cashewpähkinät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PRIEST
  • Aloitettu Aloitettu
ammii sanoi:
halo, mistä oot ostanu noit jogurttipäälysteisii cashewpähkinöitä?oon ite ettiny niitä ruokakaupoista mutta ei vielä oo osunut silmään..

Oon ostanut Alepoista noita 80 g pusseissa, taitaa maksaa 1,8 e per pussi eli aikas dyyriitä mutta hyviä...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ammii sanoi:
halo, mistä oot ostanu noit jogurttipäälysteisii cashewpähkinöitä?oon ite ettiny niitä ruokakaupoista mutta ei vielä oo osunut silmään..

Ja nuiden jo mainittujen lisäksi niitä saa monista marketeista. Niitä myydään irtotuotteina, parrot's -merkkien alla yleensä. Niitä on myös muita; rusinoita, mangoja, anaksia, banaaneja jne.

kyllä cashewit on AIVAN jumalallisen makuisia! ja kaikki pähkinät yleensäkin.. Ainut että tais olla rainbown suolapähkinät oli niin suolattuja, että meni maku siitä hommasta niitä syödessä..

Ruottista löyty parilla egellä 500gramman pussi paahdettuja suolacasheweita. Muistaakseni kolmasosan maksoivat suomen hintoihin nähden. Harmi ku en tajunnu hamstrata. Luulin että puoli kiloa ois riittäny, mutta nehän meni jo automatkalla.:D

Maapähkinöitä tulee laitettua uunissa. Lämpiminä sikahyviä ilman suolaakin. Nyt jos joku muistais sen lihapadan reseptin mihin tulee maapähkinöitäkin! Söin pari vuotta sitten enkä muista siitä kuin pähkinät. Riisiäkin siihen tuli ja lihasuikaleita. Pari kertaa oon yrittäny kokata jotain sinnepäin, mutta en ole osannut laittaa pähkinöitä oikein.

Pitänee käydä ostamassa alkuviikosta maistiaisia. Monesti on käynyt mielessä ottaa maistiin, mutta en ole saanut aikaiseksi.

Mulle ei kyllä jostain syystä noi cashewit uppoa. Tai tulee niitäkin syötyä joskus, mutta jos saan valita otan aina saksanpähkinöitä :kuola:

Kamalin pähkinä on parapähkinä, joka on oikeasti siemen. Hyi. Nyt ei kyllä ole kaapissa kuin eltaantuneita maapähkinöitä.

Edit. Stadissa asematunnelissa ja jossain muuallakin on niitä Pick & mix -mestoja: niissä on vaikka millä päälystettyjä pähkinöitä. Muistaakseni edullisempia kuin Parrotstelineissä, en kyllä mene takuuseen kun en ole hetkeen uskaltanut ostaa. Aika haipakkaa se puol kiloa katoaa johonkin.

Onko noita cashewpähkinöitä jossain myynnissä isommissa pussukoissa? Itse olen Oulusta löytänyt niitä ainoastaan suolattuna Rainbown oliko se nyt 150g pussissa. Parrotsin hyllyssä noita taitaa olla irtomyynnissä mutta oliskohan valmiissa säkeissä edullisempia?

Lidl on halpa mesta ostaa pähkinöitä, tosin niiden pistaaseissa on enemmän huonoja seassa kuin jos ostaa Parrotsin vastaavia.

Smug sanoi:
Onko noita cashewpähkinöitä jossain myynnissä isommissa pussukoissa? Itse olen Oulusta löytänyt niitä ainoastaan suolattuna Rainbown oliko se nyt 150g pussissa. Parrotsin hyllyssä noita taitaa olla irtomyynnissä mutta oliskohan valmiissa säkeissä edullisempia?
Ainakin Citymarketissa oli 900g pussi, tais olla 14,75e jollen väärin muista. Suolamattomia :kuola:

Voitteko lopettaa tän hemmetin jauhamisen pähkinöistä ja siitä kuinka ihania ne ovat:jahas:

Meillä nimittäin on 3 erilaista pussia pähkinöitä tuolla kaapissa. Löytyy kaikkea cashewpähkinöistä maapähkinöihin, sekä tietty suolapähkinöitä läjä..:hyper:

Nyt, perkele!:whip: :D

Söinpä kerran noin 200-250g maapähkinöitä ja voi ristus sitä vatsakipua joka tuli yöllä. En pystynyt liikkumaan ja kaksinkerroin makasin sikiöasennossa. Teki mieli karjua aina kun tuskan aalto vyörähti ylitse mutta pelkkä hengittäminenkin sattui niin saatanasti. Luulin ihan oikeasti kuolevani, pelkäsin, että joku sisäelin hajonnut tai jotain. Olkaa varovaisia maapähkinöden kanssa vaikka ne ihania onkin. Voi toki olla ettei kaikille tuu niistä suurinakaan määrinä oireita...

Joku tuossa kehui kuumentavansa maapähkinöitä uunissa..Miten niistä tulee hyviä, miten kuumassa ja kauan?

Sepi80 sanoi:
Joku tuossa kehui kuumentavansa maapähkinöitä uunissa..Miten niistä tulee hyviä, miten kuumassa ja kauan?

Saatto se kehuja olla joku muuki ku mie, mutta ite laitan lämmöksi 225 ja alimmalle tasolle pelti. Uunin lämpö taas ylätasolle. Laitan pähkinät kuorineen leivinpaperin päälle. (kuorella tarkoitan sitä ohutta ruskeaa kuorta, en sitä paksumpaa vaaleaa) Jos kuorista ei perusta, ne lähtee paahdon jälkeen kuin itsestään kun pähkinöitä ravistelee vaikka tyhjässä protskusankossa. Kuumana vievät kielen perässään ilman suolaakin. Suolauksen oon tehny niin, että välillä avaan uunin ja kastelen pähkinät ja ripottelen suolan päälle. Suolaus on hyvä tehä pari kertaa. Aikaa en ole koskaan katsonut, pähkinät on hyviä kun ne näyttävät siltä. Ja ainahan voi välimaistaa, mutta älkää polttako kitusia, pähkinät on yllättäen 225 asteisa! :eek:

Thanks, täytyypä testailla joskus. Suolapähkinöiden ystävä oisin, mutta viittis sitä suolaa hirveitä määriä vetää. Jos noin saisi vähemmän verenpainetta nostavaa hyvää.:kuola:

No maku nyt ei aivan sama ole kuin kaupan paahetuissa suoliksissa, mutta hyviä joka tapauksessa. Oikeestaan yhtä hyviä, vaikka erimakuisia.

Sepi80 sanoi:
Thanks, täytyypä testailla joskus. Suolapähkinöiden ystävä oisin, mutta viittis sitä suolaa hirveitä määriä vetää. Jos noin saisi vähemmän verenpainetta nostavaa hyvää.:kuola:

Itse asiassa suolapähkinöissä ei loppujen lopuksi sitä suolaa edes ole kovin paljoa. Finelin mukaan 100g:ssa suolapähkinöitä on noin 1g suolaa. Monissa leivissä on enemmän ja leipää kuitenkin yleensä syödään suurempia määriä. Ja toisekseen sitä suolaa on turha pelätä, se ei loppujen lopuksi vaikuta verenpaineeseen kovinkaan paljoa. Suolan määrästä vouhotetaan aivan turhaan.

MC Aropupu sanoi:
Itse asiassa suolapähkinöissä ei loppujen lopuksi sitä suolaa edes ole kovin paljoa. Finelin mukaan 100g:ssa suolapähkinöitä on noin 1g suolaa. Monissa leivissä on enemmän ja leipää kuitenkin yleensä syödään suurempia määriä. Ja toisekseen sitä suolaa on turha pelätä, se ei loppujen lopuksi vaikuta verenpaineeseen kovinkaan paljoa. Suolan määrästä vouhotetaan aivan turhaan.
Täsmälleen näin. Pitääkin muuten kokeilla heti tuota uunissa paistoa. Kiitoksia vinkistä :)

Niin olen kyllä ittenikin antanu ymmärtää ettei se suola varsinkaan urheilevalle ihmiselle niin pahasta oo. Mutta toisaalta kun tuo yläpaine tuppaa lähes jatkuvasti olemaan yli 150 niin pikkasen mietityttää.
Tosin nyt joulun ja uuden vuoden aikaan oli verenpaine jopa hiukan alhaisempi järjettömien mässypäivien jälkeen..että se siitä ravinnon vaikutuksesta. :D

Mutta seuraavan kerran kaupasta mukaan ainakin maapähkinöitä ja casheweitakin jos lompakko antaa luvan.

Halo sanoi:
Jos haluaa tehdä herkuttelusta vähän epäterveellisempää, niin kokeilkaas jogurttipäällysteisiä casheweja :kuola:

Syyttävä sormi suuntautuu Haloon!

Nerokas suunnitelmani käynnistyi luettuani tuon. Ostin kyseistä tuotetta ja ripottelin maahan Halon luota minun kämpilleni. Suunnitelma oli täydessä vauhdissa, uskon että ilman komplikaatioita Halo olisi lopulta päätynyt luokseni mutta...

...sa*tana ku ne käshuut olivat liian hyviä. Söin kaikki omalle kämpälle asti. Kirottua!

Sepi80 sanoi:
Suolapähkinöiden ystävä oisin, mutta viittis sitä suolaa hirveitä määriä vetää. Jos noin saisi vähemmän verenpainetta nostavaa hyvää.:kuola:

Mä paistan voissa ja ripottelen päälle grillausmaustetta (Pirkka-versiossa on ~20% suolaa) ja tulloo hyvvee. Vähän cayennepippuria jos haluaa tulisempaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom