Brazilian Bikini Wax

Mä olen kokeillut kerran vahata sääriäni, mutta mulle tuli hirveitä ruhjeita jalkoihin, niin kuin olisi potkittu jaloille. Bikinirajaa vahatessani vaha tarttui karvoihin, kipeää kävi, mutta karvat jäivät paikoilleen.

Itsehän en noudata alapääkarvoitukseni mallissa muotivirtauksia. En tykkää mistään viivoista enkä posliinista, vaan kunnon pöheikkö se olla pitää :D. Kunhan ei lahkeesta tursua, niin hyvä on. Tuolta alta sheivailen, kun se silleen joissain tilanteissa ihan kiva ;)

Oletteko muuten lukeneet muilta palstoilta näitä pimppakarvakeskusteluja? Uskomattoman suuria tunteita aiheuttaa tämäkin aihe. Toiset liputtavat ajelun puolesta perustellen siisteydellä ja hygieenisyydellä, toiset taas antavat karvansa kasvaa ja perustelut ovat melkein samat kuin karvattomillakin. Ja sitten on hirveä tappelu, että kummat on parempia :)

Täällä yksi vannoutunut vahailija! Ei tuo herkkä ihoraasu kestä sheivailuja ollenkaan, tulee tosi pahan näköstä. En tosin kykene vahaamaan sääriä, se tuntuu ilkeältä mutta jotenkin intiimialueelta ei teekään heh.. outoa. Tosin omaan ohuen vaalean karvan. Myös kylmävahaliuskat jättää mainiota jälkeä - pitää vaan muistaa kosteuttaa ihoa.
Ja, heh, viimeksi muistan kun menin käymään rusketus suihkussa vahauksen jälkeen, ne kohdat jossa oli karvaa niin sai pikkasen enemmän rusketusta :D hassun näköistä. mutta sen huomasi vaan jos oikein läheltä tuijotti.
Suosittelen, itse en tunne ollenkaan kipua, edes ensimmäisellä kerralla.

annabanana sanoi:
Jos Helsingissä haluutte mennä ottamaan brassin niin suosittelen kynsistudio Rozia Kansakoulunkadulla.

Yritin etsiä netistä ja puhelinluettelosta tuon nimistä paikkaa mutta en löytänyt. Ainoa paikka Kansakoulukadulla jonka löysin oli Kauneushuone Neo. Eli annabanana jos luet tämän niin löytyisikö sinulta yhteystietoja? Tuo Kauneushuone Neokin näytti mainostavan karvanpoistoa. Täytyy varmaan soittaa ja kysyä jos tekevät brasilialaisen.

Jeps, muakin kiinnostais tietää mistä helsingistä löytäis. Ainut just minkä löysin oli siellä Tapiolassa oleva paikka, mut olis mukava jos jotain keskustammastakin löytyis.
Itse kävin vetää bikinirajat pois viime kesänä tallinnassa jossain kauneushoitolassa. Sen piti eka vetää brasiliainen mut sit jostain ihme kumma viro/englanti/suomi väärinkäsityksestä ei vetänyt kuin rajat. Kyllähän se kirpas, mut oli kyl ihan tyytis siitä tuloksesta. Seuraavalla kerralla _vaadin_ sen brasiliaisen:D
Onneksi en ollut niin puupää kun rakas ystävä meni myös, pari päivää ennen mua, ja ne ei ollut sille sitten selittänyt että EI pikkuhousuja jalkaan sen jälkeen, niin sillä oli sitten päivän shoppailun jälkeen iho ihan rikki, "vereslihalle" hankautunut niiden pikkuhousujen takia! kääk!

Mites on ironbutt, onko ne karvat vieläkin pysyneet poissa?:)

Kävin tänään kävelyllä siellä päin ja löytyihän sen niminen paikka kuin Studio Roz. Mainostavat näköjään poistavansa karvat kaikkialta. Eli koskee varmaan myös brasilialaista. En kuitenkaan ehtinyt sisällä käydä hintoja kyselemässä. Tässä ajanvarauksen numero jos kiinnostaa 044-2710771.

Onko täällä joitain tampereella brassi vahausta tehneitä? Jos voisitte jonkun paikan pistää vinkiks että missä voisi käydä?

Noniin nyt on sitte varattu aika oikeeseen brasilialaiseen. Kerran aikasemmin oon kokeillu ja oli semmosta tuskaa ettei mitään rajaa. Mutta mitäs sitä nyt ei rakkauden vuoksi tekisi? :haart:
Saas nähä kuinka hollantilainen beauty-studio hoitaa homman kotiin. Kuulosti vaan vähän epäilyttävältä kun koko toimitus maksaa 10 euroa.. Jatkoa seuraa.

Hei näin kun bikinikausi on jo kovaa vauhtia lähestymässä (toiveajattelua?? :) ) niin ajattelin nostaa tätä vanhaa threadia esille.. sillä mulla on kysymys. Eli luin vähän aikaa sitten jostain naistenlehdestä sellaisesta karvojenpoistomenetelmästä kuin body sugaring (vapaasti suomennettuna sokeroitihoito) ja ajattelin kysyä että onko kenelläkään kokemuksia ko. menetelmästä? Sitä mainostettiin kivuttomammaksi kuin vahaus ja sen takia mielenkiinto heräsi.. tähän asti oon siis käynyt vahauttamassa biksurajani mutta se on yleensä ollut aika tuskaa.. mulla on nimittäin ohut ja herkkä iho :itku:

Joten jos löytyy kokemuksia tosta niin kertokaa! kiitti! :)

Epilaattori on kätevä brassissakin. Ensimmäisellä kerralla siihen vierähtää aikaa kun ei pysty kuin pari karvaa kerralla poistamaan, mutta eipä kasva karvat pariin viikkoon. Ja uusi karva on paljon ohuempaa ja pehmeempää, joten seuraavalla kerralla epilointi onnistuu jo kivuttomammin.

Ei ehkä sovi kaikista herkemmille, mutta äkkiä siihen tottuu :whip: Ja hintakaan ei kirpase kuin kerran ;)

Mie olen kokeillu niin kylmä- että kuumavahausta niin kotona kuin kosmetologilla, ja sheivausta, epilointia ynnä pinseteillä nyppimistä viimeisenä keinona. Kaikki tehny kipiää. Mutta, nyt on joku aika sitten tullut markkinoille Veetin voide, joka on tarkoittettu käytettäväksi ns. terättömän höylän kanssa. Poisti tasan jokíkisen hahtuvan ja haituvan. Joka paikasta. Eikä kirvellyt eikä mitään, vaikka purkissa muistaakseni luki, ettei saa laittaa limakalvojen läheisyyteen. En tiedä toimiiko kaikilla, mutta ite voin suositella lämpösesti.:worship:

Mulla nuo Veetin voiteet aiheuttaa välittömästi ihottumaa, en ikinä uskaltaisi laittaa bikinialueelle. Kannattaa siis varoa, jos on herkkä iho.

miten ton epilaattorin kanssa, pitääkö karvojen antaa kasvaa kuin pitkiksi, enneku se onnistuu? onko suosituksia merkistä? philipsin kamat on yleensä aina ihan hyviä, mutta kalliimpi se kyl on ku nuo halppisjutut...

beeibe sanoi:
miten ton epilaattorin kanssa, pitääkö karvojen antaa kasvaa kuin pitkiksi, enneku se onnistuu? onko suosituksia merkistä? philipsin kamat on yleensä aina ihan hyviä, mutta kalliimpi se kyl on ku nuo halppisjutut...

Minulla on Braunin Silk-epil, siinä karvan pitää olla pari milliä pitkä, että epilaattori saa siitä otteen ja napattua karvan pois. Olen ollut tosi tyytyväinen kyseiseen vehkeeseen, voin suositella sitä kyllä.

Aurelle sanoi:
Minulla on Braunin Silk-epil, siinä karvan pitää olla pari milliä pitkä, että epilaattori saa siitä otteen ja napattua karvan pois. Olen ollut tosi tyytyväinen kyseiseen vehkeeseen, voin suositella sitä kyllä.

Samoin, tosin homma on alkuunsa hieman kivuliasta, mutta mitäpä ei sileiden säärien vuoksi kärsisi ;) .

Naene sanoi:
Täällä yksi vannoutunut vahailija! Ei tuo herkkä ihoraasu kestä sheivailuja ollenkaan, tulee tosi pahan näköstä. En tosin kykene vahaamaan sääriä, se tuntuu ilkeältä mutta jotenkin intiimialueelta ei teekään heh.. outoa.

Minä myös:D . Varsinkaan bikinirajat ei siedä yhtään höyläilyä vaikka olis miten hyvät vaahdot ja hyvät höylät:eek: . Käytän lämminvahausta, sain vehkeet siskoltani joka on kosmetologi;) . Sääret tosin kesäisin höylään koska omaan ihanan tummat ja paksut karvat ja niitä on vielä kaiken kukkuraks melkosen paljon:nolo: eikä viitti kesäisin odottaa, että ne kasvaisivat tarpeeksi pitkiksi vahausta varten.. Vahaus on siis mun juttu:rolleyes:

Aurelle sanoi:

Tyytyväinen kanssa, muita merkkejä en ole kokeillutkaan kun ei ole ollut tarvis. Varovaisen aloituksen jälkeen nykyään epiloin myös kainalot ja bikirajat. Kainaloista tulee ihan siistit mutta bikiniraja uusimpana alueena näyttää muutaman päivän jälkeen sängeltä, ei niin kamala kun höylällä mutta sänki silti.

KatiP sanoi:
Varovaisen aloituksen jälkeen nykyään epiloin myös kainalot ja bikirajat. Kainaloista tulee ihan siistit mutta bikiniraja uusimpana alueena näyttää muutaman päivän jälkeen sängeltä, ei niin kamala kun höylällä mutta sänki silti.

Siis et ole tosissasi!!! :eek: Epiloit KAINALOTKIN?!? Melekonen sissi... :worship: Mä olen alkanut hiljalleen totutella bikinirajan epilointiin mutta kiesus kun ottaa kipiää... Saan epiloitua 1/3 karvoista ja sitten loput otan kuumavahalla ja jos jotain jää niin höylään tai vaikka nypin... Aika pitkällinen ja moninainen rojekti mulla tämä pöherökarvojen siistiminen. :lol2:

Mutta kainaloita en epiloi! Auts, sattuu jo ajatuskin...

lewe sanoi:

Rumaa jälkeä tuli ekalla kerralla mutta sitten kun jatkossa nyppi "huonosti höylätyn" kainalon niin aika nopeasti kai se karvajuuri alkoi heiketä (tai niin luulen). Nyt saa dödön suoraan päälle ilman kirvelyä tms. eikä höylää tarvita. Ihon kiristys pitää tehdä huolella ettei rikkoonnu.

lewe sanoi:

Minulla kainaloitten epilointi sattuu huomattavasti vähemmän kuin jalkojen. Käsi vaan kunnolla ylös, että iho kiristyy ja jälkikäteen aloe vera-geeliä rauhoittamaan. Kainalot on tosi äkkiä siistitty, sääriin saa käyttää vaikka kuinka aikaa... Seuraavaksi olen päättäyt totuttaa itseni bikinirajan epilointiin... :hyper:

no mite sitte teette kesällä, jos sen karvan pitää olla pari milliä pitkä...
kulette karvasina niin kauan et se on taas tarpeeks pitkä että voi "epiloida" vai miksikä sitä sanotaan xD ette varmaankaan... mut ku en oo koskaan kokeillu ja en uskalla tuhlata nii paljoo siihen enneku oon varma et se kannattaa.... tähän astiosen elämäni oon sheivaillu päästä varpaisiin :D vahoja yms en oo uskaltanu kätyttää myöskään :P

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom