cashewpähkinät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PRIEST
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sami81 sanoi:
Syyttävä sormi suuntautuu Haloon!

Nerokas suunnitelmani käynnistyi luettuani tuon. Ostin kyseistä tuotetta ja ripottelin maahan Halon luota minun kämpilleni. Suunnitelma oli täydessä vauhdissa, uskon että ilman komplikaatioita Halo olisi lopulta päätynyt luokseni mutta...

...sa*tana ku ne käshuut olivat liian hyviä. Söin kaikki omalle kämpälle asti. Kirottua!

Hoh! Se olit sinä!

Tänään kotiin tullessani haistoin kotioven edessä jotain herkullisen rasvaista ja sokeripitoista, ja erotin jäisestä maasta muutaman vaalean papanan. Herkkupersevaistoni kertoi heti, että kyseessä on jogurtticashew, ja suussasulavalla kuorutteella päällystetty pähkinä oli suussani ennen kuin huomasinkaan. Koitin haistella josko niitä olisi jossain lisää, mutta turhaan. Turhautuneena ryntäsin kauppaan pähkinäosastolle, ja kuola valuen nappasin hyllystä jogurtticashewit, mutta suuni kuivui samantien, kun näin ko. herkun ravintosisällön. Tein kompromissin ja nyt keittiön pöydällä on pussillinen tavallisia casheweja.

Syytän Sami81:ä mun kaikista tulevista läskikiloista.

Tuli tänään pyörähdettyä Lidlissä ja käteen tarttui Cashewpähkinöitä 150g purkki hintaan 1,69e. Aivan sairaan hyviä :kuola: Pitäisi vain malttaa syödä hitaasti ja nauttia.

Turussa noita pähkinöitä saa jos jonkinlaisia kauppahallista. Siellä on yks kahvin erikoisliike, jossa on myynnissä pähkinöitä syntisen isoissa pusseissa eikä ollu kovin kalliita.. :evil:
Ja toinen paikka on hansatori, eli se mikä on stokkan edessä sisäpuolella... Mut jos ei halua tulla ahdistelluksi ulkomaalaisen miehen toimesta, kannattaa valita kauppahalli, siellä on tosi mukava naismyyjä:D
Mun lemppari on noi paahdetut pistaasit , suolapistaasit ja kaikki pähkinät jugurtti kuorrutteella:kuola: ennen nakersin niitä kuivattuja banaaneja, kunnes kuulin miten paljon niissä on kaloreita :eek: Se siitä mässyttämisestä...
Mut muistaako kukaan mikä se öljy oli mitä kannattaa käyttää kiinalaista tehdessä? Se nimi oli näillä sivuilla jossain , mutta en oo löytäny...HELP!!

Mulla on vähän erikoinen tapa syödä pähkinöitä..nimittäin maidon kanssa(pähkinämaitoa). Suolapähkinätkin sopii mainiosti!

Cashewpähkinät rokkaa!! :rock:

Outo juttu on, että Fineli tarjoilee cashewpähkinöille ravintoarvoiksi 19/20/46 (H/P/R). Tossa toissa iltana kun vedin pähkinöitä niin pussin kyljessä luki 40/13/40.. Mihinköhän tässä uskois?

Lidlin cashewit (peltipurkissa) on kyllä sairaan hyviä. Ravintoarvoja en ole uskaltanut edes katsoa :D

Lidl ei muuten taida edes (onneksi :D ) ilmoittaa noiden cashewiensa ravintosisältöä? :rolleyes:

Kiinalaisen ravintolan kanaa ja pähkinöitä on aina ihan perussetti. Nams**tana! Ja Parrot'sin tummasuklaapäällysteiset cashewit. :kuola:

Joku taisi mainita, ettei tykkää parapähkinöistä. Muistan, kun kotikonnultani sain vielä noista Parrot'sin irtoherkkupisteistä suklaa- (niin tumma-, kuin valko- ja maitosuklaakin) päällysteisiä parapähkinöitä.Oh my god! :hyper: :kuola: :kuola: :kuola:

Pitää tähän threadiin heittä, että mun pitää ostaa evääksi pähkinöitä jossa on 20-30g prodee ja paljon hyvää rasvaa sekä maku olisi mukava jos olisi hyvän makuinen pähkinä, eli mitä suosittelisitte tämmöiselle kynikselle?

Enempää hifistelemättä mä heittäisin huuleen tavallisia maapähkinöitä 13/25/43 (hh/p/r).. Halpaa ja hyvvöö :D

Edit: Niin joo.. Toinen mun suosikki meinas unohtua täysin.. Mantelit 7/24/54!!!

Pitää tähän threadiin heittä, että mun pitää ostaa evääksi pähkinöitä jossa on 20-30g prodee ja paljon hyvää rasvaa sekä maku olisi mukava jos olisi hyvän makuinen pähkinä, eli mitä suosittelisitte tämmöiselle kynikselle?
Itse olen joskus ostanut kiireisenä päivänä välipalaksi pinjansiemeniä. 100 gramman pussista saa about sen 30 gramma prodea, mutta pikkasen liikaa rasvaa. Sulla se tosin ei haittaa, kun oot kynis. :piis: ;)

Tossa linkki Parrotsin sivuille, josta löytyy ravintoarvotkin. Muitakin merkkejä lyötyy, en vaan muista mitä.
http://www.parrots.fi/tuotteet_2.asp?tuote=1190014

Piti tämän tredin innoittamana pieni pussillinen noita ostaa ja oli kyllä pirun hyvie. Näytti olevan myös jugurtilla ja suklaalla päällystettyjä versioita. Pakko on nekin vielä testata.

Ähh..

Mä tuskastelen vieläkin tän mun kysymyksen ääressä...

Itse sanoi:
Outo juttu on, että Fineli tarjoilee cashewpähkinöille ravintoarvoiksi 19/20/46 (H/P/R). Tossa toissa iltana kun vedin pähkinöitä niin pussin kyljessä luki 40/13/40.. Mihinköhän tässä uskois?

Mistä nää villit erot johtuu (P/HH/R)?

Saksanpähkinät:

Fineli 14,7/3,3/65,2
Parrots 15/14/65

Cashew:

Fineli 20/18,8/46,3
Rainbow pussi 13/40/40

Mitä tässä nyt uskois.. Finelin luvut on Kansanterveyslaitoksen tuottamia, joten en usko et ne on ihan tuulesta temmattuja..

Eipähän nuo 10g hiilaria nyt mitään suurempaa vahinkoa tee, mutta kiinnostais vaan todella tietää mistä kiikastaa..

Cashewit on ihan jees, mutta ite syön eniten saksanpähkinöitä ja manteleita. Hasselpähkinöitä tulee myös joskus naposteltuaa. Ostan ite aina pähkinät semmosissa isoissa 800-1000g pusseissa. :kuola:

soijarouhe

taannoin kaupasta tuli ostettua pussukka 500g, hinnaltaan edullinen jtkn reilu 1e, lienee proteiinit ainakin kohdallaan, onko ravitsemukseen perehtyneillä asiasta kommenttia. Olen sekotellut viilikseen ja rahkaan.

edittiä:postaus tuli väärään threatiin, piti laittaa tuohon tyhmiinkysymyksiin, siirrätkö mike tai moderaattori-kiitos

Suositut

Back
Ylös Bottom