cashewpähkinät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PRIEST
  • Aloitettu Aloitettu
Voi kristus ostin piruuttani viime mässypäivään eli jouluaattoon 1kg pussin noita pähkinöitä kun muistelin nuorena joskus pitäneeni noista. No maistelin hetken niitä siinä ja tajusin että ei prkl nä on ihan pääliköitä! Maistakaa ihmeessä niitä ja yleensä muitakin pähkinöitä, eikös niissä ole ravintosisältöäkin ilmeisesti prodee aika jees?? paljon noissa cashew pähkinöissä on ravintosisältö muuten?? ps. kun niitä alottaa popsiin tollanen 200g menee sillai ettei huomannutkaan....

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kaloreitahan noista tulee melko reippaasti. Mielummin syön 150g pähkinöitä kun juon 1dl rypsäriä :lol2:

Pink Spider sanoi:
Ehdoton herkku mättöpäivinä! Vielä kun saisi valmiiksi kuorittuja pistaasipähkinöitä. Voisi kauhoa kourakaupalla suuhun niitä.
Kuorellisethan just on hyviä, tulee aerobiset tehtyä siinä samalla telkkaria katsellessa.

Kaikki pähkinät, maustettuna, suolattuna, naturel, ihan miten vaan :kuola:

Ovat kyllä herkkua mutta energiaa on pirusti. Tosin pähkinöissä on kaikkia hyviä hivenaineita ja juurikin myös proteiinia. Ovat hyödyllisiä siis, näin olen lukenut ja kuullut. Sallittu herkku (jollaisena pidän myös suklaata, ajattelen nimittäin että se on energiapitoisuudestaan huolimatta karkkia parempi herkku:hyper: ja laku on parempi taas ku hedelmäkarkit, täälleen off topiccina tämä).

Hyvät on rasvahapposuhteet pähkinöissä:D
Kalaa ja pähkinöitä: ei yhtään huono ateria:kuola:

Jos haluaa tehdä herkuttelusta vähän epäterveellisempää, niin kokeilkaas jogurttipäällysteisiä casheweja :kuola:

Mä oon vissiin vähän outo, kun mulle ei noi cashewpähkinät maistu. Just maistoin muutaman ihan muistinvirkistykseksi ja en pitänyt. Muut pähkinät, kuten pistaasi/pekaani/maapähkinä/suolapähkinä, sen sijaan maistuvat erittäin hyvin :).

Onkos kukaan kokeillut paistaa casheweja? Maapähkinöillä toimii ainakin hyvin.

Halo sanoi:
Jos haluaa tehdä herkuttelusta vähän epäterveellisempää, niin kokeilkaas jogurttipäällysteisiä casheweja :kuola:
Nyyh, nyt tekee taas mieli noita... :(

astro sanoi:
Onkos kukaan kokeillut paistaa casheweja? Maapähkinöillä toimii ainakin hyvin.

Pitäisi toimia paistettuna ja kanaruokien kanssa!
Kastaa pähkinän valkuaiseen ja sen jälkeen tomusokeri+tavallinen sokeri ja sit jääkaappi, toi alakerran kiinalainen hemmo teki tollasia mulle extrana ku oon käynyt syömässä siellä niin vitusti ja voi kristus toi oli hyvää! :kuola:
Kannattaa myös kokeilla noita erilaisissa salaateissa esim. kanasalaattia ja sit noita pähkinöitä kylmästi sekaan ja taas valuu :kuola:

Eikös thaimaassa ole sellainen ruoka missä on kanaa, cashew pähkinöitä ja riisiä? Voisi kokeilla kun voisi olla aika hyvä bulkkisafka :D

SIC- sanoi:
Eikös thaimaassa ole sellainen ruoka missä on kanaa, cashew pähkinöitä ja riisiä? Voisi kokeilla kun voisi olla aika hyvä bulkkisafka :D
Kiinalaisessa oon tota syönyt nimellä Kung Po kanaa. RMJ:llä kiinalaista myyvä koju yritti myrkyttää mut ja onnistuikin kun Kung Po kanassa oli cashewn tilalta maapähkinöitä, joille oon allerginen :D

halo, mistä oot ostanu noit jogurttipäälysteisii cashewpähkinöitä?oon ite ettiny niitä ruokakaupoista mutta ei vielä oo osunut silmään..

ammii sanoi:
halo, mistä oot ostanu noit jogurttipäälysteisii cashewpähkinöitä?oon ite ettiny niitä ruokakaupoista mutta ei vielä oo osunut silmään..

Jyväskylän Citymarketissa ainakin oli kilon pussukka, tiedä sitten jos on yksi JKL:n erikoisuuksista :)

Suositut

Back
Ylös Bottom