Carnivore Diet

Nyt lähti tänään ekaa kertaa elämässäni tälläinen kevyt viikon (nyt aluksi) carnivoresetti kokeiluun. Kilo 17% naudan jauhelihaa päivään. Ei muuta.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kumma juttu nämäkin arvot, kun itä-suomen yliopiston mukaan tollasella ruokavaliolla pitäsi tulehdus ja diapetes jyllätä, mutta tulokset on täysin päinvastoin. Kaveri saanu jättää korvaushoidonkin pois ja testot palautunu. Lopussa vielä lääkäri käy läpi arvot.


View: https://www.youtube.com/watch?v=HKT4LBNvg88
 
Viimeksi muokattu:
Kumma juttu nämäkin arvot, kun itä-suomen yliopiston mukaan tollasella ruokavaliolla pitäsi tulehdus ja diapetes jyllätä, mutta tulokset on täysin päinvastoin. Kaveri saanu jättää korvaushoidonkin pois ja testot palautunu. Lopussa vielä lääkäri käy läpi arvot.


View: https://www.youtube.com/watch?v=HKT4LBNvg88

oli kyllä priimaa arvot ukolla. HDL "too high" ja triglyt "too low" :D
 
HS jakaa disinformaatiota:

Suositusluonnos | Uusissa ravitsemussuosituksissa punaisen lihan määrää vähennettäisiin reippaasti aiemmasta
https://www.hs.fi/ruoka/art-2000009557857.html

Kalle Aaltosella oli hyvä kommentti tohon facessa:

Nämä ravintosuositukset ovat kyllä ihan naurettavaa ideologista paskaa:

”Lihansyöjän viikottaisen liha-annoksen tai lihavalmisteiden määrän suosituksen mukaiseksi uudeksi ylärajaksi tulee 350 grammaa.”

Tuossa kuvassa ei ole mitään muuta kuin teollisia valmiseineksiä - joista isoa osaa ihmisten pitäisikin välttää ja jotka meillä rinnastetaan lihan kanssa samaksi, vaikka niillä ei ole mitään tekemistä keskenään. Tämä on ihan vastaava, jos vaahtokarkit, sipsit, suklaa ja kääretorttu pistettäisi samaan kategoriaan riisin, perunoiden ja leivän sekä hedelmien kanssa. Kuulostaisi monesta typerältä - no niin kuulostaa myös pihvin ja nakin tai valmiseineslihapullien rinnastaminen.

Oikeassa lihassa, kanassa, kalassa ja esimerkiksi kananmunissa ei ole yhtään mitään pahaa terveelle ihmiselle ja näiden osuutta ruokavaliossa pitäisi lisätä, samalla kuin kaikkea eineshöttöä ja muuta vastaavaa kuraa pitäisi vähentää.

Meidän sairaan ja ylipainoisen kansan ongelma ei ole liika lihansyönti, vaan se kaikki hiilihydraateista ja rasvasta koostuva höttö jota ihmiset eivät kuluta, valmiseinekset sekä alkoholi- ja tupakkatuotteet, jotka ovat meillä pyhä lehmä, josta ei saa puhua ja jotka on suljettu tämän terveyskeskustelun ulkopuolelle.

Minulla ei ole henkilökohtaisesti pienintäkään aikomusta aikoa noudattaa noita ravintosuosituksia ja olen todella tyytyväinen etten niin ole koskaan tehnyt, kun katson esimerkiksi verikokeitani ja verenpaineita.💪🏻
 
"Suositusluonnoksen mukaan vihanneksia, hedelmiä ja marjoja tulisi jatkossa nauttia 500–800 grammaa päivässä."

Ristus mikä kaasupallo vatsasta tulisi tuollasella puputtamisella.

Ja roheiinit pavuista ja herneistä jne. :sick:

"Uutta suosituksissa on koliini. Koliini on välttämätön ravintoaine, jota on ruoassa erilaisina yhdisteinä. Sitä saadaan erityisesti kananmunasta ja lihasta. Koliiniyhdiste fosfatidyylikoliinin saanti ravinnosta on vuonna 2019 julkaistun tutkimuksen mukaan yhteydessä pienempään riskiin sairastua dementiaan."

......Niiiiiin....Että lisäravinnetta naamariin? Vaikka lihasta ja kananmunista saisi.
 
On kyllä todella alhaista jos viikossa saisi syödä vain 350g lihaa. Sehän on pari hassua lihanpalaa päivässä. Minulla menee 233g lihaa päivässä, enkä ole mitenkään Carnivore asenteeltani. Syön hiilihydraattipainotteisesti, mutta pidän päivittäistä liha-annosta hyvänä terveydelle.
 
HS jakaa disinformaatiota:

Suositusluonnos | Uusissa ravitsemussuosituksissa punaisen lihan määrää vähennettäisiin reippaasti aiemmasta
https://www.hs.fi/ruoka/art-2000009557857.html

This is BS! Ite syön useasti iltapalaksi 400g paketin jauhelihaa iltapalaksi, enkä aio vähentää siitä 50g ja syödä vain yhtenä päivänä viikossa!

Sitä paitsi kunnon pihvi on se mikä miehen tiellä pitää, vanhan kansan sanonta!

Ihme tuputusta!
 
Mulla muuten ezetimibe tiputti ldl:n 6.5-->1.7.
8 munaa päivässä + lihat ja herat päälle. Puolitan pillerin kun en tykkää noin 'terveellisestä' lukemasta ja mitä lukenut niin pienempikin määrä vaikuttaa lähes yhtä paljon. Kerran oli vatsanpuruja kuukauden aikana ja palautuminen oli tiukilla, mutta sen ei pitäisi olla sivuoire.
 
On kyllä todella typerää lähteä noudattamaan mitään ruokavaliota 100%, tuota voisi kutsua jo ortoreksiaksi mistä olen itsekin saanut nauttia ihan tarpeeksi.

Itselläni on vahva usko kiinalaiseen lääketieteeseen jossa yksi perusperiaate on että älä noudata mitään ruokavalioita. Saman toteamuksen olen kuullut monen asiantuntijan suusta.
Viimeisenä kirja Endurance Diet, jossa selviää että maailman parhaimmat, kovakuntoisimmat ja terveimmät urheilijat noudattavat juuri tätä tapaa. Syö monipuolisesti ja puhtaasti, mielellään lähtituotettua ruokaa, siinä se. Ruoka on maailman isoin bisnes, joten sinne mahtuu paljon kaiken maailman puoskareita sun muita anttiheikkilöitä.

Olen tutkinut carnivore dieettiä tässä viimeaikoina. Vaikuttaa hyvältä, mutta en todellakaa lähde noudattamaan tätä orjallisesti, silkkaa hulluutta, hieman vain enempi makkaraa leivän päälle.
 
Back
Ylös Bottom