Brazilian Bikini Wax

beeibe sanoi:
no mite sitte teette kesällä, jos sen karvan pitää olla pari milliä pitkä... kulette karvasina niin kauan et se on taas tarpeeks pitkä että voi "epiloida" vai miksikä sitä sanotaan xD ette varmaankaan...

Kyllä, juuri niin teen. Säärikarvat on niin vaaleat, ettei näy mihinkään ja hihattomia paitoja en juurikaan käytä. Pari milliä on muutenkin tosi lyhyt, ja väittääpä tuo minun koneeni että saa alle millin mittaisetkin pois. Itse vaan en ole kokeillut kun karva kasvaa parimilliseksi huomaamatta.

hmhm, tuota kylmävahausta itse tosiaan mietiskelen nyt kun kesäkin lähestyy ja sain toiveen tuosta suurempialaisesta ihokarvojen poistelusta:D mutta mietiskelin juuri tuota veetin kylmävahaliuskoja, näitä vissiin muutkin käyttäneet kun tuota keskustelua selailin. Nyt käyttänyt bikinirajalle veetin Bikini Kit pakettia joka sai kylkiäisinä noitten muitten veet tuotteiden kanssa... se on vaan sellasta että kun on paksumpi karvoitus niin täytyypi antaa vaikuttaa aika pitkään ja sitä ei vissiin ihan "alas asti" uskalla mennä heittämään, saataapi käydä niin että tulee muitakin iho-oireita kuin tulehtuneet tupet. Siinähän sitten selittelet miksi on paikat kärsineen näköiset.

Eli miten on, soveltuvatko noi kylmävahaliuskat tohon alempaankin käsittelyyn? kun jos kerran poistaa karvoja ni miksi ei poistais sit alempaakin kun sieltähän ne tuppaa uikkareitten liikkuessakin vilkkumaan vaikka muuten bikiniraja ajeltu.

Voiteita pystyisi käyttämään lyhyempäänkin karvaan ja ne olisi kivuttomampi keino, pinseteillä nyppinyt joskus mutta en kyllä tuolta alempaa menisi niitten kanssa sorkkimaan kun kirpaisee jo kivasti ylempää. Pysyvät kyllä hyvin poissa, mutta bikinirajoille tuppaa kyllä jäämään verestäviä tuppeja... Nythän on tullut tuo uusi veet suihkussa käytettävä voide, eli onko kokemuksia tästä? saapiko olleskaan bikinirajalle pistää? voiteita ei ihan alas asti uskaltaisi lähteä heittämään....Ja jos joku tietää jonkun hyvän rauhoittavan voiteen jolla estää tai ainakin vähentää noita tulehtuneita karvatuppeja niin tämä tieto olisi tervetullut! Karvojen poisto meinaan menettää merkityksensä kun kohdat joissa oli karvat näkyvät nyt punaisina (ja vieläpä kipeinä) pisteinä:jahas: Mahtavaa että tälläisiä keskusteluja löytyy, saapi vähän laajempaa kokemuskartoitusta:rock:

Kävin eilen brassivahauksessa ja omalta osaltani jäi viimeiseksi kerraksi. En oo KOSKAAN kokenu sellaista tuskaa, ei helv!!:curs: Oon viimeisilläni raskaana ja aattelin et vahaus olisi helppo ja hygieeninen vaihtoehto höyläykselle, mutta höylän käyttö alkoi tuntua ihanalta vaihtoehdolta, kun sitä vertaa tuohon kidutukseen...En pystyny olemaan loppuun asti, kosmetologi nyppi vaan bikinirajat ja sanoi että ei hänkään ole aikoinaan kestäny loppuun asti tuota toimenpidettä. Ihmetyttää, koska mulla on kokemuksesta korkea kipukynnys ja luulin että kyllähän se kirpaisee mutta kestän sen. Olis vaan ollu ihana ku ei olis tarvinnu tän ison mahan kanssa alkaa sheivaamaan, sekään ei enää onnistu ilman apua:D

mä pohdin kanssa käyväni tässä raskauden viimemetreillä vahauksessa, mutta jos se tekee niin kipeää että olet jättänyt homman kesken, niin taidan jättää kokonaan väliin. mulla ei meinaan ole kovinkaan korkea kipukynnys.. saa nähdä kuin käy synnytyksessä :)

Täällä tuntuu olevan tyyppejä, jotka itse tekevät vahauksen tai mies tekee...jäi nimittäin vaivaamaan ku en saanu kaikkia pois ja mietin et jos se olis kotona tehden vähemmän kivuliasta ja vois lopettaa/pitää taukoa sillon ku haluaa. Eli onko vinkkejä/varoituksia kotona tehtävään brassivahaukseen? :)

Kotona kun alkaa vahailemaan on syytä ainakin aluksi ottaa se mies avuksi hommaan. Varsinkin jos oot raskaana, niin se alapää on siellä jossain, eikä näköyhteyttä ole... Tarpeeks leveet liuskat ( ei liian) JOtta selvii mahdollisimman vähillä liuskoilla, pitkiä oltava myös. Noin kymmenellä jos selviää niin se on vielä siedettävää, mutta jos menee nyhväämiseksi...:eek: Pistät vaan reilusti mies veteleen niit liuskoi, niin ei tunnukaan niin pahalta ku voi ite pingottaa nahkaa samalla. Mitä ohuemmin saa levitettyy vahaa, sitä paremmin karvat yleensä lähtee, ja sotku vähenee myös. Jos ongelmana liian heikot liuskat eikä voi kunnolla kiskaista, kannattaa käyttää ihan tavallisia kankaan paloja apuna (puuvillaa) tsemppiä kokeiluihin :thumbs: Jääpalat on aina hyvä keino puuduttaa ihoa.. supistaa tosin ihohuokosetkin samalla...

Nostelen...

Eli onko kukaan kokeillut tuota sokerointia? Paljon maksoi, kauanko kesti ja tekikö kipeää?
Ja oliskohan täälä Hämeenlinnassa tai lähikaupungeissa hyvää "sokerointipaikkaa"? Entä onko huonoja, mihin ei kannata mennä?

Mä olen kerran poistattanut melkein kaiken tolla sokeroinnilla täällä Tampereella. Hintaa en enää muista, enkä aikaakaan kuinka kauan vei, mutta sen muistan, että kipu oli ihan siedettävää. Mukava täti oli se kosmetologi. En ole käynyt kuin kerran, kun nostivat sen jälkeen hintoja muiden vastaavien tasolle, olivat vasta silloin ymmärtäneet kuinka halvalla tekivät suhteessa muihin ;). Ja paikka oli siis Valore, joka sijaitsee Varalan urheiluopiston yhteydessä.

Itse olen käynyt myös tuossa sokeroinnissa ja en IKINÄ tekisi brassia kuumavahalla. Tuo sokerointi on muutenkin vähemmän ihoa ärsyttävä menetelmä, luonnonmukainen ja siksi varmasti monelle (kuten itsellenikin) parempi vaihtoehto. Olen käynyt itse hoitamassa sokeroinnin Sunrisessa Helsingissä ja siellä on kyllä tytöt erittäin taitavia. Sokerointi vaatii kuitenkin kunnollisen kouluttautumisen, että tekniikan hallitsee hyvin.

Kyllähän tuo karvojen repiminen sattuu aina enempi tai vähempi, mutta voisin väittää, että tuo sokerointi sattuu puolet vähemmän kuin vahaus. Tietysti riippuu varmasti myös tekijästä. Kannattaa ehkä jonkun verran kysellä paljonko kyseinen henkilö on vahauksia tehnyt ja milloin koulutuksensa saanut. Kipukynnys on meillä kuitenkin kaikilla eri joten ei tästä kai sen enempää voi edes sanoa...Kauneuden vuoksi täytyy kärsiä vai miten se menee :)

t: tuleva kosmetologi:)

Mä hehkutan myös sokeroinnin ja ammattitaitoisen tekijän nimiin. Vahauskin on jees verrattuna höyläämiseen vast. mutta sokerointi ei ole yhtä kivuliasta kuin vahaus ja tuntuu kuin paikat pysyis sileänä pidempään. Oulun seudulla en menisi muualle kuin Oulun Uus Sinään, koska siellä on ollut hyvä ja ammattitaitoinen palvelu. Siskolleni ostettiin ihan bikinivahaus polttareiden kunniaksi pari vuotta sitten eikä minulta kysytty mistä se kannattaa hankkia. Palvelu oli surkee ja vahaus kaikkea muuta kuin ammattimaista + iho paikoittain rikki. Parasta oli kun tää kosmetologi, joka vahauksen teki tuli kysymään halutaanko me (=muu polttariporukka) tulla mukaan ja mahdollisesti repäistä :wtf:.

Mä sit olin et ei hemmetissä ja utelin mistä moinen ajatus niin tää tyttö meinas, että varsinkin jos miehiä käy niin yleensä kun munakarvoja poistetaan niin se antaa muun porukan hoitaa repiminen jos niin haluavat. Hullua hommaa, moni ammattilainen ei edes ala poistamaan miehiltä, saati että antaisi asiakkaan kaverin tulla hästäämään vahauksen ajaksi. Meni vähän off topic mut pointti oli, ettei kaikki paikat huolehdi hygieenisyydestä saatika tee sokerointia/vahausta hyvin.

Tein vertailevaa tutkimusta ja huomasin että vahaus tulee verrattomasti halvemmaksi jos sen tekee itse.
Ostin itse sokerivahaa (myydään Stockmannilla, n 15 e per purkki). Tämäkin tökötti pitää lämmittää, mutta sen annetaan kovettua ja kiskotaan sitten irti ilman liuskoja. Ei tartu ihoon mutta sattuu silti ainakin omasta mielestäni melko tuikeasti.
Jos luonto vaan riittää niin suosittelen :). Karvojen kasvu vähenee eikä tarvitse kestää sänkeä. Ja notkeutta myös tarvitsee jos meinaa tehdä "täyden brasilialaisen".

Ja lukekaa ne käyttöohjeet ennen vahausta.

Minäkin teen nykyään vahauksia itse koska en jaksa sitä höyläepisodia joka helkkarin viikko. Tuntuuhan se tujakalta, mutta ainakin omalla kohdalla varsin kestettävä kiputila :D

Mulle höyläepisedi tuottaa sisäänpäinkääntyneitä karvoja (tai jotain) jotka on kyllä myös tosi kivuliaita. Sokerilla vahaukseen tottuu jonkun verran. Vähän vaan mietityttää kun tuo vähentää karvojen kasvua että josko sitä joskus haluaa ns. tavallisen pehkon takaisin niin ainakaan kovin pienessä ajassa ei taida onnistua vai onnistuuko ollenkaan?!

ostin viime viikolla body shopin sokerivahaa, ja se on kyllä toimiva aine! tosi iisisti lähti kaikki mitä halusinkin. ja tosiaan kosmetologiopintojen aikana tuli kokeiltua vaikka mitä karvanpoistoon ja onneks myös harjoiteltua hyvin tekniikat. kylmä ja kuumavahat sattuu paljon enemmän kuin tuo sokerointi. ja justiin itselläni on bikinirajoissa ongelmana aina ollut kauheet karvatupentulehdukset: eipä ole niistä jälkeäkään, vain puhdas, ihana pehmeä iho! akrobatiani vain ei riittänyt ihan just sellaiseen vahaukseen minkä olisin halunnut, pitänee joskus huijata avokki auttamaan... huu:evil:

Nätti tyttö: eli kun se sokerivaha on kovettunut, niin pitääkö siitä reunasta sitten nyplätä alku josta sen koko vahan saa kiskottua irti? Vai mitenkä?

Sohveli: onko tuo body shopin sokerimömmö samanlaista kuin nätti tytön stockmannilta ostama? Eli vahaa? Ja muistatko paljon maksoi?

Sit vielä semmonen, että kannattaako kerralla vetästä kaikki karvat vai pienissä osissa?
Aion todellakin sokeroida itse, kun nuo ei tuon enempää maksa verrattuna jonkun liikkeen hintoihin (75e)!

Millis, vaha lämmitetään myös, mutta levitetään karvan suuntaan ja revitään pois kangassuikaleilla vastakarvaan. vaha, kangassuikaleet (jotka voi käyttää aina uudelleen, pesee ja silittää vaan) sekä spaatteli maksoivat 19,90. taisi pelkkä vaha olla n.12e.

niin ja tuohon sun toiseen kysymykseen vielä, kannattaa aika pienissä osissa vedellä, sillä et saa ripeää nyhtäisyä aikaiseksi jos pitää vetää esim.koko säären matkalta. tuo bodyshopin vaha on aika hankala saadakaan laajalle alueelle kerrallaan, sillä siitä pitää tulla ohut kerros. yleensäkin pienempiä alueita kun vetelee, tulos on yleensä tarkempi ja parempi ja toimenpide kivuttomampi =)

Täytyykin kokeilla tota Bodyshopin sokerivahaa. Mä olen epiloinut bikinirajat, mutta se ärsyttää ihoa melkoisesti.

On muuten meillä Suomessa kalliit hinnat verrattuna esim Espanjaan. Juuri Barcelonasta tulleena katselin hotellin lähellä olevan kauneushoitolan hintoja (hieman ydinkeskustan ulkopuolella). Brassivahaus maksoi 13 euroa. Eipä kuitenkaan tullut mentyä kokeilemaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom