

Nyt on aikamoinen nälkä jne ja sorruin muille jätettyjen annosten näykkimiseen... :david: Sekä ton kevyen lumityön jälkeen oli reidet (wtf!) ihan jumissa jne.
Jos on nälkä, pitää syödä. Oikeasti. Ei dietillä tarvitse nähdä nälkää. Jekku on vain siinä, että syö sopivasti oikeita asioita oikeaan aikaan. Jos olet ollut kovin aktiivinen koko päivän, niin sitä saa kompensoida runsaammalla syömisellä.

Pari juttua:
-Syö kolmen tunnin välein.
-Muista riittävä rasvan nauttiminen ja välttämättömät rasvahapot.
-Karsi hiilareista vähitellen kaloreita.
-Laske kalorit ja makroravinnesuhteet, jotta tiedät mitä syöt. Tällöin on helpompi myös katsoa, mikä on ruokavaliossa pielessä. Puoli lautasellista pyttipannua, kun voi olla melkein mitä vaan.

Edellisessä postauksessa tuli jo hyvät vinkit ruokavalion korjaamiseen. Mutta yleensä dietillä on alussa vähän nälkä ja varsinkin kun aerobista tulee reiluhko määrä. Mutta parissa viikossa siihen tottuu. Itellä on nyt ihan sama homma vaikka kalorit on 2500 kcal pinnassa ja aterioita tulee tasaisesti 6-7 päivässä. Mutta viimeksikin parissa viikossa pienen nälkään tottui eikä sitä sitten enää edes huomannut. Ihan luonnollista pitkän plussalla olemisen jälkeen.

Omskakas sanoi:
Pari juttua:
-Syö kolmen tunnin välein.
-Muista riittävä rasvan nauttiminen ja välttämättömät rasvahapot.
-Karsi hiilareista vähitellen kaloreita.
-Laske kalorit ja makroravinnesuhteet, jotta tiedät mitä syöt. Tällöin on helpompi myös katsoa, mikä on ruokavaliossa pielessä. Puoli lautasellista pyttipannua, kun voi olla melkein mitä vaan.

Mahtavia vinkkejä doom-ukko!
Juu, no toi pyttipannu tapaus... Eihän se mtn tieettiruokaa oo, mut ei nyt ollu mtn muutakaan... *seli seli* Ei minulla rahat kummiskaan riitä siihen, et kaiken ruoan hankin itse jne. Vaan pitää käyttää hyväksi vanhempia ja koulua.
Toi makkarakeittokin oli kouluruokailu. Olisko muka parempi olu jättää keitot syömättä? Tuskin...
Tuon aamuheran ymmärrän ihan hyvin, kun ei raejuustot maistu jne. No jos koitetaan noilla eväillä etiäppäin!
Btw, tartteeko dietillä yhtään/yhden kunnon ruoan? Vai voiko ottaa vain semmosia "väliapaloja" esim. munakas, hera tai tonnikala yms. Vai ihan pastaa ja kastiketta?

Mites toi maitojuttu muuten? Maito on minusta ihan hyvää ja siinä proteiiniakin on... Eli onko se dieetillä oahasta, jos sitä vetelee semmoisen litran/pvä?

Btw, tartteeko dietillä yhtään/yhden kunnon ruoan? Vai voiko ottaa vain semmosia "väliapaloja" esim. munakas, hera tai tonnikala yms. Vai ihan pastaa ja kastiketta?

Itse haluisin myös kuulla tähän jonkun "proo-diettaajan" =D mielipiteen. Että miten menettelette tuon ison aterian kanssa.
Itse syön kerran päivässä dietillä isomman ruuan, mutta muulloin semmoisia välipalankokoisia aterioita.

Salomaa sanoi:
Itse haluisin myös kuulla tähän jonkun "proo-diettaajan" =D mielipiteen. Että miten menettelette tuon ison aterian kanssa.
Itse syön kerran päivässä dietillä isomman ruuan, mutta muulloin semmoisia välipalankokoisia aterioita.
Jos on ketogeenisella tai low-carbilla niin ei siinä ole paljon varaa pastoja tai perunoita mussutella. Hyvä olisi pitää kaikki ateriat suht samankokoisina ettei tarvi kärsiä sitä nälkää sen takia että vetäisi yhden 1000 kalorin aterian ja joutuisi tinkimään muista.

-Marchi- sanoi:
Mahtavia vinkkejä doom-ukko!
Juu, no toi pyttipannu tapaus... Eihän se mtn tieettiruokaa oo, mut ei nyt ollu mtn muutakaan... *seli seli* Ei minulla rahat kummiskaan riitä siihen, et kaiken ruoan hankin itse jne. Vaan pitää käyttää hyväksi vanhempia ja koulua.
Toi makkarakeittokin oli kouluruokailu. Olisko muka parempi olu jättää keitot syömättä? Tuskin...

Hmmm... Joo, sitä vähän arvelinkin. Homma voi olla vähän hankalampaa sellaisella, joka ei pysty itse päättämään seuraavan ateriansa laatua. Tietysti, kai voit ottaa kouluun omat eväät? Ja vanhempien kanssa voit varmaan neuvotella ilta-ateriasta?

Parempi on, jos jokainen ateria on jotakuinkin yhtä suuri. Aamupala voi toki olla runsaampi.

Mites toi maitojuttu muuten? Maito on minusta ihan hyvää ja siinä proteiiniakin on... Eli onko se dieetillä oahasta, jos sitä vetelee semmoisen litran/pvä?

Litrassa mölöä on jo 50g laktoosia. Kun hiilareita joutuu muutenkin rajoittamaan, voi ne ottaa paremmista lähteistä.

Itselläni menossa juuri dieetti ja lähinnä tulee syötyä vain perus aamupala (puurot, leivät, vitaminiit sun muut) ja yhdentoista aikaa kouluruoka tai kotona puolikas/kokonainen Lidl mozzarellapizza.
Loppu päivä menee lähinnä rahkaa ja treenipäivinä palautusjuoma.
Iltapalana tonnikalaa ja raejuustoa + n. 12g öljyä. Paino on kyllä tippunut ja kiristymistä on tapahtunut. Toki aerobista tulee harrastettua runsaasti.

EDIT. ei nyt aina Lidl pizzaa, myös kalaa tulee syötyä aika paljon. Kampelaa lähinnä.

Omskakas, mmhp, mitäpäs jos tarjoutuisin itse tekemään iltaruuan (kaikille) omien tarkoitukseni mukaisesti? Olisiko sitten mtn ateria ehdotuksia?

No voinhan minä kouluun eväät ottaa, mutta siitäkäy olemaan mielekkyys jo kaukana! Jos koko päivän syö "kylmiä" ruokia! Koulu on supistanut budjettiaan ja keitot ja puurot ovat usein listalla, joten olen ostanut puuro päiville aina tonnikala purkin mukaan, että jostain prodea saisin. Onko näkkileipä hyvää hiilaria? Jos niitä syö vaikka 5 ja kaikkiin vähän tunaa päälle? Oisko se bra ateria + vaikka 1/2 lasi maitoa.
Tai sitten ruokaa kohtuullisesti ja tunaa ja ehkä yks näkkäri.

Btw, onko muuten ruokalajien vaihtelemisella suuri merkitys? Jos joka päivä syö melkein samaa safkaa? Munakas ois ihan kiva iltapala, mutta ei varmaan järin terveellistä vetää sitä jokailta?? En mä mikää rocky oo. :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ite oon sitä mieltä, että dieetti dieettinä. Jos sitä oikeesti haluu kiristyä ni on suht turhaa vedellä mitään pizzoja/pyttipannuja. Oon pari kuukautta vedelly suht "rankalla" ruokavaliolla (protskuu suht paljo, rasvoja rypsiöljystä/munasta, hiilareita 20>). Ja kaikki safkat mitä tulee vedeltyy maistuu oikeestaan pirun hyvälle. Yleisin annos on: pannulla ruskistetaan kariniemen hunajamarinoituja fileesuikalaita joku 70g, siihen sekaan puolpurkkii tonnikalaa vedessä. Sit viel päälle paistetaan 1 valkuainen & 1 kokonainen muna & ripaus suolaa ja siihen vierelle salaattii/tomaattii/kurkkuu/parsaa. Ravintolassakaan saa harvoin yhtä hyvää annosta.

kohtis sanoi:
Ite oon sitä mieltä, että dieetti dieettinä. Jos sitä oikeesti haluu kiristyä ni on suht turhaa vedellä mitään pizzoja/pyttipannuja. Oon pari kuukautta vedelly suht "rankalla" ruokavaliolla (protskuu suht paljo, rasvoja rypsiöljystä/munasta, hiilareita 20>). Ja kaikki safkat mitä tulee vedeltyy maistuu oikeestaan pirun hyvälle. Yleisin annos on: pannulla ruskistetaan kariniemen hunajamarinoituja fileesuikalaita joku 70g, siihen sekaan puolpurkkii tonnikalaa vedessä. Sit viel päälle paistetaan 1 valkuainen & 1 kokonainen muna & ripaus suolaa ja siihen vierelle salaattii/tomaattii/kurkkuu/parsaa. Ravintolassakaan saa harvoin yhtä hyvää annosta.

Ihan tosissaanko diettaat? :hyper:

kamoon 178/65.. ehkä kannattais diettaamiset unohtaa vähäksi aikaa :jahas:

no offense :kippis1:

kohtis sanoi:

Totta, ravintolan ruoat ovat aika :/ Ainakin annoksiltaan...
Mutta minun kukkarolla (tulot 20e/kk) on vähän paska käydä tommosta juhla-ateriaa tekemään. Ilman filesuikaleita sitten ehkä...

Spidey sanoi:
Ihan tosissaanko diettaat? :hyper:

kamoon 178/65.. ehkä kannattais diettaamiset unohtaa vähäksi aikaa :jahas:

no offense :kippis1:

No ihan tosissaan.

-Marchi- sanoi:
Omskakas, mmhp, mitäpäs jos tarjoutuisin itse tekemään iltaruuan (kaikille) omien tarkoitukseni mukaisesti? Olisiko sitten mtn ateria ehdotuksia?

Hyvä idea! :) FAQ osastolta löytyy hyviä reseptejä. Tosin ne purkkikaupalla kermaa ja tuorejuustoa sisältävät reseptit kannattaa jättää nyt välistä tai pistää kermaa vain joitakin ruokalusikallisia.

No voinhan minä kouluun eväät ottaa, mutta siitäkäy olemaan mielekkyys jo kaukana! Jos koko päivän syö "kylmiä" ruokia! Koulu on supistanut budjettiaan ja keitot ja puurot ovat usein listalla, joten olen ostanut puuro päiville aina tonnikala purkin mukaan, että jostain prodea saisin. Onko näkkileipä hyvää hiilaria? Jos niitä syö vaikka 5 ja kaikkiin vähän tunaa päälle? Oisko se bra ateria + vaikka 1/2 lasi maitoa.
Tai sitten ruokaa kohtuullisesti ja tunaa ja ehkä yks näkkäri.

Näkkäri on ihan hyvää hiilaria. Ja tuo tunapurkki on kanssa hyvä idea. Kokeile, millä määrällä nälkä lähtee.

Btw, onko muuten ruokalajien vaihtelemisella suuri merkitys? Jos joka päivä syö melkein samaa safkaa? Munakas ois ihan kiva iltapala, mutta ei varmaan järin terveellistä vetää sitä jokailta?? En mä mikää rocky oo. :D

Ruokalajien vaihtamisella - jos ne vain ovat koostumukseltaan hyviä - ei ole merkitystä kuin korkeintaan oman mielenterveyden kannalta. :) Munakasta menee itselläni aika usein illalla, jopa ehkä liiankin usein. Ei tuo vielä ole hautaan vienyt. Keltuaisia syön toki yleensä vain 1-2.

Doom-ukko (saan kai kutsua tällä nimellä?) Mistä tiedän, että kuinka paljon minun pitää syödä. Siis... :davidjastevenseagal: sen verran, että nälkä lähtee, vai? Jotenkin tommonen perus tieto siitä, että syönkö tarpeeksi/liian vähän ois kiva tietää... Esim. Kuinka paljon uskallan syödä vaikka koulussa tarjottavaa puuroa jne. :/ Tai sitten vaikka kokkaamaani keittoa tms.

Ja salilleni pääsee vasta 19.00, joten miten syklitän ruokailuni? Kun välipalan syön siinä 14.30-16.30 välillä ja salille 17.00. Sen jälkeen palkkari (prodet entisellään, mut hiilarit oon tiputtanu puoleen) ni syönkö sen jälkeen enää kotona mitään? Entä sitä ennen, koska eihän ihan ennen reeniä saisi oikein mtn syödä... Mutta sitten jäisi ruokailut vain 4 kertaan :/

Vieläkin kuulostaa hullulta, vetää kanamunia melkein jokapäivä. Onko ne muka ihan terveellistä kamaa? Vaikka ottaa sen keltuaisenkin poies?

ps. tänään ei ole ollut kyllä juuri nälkä... :)

Ei Holmenin kunnossa mitään vikaa oo, tosin ei ehkä aivan oma tavoite. En nyt tiiä miten näitä kuvia tänne saa liitellä, mutta tässä on joku about kuukauden takanen, josta tarkotus vielä parisen astetta kiristellä. :whip:

Liitteet

• muselka2.webp
    muselka2.webp
    49,3 KB · Katsottu: 1 184
-Marchi- sanoi:
Ja salilleni pääsee vasta 19.00, joten miten syklitän ruokailuni? Kun välipalan syön siinä 14.30-16.30 välillä ja salille 17.00. Sen jälkeen palkkari (prodet entisellään, mut hiilarit oon tiputtanu puoleen) ni syönkö sen jälkeen enää kotona mitään? Entä sitä ennen, koska eihän ihan ennen reeniä saisi oikein mtn syödä... Mutta sitten jäisi ruokailut vain 4 kertaan :/

Heti salin jälkeen se palkkari kuten teetkin ja vaikka sitten 20.00 ateria jossa on reilusti protskua ja kohtuudella hitaasti imeytyviä hiilareita. Hiilareita tarvitaan kuitenkin treenin jälkeen täyttämään vajetta ja voi olla että ei oikein seuraavana yönä nukuta jo ei yhtään hiilareita saa koneeseen. En tiedä moneltako menet nukkumaan, mutta sitä ennen proskua ja vaikkapa rypsäriä koneeseen. Hyviä vaihtoehtoja on tonnikala, raejuusto rahka tai protskudrinkki.

Timba79 sanoi:
Heti salin jälkeen se palkkari kuten teetkin ja vaikka sitten 20.00 ateria jossa on reilusti protskua ja kohtuudella hitaasti imeytyviä hiilareita. Hiilareita tarvitaan kuitenkin treenin jälkeen täyttämään vajetta ja voi olla että ei oikein seuraavana yönä nukuta jo ei yhtään hiilareita saa koneeseen. En tiedä moneltako menet nukkumaan, mutta sitä ennen proskua ja vaikkapa rypsäriä koneeseen. Hyviä vaihtoehtoja on tonnikala, raejuusto rahka tai protskudrinkki.

Tarvitaanko tuota viimeistä ruokailua enää, jos käy tutimaan siin 22-23.00 maissa? Jos vetääsiinä 20.00 maissa vaikka vähän tukevammin? (munakas vaikka ja vaikka yksi ruisleipä) tms.

Mhh, riittääkö että päivässä saa vain sitten sen yhden "lämpimän aterian" (eli koulussa) ja muut on sitten vähän kuin välipaloja?
(munakas lasketaan välipalaksi)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom