Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kuinka nopeasti olette huomanneet vaikutuksen parempaan? Itse olen nyt tämän viikon napsinut 125mikroo (5000IU) aamuisin.
Oon tässä itekin miettinyt että pitäisköhän nostaa annos 10.000IU per päivä. Nyt on tullu vedettyä reilut 3 kuukautta 5.000IU joka päivä, ja olo on kyllä mainio. Ei minkäänlaista edes flunssan poikasta ole tarvinut sairastaa, ja olo on pirteä ja energinen vaikka päivät on jo pimeitä. :kippis1:
Itsekin täytyy liittyä tähän D-vitamiinievankeliumia julistavaan sakkiin. Syyskuun alusta asti tullut otettua väh. 5000IU päivässä ja fiilikset on todella hyvät. Aikoinani kun asuin muutaman vuoden kravun kääntöpiirillä, niin muistan kuin ei koskaan jaksanut murjottaa. Jatkuva auringonpaiste kerta kaikkiaan sulatti murheet pois. Energiaa myös riitti huomattavasti enemmän. Samanlaisia fiiliksiä olen nyt saanut lisäämällä D-vitamiinia. Täytyy sanoa että melkein tuntuu uskomattomalta tämä.. noh, huomenna jään varmaan metron alle.
Kuinka nopeasti olette huomanneet vaikutuksen parempaan? Itse olen nyt tämän viikon napsinut 125mikroo (5000IU) aamuisin.
sit tyhmä kysymys: onko noi kalsiumpitoisuudet mukana kun otetaan verenkuva?
mulla on joku s-marketin D-vitamiini 10 μg.. monta moita kannattaa ottaa päivässä? purkissa lukee että yhen. mutmut..
Joo eli 5μg vahvuisia tabuja, joita mainostettiin vahvaksi joutuisin ottamaan parisen kymmentä, ja alle viikossa menisi koko boksi, hyvät annostukset noissa :curs:Nyrkkisääntönä pitäsin että jokasta 10 painokiloa kohti 25ug
Pexi84, tuossapa se typeryys näissä nykysissä D-valmisteissa onkin.
Kuulin kyllä sisäpiiritietoa että apteekkeihin tulee kohta myyntiin 25ug vahvuset Valmisteet :D Ellei oo tullu jo.
E: Sen takia moni valmiste on vahvuudeltaan 5ug koska se on/oli suositusraja. 50-luvulla se oli vielä 50ug..
Pitää pitää mielessä jos joskus joutuu verenkuvaa otattamaan (toivottavasti ei) niin ihan mielenkiinnosta vois pyytää.Eli ei oteta kalsiumia vakiona. Jos saat lähetteen verikokeisiin, pyydä samalla ottamaan kalsium ja vaikka d-vitamiinipitoisuudet. Tuskinpa siitä suurta haittaa on, jos pari putkea enemmän ottavat verta.
Näin se ikävä kyllä taitaapi olla. Kyllähän sitä käytettiin 50-luvun tienoinoilla iv:näkin lääkkeenä moneen vaivaan. Kaipa noi lääketehtaat vaan sit tajus kuinka vitun halpa lääke se on esim diabetekseen, ms-tautiin, parkinsoniin yms yms ja alko valmistamaan synteettisiä lääkkeitä jotka on
_hieman_ kalliimpia.
Jokuhan tässä ketjussa muistaakseni kirjottikin jo että onko sattumaa että 50-60-luvulla diabetes ja ms-tauti rupes yleistymään..