No miten meni?Itse tein kun ekaa kertaa pari vk sitten koitin coc # 1 niin kummallakin kädellä 10 toistoa. Ensi kerralla tehdään coc kakkosella toivottavasti muutama! raportoin torstaina miten meni.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No miten meni?Itse tein kun ekaa kertaa pari vk sitten koitin coc # 1 niin kummallakin kädellä 10 toistoa. Ensi kerralla tehdään coc kakkosella toivottavasti muutama! raportoin torstaina miten meni.
Olisi hienoa, jos kokeneemmat voisivat laittaa kootusti jonkinlaisen listan, missä vaiheessa kannattaa siirtyä järeämpään gripperiin.
Olen nyt harjoitellut treenien jälkeen tuolla Trainerilla, 3x20 menee molemmilla käsillä hieman reiluilla minuutin palautuksilla. Mikä jousi olisi järkevää hankkia, kun tuollaiset maratonsarjat eivät juuri innosta? Meneekö liian raskaaksi, jos tilaisi 1,5 tai 2?
Oon tämän ennenki jo sanonu mutta sanon uudestaan. Se kuinka monta toistoa menee ennenkun saa seuraavan kiinni on täysin yksilöllistä. Mutta jos jo 10 toistoa esim. trainerilla menee niin on aika ottaa CoC 1# mukaan treeneihin, se ei kuitenkaan tarkota että Trainer pitää jättää pois. Sun tilanteessa melkeenpä kannattaa Trainerilla treenaamista vähentää vähän ja CoC 1# alat treenaamaan, myös 1.5# on hyvä lisä. CoC 2# on hyvä ostaa valmiiks ja vaikka negatiivisiä toistoja sillä.
Hyvä lihaskunto kannattaa hankkia ennenkun sitä maksimia alkaa treenaamaan, pätee myös Gripperi treeneihin. Matti Heiskanen sulki yli vuosi sitten CoC #2 80 kertaa, joka on omasta mielestä huima suoritus puristusvoimassa lihaskunnon kannalta, kuten myös maksimivoiman. Veikkaisin että Juha Harju pystyy kanssa riittävän monta toistoa vetelemään CoC 2# :lla
Samoilla linjoilla Heimon kanssa, mä aloitin #2:lla, enkä sitä heti saanut kiinni. Mutta en ole löysempää hommannut, kun vasta äskettäin,(vaimolle) #T ja #1.Maximijousta jos meinaa kehittää ykkösenä niin eipä sitä mun mielestä kannata hirveästi tuhlata aikaa noihin toistojen tekoon kevymmillä. Kaikki tietysti on henkilökohtaista. Negatiiviset on hyviä juttuja. Itse vannon maksimaallisen räjähtävään suoritukseen. Kuristetut jouset eri leveyksiltä ja TNS rykäisyt pakkotoisto periaatteella ainakin toimivat. Toisilla on gripperinsulku hidas dieselpuristus ja toisilla räjähtävä. Samapa se kunhan kiinni menee. Alussa kehittyy aikansa vaikka mitä tekisi jousilla. Itse olen Teemulta paljon neuvoja pyydellyt ja soveltanut niitä omaan ohjelmaan. Teemu on nyt kiskaissut #4 monta kertaa 1-0.5 millin sisään sulusta, joten tietoa ja voimaa hänellä on. :thumbs: Itse olen saanut samanvahvuisen (ratio) Beef Builder jousen kuin kyseinen nelkku 5 millin päähän sulusta joten työtä vielä riittää. :lol2:
Treeni - intoa vaan kaikille!! Kyllä näihin jousiin jää koukkuun heppu jos toinenkin. Muistakaa levon ja palauttelun merkitus ;)
Samoilla linjoilla Heimon kanssa, mä aloitin #2:lla, enkä sitä heti saanut kiinni. Mutta en ole löysempää hommannut, kun vasta äskettäin,(vaimolle) #T ja #1.
#2:lla tein yrityksiä, ja se menikin aika pian kiinni, sit jo kaks kertaa jne. Aluksi tein #2:lla sarjoja, niin pitkiä kuin meni, mutta en enää. En edes sillä tee yli 3:n toiston sarjoja.
Mutta kyllä se kova sulku perustuu mulla, niinkuin monella muulla kovaan nopeuteen. Ja nopeutta on hankala kehittää maratonsarjoilla. En ole tainnut ainakaan vuoteen tehdä yli 3 toiston sarjoja, ja ihan mukavasti on kehitystä tullut. Jaa, paitsi testimielessä 7 toistoa #3:lla, mut se ei ole treeniä...
Joko Heimo Pro pian kohtaa voittajansa, mulla on suunnilleen samalla ratiolla (3.71) oleva työn alla, pari milliä vielä pitäisi kuroa umpeen.
mulla ois coc4 kaupan jos kiinnostaa. kallis 30e, mutta ei tarvi jenkeistä tilata. jos puristaa yhdellä kädellä pohjaan saa ilman viedä pois. voin myös vaihtaa johonkin löysempään. esim 2.5 tai 3.5
riippuu mikä on paljon. omasta mielestä en puristele paljoa. sarjojen välissä ku vetelen happeja niin muutamia sarjoja 1-2kertaa viikossa ja yleensä coc2 ja kutosen sarjoja eli sellasia heleppoja. kolmosta en ole sulkenut vaan jää parhaimmillaan n2milliä auki. pitäisi pitää kunnon tauko puristelusta ja yritää, uskon että silloin se menisi kiinni tai ainakin 0,5-1milliin. tyytyväinen olen jo tän hetkiseenki tilanteeseen koska mulla oli todella surkea puristusvoima ku eka kertaa noita kokeilin. eka kerralla 2 ja kolmonen jäi melkein yhtä paljon auki, varmaankin 20-25mm. silti tuo 3pitää sulkea aivan kiinni asti ku tuntuu että kaikenmaailman tyypit noitakin nykyään sulkee. tosin livenä en ole todistanut ku yhden tyypin joka sulki aivan kiinni asti tuon mun coc3, ne viimeset millit ja millin kymmenykset on kyllä tiukassa. "reeniä" en lisää tolle puristelulle yhtään vaan pidän sen tollasella jumppailu asteella.
kokeilkaapa jos on mahdollisuus tollasta 50kg mb barbellin lätkää pitää sormien varassa eli lätkä pystyyn lattialle ja siitä sormilla ylös. sali kaveri piti tänään kropan vieressä ilman fuskuja 31sekunttia vaikkei mikään hirveen kova ole noissa grippereissä, mielestäni kova suoritus!!
eli tällä tyylillä otetaan kiinni
tuo mb barbellin lätkä on kyllä hankala pitää ku ei ole samanlaista jyrkkää pykälää niin kuin monissa muissa lätkissä. tai no ei ka se hankalaa ole jos on kaikisa sormissa poweria. tuo lätkän pito vatii myös tosi kovat peukalo voimat toisin kuin gripperin puristelu joissa peukku voimia ei tarvi ollenkaan periaatteessa.
päällikkö, olenko oikeassa jos väitän että tuo leoko on hieman helmpompi pitää kuin mb barbellin kiekko? leokossa on kuitenkin pikkuinen terävä kantti joka ilmeisesti hieman "helpottaa" suoritusta verrattuna mb barbelliin, ainakin näin äkikseltään tuntuisi koska sormen päillä pystyy ikään kuin roikuttamaan kiekkoa kantista(vaikea selittää mutta varmaan ymmärrät mitä tarkoitan)? en usko että kaveri jaksaa etelään kisoihin lähteä, mutta joskus vois innostaa sitä että otetaan videota ja pistetään 40sek rikki . siinä ois tavoitetta.
tiedän että se lukee tätä. kuvataan sillain ettei sua tunnisteta jos kuvaukseen suostut ;)
250 paunanen puristin jää vissiin millistä oikealla kädellä kiinni. mites ton nyt sais sitten pohjaan asti?
niin unohtu kysyä että miten itselläs, joko napsahtaa kiinni? jätkällähän oli muistaakseni jo melko hirmuiset näppi voimat jo ennen noiden puristelujakinmeneekö #3 kiinni?
joo pitää ruveta painostaan sitä että nyt tarttis ottaa video :dance:Pankaahan kunnon video kehiin yli 30 sec suorituksesta. Se on kovaa valuuttaa. ;)
niin unohtu kysyä että miten itselläs, joko napsahtaa kiinni? jätkällähän oli muistaakseni jo melko hirmuiset näppi voimat jo ennen noiden puristelujakin joo pitää ruveta painostaan sitä että nyt tarttis ottaa video :dance:
Virallisten sääntöjen mukaan peukalo pitää olla eri puolella. Käy kyllä paremmin peukalon päälle niin.Miten toi peukalo tossa pyörivässä kahvassa olis hyvä olla? mulla on samalla puolella kun muutkin sormet??
Taidan yrittää roikotella jotain tommosta 50kg kiekkoa piruuttaan...