Captains of Crush gripperit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Äijä
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
en tiedä onko kaveri kokeillu sitä barbelia vähään aikaan, luulen että ei ainakaan ole parantanut tulosta jos on kokeillut. mää en ala tuolla rt reenaan ennen ku saan kolmosen kiinni, enkä tiedä alanko sen jälkeenkään, kunhan salille tuo tehtiin että halutessaan saa jotkut tehdä sitä jos haluaa. yks 350 mavettaja veti ekaa kertaa rt ja tolla mun värkillä 85 tuli, lukitus ja nätti saatto. kokeili 92,5kg mutta se ei sitten noussut. vaseliinit ei ollut vielä silloin putken sisässä joten en tiedä minkä verran ne vaikuttaa, mutta se selviää myöhemmin kyllä miten tuo vaseliini vaikuttaa.

toiseksi paras on 80kg mutta lipes yläasennossa.

vaseliinien jälkeen paras on 75kg. kaikki on eri tyyppien tekemiä joten vaikea verrata vielä. minä en ole tuolla kokeillut. luulenpa että mulle ois 70kiloaki tiukassa.

noihin painoihin ei siis ole laskettu noita vehkeitä päälle vaan pelkät lätkät, nuo releet lienee painaa n,3kg.

pitää varmaan tollanen muovinenkin sitten värkätä jossain välissä. luulen että se on hieman vaikeempi nostaa kahvan liukkauden takia.

miltä korkeudelta tuon vedon muuten pitää lähteä, onko sitä määritelty mitenkään?

Hyviä tuloksia!

Veto lähtee lattiasta ja ei ole sen kummemmin määritelty. Eli sama kuin maastavedossakin eli 2.5 metrinen ja 1.5 metrinen kaveri joutuu tekemään saman liikkeen vähän eri matkalla.

Sain tänään #1:n, ja oikealla meni 10 toistoa ja vasemmalla 6, trainerilla olen pumppaillut vähän reilu 20 toiston sarjoja.

Millaisia sarjoja/treenejä olet tehnyt noilla kevyemmillä jousilla? Olisi hauska saada jonkinlaista suuntaa, kuinka paljon tuolla #1:llä pitäisi treenailla, että voisi harkita #1,5:n tai #2:n hankkimista.

#1,5 on melko turha. Itellä T, #1, #1,5 ja #2. Tuo oma #1,5 ei ole kuin hieman jäykempi kuin #1. Jos saat yli kympin tehtyä #1:llä niin laita vaan jo #2 hankintaan. Ite en saanut kuukausi sitten ensimmäisellä yrityksellä #1:llä yhtään toistoa ja nyt meni jo #2 kiinni. Tekniikan parannus ja aloittelijakehitys tuo tulosta vielä. Parin vuoden sisällä #3 kiinni.

miltä korkeudelta tuon vedon muuten pitää lähteä, onko sitä määritelty mitenkään?

Ironmindin sääntöjen mukaan virallisissa nostoissa ainoat hyväksyttävät välineet ovat heidän omat 15 tuuman painotappi ja iso karabiini
(3-5tuumaa??), tämän kautta se kahvan korkeus on aina vakio virallisesti
hyväksyttävissä nostoissa.

Sain tänään #1:n, ja oikealla meni 10 toistoa ja vasemmalla 6, trainerilla olen pumppaillut vähän reilu 20 toiston sarjoja.

Millaisia sarjoja/treenejä olet tehnyt noilla kevyemmillä jousilla? Olisi hauska saada jonkinlaista suuntaa, kuinka paljon tuolla #1:llä pitäisi treenailla, että voisi harkita #1,5:n tai #2:n hankkimista.

Kuukausi sitten vasta ostin trainerin ja ykkösen, ekalla kerralla sain trainerilla 22 toistoa ja ykkösellä muistaakseni 2. Vasurissa mulla on joskus katkennut nimettömän jänne ja tehty korjausleikkaus, se on aika paljon heikompi. Tällä hetkellä saan vasemmalla joku 6 toistoa ykkösellä. Oikealla kädellä menee 12 sellaista toistoa jossa päästän melkein luottokortin leveydelle ne kahvat auki, ja toi kakkonen jäi 8 mm vajaaksi kun levänneenä rykäsin... eli töitä on vielä tehtävänä. Tekniikan hiominenkin varmaan auttaa. Kannattaa kattoa youtoobista, löysin sieltä tänään sellasen sikahyvän tekniikkavideon. Käytä hakusanoja "gripper setting technique", sellanen 2-osainen melko pitkä video löytyy. Raportoin sitten tänne vaikka seuraavan treenin tuloksia, että auttaako toi tekniikan parantaminen minkä verran :D

Otegurujen ohjeiden avulla olen saanut sulettua #1:sen vaterista molemmilla käsillä. #2 jää n.15mm:n päähän :).

Nyt saan ton Coc #1:n asettelematta kiinni oikealla ja vasemmalla 5mm:n päähän sulusta. Kortilla saan melkein kaksi toistoa oikealla, yksi vasemmalla. Sekä vateri sulut on helppoja nykyään. Pitää seuraavaksi hommailla lisää puristimia, ettei kehitys pysähdy, eikä mun #2:kaan oo helppo.

#2.5 napsahti nätisti kiinni oikealla ja saman tien jännetupin tulehdus molempiin ranteisiin (toistamiseen tänä vuonna :itku:).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse kokeilin tässä kesälomalla vähän aikaan sitten eka kertaa tuota Rt juttua , 46,5 otin molemmilla käsillä 3x2 kertaa ja 56,5 irtos puolessa välissä näpistä.

En tiedä osaako kukaan tämän perusteella sanoa mitään, mutta:

Treenaan olankohautuksia 55-60 kilon käsipainoilla ja saan about 3-4 sarjaa 8-12 toistolla. Tämän jälkeen käsistä loppuu puristusvoima, vaikka hartijoissa riittäisi vielä puhtia. Mikähän vahvuus noista kannattaisi hankkia?

Ei juma, annoin raksamies kaverille kokeiltavaksi grippereitä ja ukko pisti ensimmäisellä kokeilullaan #2 kiinni kun vähän neuvoin tekniikkaa.

Ei juma, annoin raksamies kaverille kokeiltavaksi grippereitä ja ukko pisti ensimmäisellä kokeilullaan #2 kiinni kun vähän neuvoin tekniikkaa.

Kuten myös itsekin tein, tosin tokalla kerralla kun olin katsonut vähän että miten homma toimii. Raksalla myös.

Mitenkä harjoittelen kun, CoC#1 on ihan liian helppo jo molemmilla käsillä menee reilu 25. Ja sitten CoC#2 menee oikealla kädellä joskus 2 ja välillä jää muutaman mm:n auki ja vasurilla CoC#2 jää auki sentin. Oon nyt tehnyt silleen, lämmittelen 1#:lla 2x10 ja sitten 2#:lla jotain epämäärästä puristelua, negatiivisiä jne.

Äsken kokeilin huvikseni CoC#1:stä. Oikealla meni joku +35 ja vasurilla 28. Ja CoC#2 ei menny kummallakaan kädellä kiinni :jahas: Taitaa mun CoC#2 olla lähempänä 2,5:sta vai mikä on?

Pientä lihashuoltovinkkiä kaipailisin. Innostuin puoli vuotta sitten grippereitä puristelemaan ja samantien sain vasemman käden jonkin peukalolihaksen kipeytymään. Peukalon koukistaminen ei satu, mutta peukalon tuominen kämmentä vasten sattuu.

Kipu uusii aina parin puristelusarjan jälkeen ja kestää pari päivää. On koitettu pitää useamman viikon totaalitaukoa vasemmalle kädelle puristeluista, mutta eipä ole auttanut.

-edit: Vähän yksinkertaisemmin selitettynä: Peukalon puristaminen nyrkkiin sattuu.

Pientä lihashuoltovinkkiä kaipailisin. Innostuin puoli vuotta sitten grippereitä puristelemaan ja samantien sain vasemman käden jonkin peukalolihaksen kipeytymään. Peukalon koukistaminen ei satu, mutta peukalon tuominen kämmentä vasten sattuu.

Kipu uusii aina parin puristelusarjan jälkeen ja kestää pari päivää. On koitettu pitää useamman viikon totaalitaukoa vasemmalle kädelle puristeluista, mutta eipä ole auttanut.

-edit: Vähän yksinkertaisemmin selitettynä: Peukalon puristaminen nyrkkiin sattuu.

Gripperiharjoituksen jälkeen kylmähoitoa. Sankoon kylmää vettä + jäitä jos löytyy tai sitten juoksevan kylmän veden alla pidät käsiä muutaman minuutin, sitten taukoa muutama minuutti ja toistat samaa monta kertaa. Hommaa Ironmindin Expander kuminauhat ja alat tehdä niillä " vastaliikettä " gripperipuristukselle. Aloitat löysimmästä kumista ja teet grippitreenin päälle pitkiä sarjoja. Välillä voit kokeilla jäykempiä kumeja. Hommaa myös petanguepallot tai ensi hätään tennispallot. 2 palloa kämmenelle ja pyörittelet niitä molempiin suuntiin vuorotellen. Toimii!! Hiero itse/hierotuta ammattilaisella säännöllisesti kämmenet, etenkin peukalontyvi ja kämmenen pohja sekä selkämys.

Jos kivut ei lakkaa niin lääkäriin ja sieltä Voltaren Rapid 50mg 30 tabun kuuri + Sirdalud 6mg. Syöt kuurin ohjeen mukaan ja koitat olla treenaamatta viikon verran.

Myös erilaiset venytykset kämmenen lihaksille auttaa. En ala niitä tässä tarkemmin selvittämään. Uskon että pikku googletuksella löydät tarvittavat tiedot.

Tsemppiä koviin grippailuihin! :thumbs:

T: Heimo

Suositut

Back
Ylös Bottom