Yksi asia minkä takia on nykyisin "vähän vaikea" luottaa edes näihin meta-analyyseihin on se että noita näennäisesti hyvin tehtyjä tutkimuksia rahoittaa pääasiassa "big food". No sitä sitten miettii että miksi helvetissä vaikka Coca Cola on yksi maailman suurimmista rahoittajista ravitsemuksellisissa tutkimuksissa? No syy on selvä. Coca Cola haluaa että juuri sinä luet tutkimuksia ja meta analyysin jossa on käyty läpi helvetisti tutkimuksia (joiden tulokset on vääristelty ja jotka Coca-Cola on rahoittanut) ja sen meta analyysin mukaan hiilihydraatit on ihan pop ja rasva on huono homma, ldl kolesterolista puhumattakaan.
Researchers have found that Coca-Cola paid an organization of scientists to downplay how the sugary drinks they sell fuelled the obesity crisis.
pharmafile.com
Following criticism that Coke has supported research that plays down the role of soft drinks in the spread of obesity, the company released a list showing nearly $120 million in grants to medical, research and community organizations.
archive.nytimes.com
Niin ja yllätyitkö että muutkin maailman suurimmat ruokaan liittyvät yhtiöt tekevät samaa?
Academy of Nutrition and Dietetics has a record of quid pro quos with a range of food giants, documents show
www.theguardian.com
Sitten on tutkimukset jotka oikeasti voisi olla erittäin merkityksellisiä ihmisten hyvinvoinnin kannalta kuten tuo David Feldmanin työstämä tutkimus niin jännästi ei löydy rahoitusta mitenkään vaan rahat kerätään yksityisten lahjoituksilla ja kovalla työllä. Syy lienee täysin selvä ja se on että kukaan ei halua tuon totuuden tulevan ilmi jotta pulla, cokis ja kolesterolilääkkeet tekee kauppansa jatkossakin.
Lisäksi ravintosuosituksiin
"Millions of Americans' lives are affected by this report and it's crucial that the report tell the truth to American people and it's not degraded into another sales pitch for Big Food and Big Pharma."
www.commondreams.org
Uutta raporttia. Miten vitussa näihin kukaan voi luottaa :D
Transparency group US Right to Know finds members linked to Nestlé, Coca-Cola and others, raising conflict-of-interest questions
www.theguardian.com
Jos joku edelleen on niin sinisilmäinen että uskoo suositusten olevan ihmisten hyväksi niin onneksi olkoon, olet saavuttanut tyhmyydessä rajan jonka jälkeen elämä itseasiassa on todennäköisesti onnellisempaa kuin vaikka itselläni jota tämä paskan suoltaminen ahdistaa aika ajoin :D.