Carnivore Diet

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lipsunu syömiset ja juomiset viimeaikoina, joten ylihuomisesta alkaen tipattoman tammikuun sijaan lihaisa lokakuu.

Lihaa ja eläinperäisiä tuotteita, kuten karrageeniton kerma, ei mitään mihin on lisätty muuta kuin eläinperäisiä ainesosia.

Vesi, suola.

Sallittuja kasvipohjaisia pippuri ja mahdollisesti musta kahvi.

Kuka mukana?
 
Omalla tavallaan huvittava lause.

Vain lihaa ja eläinperäisiä.. Paitsi tietysti pippuri ja kahvi. Pitäähän sitä kofeiiniddiktio ylläpitää ja jotain makua saada! Miksei sitten raakasuklaa ja seesaminsiemen.
 
Oon mukana lihaisassa lokakuussa! Tosin mulla sallittuja kasvipohjaisia pippurin lisäksi mahdollisesti peruna ja pasta. Ja hedelmät ja vihannekset. Ehkä riisi. Voi olla muitakin, mutta mukana ollaan!
 
Omalla tavallaan huvittava lause.

Vain lihaa ja eläinperäisiä.. Paitsi tietysti pippuri ja kahvi. Pitäähän sitä kofeiiniddiktio ylläpitää ja jotain makua saada! Miksei sitten raakasuklaa ja seesaminsiemen.
No, ensinnäkään en ajatellut muuttaa elämäntapojani, vaan ruokavaliota. Tietääkseni musta kahvi ei nosta insuliinia eli katkaise paastotilaa kehossa, eikä ylläpidä matala-asteista tulehdusta. Eli, edelleen menen samalla 18-6 pätkäpaastolla ja kupillisella kahvia aamulla ja lounasaikaan.

Mustapippurin annostus lihan mausteeksi on luokkaa gramma-kaksi kiloon lihaa, joten ravintoainevaikutus jäänee melko mitättömäksi.

Raakasuklaa näyttää pikakuuklauksella sisältävän aika paljo hiilariaki, ja rasvahappoprofiili sillä ja siemenillä on täysin väärä.
 
Oon mukana lihaisassa lokakuussa! Tosin mulla sallittuja kasvipohjaisia pippurin lisäksi mahdollisesti peruna ja pasta. Ja hedelmät ja vihannekset. Ehkä riisi. Voi olla muitakin, mutta mukana ollaan!

Mukana ollaan. Omasta puolestani Zerron listaan lisään vielä leivän.:whistle:
Tsemppiä koitokseen, koittakaa olla lipsumatta.
 
No, ensinnäkään en ajatellut muuttaa elämäntapojani, vaan ruokavaliota. Tietääkseni musta kahvi ei nosta insuliinia eli katkaise paastotilaa kehossa, eikä ylläpidä matala-asteista tulehdusta. Eli, edelleen menen samalla 18-6 pätkäpaastolla ja kupillisella kahvia aamulla ja lounasaikaan.

Mustapippurin annostus lihan mausteeksi on luokkaa gramma-kaksi kiloon lihaa, joten ravintoainevaikutus jäänee melko mitättömäksi.

Raakasuklaa näyttää pikakuuklauksella sisältävän aika paljo hiilariaki, ja rasvahappoprofiili sillä ja siemenillä on täysin väärä.
En varsinaisesti itse asiaa halunnut härnätä. Jostain syystä tuo lause vaan toi tuollaiset mielikuvat!
 
Mä ostin 15 kg sisävielttä ja entrekotee ja niitä tuhonnut viikonpäivinä. Viikonloppuina muijan sapuskoja vähähiilarisina. Aamulla vedän kermakahvia ja syön joskus kolmen neljän aikoihin ekan kerran reenin jälkeen ja saatan ottaa vielä rasvajugurtin kanssa isolaattiakin. Illalla syön loput lihat jos ei huvittanut kerralla kaikkea n. 700 gr nykästä. Munia menee myös niinä päivinä kun en iso settiä lihaa syö.
 
Nyt olis sitten robbella tosipaikka vkl na. Näyttää urheilijalle ja toivotaan että voitto tulee:

HELENIUS tietää, että hänen kykyjään epäiltiin ensimmäisessä ottelussa, ja epäilijöitä riittää taatusti nytkin. Suomalaisnyrkkeilijä on kuitenkin löytänyt vanhemmalla iällä reseptin, jolla koneisto saadaan vielä kerran iskuun.

– Viisi vuotta sitten otin käyttöön uuden ruokavalion. Olen syönyt paljon enemmän lihaa ja jättänyt hiilihydraatit sivuun. Vaikutuksissa kesti jonkun aikaa, mutta sitten aloin tuntea voimat lihaksissani, jänteissäni ja luissani. Ensimmäisessä Kownacki-ottelussa minun ei tarvinnut epäröidä yhtään, Helenius kertoo.
 
HS:n ravitsemusviestintä senkun paranee:

40963E59-6427-4811-8B30-60E3A9EDF1F8.jpeg
 
Kertokaas miten littyy Carnivoreen kun Helenius tankkaa hiilareita ennen matsia että jaksaa otella. Mihin se niitä hiilareita tarvii jos kerta pelkällä lihalla pitäis pärjätä :david:Syönhän minäkin vitusti lihaa mutten ikinä väittäis että olen jotenkin Carnivorella. Ei mene kaaliin tämä logiikka.
 
Kertokaas miten littyy Carnivoreen kun Helenius tankkaa hiilareita ennen matsia että jaksaa otella. Mihin se niitä hiilareita tarvii jos kerta pelkällä lihalla pitäis pärjätä :david:Syönhän minäkin vitusti lihaa mutten ikinä väittäis että olen jotenkin Carnivorella. Ei mene kaaliin tämä logiikka.
Onko sulle tuttua konsepti train low, race high?
Tuohon tutustumalla selviää tuo vastaus.
Vai tiedätkö jo vastauksen, mutta haluat keskustella aiheesta??
 
Onko sulle tuttua konsepti train low, race high?
Tuohon tutustumalla selviää tuo vastaus.
Vai tiedätkö jo vastauksen, mutta haluat keskustella aiheesta??
Onko Carnivoressa tuollainen konsepti? Ja onko tuo joku konsepti, Nikella on Just Do It konsepti kans...
En aidosti tiedä. Mutta jos on niin silloinhan koko Carnivoren perusidea ei toimi jos kerta hiilareita tarvitaan suoriutumiseen. Kaikki muuthan tän nyt tietääkin jo ei sillä.
 
Onko Carnivoressa tuollainen konsepti? Ja onko tuo joku konsepti, Nikella on Just Do It konsepti kans...
En aidosti tiedä. Mutta jos on niin silloinhan koko Carnivoren perusidea ei toimi jos kerta hiilareita tarvitaan suoriutumiseen. Kaikki muuthan tän nyt tietääkin jo ei sillä.
Kyllä se on ihan konsepti. Tutustu ihmeessä, jos mielenkiinto riittää.
Carnivoressa itsessään ei varmaan ole tuota konseptia, mutta Helenius tuntuu toteuttavan sitä tuolla ajatuksella.

Idea siis on treenata kroppa käyttämään paremmin rasvoja hyödykseen, jolloin niitä rajallisia hiilareita riittää paremmin siihen hetkeen kuin niitä tarvitaan. Ei ole siis tankki tyhjänä sillon, kun tarvii laittaa kaasu pohjaan.

Enempi käytetty kestävyysurheilun puolella. Voisin nimeätä siltä puolelta useammankin lajinsa mestarin jotka tuota ovat käyttäneet, mutta empä nyt jaksa. Tuossa tuo idea nyt on hyvin lyhkäisesti selitettynä.
 
Eli hiilaritankkaus. Ei taida olla ihan uusi juttu.
No ei nyt ihan noinkaan...
Perusharjoitus kaudella tehdään testi jossa mitataan vauhti ja syke jossa etsitään Metabolic exchange point (mep). Muutetaan ravinnon makroja rasva dominantiksi ja tehdään töitä tuon mep pisteen alapuolella, jotta saadaan se sykekohta nousemaan, jossa kroppa siirtyy hiilari dominantiksi.

Ideana siis säästellä niitä rajallisempia hh varastoja.
Anekdootillisesti tapauksia on lukuisia jolla tuota ollaan tehty ja saatu menestystä.

Se hh tankkaus myös sitten tuon kanssa eroaa hieman siitä millaisia normaalisti käytetään.

Mikäli asia enempi kiinnostaa voin suositella useampaa kirjaa ja verkkokurssia jossa tuon menetelmän käytännön toteutus tulee paremmin selväksi.
 
Back
Ylös Bottom