D-vitamiini (EI ALENNUSKOODEJA TAI TILAUSJUTTUJA)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuli vahingossa katottua äsken prisma studiota yle1:ltä ja siellä oli asiaa d-vitskusta. En ihan kokonaan tuota nähnyt, mutta puhuivat juurikin korkean d-vitamiini määrien ja syövän yhteydestä sekä suositusten nostamisesta hieman. Toivottavasti tuo tulisi tuonne ylen netti tv arkistoon niin voisi katsoa kokonaan...

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ne ei nyt vaan varmaan voi virkansa, suositusten ja osin puutteellisten tutkimustulosten perusteeella lähtee suosittelemaan ihmisille esim. 200µg annoksia.
Käsittääkseni D-vitamiiniä on tutkittu kyllä varsin paljon ja esim. 200 ug on vielä terveellinen määrä pitkäaikaisessa käytössä? Näkisin lähinnä tuon johtuvan heidän virastaan. Ei sitä parane omia määriä suositella, vaikka olisivatkin parempia terveydelle kuin viralliset suositukset.

wtf, onko tossa 360 kolme pikkupurkkia, kaksi vai onko noi yhdes?

Muistaakseni Carlsonilla oli joskus 5000iu, mut en löytäny sieltä enää. Otin NOWF:ia nyt 5000iu vaikka on vielä 2000iu jälellä. Ajattelin kyllä vielä tilata 1500 eurolla D-vitamiinia tänä talvena ja lähteä Thaikkulaan.

Joo, samaa oon ihmetelly että flunssalta olisi nyt vältytty. Kaikki ympärillä kipeänä avokista lähtien ja ei vaan tullut. Annoksetkin D3 ovat kyllä olleet aika HC.

Jotain kyllä urpåilin tossa omassa tilauksessani, en ilmeisesti löytänyt kaikkia merkkejä tai jotain. No, NowFoodsit on ollut iha hyviä.

Tullinhan mukaan määräykset tulevat lääkelaitokselta.

http://www.laakelaitos.fi/instanced...u/laakelaitos/embeds/Laakeluettelo_liite3.pdf

A-vitamiini A-vitamin 900mikrog kalsium kalsium 900 mg
D-vitamiini D-vitamin 10 mikrog fosfori fosfor 800 mg
E-vitamiini E-vitamin 10 mg magnesiummagnesium 350 mg
K-vitamiini K-vitamin 70 mikrog rauta järn 18 mg
tiamiini (B1-vit.) tiamin (B1-vit.) 1,5 mg sinkki zink 15 mg
riboflaviini (B2-vit.) riboflavin (B2-vit.) 1,7 mg jodi jod 150 mikrog
niasiini niasin 20 mg kupari koppar 2 mg
B6-vitamiini B6-vitamin 2,2 mg mangaani mangan 2,5 mg
foolihappo folsyra 400mikrog kromi krom 50 mikrog
B12-vitamin B12-vitamin 3 mikrog seleeni selen 50 mikrog
pantoteenihappo pantotensyra 4 mg kalium kalium 3500 mg
biotiini biotin 30 mikrog
C-vitamiini C-vitamin 75 mg
beetakaroteeni betakaroten 6 mg

Esim. Tuon mukaan yli 75mg ylittävät annokset c-vitamiinia luokitellaan lääkeaineeksi, mutta saahan noita ostaa apteekistakin 500mg pillereitä kuka vaan. Miksi niitä samoja pillereitä ei saisi tilata ?

Onko eroa että tilaako jenkeistä vai eu:sta, muuta kuin mahdolliset tulli maksut. Eli tuleeko tuohon joku eu lainsäädäntö mukaan kun tilataan eu:sta ? Jos ei niin sehän on se ja sama mistä tilaa.

mitäs arvoja d saattaa vetää vituiksi?

Itellä kuitenkin kuukausia 125mikrogeetä per päivä ja hiljattain otettu sydänkäyrä + verenkuva ja kilpirauhashommatasot ylikunnon (rintakipu)oireiden takia. Kaikki mitatut arvot oli erinomaisia.

mitäs arvoja d saattaa vetää vituiksi?

Järjettömillä annoksilla (+40 000IU/vrk) voi nostaa veren kalsiumpitoisuuden haitallisen korkealle.

Vitamin_D_toxicity.jpg

(Lähde)

Zone-sarja -42%
Onko perää että jos kesällä ottaa d-vitamiinia ottaessa aurinkoa, ruskettuu paremmin?:david:
Kysymys on sinällään vähän hassu, sillä saat väkisinkin d-vitamiinia aurinkoa ottaessa. Varsinkin jos keskikesällä pääset auringosta nauttimaan päivällä klo 12-15, niin ei D:tä pillerinä edes kannata lisää ottaa. Jotkut pidempään hieman suurempia annoksia d-vitamiinia purkista nauttineet (eli joilla oli jo ennen kesää hyvät kalsidiolitasot) ovat huomanneet kesän aikana ruskettuvansa paremmin kuin ennen, tosin mitään tutkimuksia tällaisesta ei taida olla ja aika vaikea sellainen olisi toteuttaakin.

Eli aika mahdoton sanoa tuohon onko totta vai ei. Ei muuta kun itse kokeilemaan ensi kesänä :thumbs:

Järjettömillä annoksilla (+40 000IU/vrk) voi nostaa veren kalsiumpitoisuuden haitallisen korkealle.

sit tyhmä kysymys: onko noi kalsiumpitoisuudet mukana kun otetaan verenkuva?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Täytyy sanoa, että on todella törkeää, että Suomessa se suositus on 'asiantuntijoiden' mukaan 7.5ug päivässä!! Itse olen aina kärsinyt melko pahasta kaamosmasennuksesta ja esimerkiksi töiden jälkeen olen lähinnä ollut sohvalla makaava raato.

Vasta tänä syksynä alkoi tulla uutisia d-vitamiinista valtamediaan ja netissä alkoi keskustelu kiihtyä. Aloin napsimaan aluksi 60ug ja nyt 120ug / vrk ja ensimmäinen asia, jonka huomasin oli väsymyksen lähes *täydellinen* häviäminen!!

Arvatkaa ketuttaako, kun on pitänyt kitkutella tähän ikään puolimasentuneena!!!?

Lapsille aloin myös antamaan 20ug ja vaimo syö 60ug. Esimekiksi päiväkodista ei ole mitään tauteja vielä tarttunut mukaan, vaikka molemmat lapset aloittivat syksyllä päiväkodissa ensimmäistä kertaa.

Pitäisi vaan apteekkiin saada täälläkin vahvempia nappeja, ehkä asia korjaantuu kun tietoa tulee lisää?

EDIT: Niin ja se tuli vielä mieleen, että huomasitteko miten sikainfluenssa epidemia levisi Suomessa. Se saapui tänne joskus huhtikuussa, mutta ei oikein ottanut tuulta purjeiseisiin ennen syksyä -> oliko syynä kesän paremmat D-vitamiinitasot? Vaikka kesällä ihmiset liikkuu paljon ja on yleisötapahtumia, niin silti ei herkästi tarttuva lentsu levinnyt. Ja syksyllä: epidemia alkaa POHJOISESTA, jossa vähiten aurinkoa!

Ainakin minulla D-vitamiinin syönti teki mullistavan vaikutuksen!!

Käsittääkseni ne pillerit kuitenkin saa pitää jos löytyy resepti. Eli kaikki pyytämään lekurilta vitamiini reseptejä :rock:
Eli lääkkeitä saa tilata ETA alueelta, jos on resepti. Muuten no go. Eivät muuten tiedä tuota edes tullineuvonnassa :thumbs:

Jos tilaa vaikka aminohappoja jotka on laillisia ja laittomia d-vitskuja niin aminohapot saa ainakin pitää vaikka tulli rupeasi ilkeilemään. Eli ei kannata tilata erikseen, paitsi jos summa menee sitten sen yli että pitäisi tulleja maksella.

Jos tilaat magnesiumia missä yhdessä pillerissä on 200mg ja purkin kyljessä lukee että suositusmiehille on 400mg niin kyseessä on "laiton" tuote koska suomessa suositus on 350mg.

Täytyy sanoa, että on todella törkeää, että Suomessa se suositus on 'asiantuntijoiden' mukaan 7.5ug päivässä!! Itse olen aina kärsinyt melko pahasta kaamosmasennuksesta ja esimerkiksi töiden jälkeen olen lähinnä ollut sohvalla makaava raato.

Vasta tänä syksynä alkoi tulla uutisia d-vitamiinista valtamediaan ja netissä alkoi keskustelu kiihtyä. Aloin napsimaan aluksi 60ug ja nyt 120ug / vrk ja ensimmäinen asia, jonka huomasin oli väsymyksen lähes *täydellinen* häviäminen!!

Arvatkaa ketuttaako, kun on pitänyt kitkutella tähän ikään puolimasentuneena!!!?

Lapsille aloin myös antamaan 20ug ja vaimo syö 60ug. Esimekiksi päiväkodista ei ole mitään tauteja vielä tarttunut mukaan, vaikka molemmat lapset aloittivat syksyllä päiväkodissa ensimmäistä kertaa.

Pitäisi vaan apteekkiin saada täälläkin vahvempia nappeja, ehkä asia korjaantuu kun tietoa tulee lisää?

EDIT: Niin ja se tuli vielä mieleen, että huomasitteko miten sikainfluenssa epidemia levisi Suomessa. Se saapui tänne joskus huhtikuussa, mutta ei oikein ottanut tuulta purjeiseisiin ennen syksyä -> oliko syynä kesän paremmat D-vitamiinitasot? Vaikka kesällä ihmiset liikkuu paljon ja on yleisötapahtumia, niin silti ei herkästi tarttuva lentsu levinnyt. Ja syksyllä: epidemia alkaa POHJOISESTA, jossa vähiten aurinkoa!

Ainakin minulla D-vitamiinin syönti teki mullistavan vaikutuksen!!

Sori että tuli näin iso quote mutta pakko sanoa: D todella toimii.. En ole niin sanotusti "hurahtanut deehen", mutta huomaan, että kaikki saa siitä apua. Tämä on hienoa.

Oon tässä itekin miettinyt että pitäisköhän nostaa annos 10.000IU per päivä. Nyt on tullu vedettyä reilut 3 kuukautta 5.000IU joka päivä, ja olo on kyllä mainio. Ei minkäänlaista edes flunssan poikasta ole tarvinut sairastaa, ja olo on pirteä ja energinen vaikka päivät on jo pimeitä. :kippis1:

Itse otan vaihdellen 5000-10000 IU:ta päivässä. 6 viikkoa olen nyt syönyt tuolla annostuksella.
Fiilikset on mielettömän hyvät.
Energiaa riittää, eikä tarvi päivää enää käynnistää pannullisella kahvia.

Vaikka ulkona olisi kuinka pilvistä niin tuntuu silti että aurinko paistaisi.

Vaimo ottaa tuon 5000 IU:ta päivässä ja tällä viikolla sanoi että alkaa vaikuttamaan.

Ps. Muistakaa pitää magnesiumin saanti riittävän ettei ala paikat kramppailemaan.

EDIT. Mielenkiinnolla odotan tammi-helmikuuta jolloin on ollut todella vaikea saada itseni kammettua sohvalta ylös

Itsekin täytyy liittyä tähän D-vitamiinievankeliumia julistavaan sakkiin. Syyskuun alusta asti tullut otettua väh. 5000IU päivässä ja fiilikset on todella hyvät. Aikoinani kun asuin muutaman vuoden kravun kääntöpiirillä, niin muistan kuin ei koskaan jaksanut murjottaa. Jatkuva auringonpaiste kerta kaikkiaan sulatti murheet pois. Energiaa myös riitti huomattavasti enemmän. Samanlaisia fiiliksiä olen nyt saanut lisäämällä D-vitamiinia. Täytyy sanoa että melkein tuntuu uskomattomalta tämä.. noh, huomenna jään varmaan metron alle.

Ai niin, melkeein unohtui yksi asia mainita eli joskus melkein heti d-vitamiinikapselin nielaisun jälkeen tulee lievä päänsärky? Olen tämän testannut ja sen voi suoraan kyllä liittää tuohon d-vitamiiniin. Ei ole kuitenkaan niin voimakas, että pitäisi ottaa siihen erikseen tabua. Silti harmittava asia. Onko kukaan muu huomannut vastaavaa?

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom