Brazilian Bikini Wax

Jos Helsingissä haluutte mennä ottamaan brassin niin suosittelen kynsistudio Rozia Kansakoulunkadulla. Maksaa 39 euroa, eikä mua ainakaan sattunu läheskään niin paljon kun edellisessä paikassa... mistäköhän johtui... Tää Rozin täti sano myös että n. viikko kuukautisten jälkeen iho on vähiten herkkä eli ei satu niin paljoo...

Vielä saattaa olla liian aikaista hyppiä ilosta, mutta valohoidon tulokset näyttävät nyt alustavasti aika hyviltä. Karvat alkoivat kuoleentumaan juuresta mutta eivät todellakaan putoilleet pois (vaikka hoitotäti niin sanoikin), joten autoin niitä hieman ja vetelin kevyesti sormin pois - ei tarvinnut "nyppiä" sillä ne lähtivät hentoisella kosketuksella pois.

Nyt en tiedä teinkö kovin väärin, sillä hoitotäti sanoi myös ettei karvoja saa NYPPIÄ pois. Enhän varsinaisesti nyppinyt.
Jeesasin alussa (n. 1,5 vkoa hoidosta) vain toisen puolen karvoja ja nyt näyttää siltä, että ne karvat, joita EN hoppuutellut, ovat tiukemmin kiinni!

Hermostuin nimittäin eilen totaalisesti ja päätiin jeesata myös toisen puolen karvoja mutta yllätyksekseni huomasin, että eipäs muuten lähteneetkään yhtä valtoimenaan irti. Aika moni olisi vaatinut oikeaa nyppimistä joten jätin ne rauhaan jos eivät kevyellä hiplauksella lähteneet.

Eli olisikohan voinut käydä niin, että karvat olivat irtoamassa mutta kun eivät lunnostaan lähteneet niin "juuttuivat" (tai ehkä juurtuivat!) karvatuppeen uudelleen...?

Noh, anyway. Uusintahoito oli tammikuun puolella. Tämän jälkeen nähdään lopullinen tulos. Tämän hetkinen tilanne saattaa vastata normaalin nypinnän jälkeistä tilaa - karvathan kasvavat usein 4-6 vkon päästä vasta takaisin. Valohoidon lopullisuus nähdään siis vasta myöhemmin. Ei pidä nuolaista, ennenkuin tipahtaa...

Minäkin uskaltauduin kirjoittamaan kahden vuoden aktiivisen taustalla olemisen jälkeen..
Tiinuli kyseli tekeekö Lahdessa kukaan brassivahauksia. Kyllä tekee.
Lahdessa brassivahauksia tekee Kynsistudio Marzi joka on Hollolankadulla. Hinta näkyi olevan n.60 €.

annabanana sanoi:
Jos Helsingissä haluutte mennä ottamaan brassin niin suosittelen kynsistudio Rozia Kansakoulunkadulla. Maksaa 39 euroa, eikä mua ainakaan sattunu läheskään niin paljon kun edellisessä paikassa... mistäköhän johtui... Tää Rozin täti sano myös että n. viikko kuukautisten jälkeen iho on vähiten herkkä eli ei satu niin paljoo...

Kiitos vinkistä Annabanana, täytyypäs pistää korvan taakse! :)

Auts! :evil:

Mä taidan pysytellä pinseteissä... Onhan se hieman hidasta, mutta eipähän tarvitse toipua operaatiosta muutamaa päivää. Sheivaaminen taas olisi ihan poissuljettua sängen vuoksi ja nyppimällä garffat eivät kasva takaisin muutamaan viikkoon.

Mitä noi TOIMIVAT vahaliuskat ovat? Minkä merkkisiä siis? Jos ton operaation voisi suorittaa itse himassa, niin voisin kokeilla... Sen sijaan koipiani en välttämättä haluaisi mennä levittelemään poikaystäväni lisäksi muille kuin gynelle. :nolo:

Mä oon käyttänyt Veetin vahaliuskoja. Maksaa jotain alle 10 e/20 kpl. Ainakin mulla on toiminut hyvin. Ei tee niin kipeää kun nyppii pieni alue kerrallaan ja repäisee liuskan irti tosi nopealla liikkeellä. :whip:

mä olen käynyt ekat vahaukseni kosmetologilla, mutta viimeiset kolme vuotta oon vahannut itse sekä brasilialaisen että sääret. body shopilla on ihan loistavaa ainetta (waxing sugar), joka toimii loistavasti ja on halpaa :) (isohko purkki, joka kestää kuukausitolkulla maksaa jotain 10 e -15 e ). teille jotka miettivät kipua, niin mun mielestä biksurajojen vahaus sattuu paljon enemmän kuin intiimeiltä alueilta, eikä sekään kipu sietämätöntä ole. hieman se kirpaisee, mutta on samassa ohi.

Kävin eilen nyt siinä uusintahoidossa (valohoito bikinialueelle). Mulle oli 6 viikon sisällä siitä ekasta käsittelystä kasvanut tohon hoidetulle alueelle vain n. 20 karvaa. Kosmetologi ei ollut uskoa silmiään. Hoito onnistui ekalla kerralla niin hyvin, että se uskoi tän tokan kerran olevan viimeinen. Nyt karvojen pitäisi olla tolta hoidetulta alueelta pois "koko lopun ikää".

Tohon en ihan usko kun sitä ikää on vielä jäljellä, mutta jos ees pari vuotta ois niin olisin enemmän kuin tyytyväinen.

Ihana olla brunette!
Tämmönen valohoito onnistuu kosmetologin mukaan parhaiten kalmankalpeilla tummatukkaisilla henkilöillä. Tämä sen vuoksi, että se "valoenergia" menee karvan pigmenttiä pitkin sinne tyveen. Jos on blondi niin ei oo sitä pigmenttiä niin paljon.

Ilmeisesti se mun tuntema "sähköraippakipu" oli pelkästään hyvä juttu: mitä enemmän sattuu niin sitä tehokkaampi tää hoito on!

Toihan vaikuttaa lupaavalta.. pitäisköhän mun säästää seuraavasta palkasta hieman tuollaista varten.. kyllä mä äkkiä pari sataa maksaisin, jos olisin sen jälkeen karvaton pitkään!

Näinköhän mulle onnistuisi noin hyvin kun olen tällanen vaaleampi tapaus...

Ironbutt sanoi:
Kävin eilen nyt siinä uusintahoidossa (valohoito bikinialueelle). Mulle oli 6 viikon sisällä siitä ekasta käsittelystä kasvanut tohon hoidetulle alueelle vain n. 20 karvaa. Kosmetologi ei ollut uskoa silmiään. Hoito onnistui ekalla kerralla niin hyvin, että se uskoi tän tokan kerran olevan viimeinen. Nyt karvojen pitäisi olla tolta hoidetulta alueelta pois "koko lopun ikää".

No nyt alkaa tuosta toisestakin kerrasta olla jo aikaa. Olis kovin mielenkiintoista kuulla, että miten siinä kävi. Onko karvat pysyneet poissa?
Kannattaako itsekin harkita oikein vakavammin? On nimittäin kyllä käynyt mielessä aika usein, että kun ei tarttis aina olla sheivaamassa

Kiitti jo etukäteen!

Olikos näitä hoitoja mahdollista saada Jyväskylässä? Onko kukaan käynyt? Voisi tulevan kesän kunniaksi käydä. :)

Pitikin kirjoittaa updatea.

Karvat alkoivat kasvaa takaisin maaliskuun alussa. En ole leikannut niitä nyt ollenkaan, kun odottelen minkälaiseksi pehko kasvaa. Karvojen määrä ei ole vähentynyt, mutta laatu tuntuu jotenkin paljon pehkeämmältä ja ohkaisemmalta. Sinänsä karvojen takaisin kasvaminen ei harmita -olivathan ne poissa useita kuukausia.

Ajattelin että kävisin ottamassa uusintahoidon tässä joku päivä - Cityshopparikortilla kun on tänäkin vuonna 2 yhden hinnalla -tarjous. Tällä kertaa pidän sitten kuitenkin kuutta viikkoa pidemmän tauon ekan ja tokan hoidon välissä - ettei tule hoidatettua vaan paria karvaa.

Tällä kertaa voisi ehkä otattaa kaiken pois... uskaltaisikohan sitä?
Sähköraippaa aremmillekin osille...

Kaivoin vanhan epiladyn esille ja sain sillä todella hyviä tuloksia. Siistin jalat, kainalot ja bikirajat. Aluksi kirpasi pikkasesti, mutta pian siihen kipuun tottuu ja se alkoi tuntumaan jopa hyvältä :whip: Olen usein nyppinyt bikinialueen ja kainalot pinseteillä, joten kai olen tottunut vähän siihen kipuun.
Täytyy sanoa myös että en ole kauhean karvainen tyyppi, joten sekin voi vaikuttaa.
Kannattaa kokeilla!

Mä sitten ostin jonkin aikaa sitten sitä Veetin warm waxia... Ihan surkeeta! Todella epätasainen tulos; karva sieltä, karva täältä ja kaiken lisäksi hitsin sotkuista hommaa. Olen kai tottunut pinsettien täydelliseen tulokseen, kun vahaus ei tyydyttänyt lainkaan mun vaatimuksiani. Jos voisi kasvatella sänkeä parin millin pituiseksi, niin ehkä se toimisi, mutta lyhyimmät karvanalut eivät vahalla lähdekään. Nopeampaa nyppiä kaikki, kun ensin lämmitellä vahaa, sotkea paikat ja viimeistellä lopputulos nyppimällä.

Kaikenlisäksi vahauksen jälkeen iho alkaa punoittaa, joten kaiken vaivan jälkeen ei olekaan "käyttövalmis", vaan ko. toimenpide pitäisi hoitaa hyvissä ajoin ennen kuin aikoo esiintyä ihmisten ilmoilla... :D

AI VTU STANA PRKL! :curs: Kävin vauhauttaan bikinirajan kosmetologilla; noiduin ku lappalainen, kävi aivan älyttömän kipeää! En ois uskonut että se on noin jumalattoman armotonta ja en edes ole niin herkkä. Myöhemmin käyn vahauttaan sääret, ei kuulemma satu yhtä paljon...Parempi ois! Tällä hetkellä "koko hoito" eli brasilialainen vaikuttaa maan päälliseltä helvetiltä, joten voin melko varmasti sanoa ettei ikinä ikinä ikinä koskaan mulle tehdä sitä! Sanoinkin kosmetologille että niillä pitäs olla A-oikeudet siellä, että vois vetää ihan rehelliset perskännit ennen operaatiota.Hrr, pelottaa ja puistattaa vieläkin. Tekeekö ne aina noin pitkän kaavan mukaan,että vetelevät osissa niiden liuskojen kanssa? Eikö sitä saa kerralla pois...yks kiskaisu ei tuntus missään,mutta kymmeniä liuskoja....apua apua,liikaa muistoja,äkkiä peiton alle piiloon!!!!!

Kuulostaa hurjalta!

Vetäsin kerran kokeeksi epilaattorilla bikinirajoja ja se sattui niin maan penteleesti - vaikka vaan pari karvaa nyppäsee kerralla. Voin vain kuvitella miltä tuntuu kun vahaliuskassa on kymmeniä karvoja kiinni...

Sähköraippaa ois tarkoitus käydä ottamassa heti kun kiireiltä ehtii. Ehkä jo ensi viikolla... uiks!

Käytän sitä veetin kamaa joka tulee mikroon lykättävässä purkissa (sama kuin T.K:n?). Se on loistavaa tököttiä kunhan oppii ensin käyttämään. Tulos on sitä parempi mitä ohuemman kerroksen kamaa saa levitettyä. Se on ihan hyvä etteivät ihan kaikki karvat lähde samalla sillä säästyy paljolta kivulta jos tekee poistosta 'asteittaisen' operaation. Karvat myös kasvavat eri tahtiin takaisin eli kun vahaa uudelleen säännöllisesti niin on aina pienempi satsi poistettavia karvoja kerrallaan. Uudet karvat ovat ihan oikeasti vaatimattomampia kun niitä on vahannut tarpeeksi ja menee kuukausia että koko 'puska' kasvaa takaisin.

Hoitelen tuolla siis vain bikinirajat kun sattuu jostain syystä niin vietävästi duunata koipia :eek:

Itse olen käyttänyt Veetin kylmävahaliuskoja, niitä jotka on tarkoitettu säärille ja ovat siis huomattavasti leveämpiä kuin bikinivahaliuskat. Koko etupuolen saa siistiksi kolmella vedolla. Vahauksen suorittaa meillä aina mies, koska silloin voin omilla käsilläni pingottaa ihoa paremmin ja miehelläkin riittää siiden vielä toinen käsi avuksi. Karvat pysyvät poissa 3-4 viikkoa, joten kyllä sitä kidutusta sen verran aina kestää. Kotioloissa olen alapuolen aina sheivannut.

Nyt meinasin mennä ensimmäistä kertaa kokeilemaan kosmetologille brasialialaista vahausta. Saa nähdä jääkö kerta myös viimeiseksi. :rolleyes:

Mä olen jo pitkään miettiny tuota brasilialaista.. En ole sit vaan uskaltaunu ja olenkin hoidellut itse karvoitukseni. Sheivaan ja käytän parranajokonetyylistä vempainta (mikähän lady shaver se nyt olikaan.. :nolo: ). Äkkiä ne karvat vaan sit kasvaa takaisin. :evil: Hemmetti, kun tämän threadin takia taas tuli hirveä hinku tohon brasilialaiseen.. :hyper: Maksaa vaan aika paljon.. :wall: Ja pelkään kyllä sitä kipuakin. :itku: Ehkä mä teen sit jatkossakin itse vauhtiraitani ja sillä selvä. :rolleyes:

Olen ollut ainakin vuoden hiljaa, joten pitänee välillä aukoa suuta ;)

Mä olen kokeillut lähes kaikkea, paitsi tuota valohoitoa ja päätynyt sheivaamaan päivittäin. Ei tule näppyjä eikä muitakaan sivuvaivoja, kun iho on jo niin tottunut. Vahauksissa koin sen aika ikäväksi, että piti kasvattaa pieni sänki ennen kuin käsittelyn voi uusia. Nykyisillä höylillä saa mielestäni oikein hyvää jälkeä.

Näin siis meillä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom